موسسه مهاجران

شرایط تحصیل در کانادا چیست؟ صفر تا صد تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا به دلیل مزیت‌هایی مانند اخذ ویزای کار و اقامت آرزوی افراد بسیاری در سراسر جهان است. البته کسب مدارک علمی معتبر بین المللی یکی از مهم‌ترین دلایل اخذ ویزای تحصیلی کاناداست که سالانه دانشجویان بی‌شماری را از کشورهای دنیا به سمت کانادا می‌کشاند. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید ابتدا با شرایط تحصیل در کانادا آشنا باشید که با مطالعه این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در این زمینه به دست خواهید آورد.

شرایط سنی تحصیل در کانادا، از ۶ سالگی برای موفقیت وقت دارید

شرایط سنی تحصیل در کانادا بستگی به مقطع تحصیلی انتخابی داوطلبان دارد. برای دوران پیش دبستان کودکان از ۳ تا ۴ سالگی می‌توانند در مراکز پیش دبستانی ثبت نام کنند. اما افرادی که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را انتخاب می‌کنند باید از ۶ سالگی وارد این کشور شوند.

 

تحصیل کانادا

 

 

شرایط تحصیل در دبستان و دبیرستان‌های کانادا، راهی به موفقیت از دوران کودکی

داوطلبین از سنین ۶ تا ۱۳ سالگی دوران ابتدایی را پشت سر می‌گذارند و از ۱۳ تا ۱۸ سالگی در دوران متوسطه تحصیل می‌کنند. متقاضیان برای تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا باید مدرسه‌های بین المللی و تایید شده در لیست اداره مهاجرت را انتخاب کنند.مقاله هر آنچه در مورد تحصیل در مدارس کانادا باید بدانید در این زمینه میتواند اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار دهد.

 

تحصیل کانادا

 

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه و کالج‌های کانادا

افراد بسیاری برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشجویی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا می‌کنند. شرایط سنی برای دوره لیسانس زیر ۲۱ سال است و دانشجویان باید نمره آیلتس ۶.۵ داشته باشند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، فقط ۵ سال وقت دارید

دوره لیسانس بین ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. دانشجویان باید به‌طورکامل در این مدت در دانشگاه حضور داشته باشند به عبارت دیگر مدت اقامت کانادا در دوران تحصیل بین ۳ الی ۴ سال است. برای دوره فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد بهتر است سن دانشجویان کمتر از ۳۲ سال باشد. داوطلبین حضور در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی را اخذ کرده باشند و بین مدت زمان پایان دوره کارشناسی و شروع دوره کارشناسی ارشد نباید بیشتر از ۵ سال فاصله باشد.

برای شرکت در دوران تحصیلی فوق لیسانس باید معدل دوران کارشناسی داوطلبین بیشتر از ۱۳.۵ باشد و مدرک زبان آیلتس آن‌ها بیشتر از ۶ و ۶.۵ باشد. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا با توجه به تعداد واحدها بین یک تا دو سال طول می‌کشد.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا، هیچ زمانی دیر نیست

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی کانادا در مقطع دکترا را دارید هیچ محدوده سنی برای شما وجود ندارد و حتی بین سنین ۴۰ تا ۴۵ سالگی هم برای دریافت ویزا وقت دارید. داوطلبین می‌توانند با رائه مدارک مورد نیاز تحصیلی، شغلی و زبان اقدام به اخذ ویزای کانادا کنند. برای شرکت در مقطع دکترا باید از یک استاد راهنما کمک بگیرید و در صورت تایید نهایی اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید. همچنین نمره زبان آیلتس باید بالای ۷ و معدل دوران کارشناسی و کارشناسی ارشد باید بیشتر از ۱۳ باشد.

دوران تحصیلی مقطع دکترا در کانادا بین با توجه به نوع تحقیق‌ها و پژوهش‌ها بین ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اخذ ویزای تحصیلی در دوره دکترا این است که هزینه‌های تحصیلی برعهده دانشگاه، شرکت‌ها، موسسات تحقیقی و مراکز پژوهشی است. دانشجویان مقطع دکترا در ازای کسب نمرات بالا کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت می‌کنند.

