موسسه مهاجران

روش اخذ ویزای مولتی کانادا در سال 2022

ویزای مولتی کانادا در سال 2022 یک تفاوت بزرگ با ویزای سینگل این کشور دارد. این تفاوت به بزرگترین مزیت آن و دلیل محبوبیت زیاد آن در میان متقاضیان تبدیل شده است. سؤالات زیادی در این زمینه وجود دارد که احتمالاً ذهن شما را به خود مشغول کرده است. پس چند پاراگراف بعدی را مطالعه کنید تا یکبار برای همیشه به زیر و بم اخذ ویزای مولتی کانادا مسلط شوید.

ویزای مولتی کانادا در سال 2021

ویزای مولتی کانادا چیست؟

ویزای مولتی کانادا یا به عبارتی ویزای چند بار ورود، به شما این امکان را می‌دهد تا هر چند بار که می‌خواهید به مدت چندین ماه به کانادا سفر کنید. اعتبار این نوع ویزا تا 10 سال یا یک ماه قبل از انقضای گذرنامه شما (هر کدام که زمان کوتاه‌تری دارد) می‌باشد. در واقع لازم است شما در تاریخ انقضای ویزا یا قبل از آن وارد کانادا شوید.

ویزای چند بار ورود به نوعی ویزای توریستی کانادا  محسوب می‌شود. بنابراین متقاضیان این ویزا کسانی هستند که قصد اقامت دائم در این کشور را ندارند.

مزایای ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا یا همان Multiple Entry Visa تفاوت‌ها یا بهتر است بگوییم مزیت‌هایی نسبت به ویزای سینگل این کشور یا همان Single entry visa دارد. مهم‌ترین این مزیت‌ها عبارتند از:

  • ویزای یکبار ورود یا ویزای سینگل فقط یکبار به شما اجازه می‌دهد به کانادا سفر کنید. در واقع شما تنها در صورتی می‌توانید واجد شرایط ویزای یکبار ورود به این کشور باشید که:
  • واجد شرایط معافیت از هزینه بوده و هدف از ورود شما به کانادا محدود است (مانند قرار ملاقات رسمی با یک تبعه خارجی).
  • قرار است برای شرکت در یک رویداد ویژه برای تنها یکبار به کانادا سفر کنید.
  • باید به منظور انجام رویه‌ها یا دستورالعمل‌های خاص و البته مورد تأیید کشور خود، یکبار به کانادا بروید.

بنابراین زمانیکه کانادا را ترک می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از ویزای کانادا مورد نظر خود استفاده کنید و لازم است آن را تمدید کنید. اما ویزای مولتی کانادا به شما امکان می‌دهد که در طول ده سال اعتبار خود، هر چند بار که می‌خواهید به این کشور سفر کنید.

یک نکته اینکه اگر با وجود ویزای سینگل مستقیماً از کانادا به ایالت متحده امریکا، مناطق وابسته به آن و یا Pierre and Miquelon سفر کنید، برای برگشن نیاز به تمدید ویزای خود ندارید.

ویزای مولتی کانادا مناسب چه افرادی است؟

ویزای مولتی یا چند بار ورود کانادا مناسب اتباع خارجی و افرادی است که باید به طور مداوم به کانادا سفر کنند و البته مدت زمان اقامت موقتشان در این کشور شش ماه یا کمتر از آن است. این ویزا به اتباع خارجی امکان می‌دهد که در مدت زمان ۱۰ سال هر چند بار که مایلند به کانادا سفر کرده و هر بار شش ماه در این کشور حضور داشته باشند.

این ویزا یک گزینه مناسب برای کسانی است که عضوی یا اعضایی از خانواده‌شان در کانادا زندگی می‌کنند و مایلند هر چند وقت یکبار و یا در تعطیلات به این کشور سفر کرده و خانواده‌شان را ببینند.

همچنین افرادی که فعالیت‌ها و مراودات تجاری با کانادایی‌ها داشته و یا شعبه‌ای از کسب و کارشان در این کشور است، می‌توانند از طریق ویزای مولتی کانادا مدام به واحد تجاری خود سر بزنند.

