موسسه مهاجران

هزینه ثبت شرکت در دبی : بررسی کامل

هزینه ثبت شرکت در دبی یکی از پرسش‌های رایج صاحبان کسب‌وکار در ایران است. اگر شما هم قصد گسترش فعالیت‌های تجاری خود به خارج از کشور دارید این مقاله تصویر روشنی دربارۀ یکی از درخشان‌ترین فرصت‌های کاری به شما می‌دهد. می‌خواهیم درباره جزئیات هزینه پکیج کامل ثبت شرکت در مناطق آزاد دبی و الزامات این کار صحبت کنیم.

دبی، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای اقامت

دبی یکی از انتخاب‌های اصلی برای سرمایه‌گذاران و تاجران ایرانی است. کم‌بودن فاصله جغرافیایی، معافیت‌های مالیاتی، امکان استفاده از شرایط مالکیت صد درد صدی، داشتن زیرساخت‌های تجاری پیشرفته برای سرمایه‌گذاران خارجی و گستردگی ارتباط با بازارهای جهانی باعث جذابیت این انتخاب می‌شود.

به علاوه سبک زندگی ساکنان و فرصت‌های تجاری پیش رو در امارات متحده عربی آن را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت تبدیل کرده. در ادامه با بیان جزئیات هزینه مورد نیاز کار را برای شما راحت‌تر می‌کنیم.

معرفی مناطق تجاری دبی

هدف شما می‌تواند ثبت شرکت در یکی از سه حوزه قضایی در امارات باشد: منطقه تجاری Mainland، Free Zone و Offshore. براساس اینکه فعالیت تجاری شما در چه حوزه‌ای باشد و کدام‌یک از این مناطق را برای کار انتخاب کنید هزینه ثبت شرکت در دبی متغیر خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌های چندملیتی و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و فروشگاه‌های تجاری در این مناطق آزاد قرار دارند. جایی که برند شما در میان صاحبان کسب‌وکارهایی از سراسر جهان می‌درخشد.

 

 

هزینه ثبت شرکت در دبی و مناطق تجاری آن چه‌قدر است؟ از کجا شروع کنیم؟

برای شروع نیاز به یک شرکت واسط خدمات پشتیبانی کسب‌وکار و مشاوره‌های تجاری آن‌ها دارید. همچنین مراحل آغازین ثبت شرکت در دبی از راه دور و کار دریافت ویزای اقامت امارات را برای شما انجام می‌دهند. بنابراین مدت زمانی که برای انجام کارهای اداری باید در دبی اقامت داشته باشید و هزینه‌های آن را کم می‌کند. گرچه در مراحل بعدی برای انجام تست پزشکی و گرفتن تاییدیه‌های لازم حضور شما به عنوان سرمایه‌گذار ضروری است.

 

هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در دبی

ثبت شرکت در دبی معمولا شامل چند مرحله است، که عمده‌ترین هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. در ادامه هر مرحله را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

یک: اثبات داشتن سرمایه یا سهام

یکی از مراحل مهم در مسیر ثبت شرکت در امارات اثبات تمکن مالی سرمایه‌گذار است. معمولا شرکت‌ها از شما پرینت حساب بانکی می‌خواهند که میزان گردش حساب شما در چند ماه گذشته را نشان دهد. بسته به نوع کسب‌وکارتان و شرکتی که با آن تفاهم‌نامه امضا می‌کنید این مبلغ متفاوت است.

در واقع پس از اینکه شرکت مورد نظر را در دبی پیدا کردید، هنگام امضای اساسنامه شرکت خود باید مدارکی را برای شروع همکاری ارائه دهید. شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت معتبر و پرینت حساب بانکی. علاوه بر این گرفتن گواهی سلامت که شامل آزمایش خون و اسکن قفسه سینه می‌شود هم هست؛ که معمولا جز پکیج هزینه ثبت شرکت در دبی شرکت‌های اماراتی محسوب می‌شود.

