موسسه مهاجران

5 تا از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را بشناسید

هر کشوری از جمله کانادا برای مهاجرت قوانین مشخص و متعددی وضع کرده‌ است که هر فردی با وجود برخی از مسائل و مشکلات، امکان ورود و مهاجرت به کشورشان را نداشته باشد. در برابر چنین شرایطی برخی افراد سودجو با اعلام اینکه می‌توانند اخذ ویزای کانادا را تضمین کنند و متقاضیان بدون هیچ مانعی وارد کانادا شوند از متقاضیان سواستفاده‌های مالی می‌کنند. اما در همین ابتدای مطلب باید عنوان کنیم که برای صدور ویزای کانادا هیچ تضمینی وجود ندارد. فقط متقاضیان می‌توانند با کمک مشاورین متخصص و حرفه‌ای از سد موانعی که صدور ویزا را به تعویق می‌اندازند عبور کنند. قابل ذکر است دلایل متعددی وجود دارند که درخواست صدور ویزا ریجکت می‌شود. در ادامه این مقاله از مهاجران وب 5 تا از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را عنوان خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید این مقاله را حتما مطالعه کنید تا از ریسک ریجکت شدن پرونده مهاجرتی‌تان پیشگیری کنید.

1- دلیل اول ریجکت شدن ویزا، کافی نبودن دلایل برای سفر به کانادا

هر فردی که قصد اخذ ویزای کانادا را داشته باشد باید دلیل ورود و سفر به کانادا را به‌طورکاملا دقیق اعلام کند. افسرهای اداره مهاجرت کانادا حساسیت بالایی نسبت به علت سفر به این کشور دارند و چنانچه از ورود فرد اطمینان نداشته باشند اجازه ورود به کانادا را صادر نمی‌کنند. برای مثال در پروسه اخذ ویزای توریستی حتما باید ثابت شود که هدف از سفر بازدید توریستی یا دیدار با اقوام و خانواده درجه یک است. یا اینکه باید حتما مدارک دال بر شرکت در یک برنامه تبلیغاتی، کنفرانس علمی یا برنامه‌های ورزشی به افسر اداره مهاجرت ارائه شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارید باید حتما نامه پذیرش دانشگاه را ارائه دهید تا علت ورود به کانادا برای افسران مشخص شود. همچنین باید ثابت کنید که بعد از پایان دوره تحصیل قصد ماندن در کشور کانادا را دارید یا می‌خواهید به کشور خودتان بازگردید. البته باید برگشت به کشور خودتان را اثبات کنید تا با درخواست ویزای تحصیلی موافقت شود.

 

 

 کانادا

 

2- مشکلات پزشکی، از مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا

یکی از مهم‌ترین مراحل صدور ویزای بررسی پرونده پزشکی متقاضیان است. افرادی که مبتلا به برخی از بیماری‌ها باشند که برای سلامت جامعه تهدید محسوب شوند، اجازه ورود یا حتی اقامت کانادا  برای آن‌ها صادر نخواهد شد. دلایل زیر مانعی بزرگ و از دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا به علت مشکلات پزشکی به شمار می‌روند:

  • ایجاد بار مالی و هزینه‌های درمانی بالا برای کشور کانادا
  • به خطر انداختن سلامت عمومی جامعه
  • به خطر انداختن امنیت عمومی جامعه

هر فردی که قصد ورود به کانادا را داشته باشد باید تحت معاینات دقیق پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت و اداره مهاجرت کانادا قرار بگیرد. اشخاص مبتلا به بیماری‌های عفونی، نقص‌های جسمانی یا ذهنی و افرادی که هزینه‌های درمانی بالایی را به کشور کانادا تحمیل می‌کنند مجوز ورود به این کشور را دریافت نخواهند کرد.

 

 

 کانادا

 

3- نداشتن تمکن مالی، اصلی‌ترین علت ریجکت شدن ویزای کانادا

در فرایند پروسه پرونده ویزای کانادا افراد متقاضی باید مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی خود یا افرادی که آن‌ها را حمایت می‌کنند، ارائه دهند. برای اثبات تمکن مالی باید یک گواهی معتبر بانکی به اداره مهاجرت ارائه شود و نشان دهد که اعضای خانواده یا خود فرد قادر به تامین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا هستند. بنابراین چنانچه مدارک بانکی نشان‌دهنده تمکن مالی نباشند اجازه ورود به کانادا یا همان ویزای کانادا صادر نخواهد شد.

