موسسه مهاجران

5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ‌ها

راه‌اندازی یک استارتاپ و انتخاب مکانی که به منزلگاه این کسب و کار تبدیل شود، نیاز به فراهم کردن شرایط و منابع زیادی دارد. اینکه شهر مورد نظر دارای منابع و پتانسیل‌های مورد نیاز استارتاپ شما است یا نه، چالشی است که دیر یا زود باید آن را از سر راهتان بردارید. در این مقاله 5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ ها که شرایط مطلوبی ایجاد کرده؛ آورده شده است.

به علاوه باید بدانید که آیا از پس استخدام نیروی انسانی و هزینه‌های جاری کار و زندگی در شهر مورد نظر برمی‌آیید یا نه؟ ما در ادامه این مقاله مزیت‌های راه‌اندازی استارتاپ در کانادا و بهترین شهرهای کانادا بر اساس معیارهای موفقیت طولانی مدت استارتاپ‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط، اهداف و دغدغه‌هایتان شهری از کانادا که قرار است میزبان استارتاپ تان باشد را انتخاب کنید. اگر با ویزای استارتاپ کانادا آشنا نیستید پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. 

ویزای استارتاپ کانادا

مزیت‌های راه‌اندازی استارتاپ در شهرهای کانادا 

وقتی به این فکر می‌کنید که بهتر است استارتاپ خود را در چه مکانی راه‌اندازی کنید، لازم است موراد زیادی را در نظر بگیرید. اینکه مکان مورد نظر شما به لحاظ سطح تحصیلات مردم، وضعیت اقتصادی، وجود منابع انسانی و غیرانسانی و پیشرفت تکنولوژی در چه وضعیتی قرار دارد، آینده استارتاپ شما را مشخص خواهد کرد! 

پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

تقریباً همه شهرهای کانادا دارای پتانسیل راه اندازی استارتاپ‌ها می‌باشند. از مهم‌ترین مزیت‌های شروع استارتاپ در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • کانادا دارای جمعیت قابل‌توجهی از نیروی کار متخصص و تحصیل کرده است. به علاوه برنامه‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی معتبری در شاخه‌های مختلف در این کشور برگزار می‌شود. 
  • کانادا سرشار از منابع طبیعی و غیرطبیعی است. از نیروهای انسانی و سرمایه‌های اقتصادی گرفته تا منابع و تجهیزات حوزه تکنولوژی در این شهر فراهم می‌باشد. 

 

  • سیاست‌گذاری دولت کانادا هم‌راستا با استقبال از کارآفرینان غیر بومی است و سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازانی که از نقاط مختلف جهان می‌آیند، استقبال و حمایت می‌کند.  

 

  • بسیاری از شهرهای کانادا جزء قدرتمندترین شهرهای جهان به لحاظ سیاسی و اقتصادی به حساب می‌آیند. 

 

  • کانادا پتانسیل‌ بالایی به لحاظ علم و تجهیزات حوزه فناوری دارد و در این زمینه روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کند. 

 

  • کانادا مجموعه بزرگی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی برنامه‌های شتابدهنده استارتاپ‌ها و شرکت‌های حمایتی در جهت کمک به رشد کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک دارد. 

 

  • کانادا و شهرهای بزرگ آن ارتباطات گسترده تجاری، فرهنگی و هنری با برترین شهرهای اروپایی و غیراروپایی در جهان دارند. این ارتباطات به برگزاری نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های جهانی و همکاری‌های بین‌المللی می‌انجامد که در آن فرصت‌های منحصر به فردی در اختیار صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد.  

 

  • کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که ده‌ها برنامه مهاجرتی فدرال و استانی برای پذیرش کارآفرینان و ایده‌پردازان دارد. در ضمن شرایط مهاجرت به کانادا و راه‌اندازی استارتاپ در این کشور نسبت به کشورهای دیگر راحت است.  

 

5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ

۳ شهر کانادا که استارتاپ‌ها در آن موفق خواهند شد! 

