موسسه مهاجران

۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است

برای شناسایی ۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است؛ باید شرایط خودتان را در نظر بگیرید! این بدیهی‌ترین حقیقت موجود در مسیری است که در پیش گرفته‌اید! اما به طور کلی کانادا ۱۳ استان دارد که هر کدام  جریان خاص خودشان را برای پذیرش مهاجران در نظر گرفته‌اند.

در واقع هر استان در کانادا تحت برنامه استانی مهاجرت به کانادا PNP و براساس نیاز بازار کار و البته دغدغه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها آن، دسته‌بندی خاصی از داوطلبان را مورد هدف قرار می‌دهد. طبیعی است که شرایط پذیرش متقاضی در هر کدام از استان‌های کانادا نیز متفاوت است. اما آیا می‌دانید راحت‌ترین استان‌ها جهت مهاجرت به کانادا کدامند؟ و یا شرایط مهاجرتی کدام استان به شما نزدیک‌تر است؟ برای اینکه مسیر درست را انتخاب کنید، لازم است اطلاعات خود را در این زمینه ارتقاء بدهید.

برنامه استانی مهاجرت به کانادا یا PNP چیست؟

برنامه استانی مهاجرت به کانادا (PNP) به متقاضیان اجازه می‌دهد در یک استان خاص از کانادا زندگی کرده و البته به اقتصاد آن منطقه کمک کنند. این برنامه مهاجرتی همیشه متقاضیان زیادی داشته‌است اما، اخیراً توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده‌است. در واقع متقاضیان مهاجرت به کانادا در صورت عدم مطابقت با برنامه مهاجرتی فدرال، می‌توانند از طریق این برنامه فرصتی دوباره برای ورود به کانادا داشته‌باشند.

از طرفی دولت‌های استانی کانادا نیز در جهت تنظیم جمعیت منطقه و تأمین نیروی انسانی صنایع مختلف و اقتصاد خود از این برنامه کمک می‌گیرند. البته هدف اصلی از اجرای برنامه PNP این است که اطمینان حاصل شود مهاجران به طور یکنواخت در سراسر کشور توزیع شده و باعث رشد متعادل هر جامعه می‌شوند.

اگرچه هر استان برنامه مهاجرتی مطابق با نیازها و رویکرد خود را اجرا می‌کند، اما همه استان‌ها حداقل شرایطی را طلب می‌کنند که در بین همه آنها مشترک است. در واقع متقاضی مهاجرت به کانادا تنها زمانی می‌تواند اقامت دائم این کشور را به دست آورد، که 600 امتیاز اضافی تحت سیستم اکسپرس اینتری دریافت کند.مهاجران در مقاله مهاجرت به کانادا از طریق PNP به طور کامل به شرایط,معایب و مزایای این برنامه مهاجرتی پرداخته است.

با وجود تمام این حقایق بعضی از استان‌ها با طراحی و اجرای برنامه‌های مهاجرتی خود، راه را برای متقاضیان هموار کرده‌اند. آیا می‌دانید از کدام استان‌های کانادا حرف می‌زنیم؟

۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است

مهاجرت آسان به استان های کانادا

شانس متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کاندید شدن در برنامه‌های مهاجرتی استان‌های زیر بیشتر است:

1.استان ساسکاچوان Saskatchewan

استان ساسکاچوان پذیرش مهاجران را از طریق برنامه  Saskatchewan Immigrant Nominee Program (SINP) انجام می‌دهد. در این برنامه ۳ امکان مختلف برای متقاضیان مهاجرت به این استان وجود دارد:

  • برنامه نیروی کار متخصص بین‌المللی یا International Skilled Worker: این برنامه با هدف جذب نیروی کار متخصص در فرصت‌های شغلی موجود در ساسکاچوان طراحی شده‌است. با بیشتر شدن تعداد مشاغل در دسترس این استان، داوطلبان بیشتری واجد شرایط این برنامه هستند. این برنامه تحت سیستم اکسپرس انتری اجرا می‌شود.
  • برنامه تجربه ساسکاچوان یا همان Saskatchewan Experience: کسانی که تجربه زندگی در این استان را دارند، می‌تواند بوسیله این برنامه به کانادا مهاجرت کنند.
  • برنامه کارآفرینی و مزرعه‌داری ساسکاچوان یا همان Entrepreneur and Farm: این برنامه برای تشویق سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجارت در زمینه مورد علاقه شما در استان ساسکاچوان طراحی شده‌است.

2.استان آلبرتان Alberta

استان آلبرتا که به دلیل صنعت عظیم سوخت فسیلی به عنوان “استان انرژی کانادا” نیز شناخته می‌شود، سیستم PNP خود را تحت برنامه  Alberta Immigrant Nominee Program (AINP) اجرا می‌کند. این برنامه به دو بخش فرعی تقسیم می‌شود:

  • جریان فرصت آلبرتا (Alberta Opportunity Stream): داوطلبان واجد شرایط که ساکن و مشغول به کار در این استان هستند، باید برای واجد شرایط بودن در این برنامه پیشنهاد شغلی داشته‌باشند.
  • جریان آلبرتا اکسپرس اینتری (Alberta Express Entry Stream): داوطلبانی که با مشخصات اکسپرس اینتری خود واجد شرایط این جریان هستند، می‌توانند توسط استان برای درخواست اقامت دائم معرفی شوند.