برای مثال دانشجویان باید مدارک کافی درباره توانایی مالی برای پرداخت هزینه شهریه دانشگاه و هزینه زندگی دوران دانشجویی در کانادا را همراه با مدارک دیگر ارائه دهند تا با درخواست صدور ویزای تحصیلی آن‌ها موافقت شود. در نظر داشته باشید میزان تمکن مالی برای هر فرد تا اعضای یک خانواده متغیر و متفاوت است و برای کسب اطلاعات دقیق از میزان سرمایه باید با وکلا و مشاورین مهاجرتی مشورت کنید.

4- وجود مشکلات و مسائل امنیتی اجازه ورود به کانادا را نمی‌دهد

بین برخی از متقاضیان ویزای کانادا افرادی هم هستند که از نظر امنیتی مسائل و مشکلات متعددی را به وجود خواهند آورد. افراد جاسوس،‌ برانداز، تروریست، قاچاقچیان مواد مخدر یا اعضای گروهک‌های ضد بشری اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت. پیدا کردن این افراد و تشخیص اهداف خرابکارانه‌ آن‌ها برای ورود به کانادا از جمله وظایف افسران اداره مهاجرت است. اگر مواردی در پرونده شخص دیده شود که قصد بر هم زدن امنیت جامعه را دارد یا قبل از این پرونده و فعالیت‌های ضد حقوق بشر داشته است، درخواست متقاضی توسط افسر پرونده ریجکت خواهد شد.

 

 کانادا

 

 

5- سوء سابقه قضایی، سدی بزرگ مقابل مرزها و علت اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا

افرادی که در کشور خود سابقه کیفری و حقوقی یا جرم و جنایت داشته‌اند به هیچ عنوان درخواست صدور ویزای آن‌ها مورد تایید اداره مهاجرت کانادا قرار نخواهد گرفت. به عبارت دیگر سوء سابقه قضایی یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکت پرونده کانادا به شمار می‌رود.

برخی از جرائم که باعث ریجکت شدن پرونده مهاجرتی می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • قتل
  • اعتیاد، حمل یا قاچاق مواد مخدر
  • سرقت و دزدی
  • رانندگی‌های خطرناک و رانندگی پس از مصرف مشروبات الکلی
  • تجاوز

البته به‌یاد داشته باشید اگر این جرم‌ها پیش از 18 سالگی انجام شده باشد امکان صدور ویزا با بررسی رفتارهای مجرمین در سال‌ها پس از ارتکاب جرم، وجود دارد. همچنین اگر مجرمین مرتکب چندین اشتباه با هم نشده باشند و در سال‌های بعد نیز مرتکب هیچ جرم و جنایتی نشوند امکان صدور ویزای کانادا برای آن‌ها تا حدی وجود دارد.

اگر هیچ‌کدام از مواردی گفته شده و دلایل ریجکت ویزای کانادا شامل حالتان نمی‌شود حتما سوال می‌پرسید که چطور ویزای کانادا بگیریم؟ برای آشنایی و شروع پروسه پرونده مهاجرتی فقط کافی است قسمت بعدی را مطالعه کنید و بدون از دست دادن وقت و فرصت اقدامات اولیه را انجام دهید.

 

 

 کانادا

 

با مهاجران وب بدون تاخیر در صدور ویزای کانادا مهاجرت کنید

مقاله‌ای که مطالعه کردید مربوط به دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا بود. اما چگونه باید از این دلایل جلوگیری کرد و پیش از درخواست ویزا آن‌ها را برطرف کرد؟ مشاورین مهاجران وب با سال‌ها تخصص در زمینه اخذ ویزای توریستی،‌ تحصیلی، کار و مهاجرتی کانادا آماده ارائه خدمات به داوطلبین عزیز در سراسر ایران هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درخواست صدور ویزای کانادا فقط کافی است با شماره تلفن 75993-021 تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا هستند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.