موسسه مهاجران

ویزای مولتی کانادا

بسیاری از افراد قصد دارند که فقط برای تفریح و فعالیت‌های گردشگری یا دلایل دیگر به کانادا سفر کنند و قصد ماندن همیشگی در این کشور را ندارند. دولت فدرال کانادا برای این‌جور از افراد ویزای ۵ ساله کانادا صادر کرده و می‌توانند به‌صورت موقت به این کشور سفر کنند.

همچنین در حال حاضر شهروندان ایرانی فقط با دریافت ویزای ۵ ساله کانادا می‌توانند به این کشور رفت‌ و آمد داشته باشند و ویزای کانادا را دریافت کنید. اگر قصد دارید که با فرایندها و شرایط دریافت این روادید آشنایی کسب کرده و در ماه‌های آتی به کشور کانادا سفر داشته باشید تا آخر این مقاله همراه وب‌سایت “مهاجران”  باشید.

ویزای مولتی کانادا چیست و شرایط رفت‌وآمد با این ویزا چگونه است؟

دولت کانادا برای تسهیل بخشیدن به فرایندهای ورود و خروج توریست‌ها به این کشور، ویزای مولتی کانادا که همان ویزای توریستی کانادا نیز به‌حساب می‌آید را در دسترس قرار داده است. البته تنها تفاوتی که این ویزا با روادید توریستی دارد محدودیت تعداد سفرهای آن به کشور کانادا است. کسانی که دارای ویزای مولتیپل هستند می‌توانند تا زمان به پایان رسیدن اعتبار روادید خود به کشور کانادا سفر کنند.

البته تمامی این سفرها نیز بایستی حداکثر به مدت ۶ ماه باشد و بعد از آن توریست باید از خاک کانادا خارج شود. به‌صورت کلی تنها دو گروه از افراد می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند که شامل موارد زیر هستند:

  • افرادی که به دلایل مورد قبول کنسولگری باید به کانادا سفر داشته باشند
  • والدین فرزندانی که به کشور کانادا مهاجرت کردند

توجه داشته باشید که شما می‌توانید به هر دلیل دیگری نیز این ویزا را دریافت کنید، فقط باید دلیل شما مورد قبول باشد.

ویزا مولتی کانادا

برخی از افراد ویزای مولتی کانادا را به‌عنوان ویزای ۵ ساله نیز می‌شناسند؛ این موضوع به این دلیل است که تمامی ویزاهای ایرانی به مدت ۵ سال اعتبار دارند و پس از آن باید تمدید شوند. به‌عنوان‌مثال اگر شخصی شهروند ترکیه باشد و از این کشور به کانادا سفر کند به دلیل ۱۰ ساله بودن ویزای ترکیه می‌تواند به همان مدت به کانادا رفت‌وآمد کند. به شما  پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر و بیشتر قوانین مهاجرت با یک موسسه معتبر و شناخته شده مشورت کنید.

مزایای ویزای مولتی ۵ ساله کانادا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویزای ۵ ساله کانادا را شاید بتوان یکی از بهترین ویزاها برای شهروندان ایرانی در نظر گرفت؛ زیرا با استفاده از مزایای این روادید می‌توان به‌راحتی ۵ سال در کانادا اقامت داشت. برخی از مزیت‌های ویزای مولتی کانادا را در ادامه شرح خواهیم داد.

  • ایجاد سابقه سفر قوی برای دریافت ویزای شینگن
  • ورود به کشور کانادا به تعداد دفعات زیاد و بدون محدودیت
  • امکان ۶ ماه اقامت برای هربار ورود به خاک کانادا
  • پس از ۶ ماه فرد می‌تواند خروج چندساعته از خاک کانادا داشته و سپس مجدداً تا ۶ ماه دیگر اقامت کانادا دریافت کند.
  • امکان شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت که تا ۶ ماه به اتمام می‌رسند
  • ورود به کشور کانادا از طریق کشورها و مرزهای مختلف

شرایط گرفتن ویزای مولتی کانادا چگونه است؟ چه افرادی واجد شرایط هستند؟

برای این‌که بتوانید به کشور کانادا از طریق ویزای مولتی سفر کنید، بایستی به آفیسر سفارت کانادا داشتن یکسری شرایط که در ادامه برای شما درج خواهیم کرد را ثابت کنید. این موارد برابر با قوانین مهاجرت و حمایت از پناهندگان IRPA هستند.