3.استان انتاریو Ontario

انتاریو بزرگترین و پرطرفدارترین استان کانادا است که بیشترین تعداد متقاضیان مهاجرت را در کل کشور دارد. برنامه نامزدی مهاجرت انتاریو (OINP) یا همان  Ontario Immigrant Nominee Program (OINP) نام برنامه ای است که جریان‌های زیر تحت نظر آن اجرا می‌شود:

  • جریان نیروی کار متخصص فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream)
  • جریان اولویت‌های سرمایه انسانی(Human Capital Priorities Stream)
  • جریان نیروی کار فنی (Skilled Trades Stream)
  • جریان تجاری کارآفرینی Business Category (Entrepreneur Stream)

4.استان نوا اسکوشیا Nova Scotia

این استان سیستم مهاجرتی خود را تحت برنامه Nova Scotia Nominee Program (NSNP) اجرا می‌کند. این سیستم خود شامل چندین جریان زیر می‌باشد:

  • اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا یا همان(Nova Scotia Labour Market Priorities)
  • اولویت‌های بازار کار پزشکان یا همان (Labour Market Priorities for Physicians)
  • پزشکان
  • کارآفرینان(Entrepreneur)
  • کارآفرین فارغ التحصیل بین‌المللی (International Graduate Entrepreneur)
  • نیروی کار متخصص (Skilled Worker)
  • مشاغل مورد نیاز (Occupations in demand)
  • سیستم Nova Scotia Experience Express Entry

۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است

5.استان مانیتوبا Manitoba

این استان سیستم PNP خود را تحت برنامه نامزدی استان مانیتوبا (MPNP) یا همان Manitoba Provincial Nominee Program (MPNP) اجرا می‌کند. این برنامه خود به 2 جریان گسترده زیر تقسیم می‌شود:

  • نیروی کار متخصص در مانیتوبا (Workers in Manitoba)
  • نیرو کار خارج از کشور (Skilled Workers Overseas)

توجه کنید که آسان‌ بودن یک استان در کانادا برای مهاجرت، به شرایط شما هم بستگی دارد. به همین خاطر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید!

مهاجرت به استان های کانادا با توجه در شرایط مختلف :

همانطور که می‌دانید دولت‌های استانی در کانادا بر اساس برنامه مهاجرتی (PNP) اقدام به پذیرش مهاجرت و صدور کارت اقامت دائم برای واجدین شرایط می‌کنند. بنابراین هر کدام از استان‌ها می‌تواند اولویت‌بندی خاص خودش را داشته باشد. اما در نهایت آسان‌ترین استان برای مهاجرت به کانادا، استانی است که قوانین مهاجرتی آن با شرایط شما همخوانی بیشتری داشته باشد. با این وجود پیدا کردن راحت‌ترین استان برای شما ممکن است چالش‌برانگیز باشد، چرا که درست مانند پیدا کردن کلید مناسب برای یک قفل است.

آسان‌ترین استان برای مهاجرت به کانادا دارای یک برنامه‌ مهاجرتی است که حداقل با سوابق تحصیلی و شغلی شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، لازم است دغدغه‌ها و اهداف شما با جریانی که قرار است در آن قرار بگیرید و جایی که قرار است در آن زندگی کنید، همخوانی داشته باشد.

ما در ادامه راحت‌ترین استان‌ها برای مهاجرت به کانادا را، بر اساس شرایط مختلفی که احتمالاً شامل حال شما هم می‌شود، معرفی می‌کنیم.

راحت‌ترین استان کانادا برای مهاجرت اگر جاب آفر ندارید!

اگر جاب آفر ندارید بهتر است تمرکزتان را بر روی برنامه‌های زیر بگذارید:

  • برنامه مهاجرتی Ontario Immigrant Nominee Program (OINP) Human Capital Priorities stream؛ متعلق به استان انتاریو، بهترین مسیر برای کسانی است که پیشنهاد کار ندارند. این جریان دارای سه دسته مرتبط با Express Entry است و به طور فعال و گسترده دعوت نامه‌هایی را برای نامزدهای مهاجرت صادر می‌کند. البته درست است که در این برنامه نیازی به جاب آفر نیست، اما لازم است که شما دارای پروفایل اکسپرس اینتری فعال و تجربه کاری باشید.
  • برنامه نامزدی مهاجران ساسکاچوان (SINP) یا همان Saskatchewan Immigrant Nominee Program (SINP)؛ گزینه دیگری برای متقاضیان بین‌المللی بدون جاب آفر است. این برنامه دارای دو جریان بسیار فعال است که نیازی به پیشنهادات شغلی ندارند. در این برنامه نیز داشتن پروفایل فعال در سیستم اکسپرس اینتری ضروری است.
  • جریان مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان یا Saskatchewan Occupation In-Demand؛ به منظور براوردن نیازهای شغلی در ساسکاچوان طراحی شده‌است. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از مشاغل مورد نظر را داشته‌باشد.
  • برنامه نامزدی مهاجرت نوا اسکوشیا (NSNP) یا Nova Scotia Nominee Program (NSNP)؛ که یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا است. NSNP از چهار جریان برای انتخاب نامزدهای Express Entry استفاده می‌کند.
  • راحت‌ترین استان جهت مهاجرت به کانادا اگر قبلاً در یکی از استان‌های این کشور زندگی کرده‌اید!

