موسسه مهاجران

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، سال 2021، سالی خاص در تاریخ  مهاجرت ایرانیان به کانادا بوده است. کانادا در سال گذشته بیش از 11,000 مهاجر ایرانی را پذیرفت، و بدین ترتیب ایران در بین کشورهایی که بیشترین میزان مهاجرت به کانادا را داشتند، در مقام هشتم قرار گرفت.

عوامل زیادی وجود دارد که کانادا را تبدیل به بهترین مقصد مهاجرت در دنیا به خصوص برای ایرانیان کرده است. در این مقاله قصد داریم دلایل برتری کانادا نسبت به سایر کشورها برای مهاجرت را شرح دهیم و ببینیم چرا کانادا می تواند مقصد ی امن و ایده آل برای مهاجرت و ادامه ی زندگی در کشور دیگری باشد. پس با ما همراه باشید.

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری امن و مهاجر پذیر است که دومین کشور بزرگ جهان با جمعیتی کم بوده و یک جامعه ی صنعتی با استاندارد بالای زندگی دارد. در حالیکه برنامه های مهاجرتی اکثر کشور ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا همچنان محدود کرده است، کانادا به سرعت پذیرش مهاجران را در سال 2021 را از سر گرفته است. این کشور اقتصادی رو به رشد دارد و برای جذب مهاجران شرایط بسیار خوبی فراهم کرده است و افراد متخصص را برای مهاجرت به این کشور و تقویت اقتصاد خود ترغیب می کند . مجموع مواردی همچون امنیت، آزادی، حمایت از حقوق زنان، خدمات درمانی رایگان، موقعیت های شغلی فراوان و شرایط تحصیلی مناسب، باعث شده تا سطح کیفیت زندگی در کانادا بالا باشد و این کشور را مقصد بسیاری از مهاجران کند. همچنین امکان دریافت اقامت دائم این کشور نیز یکی دیگر از مهمترین دلایلی است که کانادا را به کشوری بی نظیر برای مهاجرت تبدیل کرده است. در ادامه برترین و مهمترین دلایل جذابیت این کشور را برای مهاجرت با جزئیات بیشتری شرح می دهیم و می خواهیم با طبیعت شگفت انگیز این کشور شروع می کنیم . همراه ما باشید.

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

برنامه های متنوع مهاجرتی کانادا

کشور کانادا، همیشه به دلیل برنامه های متنوع مهاجرتی خود، معروف بوده است. کانادا به منظور رفع مشکلاتی از قبیل: کاهش میزان زاد ولد، پیر شدن جمعیت، و نیاز به نیروی کار جدید، در سال های اخیرتلاش کرده با تعدیل محدودیت ها و الزامات قوانین مهاجرتی خود، مهاجرین بیشتری را جذب کند.

این کشور به منظور جذب بیشتر مهاجرین،  بیش از 100 مسیر و روش مهاجرتی را پیاده سازی کرده است. از بین این روش ها و برنامه های متنوع موجود، ورود سریع (Express Entry)، برنامه های نامزدی ایالتی (PNP)، حمایت مالی خانواده (family sponsorship)، و ویزاهای تحصیلی، از جمله برنامه ها و روش های مهاجرتی رایج جهت ورود ایرانیان به این کشور هستند.

علاوه بر این، کانادا در سال های اخیر به صورت مستمر، ظرفیت سالانه پذیرش مهاجرین خود را افزایش داده است. براساس برنامه سطوح مهاجرت سال های 2022 الی 2024 این کشور، که اخیراً اعلام شده است، کانادا قصد دارد طی سال جاری 431,645 مهاجر جدید را جهت اقامت دائم، پذیرش کند. این کشور در سال گذشته موفق شد بیش از 405,000 مهاجر جدید را بپذیرد.

طبیعت بی نظیر کانادا

کلمات واقعاً نمی توانند مناظر زیبا، بکر و دست نخورده ی کانادا را توصیف کنند. مناطقی که گویی پای هیچ انسانی تا به حال به آن نرسیده است. از جنگل ها گرفته تا اقیانوس ها، شفق های قطبی، کوه ها، یخچال های طبیعی و غول پیکر چشم اندازهای شگفت انگیز و با شکوهی را خلق کرده اند. این کشور مملو از جاذبه های مشهور و هیجان انگیز است و امکانات تفریحی فراوان برای کشف این زیبایی ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است.اگه علاقه مند به طبیعت کانادا هستید naturecanada.ca هم شما میتوانید دنبال کنید و اطلاعات با جزییات در اختیار شما قرار داده است.

زبان انگلیسی، زبان رسمی کانادا

انگلیسی و فرانسوی، زبان های رسمی کانادا هستند. علاوه براین، تنوع ملیتی مهاجران کانادا، منجر به تنوع زبانی گسترده در این کشور شده است. در ایران، آموزش زبان انگلیسی از مقطع راهنمایی آغاز شده، و در دوره دبیرستان ادامه دارد. همچنین  تمامی دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی خود از طریق انتخاب واحد های آموزش زبان انگلیسی، به یادگیری این زبان ادامه دهند. بدین ترتیب مهارت  اکثر مهاجران ایرانی در زبان انگلیسی، باعث می شود سریع تر در جوامع کانادایی ادغام شوند.

