موسسه مهاجران

بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا رویای بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت است. بله! کانادا کشوری بزرگ، زیبا با طبیعتی محسور کننده و مردمی خونگرم با اقتصادی رو به رشد و با ثبات و همچنین سطح بالای زندگی، مقصدی عالی برای مهاجرت به شمار می‌رود. اما طبیعتا مهاجرت کار آسانی نیست و مسیری پر از چالش را به همراه خواهد داشت. پس برای دستیابی به رویای خود بهتر است هوشمندانه عمل کنید. سعی کنید شرایط و جوانب مختلف مهاجرت را مو شکافانه مورد بررسی قرار دهید، تا در مسیر رسیدن به اهدافتان دچار مشکل نشوید و از اشتباهات رایجی که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد، پرهیز کنید.مقاله بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا در واقع مسیر روشنی برای شما ایجاد میکند که باعث میشود با دید بهتری مهاجرت کنید. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

مقصد خود را قبل از مهاجرت بشناسید

کانادا کشوری بزرگ با فرهنگ‌ها و قومیت های گوناگون و متنوع است. اما انتظار نداشته باشید که از همان ابتدا به محض رسیدن همه چیز همان طور که می خواهید پیش می رود  و می توانید بلافاصله کار، خانه، ماشین را آن طور که می خواهید برای خود فراهم کنید. سعی کنید قبل از سفر کانادا را خوب بشناسید تا در زمان مهاجرت بهتر بتوانید از پس مشکلات و موانع سر راهتان برآیید. قطعا عادت کردن به زندگی جدید، فرهنگ جدید، زبان جدید، دوستان جدید، کار جدید، کمی سخت و زمان بر است و شما در ابتدا ممکن است دچار سختی هایی شوید که با گذشت زمان کم کم به زندگی جدید خود عادت خواهید کرد و به نتیجه ی دلخواهتان خواهید رسید.

    

فرض نکنید که روند مهاجرت سریع پیش می رود

اگر شما از طریق ویزای اکسپرس اینتری کانادا برای مهاجرت اقدام کرده باشید در مدت 6 ماه یا کمتر درخواست شما پردازش می شود. اما اگر درخواست شما از طریق این برنامه نباشد مدت زمان رسیدگی و جواب به درخواست شما بسته به شرایط و محل زندگیتان از یک ماه تا یک سال می تواند متغیر باشد.

شبکه‌ای از پشتیبانی و ارتباطات داشته باشید

هنگام مهاجرت کل زندگی شما در حال تغییر است. شما فقط به یک خانه ی جدید در همسایگی خود نقل مکان نمی کنید بلکه به کشوری کاملا متفاوت سفر می کنید. داشتن خانواده یا دوستانی در کانادا که بتوانند به شما کمک کنند تقریبا امری ضروری و بسیار کمک کننده است و شما سریع تر می توانید با زندگی جدید خود سازگاری پیدا کنید. حضور خانواده یا آشنایان شما می تواند به شما در یافتن جایی برای زندگی، یافتن شغل و سازگاری با محیط جدید کمک کند. اگر در کانادا خانواده یا دوستی ندارید سعی کنید قبل از سفر به کانادا برای خود تعدادی دوست و اشنا پیدا کنید تا به شما کمک کنند. خوشبختانه منابع زیادی برای این کار در دسترس است. مشاوران مهاجرت می توانند شما را به گروه های پشتیبانی ارجاع دهند یا می توانید از طریق جستجو در اینترنت با گروه های مهاجرتی آشنا شوید.

زبان را خوب یاد بگیرید

کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است که تسلط کامل به یک یا هر دو زبان، شروع فوق العاده ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد. ناتوانی در گفتگو با شهروندان کانادایی، پروسه ی سازگاری شما با زندگی جدیدتان را بسیار مشکل تر می کند. همچنین ممکن است شغل انتخابی شما به تسلط کامل تری درهر دو زبان نیاز داشته باشد. حتما سعی کنید قبل از مهاجرت مهارت های زبانی خود را تا جایی که ممکن است ارتقا دهید.

بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

در ارائه اسناد و مدارک کاری کوتاهی نکنید

به عنوان یک مهاجر، کار کردن در کانادا می تواند به این سادگی ها نباشد. ارائه اسناد و مدارک دقیق از اهمیت به سزایی برخوردار است. عدم ارائه‌ی درست اسناد، حتی یکی از آن ها می تواند منجر به تاخیر در رسیدگی به درخواست شما و صدور مجوز کار برای شما می شود.

معیارهای شغلی را رعایت کنید

علاوه بر اسنادی که ارائه می دهید معیارهای شغلی را نیز باید برآورده کنید و واجد شرایط آن شغل باشید. عدم آموزش خود برای این معیارها می تواند منجر به عدم صلاحیت شما شود. به طور مثال یکی از نمونه برنامه هایی که نیازمند رعایت الزامات خاصی برای مهاجرت است برنامه ی نیروی متخصص فدرال است که شما باید دراین برنامه حداقل امتیاز در معیارهایی چون تحصیلات، زبان و تجربه ی کاری را به دست آورید. برنامه های دیگری مثل تجربه ی کانادایی یا نیروی فنی متخصص فدرال هم نیاز به رعایت چنین شرایط خاصی را دارند.

چه مشاغلی در کانادا مورد نیاز است؟ معرفی 5 شغل موردنیاز در کانادا

بدون منابع مالی کافی مهاجرت نکنید

مهاجرت به کانادا مستلزم این است که منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده ی خود را داشته باشید. ممکن است در هفته ها یا ماه های اول ورودتان به کانادا در یافتن شغل یا مسکن مناسب دچار مشکل شوید و یا در کار خود به درآمدزایی نرسیده باشید پس باید بتوانید از پس هزینه های خود برآیید.مقاله حداقل درآمد برای زندگی راحت در کانادا در این زمینه کمک مفیدی می تواند به شما کند.

هر زمان که واجد شرایط شدید برای اقامت دائم اقدام کنید

اگر قصد مهاجرت به کانادا و ایجاد یک زندگی جدید را دارید، در صورتی که واجد شرایط مهاجرت هستید، میتوانید برای ویزای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. دولت کانادا اقامت دائم را این گونه تعریف می کند: شخصی که با مهاجرت به کانادا وضعیت اقامت دائم را دریافت کرده است، اما شهروند کانادا نیست. کسی که اقامت دائم دارد مانند شهروندان کانادایی از مزایای شهروندی کانادا مانند بیمه درمانی برخوردار خواهد بود و مختاراست هرکجای کانادا که مایل است زندگی کند و برای شهروندی کانادا درخواست دهد.

بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

مدارک مناسب را هنگام ورود به کانادا ارائه دهید

امنیت مرزهای کانادا توسط آژانس خدمات مرزی کانادا تامین می شود. اطمینان از اینکه مسافران مدارک لازم را برای ورود به کشور ارائه می دهند به حفظ امنیت کمک خواهد کرد. برخورداری از اسناد و مدارک لازم و مناسب و ارائه ی آن ها هنگام ورود به کانادا به افسر خدمات مرزی ورود شما را به این کشور هموار می کند.

از مدارک جعلی استفاده نکنید

دولت کانادا برای جلوگیری از تقلباتی که در ارائه مدارک شهروندی اتفاق می افتد قوانین سفت و سخت تری وضع کرده است. بر اساس این اصلاحات، افرادی که به تقلب در ارائه این مدارک محکوم شده اند مبلغ زیادی جریمه یا زندانی می شوند. همچنین کسانی که به دلیل این جرائم، مجرم شناخته شوند ممکن است اقامت خود را از دست بدهند و یا با اخراج از کشور روبرو شوند.

تصمیم برای مهاجرت به کانادا می تواند بسیار هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز هم باشد. اجتناب از این اشتباهات رایج، زندگی جدید شما در کانادا را بسیار موفق‌تر می‌سازد و می‌توانید از تمام تجربیات فوق‌العاده‌ای که در این کشور به دست می‌آورید لذت ببرید.

آیا به دنبال جزئیات بیشتر هستید؟ کارشناسان و مشاورین موسسه مهاجران می‌تواند شما را برای رسیدن به درکی بهتر وهمه جانبه در رابطه با مسائل مهاجرتی راهنمایی کند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.