موسسه مهاجران

ویزای مولتی کانادا چیست؟ با اطلاعات کامل به کانادا مهاجرت کنید

سفر به کانادا یا همان سرزمین افسانه‌ها و رویاها مانند هر کشور دیگری نیاز به ویزا دارد. یکی از ویزاهای کانادا که معتبر است به نام ویزای مولتیپل، ویزای مولتی یا ویزای ۵ ساله کانادا شناخته می‌شود. افراد بسیاری نمی‌دانند که ویزای مولتی یا همان ویزای مولتیپل کانادا چیست و دریافت آن چه شرایطی دارد. به همین خاطر ما در این مقاله از مهاجران وب سعی کردیم به طول کامل توضیح دهیم که ویزای مولتیپل کانادا چیست و چگونه باید این ویزا را دریافت کنید. اگر قصد سفر یا مهاجرت به سرزمین رویایی کانادا را دارید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مدت زمان دریافت ویزای مولتی کانادا، ویزایی برای 5 سال تردد در کانادا

ویزای مولتیپل یک ویزا با اعتبار ۵ ساله است، البته این ویزا برای سایر کشورها به مدت ۱۰ سال صادر می‌شود اما برای ایرانی‌ها با توجه به محدودیت‌ها به مدت ۵ سال خواهد بود. افرادی که موفق به اخذ ویزای مولتی یا همان ویزای ۵ ساله کانادا می‌شوند به مدت ۶ ماه اجازه اقامت در این کشور را دارند و بعد از طی شدن این شش ماه باید حتما از کانادا خارج شوند. به عبارت بهتر متقاضیان با استفاده از ویزای مولتیپل می‌توانند به مدت ۵ سال بارها وارد مرزهای کانادا شوند.

عده بسیاری با هدف مهاجرت به کانادا اقدام به دریافت ویزای مولتی می‌کنند که این موضوع باید از طرف مشاورین و وکلای زبده مهاجرتی مورد بررسی قرار بگیرد. مدت زمان دریافت ویزای مولتی کانادا کاملا بستگی به سفارت دارد. گاهی اوقات برای بررسی مدارک به ۳ ماه زمان نیاز است و گاهی اوقات این مدت کمی بیشتر یا کمتر می‌شود. سابقه سفر، شرایط مالی و مدارک و سوابق شغلی از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌روند که در پروسه صدور ویزا مورد بررسی قرار می‌گیرند و همین موضوع نیاز به زمان کافی دارد.

 

ویزا کانادا

 

 

هزینه ویزای مولتی کانادا، از جمله مهم‌ترین اطلاعات درباره ویزای کانادا

یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان دریافت ویزای مولتیپل کانادا درباره میزان هزینه‌های مرتبط با صدور ویزا است. در ابتدا باید بدانید که هزینه ویزای مولتی با هزینه‌های ویزای سینگل هیچ تفاوتی ندارد و کاملا یکسان است. همچنین بیشتر هزینه‌های مربوط با صدور ویزا به‌صورت دلار باید پرداخت شود. موضوع مهم بعدی درباره هزینه ویزای مولتی کانادا این است که کلیه مبالغ پرداختی به معیارهای گوناگونی بستگی دارد. بررسی مدارک، انگشت نگاری، اضافه کردن دعوت نامه، برنامه سفر، انجام رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل برای مدت زمان اقامت کانادا از جمله فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تعیین هزینه‌های صدور ویزا به شمار می‌رود.

شرایط تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، دریچه‌ای رو به همه آرزوها

افراد بسیاری هدفشان از سفر به کانادا، دریافت اجازه اقامت دائم است که تصور می‌کنند از طریق ویزای مولتی می‌توانند به این هدف جامه عمل بپوشانند. اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع موضوعی به نام تبدیل ویزا در کانادا وجود ندارد. فقط سه دسته از افراد می‌توانند با وجود ویزای مولتی به اقامت همیشگی کانادا دست پیدا کنند.

