موسسه مهاجران

هزینه‌های جانبی و دولتی ویزای تحصیلی کانادا 2022

هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا و فراهم کردن آن یکی از شرایط تحصیل در این کشور است. کانادا مقصد تحصیلی داوطلبانی است که از کشورهای مختلف متقاضی ویزا هستند. سیستم آموزشی بسیار پیشرفته، آینده شغلی تضمین‌شده و همچنین کیفیت بالای زندگی در کانادا از عواملی است که ویزای تحصیلی این کشور را به هدف و حتی رویای خیلی از افراد تبدیل کرده‌است. اما رسیدن به این هدف شرایطی دارد که گاهی حتی چالش‌برانگیز می‌شود. یکی از این چالش‌ها فراهم کردن شرایط مالی و پرداخت هزینه‌های جانبی و دولتی ویزای تحصیلی کانادا است. در این نوشته تمام هزینه‌هایی که قرار است در این مسیر فراهم و پرداخت کنید، شرح داده می‌شود.

فهرست هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا که باید پرداخت کنید!

دانشجویانی که می‌خواهند برای تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های کانادا درخواست بددهند، به مجوز تحصیل کانادا یا همان ویزای تحصیلی نیاز دارند. البته این قانون فقط برای دوره‌های تحصیلی بیشتر از ۶ ماه وجود دارد. یعنی اگر دوره تحصیلی موردنظر شما کمتر از ۶ ماه طول می‌کشد، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارید. اما اگر در دسته اول قرار دارید، لازم است برای دریافت ویزای تحصیلی هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی

اولین مرحله برای دریافت ویزای تحصیلی ارسال فرم درخواست است. یعنی بعد از اینکه موفق به کسب پذیرش از یکی از دانشگاه‌های کانادا شدید، باید برای ویزای تحصیلی درخواست بدهید. این کار از طریق مراجعه به سایت مهاجرتی رسمی کانادا یعنی CIC انجام می‌گیرد. شما با مراجعه به این سایت هزینه تکمیل فرم درخواست را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنید. سپس می‌توانید درخواست خود را تکمیل و همراه با مدارک خواسته‌شده ارسال کنید.

این هزینه برای ملیت‌های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی ۱۵۰ دلار کانادا برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی باید پرداخت کنید. درضمن این مبلغ به ازای پردازش درخواست ویزای تحصیلی شما پرداخت می‌شود و قابل بازگشت نیست.

  • حساب بانکی یا اثبات تمکن مالی

یکی از قوانین مهاجرتی کانادا، ارزیابی تمکن مالی داوطلب ویزاهای مختلف است. ویزای تحصیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را به دست آورید، باید ثابت کنید که توان پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور برای مدت زمان دوره تحصیلی مورد نظر را دارید. این مبلغ برابر با ۲۵ هزار دلار کانادا است. یعنی شما باید مدارک بانکی که در آن ثابت می‌شود ۲۵ هزار دلار کانادا پول دارید را برای دریافت ویزا ارائه دهید. این مبلغ حداقل شهریه یک سال دوره تحصیلی موردنظر را شامل می‌شود.

  • هزینه انجام بیومتریک

انجام بیومتریک یا انگشت‌نگاری یکی از مراحل دریافت ویزای تحصیلی است که نیاز به پرداخت هزینه دارد. شما در این مرحله ابتدا باید یک مبلغ جزئی برای درخواست تأییدیه بیومترک پرداخت کنید. پس از اینکه درخواست شما پذیرفته شد، باید به یکی از دفاتر وک کانادا در کشورهای نزدیک مانند ترکیه یا دبی سفر کنید. هزینه رفت و برگشت و انجام مراحل ادرای انگشت‌نگاری از جمله هزینه‌های جانبی ویزای تحصیلی کانادا است.

  • دیگر هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا

هزینه‌های به‌روز و دقیق انجام مراحل قانونی دریافت ویزای تحصیلی را می‌توان با مراجعه به دفاتر مهاجرتی یا سفارتخانه‌های این کشور بررسی کنید. به علاوه وکلای مهاجرتی قابل اعتماد نیز می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هزینه‌های تحصیل در کانادا بیشتر از مبلغی است که برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور پرداخت می‌کنید. پس بهتر است قبل از هر کاری یک ارزیابی درباره این هزینه‌ها داشته باشید تا با دید روشن‌تری مسیرتان را دامه بدهید.

هزینه‌ ویزای تحصیلی کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستامقایسه هزینه‌های تحصیل در کانادا با دیگر کشورهای مهاجرپذیر

خوشبختانه هزینه‌های دولتی و جانبی تحصیل در کانادا نسبت به خیلی از کشورهای مهاجرپذیر کمتر است. برای مثال اگر آمار و ارقام مربوط به هزینه‌های تحصیل در استرالیا، امریکا و انگلیس را با کانادا مقایسه کنیم، به تفاوت قابل توجهی در هزینه‌ها می‌رسیم. یعنی در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا، انگلستان و ایالات متحده، هزینه تحصیل و زندگی در کانادا ارزان‌تر است.

ارزیابی شهریه دانشگاه‌ها در کانادا

شهریه‌ای که دانشگاه از دانشجویان طلب می‌کند، بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های تحصیل در کانادا را تشکیل می‌دهد. متوسط شهریه دانشگاه‌های کانادا به عوامل متعددی مانند نوع دوره، اعتبار بین‌المللی دانشگاه، شهر محل تحصیل و … بستگی دارد. این متوسط ​​هزینه تحصیل از نظر شهریه در برخی از بهترین کالج های کانادا تا 35000 دلار کانادا است.