۳ شهر ازبین 5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ ها که در ادامه معرفی می‌کنیم، اکوسیستم و پتانسیل‌های زیادی برای پذیرش استارتاپ‌ها داشته و موفقیت اقتصادی بلندمدتی را برای کسب و کارهای کوچک و نوپا به همراه خواهد داشت: 

  • تورنتو Toronto 

هفدهمین شهر برتر دنیا برای راه‌اندازی استارتاپ و شروع کسب و کار تورنتو می‌باشد. به علاوه بر اساس گزارش خبرگذاری Vancouver Sun، تورنتو با وجود ۲۲۸۵۰۰ کارمند فناوری، از نظر استعدادهای این حوزه جایگاه اول را در کل کانادا داردجای تعجب نیست که پایتخت انتاریو و بزرگترین شهر کانادا مکان مناسبی برای شروع یک کسب و کار تجارت است 

این شهر قطب سرمایه‌گذاری‌های مالی، واحدهای صنعتی، تجاری و فناوری در کل کشور کانادا به حساب می‌آید. تورنتو مکانی به شدت جذاب برای شرکتها در صنایع مختلف است. انواع گالری‌ها و نمایشگاه‌ها و همچنین رویدادهای بزرگی همچون فستیوال‌های هنری، فرهنگی و تجاری در این شهر برگزار شده که فرصت بزرگی برای استارتاپ‌ها به حساب می‌آید.  

با اینحال، کسب و کارهای حوزه فناوری بیشتر از دیگر کسب و کارها در جذب پتانسیل‌ها و منابع تورنتو می‌شوند. به علاوه تورنتو هشتمین شهر برتر جهان به لحاظ اکوسیستم مناسب برای استارتاپ‌های حوزه فناوری شناخته شده‌است.   

آخرین گزارشات ویزای استارتاپ کانادا

  • ونکوور Vancouver 

ونکوور بیست و هشتمین شهر برتر دنیا به لحاظ تضمین موفقیت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا می‌باشد. بر اساس مصاحبه دکتر بوریس ورتز Dr. Boris Wertz بنیانگذار شرکت Version One Ventures که از اولین شرکت‌های سرمایهگذاری بر روی استارتاپ ها در ونکور می باشد.نزدیک بودن این شهر به استعدادهای برتر حوره فنی و طراحی است که حقوق خیلی کمتری نسبت به کارکنان سیلیکون ولی درخواست می‌کنند. 

ونکوور به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی و کار شناخته میشود و مردم از گوشه و کنار جهان برای زندگی در آن نقل مکان می‌کننددلیل این میزان از استقبال این است که ونکوور به عنوان یک شهر بینالمللی به لحاظ فرهنگ، ارتباطات جمعی و مناظر طبیعی و همچنین امکانات شهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.  

  • مونترال Montreal 

سی و ششمین جایگاه در بین برترین شهرهای دنیا برای استارتاپ‌ها به مونترال کانادا تعلق دارد.مونترال دارای یک جامعه استارتاپی شگفت انگیز و متمایز  است که دارای شبکه‌ای از سازمان‌ها، رویدادها و سیستم‌های رشد برای استارتاپ‌ها می‌باشد. شما در این شهر می‌توانید از طریق رویدادهایی مانند StartupFest و Montreal NewTech با دیگر بنیانگذاران استارتاپ‌ها ملاقات کرده و تجربیات به دردبخوری کسب کنید. به علاوه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شتاب‌دهنده‌های سرمایه مانند Notman House و FounderFuel که از برجسته‌ترین سازمان‌های حمایت از استارتاپ‌ها هستند در این شهر فعالیت می‌کنند.

مونترال همچنین دارای تنوع گسترده نژاد و فرهنگ بوده و با کشورهای اروپایی ارتباطات گسترده‌ای دارد. وجود منابع عظیمی از استعدادهای برتر حوزه‌های مختلف، کمپانی‌ها و گالری‌های معروف هنری، هزینه‌های مناسب زندگی، نزدیکی به قدرت‌های تجاری برتر امریکای شمالی و سیستم قدرتمند حمایت از استارتاپ‌ها از دیگر مزیت‌های شروع کسب و کار در این شهر می‌باشد.  

