موسسه مهاجران

8 حقیقت در مورد بلک فرایدی کانادا ۲۰۲۱

بلک فرایدی کانادا مانند هر رویداد دیگری در این کشور با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود. حالا اگر پای بزرگترین رویداد خرید در سال در میان باشد، استقبال کانادایی‌ها بیشتر نیز می‌شود. تخفیف‌های باورنکردنی، هراجی‌های شگفت‌انگیز و معاملات منحصر به فرد که در طول سال هرگز تکرار نمی‌شود، بلک فرایدی را به رویدادی ویژه و محبوب به خصوص برای خانم‌های کانادایی تبدیل کرده‌است. اما جدای از مزایای خرید در روز بلک فرایدی در کانادا، درباره این رویداد نکات جالبی وجود دارد که مطمئناً برای شما هم جذاب خواهد بود.

تاریخچه کوتاه و جذاب بلک فرایدی

در دهه‌های ۱۸۰۰ اصطلاح ‘جمعه سیاه’ برای اشاره به سقوط بازار سهام به کار برده می‌شد! داستان از اینجا شروع شد که در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ دو فرد به نام‌های جیمز فیسک و جی گولد تلاش می‌کردند بازار طلا را در نیویورک به دست بگیرند. اما دولت وارد عمل شد و بازار را پر از طلا کرد. به این ترتیب قیمت طلا کاهش پیدا کرد و سرمایه‌گذاران زیادی که قصد به جیب زدن سود هنگفت از خرید و فروش طلا را داشتند، به شدت ضرر کردند. پس از این اتفاق از عبارت بلک فرایدی یا جمعه سیاه برای روزهایی که بازار سهام سقوط می‌کرد، استفاده می‌کردند.

اما برخلاف چیزی که احتمالاً فکر می‌کنید، رسم خرید در بلک فرایدی کانادا به دهه‌ها قبل برمی‌گردد! استفاده از این اصطلاح برای خرید و فروش محصولات مختلف در دهه ۱۹۵۰ سرچشمه می‌گیرد. در این سال‌ها آمریکایی‌ها از روز بعد از روز شکرگزاری برای شروع خرید تعطیلات آخر سال خود استفاده می‌کردند. ده سال بعد و در اواسط دهه 2000 بلک فرایدی به یک رسم همگانی و در سال 2005 به محبوب‌ترین روز خرید برای شهروندان ایالات متحده تبدیل شد. محبوبیت بلک فرایدی در کانادا در سال 2008 به اوج خود رسید و البته همچنان در اوج قرار دارد. دلیل این محبوبیت برابری دلار کانادا با دلار ایالات متحده در این سال بود.

بیشتر بخوانید:بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

حالا در سراسر جهان این رویداد را به عنوان بزرگترین فستیوال خرید سال مورد استقبال قرار می‌دهند و البته کسب‌وکارهای آنلاین سهم بزرگی در این استقبال دارند. به خصوص با رواج استفاده از اینستاگرام، خرید و فروش انوع محصولات ریز و درشت در بلک فرایدی از طریق این شبکه اجتماعی در تمام جهان و کانادا رونق باورنکردنی دارد.

بلک فرایدی کانادا 2021 - هلدینگ مهاجرتی ویستا

 8 حقیقت جذاب درباره بلک فرایدی کانادا که برایتان جالب خواهد بود!

اطلاعات و آماری که در این 8 بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد، براساس آخرین بررسی‌های تا سال ۲۰۲۱ است.

1.کانادایی‌ها بلک فرایدی را بومی‌سازی کرده‌اند!

با وجود اینکه خواستگاه بلک فرایدی ایالت متحده محسوب می‌شود، اما این سنت توسط مردم کانادا بومی‌سازی شده‌است. درواقع بخش قابل‌توجهی از کانادایی‌ها در این روز تمایل به خرید محصولات خاص کانادایی دارند. حتی با یک نظرسنجی که در این مورد انجام گرفته معلوم شده‌است که ۸۷ درصد کانادایی برای خرید محصولات کانادایی در این روز اهمیت زیادی قائل هستند. در بخش فروش آنلاین در روز بلک فرایدی نیز بیشترین نتایج سرچ‌های مردم کانادا دارای دامنه .CA که متعلق به سایت‌های کانادایی است می‌باشد.

2.بیشترین جستجوی کانادایی‌ها برای خرید در بلک فرایدی تلویزیون و بازی دستی نینتندو سوییچ است!

