موسسه مهاجران

مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها

مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها به علاوه عملکرد آن‌ها می‌تواند به تصمیم‌گیری هرچه بهتر متقاضیان کمک کند؛ ویزای استارت آپ یکی از برنامه‌های جذابی است که توجه کشورهای زیادی را برای جذب مهاجر به خود جلب کرد و در سراسر جهان کشورها با آغوش باز پذیرای کارآفرینان هستند. کشور کانادا از این قاعده مستثنی نیست. برنامه ویزای استارت آپ کانادا با انعطاف پذیری خود موجب شده کسب وکارهای متنوعی فرصت آغاز فعالیت پیدا کنند و جهت کارآفرینان خود امکان بدست آوردن اقامت دائم فراهم کنند.

کشورهای استونی، استرالیا ، انگلستان ، ایرلند و کانادا بهترین کشورها جهت ثبت استارت آپ محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی و مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها می پردازیم و در نهایت عملکرد کشور کانادا برای ویزای استارتاپ کانادا تا قبل از سال 2022 شرح می دهیم:

بیشتر بخوانید : نامه حمایتی در ویزای استارتاپ کانادا چه نقشی دارد؟

ویزای استارت آپ استونی

برنامه استارت آپ استونی موفق به جذب 1,000 شرکت نوپا شده و جهت کارآفرینان ویزای 3 ماهه و یا یک ساله صادر کرده است. اما، برنامه استارت آپ استونی محدود به کسب وکارهای مبتنی فناوری با قابلیت توسعه وگسترش است.

هزینه سالانه ویزای استارت آپ در استونی حداقل 2,770 دلار است، که با اضافه کردن هزینه های زندگی، این مبلغ به شکل قابل ملاحظه ایی افزایش می یابد.

ویزای استارتاپ انگلیس

برنامه استارت آپ انگلستان شباهت فراوانی به برنامه استونی دارد و انواع کسب و کارهایی که فردی با ملیت خارجی می‌تواند در این کشور آغاز کند محدود است. این افراد نمی‌توانند به کسب و کارهایی که در انگلستان وجود دارند ملحق شوند و برنامه کسب و کار ارائه شده توسط این افراد میبایست کاملاً جدید و متفاوت با کسب و کارهای موجود در این کشور باشد. برنامه استارت آپ انگلستان به داوطلبان پذیرفته شده در این برنامه، اجازه اقامت دو ساله می دهد.

مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با استرالیا - هلدینگ مهاجرتی ویستا ویزای استارت آپ استرالیا

در کشور استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذرای و کارآفرینی، به فرد با ملیت خارجی اجازه مالکیت و یا مدیریت کسب و کار در این کشور داده می شود. هر یک از این برنامه ها شرایط و سرمایه مورد نیاز خاص خود را دارند، اما آشنایی به زبان انگلیسی و ارائه طرح و برنامه کسب و کار توسط کارآفرین، جزو شرایط مشترک در تمامی این برنامه ها است.

دوره زمانی روند بررسی درخواست‌ها در استرالیا طولانی است. بررسی درخواست‌ها و انجام مراحل اداری توسط دولت استرالیا معمولاً بین 30 تا 34 ماه زمان می برد.

برای مثال، یکی از شرایط دولت استرالیا برای متقاضیان شرکت در برنامه ویزای سرمایه‌گذاری این کشور، سرمایه‌گذاری مبلغ 2،330،000 دلار در استرالیا است، و دراین صورت و با پرداخت هزینه درخواست معادل 5,662 دلار،  به متقاضی اجازه اقامت پنج ساله داده می‌شود.

ویزای استارتاپ ایرلند

در ادامه مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها ، ایرلند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در برنامه استارت آپ کارآفرینی کشور ایرلند، کار آفرینان خارجی باید 72,104 دلار سرمایه داشته و قادر به راه اندازی یک کسب و کار خلاقانه و نوآورانه باشند.