توجه داشته باشید که این ۳ شهر به لحاظ معیارهای دیگر نیز قابلیت زیادی برای به موفقیت رساندن کسب و کارهای نوپا دارند. برای مثال سه شهر تورنتو ، ونکوور و مونترال بر اساس اینکه چند روز طول می‌کشد تا یک شرکت با مسئولیت محدود در آن راه‌اندازی شود، به ترتیب در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.  

 

شهر برتر کانادا برای استارتاپ

دیگر شهرهای کانادا که شرایط موفقیت استارتاپ‌ها در آنها فراهم است! 

به جزء سه شهر برتر کانادا در زمینه راه‌اندازی استارتاپ‌ها، شهرهای دیگر این کشور نیز پتانسیل قابل‌توجهی برای راه‌اندازی و رشد کسب و کارهای نوپا دارند. از جمله این شهرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ادمونتون Edmonton 

انرژی ممکن است اولین صنعتی باشد که با عنوان کردن صنایع موفق در ادمونتون به ذهنتان می‌رسد و نفت مطمئناً نقش عظیمی در اقتصاد این منطقه ایفا میکند. با این حال، ادمونتون به سرعت در حال رشد است و فضای گسترده‌ای را برای انجام فعالیتهای مشاغل کوچک باز کرده‌ا‌ست. راه‌اندازی استارتاپ در این شهر مزایای زیادی دارد.  

دفاتر اداری هوشمند، نیروی انسانی با استعداد و خلاق، سیستم بانکداری فوق‌العاده و فناوری پیشرفته‌ای که زمینه رشد استارتاپ شما را فراهم می‌کند از جمله مزیت‌های این شهر است. به علاوه امکانات رفاهی فوق‌العاده ادمونتون و مناظر طبیعی مانند رودخانه ساسکاچوان آن را به یک مقصد عالی برای زندگی و کار تبدیل کرده‌است.  

البته در استان آلبرتا ادمونتون تنها گزینه پیش روی شما برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها نیست. اگر به دنبال چشم انداز کارآفرینانه هستید,کلگری شهر دیگری در استان آلبرتای کانادا است که امکانات منحصر به فردی برای رشد استارتاپ را در اختیارتان قرار خواهد داد.   

نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا

  • واترلو Waterloo 

واترلو به لحاظ دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود. این منطقه همچنین سومین شهر کانادا به لحاظ مناسب بودن هزینه‌های زندگی است. واترلو را می‌توان دریای نامحدودی از نیروی انسانی و استعدادهای حوزه فناوری در نظر گرفت. همچنین این شهر به عنوان یک گزینه اقتصادی و به صرفه برای همه کسانی است که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک و استارتاپ شخص در کانادا را دارند. 

در این مقاله 5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ مورد بررسی قرار گرفت.این نکته باید بدانیم کانادا کشوری است که از استارتاپ ها حمایت می کند و بستری مناسبی را برای رشد کسب و کارها فراهم آورده است.اما برای استارتاپ در کانادا باید مطابق با چهارچوب این کشور  رفت.موسسه مهاجران با همراهی تنها شتابدهنده مورد تایید دولت کانادا در تمامی مراحل کنار شماست.جهت اطلاعات بیشتر با شماره 02175995 تماس حاصل فرمایید.همچنین با تکمیل فرم ارزیابی رایگان مهاجران شرایط خود را برای مهاجرت ارزیابی کنید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

2 پاسخ

  1. با تشکر از محتوای جامعی که در مورد استارتاپ ویزای کانادا گذاشتید.من خودم کارآفرینم ویزای کارآفرینی مناسب تره واسم یا استارتاپ کانادا؟

    1. با سلام و وقت بخیر.باید شرایط شما بررسی گردد.استارتاپ کانادا و کارآفرینی هر دو از برنامه های سرمایه گذاری هستند.باید شرایط شما توسط مشاورین و وکیل مهاجرتی کانادا بررسی کامل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.