خیلی از متقاضیان ویزای چند بار ورود کانادا، با اهداف توریستی و تفریحی اقدام به دریافت این نوع ویزا می‌کنند. چرا که از طریق این ویزا می‌توان هر چند وقت یکبار به این کشور سفر کرد.

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا

اخذ این نوع ویزا مانند هر برنامه مهاجرتی دیگری شرایط خاص خود را دارد. به منظور واجد شرایط بودن برای ویزای چند بار ورود کانادا:

  • باید به افسر اداره مهاجرت کانادا ثابت کنید که الزامات قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان (IRPA) و همچنین مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان را رعایت می‌کنید و قصد اقامت موقت در کانادا را دارید.
  • لازم است به افسر مورد نظر نشان بدهید که در پایان مدت زمان اقامت خود، کانادا را ترک خواهید کرد. این کار را می‌توان از طریق ارائه اسنادی برای نشان دادن وابستگی مالی یا خانوادگی در کشور خود نشان دهید. برای مثال اگر ملکی در کشور خود دارید، کسب و کاری را در این کشور اداره می‌کنید و یا خانواده درجه یکتان هنوز در کشورتان ساکن هستند، به افسر ثابت می‌شود که قصد اقامت دائم در کانادا را ندارید.
  • الزامی است که ثابت کنید پول کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده خود در کانادا را برای مدت مشخص شده، در دست دارید.
  • باید نشان بدهید پول کافی برای بازگشت خود و اعضای خانواده که همراهتان هستند را به کشور مبدأتان دارید.
  • باید ثابت کنید که قصد کار یا تحصیل در کانادا را ندارید مگر اینکه مجوز این کار را به طور مجزا و البته رسمی داشته باشید.
  • باید نشان بدهید که مطیع قوانین کانادا و سازمان مهاجرت و پناهندگی این کشور هستید.
  • باید ثابت کنید که سابقه انجام فعالیت‌های مجرمانه اجتماعی و سیاسی را در کشور خود و کشور کانادا ندارید.
  • باید ثابت کنید که به هیچ عنوان خطری برای امنیت کشور کانادا محسوب نمی‌شوید.
  • باید بتوانید هرگونه مدرک، سند و مستنداتی که توسط افسر اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا از شما درخواست می‌شود را ارائه بدهید.
  • باید ثابت کنید که از سلامت کافی برای حضور در کانادا برخوردارید. حتی اگر لازم باشد باید معاینات پزشکی برای ویزای کانادا را انجام داده و نتایج آن را ارائه بدهید.

ویزای مولتی کانادا در سال 2021

مدارک مورد نیاز برای درخواست و دریافت ویزای مولتی کانادا در سال 2022

اگر متقاضی دریافت این نوع ویزا هستید، لازم است مدارک زیر را در جهت اثبات واجد شرایط بودن خود و یا اعضای خانواده‌تان ارائه دهید:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی خود به همراه ترجمه رسمی آن
  • عکس پرسنلی
  • اصل و کپی گذرنامه خود که حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد
  • اصل گذرنامه قبلی خود
  • اصل و کپی سند ازدواج به همراه ترجمه رسمی در صورت تأهل شما
  • گواهی اشتغال به کار همسر شما به اضافه ترجمه رسمی در صورت تأهل
  • اصل بیمه همسر شما به همراه ترجمه رسمی در صورت تأهل
  • برگه اثبات تمکن مالی به زبان انگلیسی که لازم است از بانک دریافت ‌کنید (این برگه شامل مدرک گردش حساب ۴ ماه اخیر شما می‌باشد. در ضمن گردش مالی ۴ ماه اخیرتان باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان باشد.
  • اصل و کپی سندهای املاکی که در کشور خود دارید و ترجمه آن
  • گواهی اشتغال به کار شما در کشورتان به اضافه ترجمه رسمی پروانه کسب
  • اصل مدرک بیمه به همراه ترجمه رسمی آن
  • گواهی پزشکی معتبر(نکات مهمی که در معاینات پزشکی ویزای کانادا باید به آن توجه کرد)
  • فرم تکمیل شده ویزا
  • دعوت‌نامه رسمی و معتبر