در سال‌های گذشته پوشاک و محصولاتی از این قبیل بیشترین فروش را در بلک فرایدی کانادایی‌ها داشته‌است. اما در سال‌های اخیر این جایگاه به ابزارهای الکترونیکی و دیجیتال تعلق گرفته‌است. بازی دستی محبوب نینتندو سوییچ و تلوزیون بیشترین خرید کانادایی‌ها را در سال گذشته شامل شده‌است. همچنین بیشترین برندهای جستجوشده توسط کانادایی‌ها در این روز اپل، لولولمون و تلوس هستند.

بیشتر بخوانید:چگونگی دریافت ویزای مولتی کانادا در سال 2021

3.کانادایی‌ها از بلک فرایدی بیشتر در بازارهای آنلاین استقبال می‌کنند!

درست است که تاریخچه بلک فرایدی از خرید در بازارها و بازدید از فروشگاه‌های فیزیکی شروع شده‌است، اما فروشگاه‌های آنلاین این رویداد را نیز به تصرف خود درآورده‌اند. به این ترتیب براساس آمار و ارقام منتشرشده، حدود ۸۳ درصد از کانادایی‌ها خرید بلک فراید خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌دهند.

4.حدود یک سوم کانادایی‌ها خرید آخر سال خود را در بلک فرایدی کانادا انجام می‌دهند!

آمار دقیق سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که ۳۱ درصد از جمعیت کانادا که برابر با ۹.۶ میلیون نفر است، در رویداد بلک فرایدی شرکت کرده و خریدهای آخر سال خود را در آن انجام می‌دهند.

بلک فرایدی کانادا- مرکز خرید best buy - هلدینگ مهاجرتی ویستا

5.Best Buy محبوب‌ترین مرکز خرید بلک فرایدی برای کانادایی‌ها است!

دیگر خرده‌فروشان محبوب کانادایی‌ها در این روز عبارتند از  Walmart،  Amazon و  Costco.

6.کانادایی‌هایی که در بلک فرایدی خرید نمی‌کنند، دلایل جالبی برای کار خود دارند!

جالب است بدانید درصد غیرقابل انکاری از کانادایی‌ها هیچ تمایلی به خرید در رویداد بلک فراید نشان نمی‌دهند. و البته این افراد دلایل جالبی برای خودشان دارند. براساس نظرسنجی‌های اخیر، ۶ درصد از بزرگسالان در کانادا فکر می‌کنند که فروشندگان قبل از این رویداد قیمت‌ها را افزایش می‌دهند تا با تخفبفات بلک فرایدی نظر خریداران را جلب کنند. ۵ درصد دیگر از بزرگسالان کانادایی ادعا می‌کنند محصولات موردنظرشان در بلک فرایدی پیدا نمی‌شود. و در نهایت ۴ درصد از این افراد می‌گویند که اصلاً نمی‌دانند بلک فرایدی چیست؟!

7. ۱۴ درصد از مردان کانادایی به منظور رهایی از کسالت به سراغ خرید بلک فرایدی می‌روند!

به علاوه بیشتر این مردان جزء خریدارانی محسوب می‌شوند که پس از معطل کردن فروشنده هیچ محصولی را نمی‌خرند. در حالیکه زنان کانادایی خرید در رویداد بلک فرایدی را بسیار باارزش می‌دانند و تنها ۷ درصد از آنها این کار را برای خلاصی از کسالت انجام می‌دهند.

8 حقیقت درمورد بلک فرایدی کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

8.کشورهای رکوردار خرید در رویداد بلک فرایدی و سهم کانادا در این بازار!

۳۱ کشور جهان را براساس میزان استقبال مردم آن از بلک فرایدی و خرید در این رویداد، بررسی و رتبه‌بندی کرده‌اند. بر این اساس ۴.۷ درصد از جستجوهای آنلاین خرید محصولات مختلف در بلک فرایدی به مردم کانادا تعلق دارد. همچنین در این بررسی ۲۱ درصد از حجم جستجوی انواع محصولات در صفحات فروش آنلاین متعلق به مردم ایالت متحده است. آلمان با اختصاص ۱۳ درصد از این جستجوها به خود، رتبه دوم را در استقبال‌کنندگان رویداد بلک فرایدی یدک می‌کشد. و مقام سوم در این رتبه‌بندی برزیل است با ۱۱ درصد حجم جستجوهای خرید آنلاین در بلک فرایدی.

جهت اطلاعات بیشتر از وضعیت کانادا میتوانید با مشاورین موسسه مهاجران در ایران و کانادا در ارتباط باشید.همچنین میتوانید با پر کردن فرم ارزیابی وضعیت مهاجرتی به صورت رایگان از وکلای مهاجران اطلاعات لازم را دریافت کنید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.