بسیاری از برنامه‌های استانی کانادا دارای جریان‌هایی هستند که برای افراد که  پیش از این در استان مورد نظر زندگی کرده‌اند، طراحی شده‌است. این برنامه‌ها عبارتند از:

  1. برنامه نامزدی استان مانیتوبا Manitoba Provincial Nominee Program (MPNP)
  2. نیروی کار متخصص در مانیتوبا (Skilled Worker in Manitoba)
  3. نیروی کار متخصص در خارج از کشور (Skilled Worker Overseas)

مانیتوبا همچنین دارای سه زیرمجموعه مجزا برای افرادی است که از مؤسسات متوسطه این استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

آسان‌ترین استان کانادا برای مهاجرت اگر به زبان فرانسوی مسلط هستید!

برای افرادی که می‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند، برنامه‌های استانی زیر آسان‌ترین مسیر مهاجرتی به کانادا است:

  1. برنامه مهاجرتی استان کبک
  2. نیروی کار متخصص فرانسوی زبان اکسپرس اینتری (French-Speaking Skilled Worker): این برنامه به استان این امکان را می دهد تا در میان سایر معیارهای گزینش، منابع اکسپرس انتری را برای نامزدهایی که نیروی کار متخصص فرانسوی زبان هستند و همچنین دارای مهارت بالایی در زبان انگلیسی می‌باشند در اولویت قرار دهند.

۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است

مهاجرت آسان به استان های کانادا در حوزه فناوری

برای نیرو کار فنی، مسیرهای مهاجرتی وجود دارد است که توسط استان‌های انتاریو و بریتیش کلمبیا اداره می‌شود. انتاریو به صورت دوره‌ای برنامه “جذب فناوری” یا Tech draws را در جریان اولویت سرمایه انسانی مربوط به انتاریو یا Express Entry-linked Human Capital Priority Stream قرار می‌دهد. در این برنامه افرادی که دارای سابقه کار در یکی از شش شغل حوزه فن‌آوری هستند، مانند مهندسان کامپیوتر و طراحان وب، هدف قرار می‌گیرند. در ضمن هیچ پیشنهاد کاری یا جاب آفری برای واجد شرایط بودن در این برنامه لازم نیست.

به علاوه برنامه B.C. ، B.C.’s Tech Pilot تقریباً هر هفته نامزدهای مهاجرت را برای درخواست نامزدی استانی انتخاب می‌کند. این برنامه زیرمجموعه مسیر مهاجرتی BC Skills Immigration است.

نکاتی که در مورد برنامه مهاجرتی استانی کانادا به کارتان می‌آید!

  • به طور کلی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است. برنامه اکسپرس اینتری و برنامه نامزدی استانی کانادا قرار است از سال 2022 نقش برجسته‌ای در سیستم مهاجرت به کانادا ایفا کنند.
  • پذیرش ترکیبی برای برنامه‌های اکسپرس اینتری و PNP کانادا تقریباً نیمی از تازه واردان کانادا را شامل می‌شود.
  • علیرغم محدودیت‌های موقت سفر به کانادا به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر برنامه‌های استانی مهاجرت به کانادا همچنان برنامه‌های ارسال دعوتنامه برای متقاضیان را اجرا می‌کنند.
  • افرادی که به طور جدی به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنند نباید از بررسی تمام گزینه‌های موجود و مسیرهای ممکن چشم‌پوشی کنند. مسیرهای متنوعی وجود دارد که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خودش را دارد.
  • نامزدی استانی از جریان PNP پیشرفته یا همان enhanced PNP stream، مربوط به سیستم اکسپرس انتری کانادا ، 600 امتیاز دیگر به امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (CRS) یا system’s Comprehensive Ranking System (CRS) اضافه می‌کند. اگر این امتیاز اضافی را کسب کنید، تقریباً تضمین می‌شود که دعوت‌نامه‌ای از دولت کانادا برای درخواست اقامت دائم این کشور دریافت خواهید کرد.
  • مشورت با وکیل مهاجرت کانادا که با تجربه و قابل اعتماد باشد، در زمینه شناسایی آسان‌ترین استان جهت مهاجرت شما به کانادا و مسیر پیش‌رویتان، مفید خواهد بود.

 

در این مقاله به توضیح کامل  ۵ استان کانادا که مهاجرت به آن آسان‌تر است، پرداختیم همچنین شما عزیزان می‌توانید برای ارزیابی و مشاوره تخصصی با مشاوران هلدینگ مهاجرتی ویستا با شماره 02175993 تماس بگیرید و از تجربیات 23 ساله ویستا به صورت رایگان استفاده نمایید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.