موسسه مهاجران

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

آشنایی با روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

بنیان و انسجام خانواده، از مسائل اساسی در کشور کانادا محسوب می‌شود؛ این موضوع بین مهاجرین و افرادی که کانادا را به عنوان، کشور مقصد خود انتخاب کرده‌اند نیز، از اهمیت زیادی برخوردار است. دولت کانادا نیز با توجه به اهمیت این موضوع، روش‌ها و برنامه‌های مهاجرتی متنوعی را ارائه کرده است. به همین دلیل است که پروسه بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی از طریق ازدواج، بسیار کوتاه‌تر از سایر روش‌های مهاجرتی است.

به زبان ساده‌تر کشور کانادا ازدواج را به عنوان، یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا پذیرفته است. طبق قوانین مهاجرتی کانادا، شخص دارای اقامت دائم یا شهروند کانادا، می‌تواند همسر خود را برای دریافت اقامت به کشور کانادا معرفی کند.

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا، از طریق ازدواج است؛ در ابتدا باید از قوانین و عرف کشور مبدا شروع کنیم. در کشور مبدا، یعنی ایران وقتی شخصی به عقد شخص دیگری در می‌آید همسر رسمی وی حساب شده و در تمامی مدارک مرتبط ثبت می‌شود.

در کشور کانادا منظور از شریک زندگی، زوج یا پارتنر شما است که به هر دلیلی، تاکنون با وی ازدواج نکرده اما رابطه مداوم و مستحکمی داشته (بیش از یکسال) و ایشان را به عنوان شریک و زوج خود؛ قبول دارید. پروسه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج،وبزای اسپانسرشیپ کانادا نام دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

مهاجرت از طریق ازدواج

چگونه برای اسپانسرشیپ اقدام کنیم؟

در برخی از روش‌های مهاجرتی مانند ویزای کار کانادا، شخص می‌‌‌تواند برخی از اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) را به کانادا ببرد. در مواردی که یکی از زوجین، اقامت دائم داشته یا شهروند کانادا، محسوب می‌شود فرد مقابل می‌تواند برای زندگی به او به کانادا برود. در چنین شرایطی تبعه خارجی دارای اقامت دائم یا شهروند کانادا، باید از طریق اسپانسرشیپ اقدام کرده و اسپانسر همسر خود شود تا بتواند او را به کانادا بیاورد. برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ، روش‌های زیادی وجود دارد و فرد متقاضی می‌تواند، بسته به شرایط خود مناسب‌ترین راه را انتخاب کند:

اسپانسر شیپ شریک زندگی

اشاره کردیم که در این شرایط، زوجین به هر دلیلی با یکدیگر ازدواج نکرده، اما رابطه پایدار و مستحکمی دارند. یکی از شروط ویژه برای تایید این نوع اسپانسرشیپ، این است که حداقل یک سال از رابطه فرد متقاضی با شریک زندگی گذشته باشد. در چنین شرایطی فرد می‌تواند با ارائه مدارکی چون قبوض خانه مشترک، آلبوم عکس و شبکه‌های اجتماعی رابطه مشترک و زناشویی خود را با شریک زندگی ثابت کند.

اسپانسرشیپ ازدواج نکاحی

این نوع برنامه مناسب افرادی است که حداقل یکسال، از رابطه شان گذشته باشد اما نتوانسته‌اند، به هر دلیلی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وکیل مهاجرت برای ازدواج

اسپانسرشیپ همسر بیرون از خاک کانادا

این برنامه شامل دو دسته می‌شود:

  • همسر یا شریک زندگی شما، در خارج از کانادا زندگی می‌کند.
  • همسر به همراه اسپانسرکننده، در خاک کانادا هستند، اما در پروسه پذیرش قصد ماندن در خاک این کشور را ندارند.

اسپانسر شیپ همسر داخل خاک کانادا

اگر فرد متقاضی با اسپانسر (همسر) در خاک کانادا زندگی کند و توسط یکی از برنامه‌های موقت مشغول کار یا تحصیل در کانادا باشد می‌تواند از اسپانسرشیپ استفاده کند.

شرایط اسپانسر کننده برای اقامت کانادا از طریق ازدواج

  • اسپانسر باید شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم کانادا باشد.
  • ایشان باید حداقل 18 سال تمام سن داشته باشد.
  • اثبات تمکن مالی، برای تامین هزینه‌های زندگی همسر
  • بدهی به دولت نداشته و از دولت کمک مالی دریافت نکرده باشد.
  • اسپانسر باید در حال حاضر ساکن کشور کانادا باشد، یا تعهد کند که زمانی که فرد متقاضی وارد کانادا می‌شود باید در این کشور اقامت داشته باشد.
  • اسپانسر نباید زندانی شده یا ورشکست شده باشد.
  • اسپانسرکننده باید در 5 سال اخیر، به عنوان همسر برای شخص دیگری درخواست اسپانسرشیپ نداده باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج برای اسپانسرشیپ

  • باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • ارائه گواهی عدم سوپیشینه و سابقه کیفری
  • ارائه گواهی پزشکی و درمانی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • ارائه مدارکی مبنی بر اصالت رابطه و ازدواج حضوری نه راه دور

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری ممکن است؟

اشاره کردیم که روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، از سایر روش‌ها آسان‌تر است. پس طبیعی است که بسیاری از افراد، از طریق ازدواج صوری با تبعه‌های کانادا به فکر اخذ اقامت دائم این کشور بیافتند.

اما در سازمان مهاجرتی کانادا، قوانین سرسختی درباره ازدواج‌های صوری وجود دارد. اگر دولت کانادا متوجه ساختگی یا صوری بودن ازدواج شود، امکان دیپورت فرد وجود خواهد داشت. به عبارتی فرد متقاضی، نمی‌تواند برای مدت حداقل 5 سال حق ورود دوباره به خاک این کشور را داشته باشد.

ازدواج صوری به عنوان کلاهبرداری مهاجرتی، شناخته شده و می‌تواند باعث حبس یا جریمه فرد نیز شود. این کلاهبرداری برای همیشه، در سابقه مهاجرتی شخص متخلف ثبت خواهد شد.

در حال حاضر از اکتبر سال 2012 قانونی در کانادا وجود دارد که می‌گوید، هر فردی که به واسطه اسپانسرشیپ همسرش، موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شده است باید تا دو سال با وی رابطه قانونی داشته باشد.

پیشنهاد میشود مقاله بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا را در این مرحله مطالعه کنید.

مدت زمان اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اسپانسر شیپ

به طور کلی زمان پروسه اخذ اقامت دائم کانادا از طریق اسپانسر شیپ، در حدود 12 ماه طول خواهد کشید. البته این پروسه به دلیل همه گیری کرونا، می‌تواند از 12 ماه نیز بیشتر شود.

اکنون در مورد مهاجرت کانادا از طریق ازدواج، اطلاعات لازم و کلی را به دست آوردید. اما اگر می‌خواهید این پروسه را به عنوان یک برنامه مهاجرتی، انتخاب کنید باید اطلاعات دقیق‌تری بدست آورید تا مسیر مهاجرت برای شما مشخص شود. پس اگر سوالی در مورد مهاجرت کانادا از طریق ازدواج دارید، آن را با مشاورین با تجربه موسسه مهاجران در میان بگذارید.

موسسه مهاجران، نماینده رسمی اداره مهاجرت کانادا در ایران بوده و با بیش از 23 سال سابقه در امر مهاجرت، پرونده شما را به پیروزی می‌رساند. پس همین حالا از طریق شماره 75993-021 با مشاورین مهاجران در ارتباط باشید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.