 

تحصیل کانادا

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا چیست؟

شاید بارها از خود سوال پرسیده‌ای که چطور ویزای کانادا بگیریم؟ دریافت ویزای تحصیلی یکی از راه‌های ورود به کاناداست. به عبارت بهتر اخذ ویزای تحصیلی در کانادا اولین قدم برای ورود به دانشگاه‌های معتبر و بین‌المللی این کشور آلاسکایی است. برای دریافت ویزای تحصیلی باید در ابتدای مسیر با دانشگاهی که مد نظر دارید مکاتبه کنید. شرایط و رشته تحصیلی خود را اعلام کنید و در‌صورتی‌که آن دانشگاه شرایط پذیرش دانشجو را داشت و با درخواست شما موافقت کرد به سفارت کانادا در کشورهای ترکیه یا امارات یا سفارت سوییس در ایران مراجعه کنید. در مدارکی که به اداره مهاجرت کانادا تحویل می‌دهید نامه پذیرش دانشگاه هم باشد. اداره مهاجرت پس از بررسی مدارک،‌ فرایند کار روی پرونده متقاضیان را آغاز می‌کند.

لیست مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

مدارک زیر را به همراه نامه پذیرش از دبیرستان، کالج یا دانشگاه باید برای اداره مهاجرت کانادا آماده کنید:

  • آخرین مدارک تحصیلی
  • مدارک زبان(تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان)
  • پاسپورت با ۶ ماه زمان و ۲ برگه خالی
  • مدرک قبولی در آزمون‌های GTMAT و GRE
  • ارائه SOP یا انگیزه‌ نامه
  • ارائه سوابق کاری
  • مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه نمونه کار برای رشته‌های هنر

پرداخت هزینه برای وقت سفارت که 150 دلار کاناداست و بیمه درمانی کانادا که در حدود 600 دلار کانادایی است هم باید در کنار مدارک فوق آماده باشد. به‌یاد داشته باشید برخی از دانشگاه‌ها یا کالج‌ها مدارک دیگری نیاز دارند که به‌طور اختصاصی به متقاضیان اعلام می‌کنند.

چه رشته هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند؟ معرفی 5 رشته تحصیلی پرطرفدار در کانادا

تحصیل کانادا

 

 

هزینه تحصیل در کانادا، آیا تحصیل رایگان در کانادا واقعیت دارد؟

هزینه تحصیل در کانادا به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی، رشته دانشگاهی، سبک زندگی، شهر زندگی و مخارج شخصی هر فردی بستگی دارد. به‌طورکلی نمی‌توان یک مبلغ مشخصی را به‌عنوان هزینه تحصیلی در مراکز علمی و آموزشی کانادا عنوان کرد. اما برخی از دانشگاه‌های کانادا با اعطای بورسیه تحصیلی شرایط زندگی را برای دانشجویان خارجی تسهیل می‌کنند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی، موقعیتی بی‌نظیر برای دانشجویان پرتلاش

بورسیه تحصیلی مختص به دانشجویان رشته دکترا است. اما در مقاطع تحصیلی دیگر نیز موسسات آموزشی و دانشگاهی برای متقاضیانی که نمرات عالی، عملکرد مناسب و قابل قبول، نمره آیلتس بالاتر از ۷، معدل بالای ۱۹ برای دوران کارشناسی و معدل بالای ۱۴ برای دوران کارشناسی ارشد در نظر می‌گیرند اما دریافت فاند در مقاطع تحصیلی قبل از دکترا بسیار سخت است.

در این مقاله شرایط تحصیل در کانادا را از نظر سن، هزینه و مقاطع تحصیلی را بررسی کردیم. امیدواریم این اطلاعات برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند کافی باشد. البته فراموش نکنید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا حتما باید با کارشناس‌های زبده و متخصص مشورت کنید تا مراحل و فرایند کار به درستی و بدون مشکل انجام شود.موسسه مهاجران با 23 سال سابقه درخشان در کنار شماست.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.