افرادی که در مدت حضورشان در کانادا با یک فرد کانادایی یا یک نفر که از قبل اقامت کانادا را دارد ازدواج کنند و این ازدواج توسط اداره مهاجرت تایید شود، امکان اقامت همیشگی را خواهند داشت. گروه دیگر افرادی هستند که در زمان حضورشان در کانادا، هم‌زمان از کشور خود برای اخذ ویزای اقامت هم اقدام کرده‌ باشند. این افراد از طریق وکلای خود موفق به دریافت اقامت کانادا شده‌ و می‌توانند به این کشور آلاسکایی مهاجرت کنند. روش دیگر تبدیل ویزای مولتی کانادا به اقامت، پناهندگی است. اثبات اینکه جان پناهندگان در کشور خودشان در خطر است کاری سخت و تقریبا ناممکن بوده و به دلیل شرایط بسیار سخت پناهندگی، این روش اصلا توصیه نمی‌شود.

 

ویزا کانادا

 

 

شرایط تمدید ویزای مولتی کانادا، فقط به انگشت‌نگاری نیاز دارید

ویزای مولتی کانادا به مدت ۵ سال اعتبار دارد. البته این ویزای برای سایر کشورها به مدت ۵ سال  صادر می‌شود اما با توجه به مدت اعتبار پاسپورت ۵ ساله ایران از مدت اعتبار ویزا هم کاسته می‌شود. برای صدور ویزای مولتی به انگشت نگاری نیاز خواهید داشت و این انگشت نگاری به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد. به همین دلیل چنانچه مدت اعتبار ویزای ۵ ساله شما به پایان برسد نیازی به تمدید مجدد ویزا ندارید. اما اگر از مدت انگشت نگاری بیشتر از ۱۰ سال گذشت باید به اداره مهاجرت یا دفاتر معتبری که برای صدور و تمدید ویزا انگشت نگاری انجام می‌دهند، مراجعه کنید.

 

 

ویزا کانادا

 

مدارک لازم برای ویزای 5 ساله کانادا چیست؟

پیش از شروع پروسه اخذ ویزای کانادا سوال‌های مختلفی از جمله چطور ویزای کانادا بگیریم و مدارک لازم برای ویزای مولتی کانادا چیست، ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول می‌کند. مهم‌ترین مدارکی که برای دریافت ویزای مولتیپل و شروع پروسه سفر توریستی به کانادا نیاز دارید به شرح زیر است:

  • یک قطعه عکس رنگی با زمینه سفید، سایز ۳ در ۴
  • اصل آخرین پاسپورت و اصل پاسپورت‌های قبلی
  • اسکن ویزاهای دریافت شده در طول ۱۰ سال گذشته
  • ترجمه مدارک از جمله: شناسنامه، سند ازدواج، اسناد ملکی مانند خانه، زمین یا مغازه، گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب یا روزنامه رسمی شرکت
  • اسناد کافی برای اثبات تمکن مالی
  • داشتن دعوت نامه رسمی و معتبر
  • انگشت نگاری تایید شده توسط اداره مهاجرت کانادا
  • تکمیل فرم‌های درخواست ویزای مولتی

 

 

ویزا کانادا

 

چطوری برای کانادا ویزای مولتی بگیریم؟ مشاورین مهاجران همراه شما هستند

در این مقاله به‌طورکامل صحبت کردیم که ویزای مولتیپل کانادا چیست و باید چطور ویزای کانادا بگیریم. متاسفانه افراد بسیاری با عنوان‌های مختلف اقدام به سوء استفاده و اخذ هزینه‌های متعددی از متقاضیان اخذ ویزای مولتی کانادا می‌کنند. اما در نهایت این ویزا سرابی بیش نیست و سفری در کار نخواهد بود. به همین دلیل بهتر است حتما با مشاورین و وکلای معتبر و شناخته شده برای دریافت ویزای کانادا مشورت کنید.

اگر قصد اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید همین حالا با شماره تلفن 07136491316 تماس بگیرید و با مشاورین مهاجران وب مشورت کنید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه مشاوره در زمینه اخذ ویزاهای مختلف برای کشور کانادا هستند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.