موسسه مهاجران

ویزای درمانی و پزشکی کانادا

داشتن ویزای درمانی و پزشکی کانادا، می‌تواند در شرایط سخت بیماری یاری دهنده شما بوده و روند درمانی را بهبود ببخشد. اما ویزای پزشکی یا درمانی کانادا، به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ آیا همه بیماران در هر سطوحی می‌توانند از این ویزا استفاده کنند؟ برای اخذ ویزای درمانی باید چه پروسه‌ای طی شود؟ بگذارید برای پاسخ به این سوالات، ابتدا ویزای درمانی را تعریف کنیم.

ویزای درمانی و پزشکی کانادا چیست؟

ویزای درمانی کوتاه مدت و موقتی بوده و به توصیه یک پزشک معتبر صادر می‌شود. این ویزا به بیمار و همراه وی اجازه می‌دهد، برای طی کردن پروسه درمان در کانادا، در این کشور با ویزای کانادا به طور موقت اقامت داشته باشند.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت ویزای پزشکی و درمانی کانادا” ]

شرایط اخذ ویزای پزشکی

متقاضی در ابتدا با ارائه مدارک لازم، باید ثابت کند که روند درمانی بیماری وی، در کشور مبدا به هر دلیلی کامل انجام نمی‌شود. ایشان باید با ارائه مدارکی از پزشک معالج خود، ثابت کند که اقداماتی اولیه برای معالجه انجام شده است. این پزشک معالج باید معتبر بوده و به یک موسسه کانادایی وابسته باشد تا بتواند خدمات مورد نیاز فرد متقاضی را به وی ارائه کند.

در نظر داشته باشید که متقاضی ویزای درمانی، اقامت موقت داشته و نمی‌تواند از خدمات بهداشتی هر یک از استان‌های کانادا استفاده کند. ایشان بعد از اخذ ویزای درمانی، تنها می‌تواند به عنوان فردی که اقامت موقت دارد به دنبال درمان پزشکی خود باشد.

فرد متقاضی باید اثبات کند که از توانایی و تمکن مالی لازم، برای تامین هزینه‌های درمانی در کشور کانادا برخوردار است. همچنین بیماری ایشان نباید به گونه‌ای باشد که ایمنی یا سلامت عمومی جامعه کانادا را تهدید کند.

همچنین اگر فرد متقاضی، به دنبال درمان پزشکی است که می‌تواند باعث تغییر و جابه‌جایی لیست انتظار بیماران کانادایی شود درخواست ویزای ایشان رد خواهد شد.

توجه:اگر قصد دریافت اقامت دایم کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا را مطالعه کنید.

ویزا درمانی کانادا

ویزای درمانی کانادا به کدام گروه از بیماران تعلق می‌گیرد؟

ویزای پزشکی و درمانی کانادا، تنها به گروه خاصی از بیماری‌‌ها تعلق می‌گیرد:

  • تومور‌های بدخیم در مراحل اولیه (مانند تومور در کبد و ریه)
  • تومور‌های مغزی یا نخاعی (ستون فقرات)
  • تومور‌های متاستاز (ثانیوه)
  • سرطان‌های درمان پذیر
  • تومور‌های چشمی، کلیه، پانکراس و پروستات و…
  • جراحی‌های تعویضی و پیوندی

بیشتر بخوانید:نکات مهمی که در معاینات پزشکی ویزای کانادا باید به آن توجه کرد

در صورت ابتلای فرد متقاضی به هریک از بیماری‌های گفته شده، ایشان باید در ابتدا برای دریافت دعوتنامه پزشکی اقدام کند. در قدم اول بیمار باید از پزشکی معتبر که در یکی از بیمارستان‌های کانادا شاغل است، دعوتنامه دریافت کند. سپس این دعوتنامه را به همراه سایر مدارک به سفارتخانه تحویل دهد. بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و ضمیمه کردن گواهی پزشک در تست پزشکی ویزای درمانی کانادا شرکت و برای دریافت وقت از سفارت کانادا اقدام کرد. افسران در طی ارزیابی درخواست اقامت کانادا ویزای درمانی کانادا ، باید میزان سلامتی و حسن نیت متقاضی را ارزیابی کنند. ویزا‌های درمانی کانادا در اکثر اوقات 90 روزه هستند؛ اما می‌توان این زمان را طبق آنچه که در دعوتنامه پزشکی ذکر شده و براساس پروسه درمانی بیمار افزایش داد.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت ویزای پزشکی و درمانی کانادا” ]

