موسسه مهاجران

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را در اختیار، کارآفرینان و سرمایه گذاران قرار داده است؛ تا هر یک از این افراد با مهاجرت به کانادا، فرصتی برای راه اندازی تجارت و کسب و کار خود داشته باشند. اما اگر از طریق برنامه استارت آپ، ویزای کاری یا سایر برنامه‌های سرمایه گذاری موفق به دریافت ویزا و اخذ اقامت دائم نشده‌اید نگران نباشید.

شما می‌توانید از طریق خرید بیزینس در کانادا، مدتی بعد از ورود به این کشور اقامت دائم را اخذ کنید. مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس، یک روش نوآورانه برای مهاجرت بوده و باید از قوانین آن شناخت کافی داشت. پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید، تا در مورد روش مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس بیشتر بدانید.

آشنایی با روش مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

با اینکه کانادا روش‌ها و برنامه‌های مهاجرتی متنوعی، به افراد متقاضی ارائه می‌کند؛ اما با این حال ممکن است فراهم کردن شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم در برنامه‌های سرمایه گذاری و کارآفرینی، برای همه افراد آسان نباشد. به همین دلیل است که روش مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس، یک انتخاب عالی برای اشخاصی است که در برنامه‌های مهاجرتی، موفق به کسب امتیاز بالا نمی‌شوند.

البته این راه خاص بیشتر برای مهاجرین با تمکن مالی بالا است. به عبارتی دیگر سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی با تمکن مالی مناسب و عالی، که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند؛ می‌توانند با خرید یک بیزینس از قبل ساخته شده یا راه انداختن یک بیزینس جدید، اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند.

مراحل اخذ اقامت دائم از طریق خرید بیزینس

البته برای رسیدن به اخذ اقامت دائم کانادا از طریق خرید بیزینس، باید چند مرحله اساسی را طی کرد:

مرحله اول: شناسایی و خرید بیزینس از پیش موجود در کانادا، یا راه اندازی یک بیزینس جدید.

مرحله دوم: برای بیزینسی که خریداری کرده‌اید، یک پلن مناسب ارائه داده و برای دریافت سند LMIA اقدام کنید.

مرحله سوم: بعد از صادر شدن LMIA، سرمایه گذار باید تحت برنامه اونر-اپراتور برای دریافت مجوز کار (Work permit) اقدام کند.

مرحله چهارم: بعد از اخذ اجازه کار موقت، سرمایه گذار خارجی می‌تواند از طریق ویزای اکسپرس اینتری کانادا یا برنامه استانی، برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

در این روش فرد متقاضی باید در مرحله اول، برای خرید 51 درصد از سهام یک بیزینس فعال کانادایی اقدام کرده و با صاحب آن تجارت برای امضا قرارداد و معامله به توافق برسد.

پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به صاحب بیزینس و ویزای کار، برای متقاضی گواهی ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا (LMIA) صادر می‌شود. البته در این روش متقاضی ملزم به ارسال پیشنهادات کاری، در سایت و روزنامه‌های کانادا نیست. در مرحله بعدی متقاضی باید با تهیه یک بیزینس پلن، نشان دهد که چگونه حضور او در تجارت جدید به موفقیت و گسترش آن کمک می‌کند.

بعد از اخذ LMIA، نوبت به اقدام برای دریافت ویزای کار می‌رسد. اگر فرد متقاضی دارای همسر و فرزند باشد، به فرزندان زیر 18 سال ایشان ویزای تحصیلی، فرزندان 18 الی 22 سال ویزای توریستی و به همسر متقاضی نیز ویزای کار اوپن داده می‌شود. البته لازم به ذکر است که ویزای کاری که فرد متقاضی دریافت می‌کند، تنها برای همان کسب و کار بوده و ایشان اجازه کار در واحد‌ها و زمینه‌های کاری دیگر را نخواهد داشت.برای درک بهتر، آیا مجوز LMIA برای ویزای کار کانادا واجب است؟ (را حتما مطالعه کنید).