  • هیچ‌گونه سابقه جنایی و کیفری در کشور مبدأ خود نداشته باشید.
  • توانایی اثبات این را داشته باشید پیش از پایان اعتبار و مدت‌زمان ۶ ماهه از خاک کانادا خارج می‌شوید.
  • تمکن مالی کامل برای پوشش هزینه‌های شخص و خانواده خود داشته باشید.
  • تمامی مدارک لازم جهت اخذ ویزا را داشته باشید و آن‌ها را به آفیسر ارائه دهید.
  • قصد کار و تحویل در کشور کانادا در صورت مغایرت با ویزای مولتی نداشته باشید.
  • به‌عنوان یک تهدید برای کشور کانادا محسوب نشوید.
  • سلامت عمومی شما در صورت درخواست تست پزشکی کامل باشد.

به‌صورت کلی باید ثابت کنید که هیچ بار اضافه‌ای بر روی دوش دولت کانادا نخواهید گذاشت و توانایی مدیریت زندگی شخصی و موقت خود را در این کشور دارید.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت ویزای مولتی کانادا” ]

مراحل دریافت ویزای مولتی کانادا چگونه است و چه مدارکی نیاز دارد؟

البته افراد می‌توانند از طریق کشورهای دیگر مانند امارات و ارمنستان که همسایه‌های ایران هستند نیز ویزای مولتی کانادا را با مراجعه به کنسولگری این کشور دریافت کنند. همچنین دولت کانادا وب‌سایتی را برای دریافت ویزا به‌صورت آنلاین ایجاد کرده تا فرایند دریافت ویزای کانادا را تسهیل ببخشد.

ویزای کانادا

درخواست‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی کانادا یا وی اف اس گلوبال و طی‌کردن فرایندهایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، ویزای ۵ ساله کانادا را دریافت کنند.

  1. ساخت اکانت در وب‌سایت
  2. پرکردن فرم درخواست ویزای مولتی کانادا
  3. آپلود مدارک و فرم‌ها
  4. پرداخت هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری
  5. تأیید درخواست و دریافت شماره پیگیری Tracking No
  6. دریافت نامه برای انگشت‌نگاری
  7. حضور در کنسولگری برای مصاحبه و انگشت‌نگاری
  8. ادامه مدارک لازم برای اخذ ویزا
  9. مراجعه مجدد به سفارت و دریافت پاسپورت و جواب ویزا

توجه داشته باشید که تمامی این اقدامات بایستی در خارج از خاک کانادا انجام شود؛ همچنین درصورتی‌که به شما ارسال درخواست معاینات پزشکی ارائه شد باید نتایج این آزمایش‌ها را به کنسولگری تحویل بدهید.

در این مرحله مقاله نکات مهمی که در معاینات پزشکی ویزای کانادا باید به آن توجه کرد حتما مطالعه کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای مولتی کانادا چه مواردی هستند؟

در هنگام ثبت‌نام برای اخذ ویزای ۵ ساله کانادا، شما بایستی مدارک خود را به‌صورت کامل در سایت آپلود کنید یا آن‌ها را به کنسولگری ارائه نمایید. این مدارک نیز شامل موارد زیر هستند:

  • ترجمه سند ازدواج در صورت دریافت ویزای خانوادگی
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
  • ترجمه شناسنامه
  • اصل گذرنامه فعلی به همراه گذرنامه‌های گذشته خود (تا مدت ۱۰ سال در صورت وجود داشتن گذرنامه‌ها)
  • ترجمه اسناد ملکی مانند خانه، مغازه و زمین
  • گواهی تمکن مالی ترجمه شده به همراه گردش حساب ۴ ماه گذشته با مُهر بانک به نام متقاضی
  • ترجمه فیش حقوقی
  • ترجمه نامه رسمی مرخصی از شرکت
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ترجمه بیمه متقاضی و همسر
  • یک قطعه عکس بیومتریک ۳/۵ و ۴/۵ رنگی جدید

هزینه ویزای مولتی کانادا چه‌قدر است؟

اگر قصد دارید که به‌صورت شخصی به کانادا سفرکرده و ویزای مولتی دریافت کنید بایستی مبلغ ۱۰۰ دلار برای درخواست ویزا و ۸۵ دلار نیز جهت انگشت‌نگاری پرداخت نمایید. این مبالغ نیز از طریق سایت قابل پرداخت بوده و می‌توانید از طریق کردیت کارت‌های بین‌المللی معتبر هزینه را واریز کنید.