مهاجر پذیری کشور کانادا

کانادا در حال حاضر مهاجرپذیرترین کشور دنیا شناخته می شود. اقتصاد رو به رشد کانادا، جمعیت کم و کمبود نیروی کار باعث شده تا این کشور برای جبران این کمبود اقدام به جذب نیروی کار کند. به همین دلیل کانادا شرایط آسان تری را برای جذب  و اعصای اقامت دائم به مهاجران نسبت به سایر کشورها در نظر گرفته است. راه های زیاد و متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که مهاجرت از طریق کار و تحصیل و نیروی کار ماهر اکسپرس انتری بیشترین تقاضاها را دارد که در نهایت امکان دریافت اقامت دائم کانادا را برای مهاجرین فراهم می کند.

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا به استاندارد بالای زندگی و کیفیت بالای زندگی شهرت دارد. این کشور توانسته در سال 2021 رتبه ی اول از نظر کیفیت زندگی را ازآن خود کند. ثبات سیاسی، امنیت، بازار کار مناسب، تعادل مناسب بین کار، میزان درآمد و تفریح و محیط های امن و صمیمی خانوادگی از جمله ویژگی هایی هستند که باعث بالا رفتن کیفیت زندگی  در این کشور شده اند. حداقل دستمزد در کانادا یکی از بالاترین دستمزد ها محسوب می شود که بسته به محل سکونت می تواند کمی متغیر باشد. شرایط کاری منعطف تری در این کشور نسبت به سایر کشورها وجود دارد و سیاست های حفاظت از کارگران مانند مرخصی تعطیلات اجباری، 2 هفته تعطیلی با حقوق و همچنین دسترسی به حمایت های مالی و مزایای عالی مرخصی بعد از زایمان از دیگر مواردی هستند که می توان به آن ها اشاره کرد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده امید به زندگی در کشور کانادا بالاست و بیش از 82 درصد مردم از زندگی خود رضایت دارند و کمترین آمار جرم و جنایت و خودکشی متعلق به این کشور است.

اقتصاد کانادا

فرصت ها و پتانسیل های نامحدودی در اقتصاد رو به رشد و صنعتی کشور کانادا وجود دارد. به عنوان کشوری ثروتمند، کانادا همچنان بالاترین استانداردهای زندگی را ارائه می دهد در حالیکه همواره در حال پایین آوردن نرخ مالیات و نرخ تورم و تقویت اقتصاد خود به عنوان دهمین اقتصاد برتر و قدرتمند جهان است. متوسط درآمد سالانه حدود 40 هزار دلار است و کانادایی ها می توانند میزان زیادی از پول خود را نیز ذخیره کنند. اقتصاد با روند کاهشی بیکاری از سال 1967 و به وجود آمدن صدها هزار شغل جدید همواره در حال رشد و پیشرفت است.

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

فرصت های شغلی در کانادا

پیش از این کشورها بر سر نفت مبارزه می کردند.اما اکنون فناوری ,بزرگترین صنعت جهان است و نبرد جدید جذب استعدادهای برتر فناوری است. کانادا در این زمینه هم در حال پیشی گرفتن از سایر کشورها است که موضوع چندان عجیبی هم نیست زیرا کانادا فرصت های شغلی پرسودتری را به نیروی کار متخصص ارائه می دهد و همچنین دریافت مجوز کار و اقامت کانادا را برای این نیروها بسیار آسان کرده است.

یکی دیگر از مهمترین دلایلی است که باعث می شود کانادا همچنان اولین کشوری باشد که هزاران نفر خواهان مهاجرت به آن هستند جذب انواع نیروی کار است.  همان طور که به آن اشاره کردیم فرصت های شغلی بسیاری در کانادا وجود دارد و این کشور به دلیل کمبود نیروی کار اقدام به جذب نیروی کار میکند. کانادا انواع نیروها از نیروی متخصص ماهر گرفته تا مشاغل متوسط و سطح پایین تر را مورد پذیرش قرار می دهد.برای اطلاع از پیشنهاد شغلی در کانادا میتوانید به صفحه ویزای جاب آفر کانادا مراجعه کنید و شرایط و مزایای آن را متناسب شرایط خود بررسی کنید.البته باید گفت کشور کانادا با ویزای استارتاپ کانادا راه را برای کارآفرینان برتر نیز هموار ساخته است.

