موسسه مهاجران

هزینه زندگی در عمان چقدر است؟ + جدول هزینه‌ها

قصد مهاجرت به کشور عمان را دارید؟ پیشنهاد می‌کنیم قبل از قطعی شدن تصمیم‌تان برای مهاجرت به این کشور مطالعه این مطلب را از دست ندهید. هزینه زندگی در کشور عمان به نسبت سایر کشورهای حوزه خلیج فارس متفاوت است. با آشنایی با هزینه‌های زندگی در این کشور تصمیم بهتری برای زندگی در عمان خواهید گرفت.

کشور عمان به یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر تبدیل شده است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، برای آشنایی با هزینه زندگی در عمان در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا عمان را برای زندگی انتخاب کنیم؟

مسقط، پایتخت کشور عمان در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های توریستی ایرانیان و اکثر گردشگران خارجی تبدیل شده است. تقریبا تمام مردم عمان مسلمان هستند و به همین دلیل رابطه فرهنگی و اجتماعی نزدیکی با ایرانیان برقرار می‌کنند. ثبات اقتصادی و اقتصاد رو به رشد این کشور، عمان را به انتخابی ایده آل برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

آب و هوای کشور عمان گرم و خشک است و مانند ایران حداکثر و حداقل دما در مناطق مختلف کشور متفاوت است. به‌طور کلی و با توجه به درآمدهای این کشور، هزینه زندگی در عمان به نسبت سایر کشورهای حوزه خلیج فارس کمتر بوده و در آمد کسب شده نیز از پرداخت مالیات معاف است. کلیه موارد ذکر شده از جمله دلایلی هستند که درخواست خدمات مهاجرتی عمان را در سال‌های اخیر در موسسه‌های مهاجرتی افزایش داده‌اند. با توجه به قبول هزینه‌های ذکر شده در ادامه مطلب، همین حالا می‌توانید برای درخواست مهاجرت به کشور عمان اقدام کنید.

هزینه خوراکی و رستوران ها در عمان

هزینه خورد و خوراک در عمان، بهترین کشور حوزه خلیج فارس برای مهاجرت

هزینه خورد و خوراک در کشور عمان نیز مانند ایران در مناطق مختلف متفاوت است و به‌طور دقیق نمی‌توان هزینه ثابتی را برای آن‌ها درنظر گرفت. هزینه رستوران و محصولات فروشگاه‌های شهر مسقط به نسبت شهرهای کوچک کشور عمان بیشتر است.

اگر برای ثبت شرکت در عمان یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید بدون شک در مناطق سطح بالای شهر مسقط اقامت خواهید داشت و در آن قسمت از شهر هزینه زندگی معمولا بالاتر از حاشیه شهر و مناظق متوسط است. جدولی که در ادامه مشاهده می‌کنید بخشی از نیازهای اولیه خوراکی است که حد میانگین قیمت برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

خوراکی موردنظرقیمت خوراکی بر اساس ریال عمان
یک پرس غذا در رستوران معمولی5_5/1 ریال
یک پرس غذای دو نفره8 ریال
یک ساندویچ معمولی2 ریال
بطری آب0.2 ریال
یک عدد نان0.3 ریال
یک لیتر شیر2 ریال
یک کیلو گوجه فرنگی0.450 – 2.8 ریال
یک کیلو پرتقال یا سیب0.4 – 1.5ریال
یک کیلو برنج0.8 ریال
تخم مرغ 60 عدد3.5 ریال
یک کیلو گوشت مرغ1.5 ریال
یک کیلو گوشت گوسفند3ریال
یک کیلو پیاز0.2 ریال

 

هزینه اجاره خانه در عمان، مهمترین هزینه برای مهاجرت

تفاوتی ندارد برای تحصیل به عمان مهاجرت کنید یا کار! اولین و مهمترین نکته در پرداخت هزینه‌های زندگی در کشور عمان هزینه اجاره خانه خواهد بود. معمولا کسانیکه برای سرمایه گذاری در عمان به این کشور مهاجرت می‌کنند با خرید خانه و دریافت ویزای این کشور برای همیشه از پرداخت اجاره خانه راحت می‌شوند. هزینه اجاره خانه در عمان مطابق با منطقه‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید، کاملا متفاوت است. معمولا خانه‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند اجاره بیشتری به نسبت خانه‌های خارج از شهر دارند. جدول زیر میانگین اجاره خانه در شهر مسقط، پایتخت کشور عمان است.