توجه داشته باشید که اگر به‌صورت خانوادگی قصد اخذ ویزای مولتی کانادا را دارید، مبلغ درخواست ویزا حداکثر ۵۰۰ دلار و هزینه انگشت‌نگاری نیز در مجموع ۱۷۰ دلار کانادا خواهد بود. همچنین اگر طی ۱۰ سال گذشته ویزای مولتی کانادا را دریافت کرده باشید دیگر نیازی به پرداخت هزینه انگشت‌نگاری نخواهید داشت.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت ویزای مولتی کانادا” ]

اخذ ویزای مولتی کانادا در شرایط کرونا چگونه خواهد بود؟

اخذ ویزای Multiple کانادا در شرایط کرونایی نسبت به حالت عادی کمی تغییر کرده است. رسیدگی به پرونده و مدارک نسبت به گذشته طولانی‌تر شده و نیازمند به تست‌های آزمایشی بیشتری در کشور مبدأ خواهید بود.

ویزای کانادا

برخی از درخواست‌هایی که ضروری‌تر هستند اولویت بیشتری پیدا کردند و سایر پرونده‌ها دیرتر بررسی خواهند شد؛ ثبت و تشکیل پرونده‌ها نیز فقط به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر هستند و کنسولگری‌ها به‌صورت حضوری درخواست‌ها را قبول نمی‌کنند.

بررسی دلایل ریجکت ویزای مولتی کانادا

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد، بعد از اخذ ویزای توریستی وارد کانادا شده و بعد درخواست پناهندگی داده‌اند. به همین دلیل است که دولت کانادا، برای جلوگیری از این مشکل قوانین سخت گیرانه‌ای برای صدور ویزای توریستی وضع کرده است. پس رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا (ریجکت ویزا)، برای شخصی با هر میزان هزینه و زمانی که گذاشته باشد ممکن است.

در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند، باعث رد شدن درخواست ویزا یا به اصطلاح ریجکت ویزا شوند اشاره می‌کنیم:

  • نداشتن سابقه و تاریخچه سفری مناسب
  • وجود وابستگی‌های زیاد خانوادگی در کانادا و نداشتن وابستگی در کشور مبدا
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • نداشتن تمکن مالی و دارایی کافی
  • قانع کننده نبودن هدف سفر به کانادا
  • عدم تناسب زمان پیشنهادی برای اقامت با هدف سفر
  • داشتن سوسابقه و رفتار‌های مخاطره آمیز

با ریجکت ویزا، فرد متقاضی می‌تواند با ارسال نامه‌ای رسمی بازنگری مجدد پرونده را درخواست کند. البته اعتراض به ریجکت و فرستادن نامه، ضوابطی دارد که باید رعایت شوند در غیر این صورت سفارت هیچ رسیدگی به پرونده نخواهد کرد. متقاضی هیچ محدودیتی برای درخواست مجدد ویزا ندارد، اما در صورت بعد از ارسال نامه اعتراض بهتر است تا رسیدن پاسخ از سفارت کمی صبر کند.

سریع‌تر از همیشه ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید

ویزای مولتیپل کانادا یکی از بهترین نوع ویزا برای شهروندان ایرانی است که قصد اقامت موقت در این کشور را دارند. برای دریافت این ویزا بایستی کنسولگر کشور کانادا را قانع کنید که سفر شما به این کشور به دلایل مورد قبول بوده و یا والدین فرزندان مهاجر خود هستید.

برای اخذ ویزای مولتی کانادا نیازمند به ترجمه تمامی مدارک ازدواج، تمکن مالی، گذرنامه، فیش حقوقی، نامه مرخصی و دیگر موارد هستید که در مقاله به آن‌ها اشاره شده است. همچنین باید ثابت کنید که از لحاظ امنیتی هیچ خطری برای کشور کانادا نداشته و قصد کار و تحصیل نیز ندارید؛ به‌صورت کلی دولت کانادا بایستی مطمئن شود که شما هیچ بار اضافه‌ای را بر دوش این کشور اضافه نخواهید کرد و می‌توانید هزینه‌های شخصی خود را پرداخت کنید.

شما می‌توانید برای تسهیل در زمان اخذ ویزای خود از خدمات مهاجرتی کانادا موسسه مهاجران بهره‌مند شوید. این مجموعه نماینده و مشاوره رسمی اداره مهاجرت کانادا بوده و دارای بیش از 23 سال سابقه درخشان در این حوزه است. همین‌الان می‌توانید با شماره 75993-021 تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص ما به شما مشاوره رایگان در خصوص اخذ ویزای مولتی کانادا ارائه دهند.موسسه مهاجران متشکل از دپارتمان های تخصصی مهاجرتی کلیه امور مهاجرتی را برای شما فراهم می کند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.