منظور از (Owner Operator) در خرید بیزینس کانادا چیست؟

زمانیکه فرد متقاضی بتواند در کانادا، صاحب کسب و کار یا واحد تجاری شود مالک بیزینس یا Owner Operator خواهد بود. این کسب و کار می‌تواند هر چیزی باشد و محدودیت خاصی ندارد؛ اما توجه داشته باشید که Owner Operator، مالکان تجارت‌هایی با کارمندانی کمتر از 10 نفر هستند.

برنامه اونر اپراتور (Owner Operator) یا مالک اپراتور (مالک بیزینس)، فرصتی برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می‌‌کند که در ابتدا با راه اندازی تجارت خود در کانادا، برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

این برنامه در تمامی استان‌‌های کانادا در دسترس است؛ اما باید در نظر گرفت که یک روش رسمی برای مهاجرت به کانادا نبوده و تعریف مشخصی در قوانین مهاجرتی ندارد. این برنامه در واقع یک نوع اجازه کار است، به همین دلیل بوده که هیچ سقف و تعداد مشخصی از ویزا‌های دریافت شده با این روش وجود ندارد.

نباید فراموش کرد که این برنامه مهاجرتی، پیچیدگی‌ها و قوانین زیادی داشته و باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. در چنین شرایطی تنها مراجعه به یک موسسه مهاجرتی رسمی و با سابقه است که می‌تواند کمک بزرگی باشد. موسسه مهاجران با بیش از 23 سال سابقه در امور مهاجرتی، با مشاورین متخصص و باتجربه‌ای که دارد می‌تواند به شما برای استفاده از این برنامه مهاجرتی کمک کند.

شرایط متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

سرمایه گذار خارجی برای دستیابی به اقامت دائم از طریق خرید بیزینس کانادایی، باید شرایط زیر را داشته باشد:

تجربه

فرد متقاضی به عنوان اونر اپراتور، باید سابقه و تجربه کاری قابل انتقال و اثباتی داشته باشد. ایشان باید از این تجربه، برای مدیریت بیزینس کانادایی استفاده کند.

تمکن مالی مناسب

سرمایه گذار خارجی برای خرید یک بیزینس کانادایی، باید از شرایط مالی مطلوب و مناسب برخوردار باشد. همچنین باید حداقل 50 درصد از سهام را در اختیار داشته باشد.

مهارت در زبان

فرد متقاضی برنامه اونر اپراتور(Owner Operator)، باید در زبان انگلیسی یا فرانسوی از مهارت کافی برخوردار بوده تا بتواند بدون مشکل کسب و کار خود را مدیریت کند.

 

 لیست مزایای مهاجرت به کانادا از طریق اونر اپراتور

  • اونر اپراتور یک برنامه مهاجرتی رقابتی، با فرصت محدود نیست.
  • مهاجرت از طریق برنامه Owner Operator، در سرتاسر کشور کانادا در دسترس بوده و محدود به استانی خاص نیست.
  • Owner Operator، مسیر دریافت اقامت دائم در کانادا را آسان خواهد کرد.
  • برنامه اونر اپراتور، به فرد متقاضی امکان می‌دهد به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کند.

[“رزرو وقت مشاوره دریافت اقامت کشور کانادا از طریق خرید بیزینس” ]

پروسه مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس چقدر زمان می‌برد؟

برای شناسایی و یافت کسب و کار در کانادا، نمی‌توان زمان دقیق و مشخصی را تعیین کرد. چرا که این موضوع به انتخاب شما بستگی دارد. اما در مورد سایر مراحل خرید بیزینس، حدودا به حداقل سه ماه نیاز خواهد بود. در مواردی پیشبرد پرونده مهاجرتی و تکمیل آن، ممکن است به بیش از 10 ماه زمان نیاز باشد.

 

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.