تعداد اتاق‌ها و موقعیت خانهمیزان اجاره بر اساس ریال عمان
یک واحد آپارتمان یک خواب در مرکز شهر250_210 ریال
یک واحد آپارتمان یک خواب خارج از مرکز شهر170_100 ریال
یک واحد آپارتمان ۳ خواب در مرکز شهر450_370 ریال
یک واحد اپارتمان ۳ خواب خارج از مرکز شهر350_280 ریال
قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان مسکونی در مرکز شهر350_280 ریال
قیمت هر مترمربع برای خرید آپارتمان مسکونی خارج از مرکز شهر120_50 ریال

هزینه حمل و نقل در کشور عمان با تاکسی و وسیله نقلیه عمومی

قیمت هر لیتر بنزین  در کشور عمان 0.250 ریال است. به‌طور کلی هزینه بنزین در اکثر کشورهای همسایه ایران بیشتر از ایران است. به همین دلیل استفاده از وسیله نقلیه عمومی در این کشورها بسیار رایج است. هزینه تاکسی در شهر مسقط کاملا به مسیر طی شده بستگی دارد، بنابراین نمی‌توان مبلغ دقیقی برای آن مشخص کرد. هزینه یک بلیط اتوبوس در عمان بین 2 ریال است. ویزای رانندگی در کشور عمان نیز مانند ویزای کار کانادا در حوزه حمل و نقل رانندگی از ویزاهای معتبری است که درآمد نسبتا خوبی برای رانندگان به ارمغان می‌آورد.

هزینه حمل و نقل در کشور عمان

هزینه درمان در شهر مسقط، بیمه‌های درمانی کشور عمان

هزینه درمان در شهر مسقط از جمله هزینه‌های سنگین در کشور عمان است. متاسفانه بیمارستان‌های خصوصی شهر مسقط هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای مهاجران قبول نمی‌کنند. با این وجود در برخی از بیمارستان‌های این شهر با استفاده از از برخی از سیاست‌های بیمه‌های درمانی هزینه‌های درمان برای مهاجران کمتر می‌شود.

هزینه درمان در شهر مسقط و کشور عمان

هزینه تحصیل در کشور عمان، نقص بزرگ کشور عمان برای مهاجرت

هزینه تحصیل در کشور عمان به حدی بالا است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین معایب انتخاب کشور عمان برای مهاجرت به شمار آورد. به جرأت می‌توان گفت هزینه تحصیل در کشور عمان با هزینه تحصیل فرزندان در کشور اروپایی برابر است.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی عمان سالانه بین 400 (مدرسه ایرانی تک زبانه) تا 2000 (مدرسه انگلیسی) ریال عمان است. بنابراین اگر به همراه خانواده به کشور عمان مهاجرت می‌کنید بهتر است قبل از آن به فکر هزینه تحصیل فرزندانتان باشید.

بیشترین هزینه زندگی در کشور عمان، تحصیل فرزندان در مسقط

بهترین روش مهاجرت به کشور عمان کدام است؟

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور عمان وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود، روش مورد نظر را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن بهترین روش مهاجرت به این کشور از موسسه‌های مهاجرتی معتبر کشور کمک بگیرید.

شرکت مهاجرتی ویستا با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه اخذ اقامت کشور عمان بهترین انتخاب برای انجام امور مربوط به دریافت اقامت این کشور است. ویستا علاوه‌بر اخذ ویزای عمان، خدمات مهاجرتی کانادا را نیز به صورت کامل برای شما ارائه می‌کند.

هلدینگ ویستا؛ خدمات مهاجرتی عمان در کمترین زمان

در این مطلب شما را با جزئیات کامل هزینه زندگی در عمان آشنا کردیم. اگر قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرت به عمان از طریق هلدینگ مهاجرتی ویستا می‌توانید با شماره  02175993 تماس بگیرید. همچنین با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

لطفا اطلاعات دقیق خود را از طریق فرم آماده سایت مهاجران وب برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ویستا مطابق با شرایط، بهترین پیشنهادات را برای دریافت ویزا و اقامت کشور عمان برای شما ارائه دهند.

 

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.