موسسه مهاجران

حداقل درآمد برای زندگی راحت در کانادا

حداقل درآمد برای زندگی راحت در کانادا

حداقل درآمد برای یک زندگی راحت در کانادا چقدر است؟ ایده‌آل هر شخصی برای داشتن یک زندگی راحت، خوب یا مرفه با شخص دیگر فرق دارد. اینکه چه سطحی از درآمد و امکانات شخصی می‌تواند شما را به یک فرد خوشحال تبدیل کند، بیشتر به ویژگی‌های شخصیتی و درونیات شما ربط پیدا می‌کند. اما می‌توان بر حسب هزینه‌های جاری زندگی در جوامع مختلف، سطح درآمد کافی برای داشتن یک زندگی معمولی، خوب و یا مرفه را ارزیابی کرد. کاری که اخیراً محققان دانشگاه Purdue University انجام داده‌اند.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای دریافت اقامت کانادا و زندگی در این کشور هستید، اولین قدم این است که بدانید چه سطحی از زندگی را قرار است تجربه کنید. حتی شاید بتوانید شغلی مناسب با درآمد کافی برای زندگی ایده‌آلتان در کانادا پیدا کنید. در ادامه این مقاله دید بازتری از این موضوع به دست خواهید آورد، مسیر پیش رو برایتان روشن خواهد شد و البته تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

حداقل درآمد برای یک زندگی راحت در کانادا

زندگی راحت در کانادا

در کانادا داشتن یک زندگی راحت به معنای توان خرید اقلام و وسایل مورد نیاز، انجام فعالیت‌های تفریحی در حد معقول و البته پس‌انداز کردن درصدی از درآمد در ماه می‌باشد. البته این در شرایطی است که مسئله اورژانسی پیش نیاید.

چطور بفهمیم چه میزانی از درآمد در کانادا، هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد؟

هزینه‌های زندگی در کانادا از شهری به شهر دیگر متفاوت است. طبیعی است که این هزینه‌ها برای یک فرد مجرد نسبت به خانواده‌ها نیز فرق دارد. دلیل اینکه این مقاله میزان درآمد کافی برای زندگی ایده‌آل در کانادا را بر اساس این دو فاکتور تفکیک می‌کند نیز همین است.

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

سطح درآمد کافی برای زندگی راحت در شهرهای مختلف کانادا 

ما چند شهر مهم کانادا را براساس سطح درآمد ماهانه که برای داشتن زندگی راحت در کانادا کفایت می‌کند، ارزیابی خواهیم کرد:

1. تورنتو Torento

تورنتو به عنوان مهم‌ترین و البته بزرگترین شهر کانادا، دارای رونق اقتصادی قابل توجهی می‌باشد. در واقع این شهر منزلگاه غول‌های دنیای فناوری مانند Google ،  Uber و Shopifyبه حساب می‌آید. البته همانطور که رونق اقتصادی و بازار کسب و کارها در این شهر داغ است، متوسط هزینه‌های زندگی نیز در آن ۳۶ درصد بیشتر از نرخ جهانی میانگین هزینه‌های زندگی می‌باشد. بر طبق آمار و ارقام سال ۲۰۲۱:

  • متوسط درآمد سالانه فردی که در تورنتو زندگی می‌کند برابر است با $98,174یا ۹۸۱۷۴ دلار.
  • درآمد متوسط ماهانه برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در تونتو برابر است با C$3,551 یا همان ۳۵۵۱ دلار کانادا.
  • متوسط در آمد کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در تورنتو برابر است با C$6,144 یا همان ۶۱۴۴ دلار کانادا.

2.ونکوور Vancouver

ونکوور به عنوان سومین شهر پرجمعیت کانادا، نژادها و قومیت‌های متنوعی را در خود می‌پذیرد. رونق اقتصادی این شهر نیز مانند تورنتو در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد. البته متوسط هزینه‌های جاری زندگی در این شهر ۲۸ درصد بیشتر از نرخ جهانی است. بر اساس آمار و ارقام سال ۲۰۲۱:

  • متوسط درآمد سالانه فردی که در ونکوور زندگی می‌کند برابر است با $79,000 دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در ونکوور برابر است با C$3,445 یا ۳۴۴۵ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در ونکوور برابر است با C$5,955 یا ۵۹۵۵ دلار کانادا.

3.اوتاوا Ottawa

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا، با جمعیتی بیشتر از 900000 نفر چهارمین شهر بزرگ این کشور به حساب می‌آید. ویژگی منحصر به فرد این شهر امنیت بالای آن است. به طوریکه کمترین میزان جرم و جنایت در کشور به نام آن در تاریخ به ثبت رسیده است. همچنین جالب است بدانید که هزینه اجاره خانه در اتاوا به میزان ۲۱.۷۱ درصد کمتر از تورنتو می‌باشد. بر اساس ارزیابی‌های سال ۲۰۲۱:

  • متوسط ​​درآمد سالانه کسی که در اتاوا زندگی می‌کند برابر است با 78،500 دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در اتاوا برابر است با C$2,822 یا ۲۸۲۲ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در اتاوا برابر است با C$5,329 یا ۵۳۲۹ دلار کانادا.