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا

متوسط هزینه سالانه ​​برای ادامه تحصیل در دوره‌های کارشناسی در کانادا در رشته‌های مختلف تقریباً 30000 دلار کانادا است، که رنج آن بین ۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا محسوب می‌شود. دوره‌های تحصیلی مهندسی و پزشکی در کانادا در مقایسه با سایر دوره‌های کارشناسی، پرهزینه‌تر هستند. متوسط ​​شهریه این دوره‌ها22000 دلار کانادا است. علاوه بر این، هزینه‌های تحصیل در دوره‌های علوم انسانی، بازرگانی و مدیریت از 5500 تا ۶۵۰۰ دلار کانادا متفاوت است.

هزینه‌های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند که دوره کارشناسی ارشد خود را در کانادا بگذارنند. هر دانشگاهی در کانادا برای دوره‌های کارشناسی ارشد خود هزینه متفاوتی طلب می‌کند. اما به طور کلی یک  دانشجوی بین‌المللی باید به طور متوسط ​​18000 دلار کانادا در سال شهریه بپردازد. گران‌ترین دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا مربوط به رشته MBA است. دوره‌های مدیریت کسب‌وکار یا MBA تا ۲۸۰۰۰ دلار کانادا در سال هزینه دارد. این هزینه برای دوره MBA اجرایی به ۲۹۰۰۰ دلار کانادا در سال نیز می‌رسد.

ارزیابی هزینه‌های اقامت دانشجویی در کانادا

علاوه بر شهریه، اقامت نیز بخش مهمی از هزینه زندگی در کانادا را تشکیل می‌دهد. خیلی از دانشگاه‌های کانادا خوابگاه دانشجویی داشته و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای محل سکونت شما را فراهم می‌کنند. اما ممکن است شما تمایل داشته‌باشید که خارج از پردیس دانشگاهی سکونت کنید. در این شرایط بسته به نوع اتاق و آپارتمان و یا خانه‌ای که قرار است در آن زندگی کنید، ملزم به پرداخت سالانه هزینه‌ای از حدود 5000 تا ۱۰۰۰۰ دلار کانادا هستید. البته، هزینه اقامت در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و مونترال در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بیشتر است.

مخارج ویزای تحصیلی کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستاهزینه‌های رفت و آمد در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه رفت و آمد در کانادا برای مسافت‌های کوتاه و طولانی بسیار گران است. اما یک راه مقرون به صرفه برای رفت و آمد در این کشور وجود دارد و آن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. هزینه ماهانه استفاده از مترو، قطار و اتوبوس بین 80 تا ۱۱۰ دلار کانادا است.

تخمین هزینه‌های بهداشت و درمان برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

بیمه درمانی همواره بخشی از محاسبه نهایی هزینه تحصیل در کانادا است. زیرا بیمه شدن دانشجویان قبل از شروع دوره تحصیلی الزامی است. بسته به اینکه از چه نوع بیمه‌ای برای شما استفاده شود، مبلغ قابل‌پرداخت متفاو است. اما به طور کلی این هزینه می‌تواند از 300 تا ۸۰۰ دلار کانادا متغیر باشد.

هزینه‌های دیگری که باید لحاظ شود!

اگر در حال برآورد هزینه‌های جاری تحصیل در کانادا هستید، باید مواردی مانند خریذ کتاب و لوازم‌التحریر، عضویت در کتابخانه، غذا، قبوض آب، برق، تلفن و هزینه اینترنت و البته هزینه‌های شخصی را نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : مراحل دریافت پذیرش تحصیلی کانادا

همه هزینه‌هایی که دانشجوی بین‌المللی در کانادا باید بپردازد

در جداول زیر متوسط هزینه‌هایی که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید بپردازید ارائه می‌شود.

1.جدول متوسط شهریه دوره‌های مختلف در دانشگاه‌های کانادا

متوسط شهریه دوره‌های مختلف در دانشگاه‌های کانادا
نوع دوره تحصیلیمتوسط شهریه در سال
دوره کارشناسی۱۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار کانادا
دوره‌های مهندسی و پزشکی۲۲۰۰۰ دلار کانادا
دوره‌های علوم انسانی، بازرگانی و مدیریت۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار کانادا
حقوق۱۴۰۰۰ دلار کانادا
هنرهای نمایشی و تجسمی۵۰۰۰ دلار کانادا
دوره‌های کارشناسی ارشدتا ۲۸۰۰۰ دلار کانادا
دوره MBA۲۸۰۰۰ دلار کانادا
دوره MBA اجرایی۲۹۰۰۰ دلار کانادا
حقوق۱۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار کانادا
مهندسی۲۰۰۰۰ دلار کانادا
دندان‌پزشکی۲۳۰۰۰ دلار کانادا
پرستاری۴۸۰۰۰ دلار کانادا

2.جدول متوسط هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا

متوسط هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا
هزینه‌های جاری در کانادامتوسط هزینه قابل‌پرداخت
هزینه اقامت۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار کانادا در سال
هزینه رفت و آمد درون شهری۹۰ تا ۱۱۰ دلار کانادا در ماه
بیمه سلامت۸۰ تا ۱۱۰ دلار کانادا
غذا۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار کانادا در ماه
تفریح و سرگرمی۷۵۰ دلار کانادا در ماه

شرایط و هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

در این مقاله هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا، در مقاطع مختلف را شرح دادیم. موسسه مهاجران با برخورداری از مشاورین متخصص در زمینه اخذ ویزای تحصیلی به شما راهنمایی‌های لازم را خواهند داد. برای استفاده از این خدمات می‌توانید با شماره 75993-021 تماس بگیرید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.