برای اخذ ویزای پزشکی به چه مدارکی نیاز است؟

  • گذرنامه معتبر و شناسنامه و سایر مدارک شناسایی
  • فرم درخواست ویزای درمانی
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی پزشک معالج مبنی بر نوع بیماری
  • دعوتنامه پزشک
  • ارائه مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی لازم

مدارک گفته شده در این قسمت، می‌توانند جزئیات و تفاصیل زیادی داشته باشند. جزئیاتی که تنها با کمک یک موسسه مهاجرتی ماهر، می‌توان به آن‌ها دست یافت. اگر می‌خواهید به سرعت برای اخذ ویزای پزشکی کانادا اقدام کنید، به شما مهاجران را معرفی می‌کنیم. موسسه مهاجران نماینده رسمی اداره مهاجرت کانادا در ایران بوده و با داشتن بیش از 23 سال سابقه، در زمینه مهاجرت یاری دهنده شما برای اخذ سریع ویزای درمانی کانادا خواهد بود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از طریق تماس با شماره  75993-021 از مشاوره رایگان موسسه مهاجران استفاده کنید.

ویزای درمانی

هزینه‌های سفر درمانی به کانادا چقدر است؟

اشاره کردیم متقاضی که برای اخذ ویزای درمانی کانادا اقدام می‌کند، نمی‌تواند مانند شهروندان کانادا یا مهاجرینی که از طریق سایر ویزای کانادا موفق به اخذ اقامت دائم شده‌اند، از خدمات بهداشتی و بیمه این کشور استفاده کند. ایشان باید برای هزینه‌های سفر درمانی به کانادا، برنامه ریزی کند. این هزینه‌ها می‌تواند شامل هزینه پزشکی، اقامت، غذا و…باشد.

  • هزینه تهیه بلیط سفر
  • هزینه تهیه غذا
  • هزینه هتل و رزرو مکان
  • هزینه مترجم
  • هزینه جابه‌جایی مالی
  • هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای درمانی
  • هزینه‌های پزشکی (خدمات بیمارستان، تشکیل پرونده و نقل و انتقال بیمار و…)

طبیعی است که اگر در کانادا دوست یا خویشاوندی داشته باشید، می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های سفر درمانی کانادا صرفه‌جویی کنید.ارزانترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا + جدول هزینه‌ها

ویزای پزشکی کانادا

چرا و چگونه برای ویزای پزشکی اقدام کنیم؟

ویزای پزشکی و درمانی کانادا، به علت خدمات درمانی پیشرفته‌ و البته قوانین به نسبت ساده‌ای که برای اخذ آن وجود دارد، بسیار پرطرفدار است. مهاجرت برای درمان بیماری، برای هیچکس خوشایند نیست؛ اما گاهی تنها راه بدست آوردن نعمت سلامتی، اقدام برای اخذ ویزای پزشکی و استفاده از خدمات درمانی پیشرفته کشور کانادا است.

اگر می‌خواهید در مورد اخذ ویزای درمانی کانادا و خدمات مهاجرتی کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ همین حالا برای دریافت مشاوره رایگان، با شماره  75993-021  تماس بگیرید. موسسه مهاجران، در تمامی امور مهاجرتی در کنارتان بوده و راهنمای شما خواهد بود.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

3 پاسخ

  1. سلام سوال داشتم بابت ویزای درمانی.
    اما شماره میگفت اشتباه هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقت بخیر.شماره دفتر 75993-021 هست با توجه استان محل اقامت با شعبه های ویستا ارتباط برقرار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.