حداقل درآمد برای یک زندگی راحت در کانادا

4.مونترال Montreal

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر است. این شهر مهم‌ترین مرکز فرهنگ و زبان فرانسوی در آمریکای شمالی می‌باشد. مونترال همچنین یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. بر اساس آخرین بررسی‌ها در سال ۲۰۲۱:

  • متوسط ​​درآمد سالانه فردی که در مونترال زندگی می‌کند برابر است با 62000 دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در مونترال برابر است با C$2,384 یا ۲۳۸۴ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در مونترال برابر است با C$4,799 یا ۴۷۹۹ دلار کانادا.

چه مشاغلی در کانادا مورد نیاز است؟ معرفی 5 شغل موردنیاز در کانادا

5.هالیفاکس Halifax

زندگی در هالیفاکس کانادا یه مزیت بزرگ دارد و آن رفتار دوستانه مردمش است. در این شهر انرژی و جو خیلی خوبی در جریان است. این شهر پر از فرصت‌های کار، زندگی و تفریح است. زندگی در هالیفاکس می‌تواند به شما شانس لذت بردن از تماشای امواج جذاب ساحل Peggy’s Cove و چشیدن غذاهای دریایی تازه و بی‌نظیر این منطقه را هدیه بدهد. مردم در هالیفاکس دارای نشاط و هیجان قابل توجهی برای زندگی هستند و در هر شرایطی حضور مهاجران را خوش‌آمد می‌گویند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۱:

  • متوسط ​​درآمد سالانه فردی که در هالیفاکس زندگی می‌کند برابر است با ۶۱۰۰۰ دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در هالیفاکس برابر است با C$ 2,377 یا ۲۳۷۷ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در هالیفاکس برابر است با 4,698 C$یا ۴۶۹۸ دلار کانادا.

6.کلگری Calgary

پر از زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی خوش آب و هوا است. پر از ماجراجویی در کوه و دشت، رویدادهای ورزشی هیجان‌انگیز است. رستوران گردی و تجربه چشیدن غذاهای منحصر به فرد و همچنین دیدن تئاتر تنها بخشی از سرگرمی‌های این شهر می‌باشد. جالب است بدانید که هزینه اجاره خانه در کلگری ۱۷ درصد کمتر از نرخ جهانی است. اما آیا می‌دانید برای زندگی در این شهر و لذت بردن از تفریحات آن چه سطحی از درآمد کفایت می‌کند؟ بر طبق آماری که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است:

  • متوسط ​​درآمد سالانه فردی که در کلگری زندگی می‌کند برابر است با ۶۶۰۰ دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در کلگری برابر است با C$ 2,449 یا ۲۴۴۹ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره درکلگری برابر است با C$ 5,110 یا ۵۱۱۰ دلار کانادا.

حداقل درآمد برای یک زندگی راحت در کانادا

7.شهر کبک Quebec City

شهر کبک به عنوان مرکز استان کبک، در قلب امریکای شمالی و در محل تلاقی دو رودخانه Saint Lawrence River و Sainte-Anne River واقع شده است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر را در مساحت ۲۷۶ کیلومتر مربع جای داده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۱:

  • متوسط ​​درآمد سالانه فردی که در شهر کبک زندگی می‌کند برابر است با ۷۱۴۰۰ دلار.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک فرد مجرد در شهر کبک برابر است با C$ 1,871  یا ۱۸۷۱ دلار کانادا.
  • متوسط درآمد ماهانه کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی یک خانواده چهار نفره در شهر کبک برابر است با ی C$4,126 یا ۴۱۲۶ دلار کانادا.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا + جدول هزینه‌ها

حداقل درآمد برای زندگی راحت در کانادا چقدر است؟

برطبق تحقیقی که دانشگاه نام برده انجام داده است رسیدن به سطح زندگی مرفه در کانادا، به ۹۵ هزار دلار درآمد در سال نیاز دارد. از طرفی برای اینکه بتوانید در این کشور در مورد سطح خیلی خوبی داشته باشید، ۶۰ تا ۷۵ هزار دلار کفایت می‌کند.

البته به خودتان سخت نگیرید! جالب است بدانید که بیشتر کانادایی‌ها درآمدی کمتر از این مقدار به دست می‌آورند. بر طبق آمار، متوسط درآمد کانادایی‌ها در ساعت ۲۸.۹۴ دلار و در سال برابر با ۵۹.۸۲۰ دلار می‌باشد.

موسسه مهاجران با 23 سال سابقه درخشان آمادگی پاسخگویی به سوالات شما از طریق شماره تماس 75993-021 میباشد و شما را در انتخاب بهتر یاری می‌کند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.