دو: هزینه ثبت شرکت

این مورد شامل هزینه‌ امور اداری، دریافت تاییدیه، سکیورتی چک، دریافت لایسنس و… است. برای اخذ مدارک شرکت و مجوز تجارت باید هزینه پروانه تجارت را بپردازید. سپس برای دریافت ویزای سرمایه گذاری و حساب بانکی اقدام کنید.

به عنوان مثال هزینه ثبت شرکت در منطقه Free Zones دبی از حدود 8 هزار درهم شروع می‌شود.

 

سه: هزینه مجوز

پس از صدور تاییدیه اولیه سرمایه گذار، علاوه بر گواهی سلامت، باید فرم درخواست مجوز ثبت شرکت در دبی را تهیه و به اداره ثبت شرکت‌ها در امارات تحویل دهد. این درخواست باید توسط کمیته‌های تخصصی بررسی شود و تائیدیه دولت امارات متحده عربی را بگیرد. مراحل اولیه اخذ ویزای تجاری در دبی، از جمله ارسال فرم درخواست و اسکن مدارک اولیه، به صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است.

هزینه مجوز ثبت شرکت در دبی، با توجه به نوع فعالیت کسب‌وکار شما، معمولا بین 8 تا 30 هزار درهم خواهد بود.

 

چهار: هزینه اخذ ویزا

ویزای تجاری یا ویزای ثبت شرکت در دبی، که به کسب‌وکارهای کوچک هم تعلق می‌گیرد، به نام ویزای استارت آپی دبی هم شناخته می‌شود.

اما به طور کلی برای دریافت ویزای تجاری دبی ابتدا نیاز به یک ویزای توریستی چند روزه دارید. زیرا برای انجام چند مرحله مهم کار، از جمله امضای اساسنامه شرکت و تست سلامت حضور شما در امارات الزامی است. پس از آن به وسیله ثبت شرکت در این کشور می‌توانید ویزای سه سالۀ دبی را دریافت کنید. این ویزا بعد از پایان دوره قابل تمدید خواهد بود. در ادامه درباره هزینه‌های این مرحله بیشتر توضیح می‌دهیم.

پنج: هزینه اجاره محل کار

مطابق قانون امارات هر شرکت یا فروشگاه قانونی و مجوزدار نیاز به دفتر، مغازه یا محل مشخصی برای فعالیت کسب‌وکارش دارد. بنابراین شما هم باید برای کسب‌وکار خود محلی را در نظر بگیرید. این کار هم هزینه‌ دارد. هزینه اجاره دفتر کار در دبی بسته به محلی که محدوده قضایی فعالیت‌های تجاری شما است، و در آن اجازه فعالیت دارید، می‌تواند متفاوت باشد.

علاوه بر این در دوران همه‌گیری کوید 19 کشور امارات امکان داشتن دفتر مجازی یا ویرچوال را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرد. هزینه دفتر مجازی در دبی حدود 8 تا 10 هزار درهم می‌شود. این مبلغ هم جزئی از مبلغ پکیج هزینه ثبت شرکت در دبی است.

 

هزینه های پنهان ثبت شرکت در دبی و راه اندازی کسب‌وکار

افزون بر آن‌چه گفته شد هزینه‌های دیگری هم قابل پیش‌بینی است. فرایند ثبت شرکت و صدور آی‌دی کارت دبی شما ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد. هزینۀ دریافت ویزای توریستی یا ویزای تجاری یک تا سه ماهه، هزینه‌های هتل و محل اقامت در دوره انجام امور اداری، هزینه خوراک و رفت‌وآمد شما یا افراد خانواده را می‌توانیم به لیست هزینه‌ها اضافه کنیم.

بنابراین هر چه مراحل بیشتری را به صورت آنلاین پیش ببرید و تفاهم محکم‌تری درباره جزئیات خدماتی که دریافت خواهید کرد با شرکت اماراتی داشته باشید هزینه‌های کلی پایین‌تر می‌آید.

 

مقایسه هزینه های راه اندازی کسب و کار در منطقه آزاد DMCC در برابر سایر مناطق آزاد دبی

منطقه آزاد DMCC نهادی دولتی است که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور تسهیل تجارت جهانی کالاها در دبی فعالیت دارد. شعبه‌ها و مراکز اصلی هزاران شرکت و استارت‌آپ، در زمینه‌های متنوع، از سراسر دنیا در این منطقه اقتصادی پویا حضور دارند. بنابراین اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که شرکت خود را در کجای امارات ثبت کنید، DMCC گزینه خوب و مناسبی است.