چه اقداماتی برای اخذ ویزای مولتی کانادا لازم است؟

همه متقاضیان ویزای اقامت موقت در کانادا، در حال حاضر متقاضی ویزای چند بار ورود به این کشور در نظر گرفته می‌شوند. حتی ممکن است به متقاضیان ویزای سینگل یا یکبار ورود کانادا، ویزای چند بار ورود داده شود. البته این بستگی به شرایط شما و ضوابط جاری دارد.

نحوه درخواست ویزای مولتی کانادا 

مراحل ارائه درخواست برای دریافت ویزای چند بار ورود کانادا عبارتند از:

  1. دریافت زمان ملاقات از مراکزدریافت تقاضانامه ویزای کانادا یا همان VAC کانادا
  2. مراجعه به مرکز مورد نظر و تکمیل فرم‌های ارائه شده
  3. ارائه مدارک و مستندان مورد نیاز برای تشکیل پرونده درخواست ویزای مولتی کانادا
  4. پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزای مولتی کانادا
  5. انگشت‌نگاری
  6. انجام عکس‌برداری در مرکز VAC مورد نظر

نحوه درخواست آنلاین ویزای مولتی کانادا چگونه است؟

این اقدام چند مرحله مختلف دارد:

  1. مراجعه به آدرس اینترنتی (https://www.canada.ca)
  2. تکمیل آنلاین فرم‌ها
  3. پاسخ به سؤالاتی که در سایت مورد نظر مطرح شده است
  4. آپلود مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی کانادا بر روی سایت مورد نظر
  5. پرداخت آنلاین هزینه بررسی پرونده و انگشت‌نگاری برای اخذ ویزای مولتی کانادا
  6. ثبت درخواست
  7. دریافت نامه انگشت‌نگاری (این نامه ظرف بیست و چهار ساعت پس از ثبت درخواست آنلاین به دست شما می‌رسد)
  8. پرینت نامه انگشت‌نگاری
  9. مراجعه به مرکز VAC مورد نظر ظرف مدت کمتر از 30 روز
  10. انجام انگشت‌نگاری و گرفتن عکس در مرکز VAC مورد نظر
  • توجه داشته باشید که چنانچه درخواست ویزای مولتی کانادا از طرف شما مورد موافقت قرار بگیرد، لازم است که پاسپورت خود را به دفتر VAC مورد نظر تحویل بدهید. این کار به منظور صدور و الصاق ویزا مولتی توریستی کانادا انجام می‌گیرد.
  • همچنین در صورتیکه درخواست صدور ویزای شما مورد پذیرش واقع نشود و یا به اصطلاح ریجکت شود، احتمالاً بخشی از مدارک شما ناقص است. بنابراین می‌توانید با اصلاح مدارک نسبت به تقاضای مجدد ویزای مولتی کانادا اقدام کنید.

ویزای مولتی کانادا در سال 2021

تاثیر بیماری کرونا در روند دریافت ویزای مولتی کانادا 

مراحل دریافت ویزای ورود چند باره به کانادا مطابق قبل و به همان صورت انجام می‌شود. البته لازم است قبل از ورود به این کشور قوانین مربوط به محدودیت‌های کووید ۱۹ را رعایت کنید.

درضمن در هنگام ورود به این کشور شما و خانواده‌تان به مدت ۲ هفته در قرنطینه خواهید بود و تست‌های مربوط از شما گرفته می‌شود.

جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از مشاورین با تجربه با 23 سال سابقه درخشان موسسه مهاجران با شماره 75993-021 تماس بگیرید.همچنین با پر کردن فرم ارزیابی رایگان راه های دیگر مهاجرت در پیش روی شما قرار میگیرد.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.