بیشتر بخوانید:دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی به ۶ روش مختلف

مؤسسات آموزشی معتبر و مسیر های مهاجرتی جهت دانش آموزان و دانشجویان

سیستم آموزش عمومی کانادا که به اختصار” K-12″ خوانده می شود، با هدف ارائه فرصت های آموزشی با کیفیت بالا و برابر جهت همه افراد، بدون درنظر گرفتن نژاد و قومیت، ایجاد شده است. بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در خصوص نرخ سواد، دانش آموزان کانادایی رتبه اول را در میزان مطالعه و قدرت خواندن، در مقایسه با دانش آموزان سایر کشور های عضو این سازمان، به خود اختصاص دادند. علاوه بر این، دانش آموزان مهاجر در کانادا سطح مطالعه و قدرت خواندن بالاتری نسبت به دانش آموزان غیر مهاجر دارند.

کشور کانادا دارای  طیف وسیعی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است. بر اساس گزارش مجله بریتانیایی ” the Times Higher Education” دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، و دانشگاه مک گیل، جزو 100 دانشگاه برتر جهان هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کانادا جهت اقامت دائم دانشجویان بین المللی، برنامه های خاصی را پیاده سازی کرده است. دانشجویان خارجی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادایی ، چنانچه دوران تحصیل تمام وقت آنان در این کشور حداقل هشت ماه باشد، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند از مجوز های کاری پس از فارغ التحصیلی (PGWP) ، استفاده کنند. بدین ترتیب می توانند تجربه کار در  کانادا کسب کنند، که خود این امر می تواند در آینده و در صورت تمایل به اقامت دائم درکانادا، این افراد را واجد شرایط برنامه های مهاجرتی تعیین شده کند.

شرایط تحصیلی عالی و سطح بالا در کانادا یکی دیگر از دلایل علاقه افراد برای مهاجرت به این کشور است. کالج ها و دانشگاه های کانادا به شهرت فوق العاده ای در سراسر جهان مشهور هستند و تحصیل در تمام مقطع ها در مهاجرت از این روش امکان پذیر است. یکی از مزیت های تحصیل در کانادا هزینه های تحصیلی پایین تر در این کشور نسبت به کشورهای دیگر است. هزینه های کمتر و در عین حال بهره مندی از امکانات و سطح بالای آموزش بسیار قابل توجه است. علاوه بر این، دانشجوی بین المللی می تواند همسر و فرزند خود را نیز به همراه خود به کانادا ببرد. همسر دانشجو با اقدام از طریق ویزای کاراجازه کار در کانادا و فرزند او نیز اجازه تحصیل را خواهد داشت. مورد بسیار مهم  دیگری نیز وجود دارد و آن اجازه اقامت و کار پس از تحصیل است که به دانشجو این امکان را می دهد تا پس از فارغ التحصیلی با یافتن شغلی مناسب اقامت موقت و پس از آن اقامت دائم کانادا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:5 دانشگاه برتر کانادا + آمار پذیرفته شدگان 2021

بیمه و خدمات بهداشتی-درمانی رایگان

یکی دیگر از دلایلی که کانادا به کشوری فوق العاده برای مهاجرت تبدیل می کند بیمه و خدمات درمانی-بهداشتی رایگان در این کشوراست. کیفیت خدمات درمانی در بالاترین سطح ممکن ارائه می شود و هر کسی به درمان پزشکی مورد نیاز خود دسترسی دارد. کانادایی ها مراقبت های بهداشتی و درمانی را حق اساسی همه می دانند و کشور کانادا نیز این خدمات را در سطحی بالا در اختیار شهروندان خود بدون پرداخت هیچ هزینه ای قرار داده است.

فرهنگ کانادا

کانادا کشوری با فرهنگ ها، قومیت ها و زبان های گوناگون است که این تنوع و گوناگونی برای کانادا یک ارزش فرهنگی محسوب میشود و این کشور ازاین بابت به خود افتخار می کند. چند فرهنگی در کانادا به عنوان یک سیاست ملی پذیرفته شده و کانادا به عنوان یک پیشرو در تنوع فرهنگی، هم زیستی مسالمت آمیز و برقراری امنیت و آرامش برای جهان نمونه ای شگفت انگیز به شمار می آید. مردم این کشور مردمی بسیار خونگرم، صمیمی و پویا هستند و به راحتی با مهاجران ارتباط برقرار می کنند و طبق امار در استقبال از مهاجرین رتبه اول در جهان را به خود اختصاص داده اند.

چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین دلایل مهاجرت به کانادا آشنا کنیم و بفهمیم چرا این کشور به محبوب ترین مقصد مهاجرت تبدیل شده است. همان طور که گفتیم سیستم آموزشی، موقعیت های شغلی، سیتم خدمات درمانی رایگان فرهنگ، طبیعت ،آزادی وامنیت و ثبات اقتصادی-سیاسی کانادا، این کشور را به یکی از جذاب ترین مقصدهای مهاجرت تبدیل کرده است. با مهاجرت به این کشور به همراه خانواده خود می توانید از مزایا و امکانات بی نظیر این کشور بهره مند شوید.در صورت داشتن هر گونه ابهام یا سوال در رابطه با مهاجرت به کانادا با مشاورین ما در هلدینگ مهاجرتی ویستا درارتباط باشید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.