برای شروع می‌توانید با هزینه‌ای حدود 9 تا 10 هزار درهم شرکت خود را در DMCC ثبت نمائید. پس از آن هزینه صدور و تمدید سالانۀ مجوز شرکت بین 10 تا 50 هزار درهم، براساس نوع کسب‌وکار، متغیر خواهد بود. همان‌طور که گفتیم برای اخذ مجوز کسب‌وکار در دبی ملزم به اجارۀ دفتر در منطقه مورد نظر هستید. هزینه اجاره دفتر در DMCC متناسب با نیاز هر کسب‌وکار مبلغی بین 15 تا 20 هزار درهم خواهد شد.

کف سرمایۀ سهام براساس هر منطقه آزاد در کشور امارات و نوع کسب‌وکار متفاوت است. شما می‌توانید در حوزه صنعت، تجارت و خدمات در این مناطق به فعالیت بپردازید. اما حداقل سرمایه سهام مورد نیاز در DMCC معمولا بین هزار تا یک میلیون درهم متغیر است. شاید بتوان گفت این عدد به‌طور میانگین می‌تواند حدود 50 هزار درهم تعیین می‌شود.

چرا DMCC دبی انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

اگر تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکارتان در DMCC دارید، باید بدانید هزینه این کار نسبت به سایر مناطق آزاد در دبی بالاتر است. اما دلایلی از جمله خدمات ارزش افزوده، پشتیبانی تجاری که توسط شرکت‌های عضو ارائه می‌شود و… این منطقه را به عنوان محلی پیشرو برای تجارت جهانی و ارتباط با بازارهای سراسر دنیا تبدیل کرده‌ است. علاوه بر این در سال 2020 منطقه آزاد تجاری DMCC به 2050 شرکت مجوز ثبت داده و این رکوردی در میان مناطق آزاد تجارت جهان است.

مسیر ثبت شرکت در DMCC در حدود 2 تا 4 هفته به طول می‌انجامد. همان‌طور که پیش از این توضیح دادیم نیمی از مراحل کار هم به صورت آنلاین قابل انجام است.

 

 

جمع‌بندی هزینه‌های ثبت شرکت در دبی

معمولا هزینه ثبت شرکت در دبی به صورت یک پکیج کامل از سوی شرکت‌های مربوطه ارائه می‌شود. این مبلغ شامل موارد متفاوتی می‌شود و به عوامل متعددی بستگی دارد. هزینه ثبت نام تجاری شرکت یا کسب‌وکار شما، هزینۀ تاییدیه اولیه، قرارداد نمایندگی خدمات محلی، هزینۀ اجاره یک‌سالۀ دفتر مجازی و هزینه‌های مجوز کسب‌وکار یا تجارت در دبی جز این دسته از هزینه‌ها است.

بنابراین اگر قصد شما تنها تاسیس شرکت در دبی باشد، معمولا حدود 19 تا 20 هزار درهم می‌شود. مجموع هزینه‌های تاسیس شرکت عمرانی در دبی در حدود 18 هزار درهم خواهد بود.

اگرچه معمولا افراد ایرانی که در دبی شرکت ثبت می‌کنند مجوز شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC) یا Limited Liability Company را انتخاب می‌کنند. پکیج هزینه‌های این شرکت‌ها، با توجه به حوزه فعالیت تجاری شرکت، بین 25 تا 42 هزار درهم می‌شود.

در مجموع سرمایه‌گذاری و تاسیس شرکت در دبی چه به هدف کسب ویزای اقامت دبی باشد، چه با هدف گسترش کسب‌وکارتان در بازارهای جهانی فرصت فوق‌العاده‌ای است. این روش نسبت به سایر روش‌ها، از جمله اخذ ویزای دبی از طریق خرید ملک، مزایای بسیاری دارد. مهم‌ترین آن میزان هزینه پایین‌تری است که در این روش باید بپردازید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.