بیشتر بخوانید : پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

عملکرد کانادا نسبت به ویزای استارت آپ قبل از سال 2022

در برنامه ویزای استارت آپ کانادا به کارآفرینان خارجی اجازه اقامت دائم و در نهایت شهروندی کشورکانادا اعطا می شود. که این فرآیند از شروع تا اخذ اقامت دایم نیاز به یک شتاب‌دهنده تخصصی دارد که  علاوه بر امور حقوقی اقدامات پیش شتابدهی و شتابدهی به نحو احسن پیش رود.نهایت این امور یک طرح مورد پذیرش دولت کانادا و در نهایت اخذ اقامت افراد تیم به همراه خانواده میباشد.در مقاله هر آنچه در مورد ویزای استارتاپ کانادا باید بدانید با جزییات در مورد این برنامه مهاجرتی گفته شده است.در ادامه مواردی که در ویزای استارتاپ مورد توجه دولت کاناداست مروری می‌کنیم:

شرایط دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه ویزای استارت آپ، بشرح زیر است:

  • متقاضیان می بایست نقش فعالی در مدیریت کسب وکار خود در کانادا داشته باشند.
  • تمامی فعالیتهای این کسب وکارها (و یا قسمت اصلی این فعالیت‌ها) می‌بایست در خاک کانادا انجام شود.
  • این کسب و کارها می‌بایست در کشور کانادا ثبت شده و مستقر شوند.

دواطلبان موفق در برنامه ویزای استارت آپ کانادا از بخش‌های تعیین شده توسط دولت کانادا (صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذاری فرشته و یا  مراکز رشد و توسعه کسب و کار) نامه حمایت دریافت می کنند.

این صندوق‌ها و موسسات تعیین شده توسط دولت کانادا، مسؤل اصلی بررسی امکان اجرا و راه اندازی کسب وکار مورد نظر داوطلبین هستند و درصورت موافقت، پروژه تأیید شده را به همراه گواهی تعهد خود به مسؤلین سازمان مهاجرت ارائه می دهند.

مقایسه عملکرد ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها - هلدینگ مهاجرتی ویستادواطلبین ویزای استارت آپ کانادا، باید واجد شرایط زیر باشند:

  • داشتن کسب وکار باصلاحیت و واجد شرایط.
  • کسب نامه حمایت و گواهی تعهد از صندوق‌ها و موسسات حمایتی تعیین شده توسط دولت کانادا.
  • داشتن بودجه کافی و در دسترس و قابل انتقال به کانادا جهت سکونت در این کشور.
  • داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی و یا فرانسه و قبولی در امتحانات استاندارد مربوطه (سطح 5 CLB)

بیشتر بخوانید : نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا

صندوق‌ها و موسسات حمایتی تعیین شده بایستی به موارد زیر عمل کنند:

  • گروه سرمایه گذاری فرشته بایستی حداقل 75,000 دلار کانادا در کسب و کار واجد شرایط، سرمایه‌گذاری کند و در صورتیکه دو و یا بیش از دو گروه سرمایه گذاری فرشته قصد حمایت از آن پروژه خاص را داشته باشند، مجموع مبلغ سرمایه گذاری نباید کمتر از 75,000 دلار کانادا باشد.
  • صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر بایستی حداقل 200,000 دلار کانادا در کسب و کار واجد شرایط، سرمایه‌گذاری کند و در صورتیکه دو ویا بیش از دو صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر قصد حمایت از آن پروژه خاص را داشته باشند، مجموع مبلغ سرمایه گذاری نبایدکمتر از 200,000 دلار کانادا باشد.
  • مرکز رشد و توسعه کسب و کار، می بایست تأیید کند که داوطلب را در برنامه رشد و توسعه کسب و کار خود پذیرفته است.

کسب وکار مورد نظر می بایست در زمان ایجاد تعهدات، راه اندازی و مشغول به فعالیت در کانادا باشد، و داوطلب دارای حداقل %10 حق رأی در شرکت بوده و هیچ شخص دیگری دارای %50 (و یا بیشتر )حق رأی در شرکت نباشد.

در گزارش سال 2021  Global Start-up Ecosystem Index Report ، کانادا در مقام چهارم قرار گرفت، و شهرهای این کشور از لحاظ پتانسیل پذیرش  برنامه های استارت آپ، جزو 50 شهر برتر قرار گرفتند، آمریکا و چین (به دلیل وسعت بیشتر این کشورها) در مقام بالاتر از کانادا جای گرفتند.

بنابر این گزارش” با ارتقا شهر مونترال به مقام چهل وششم درجدول رده بندی شهرها، تعداد شهرهای کانادا در جدول رتبه بندی 50 شهر برتر، به 3 شهر رسید. بدین ترتیب، تنها آمریکا و چین شهرهای بیشتری از کانادا در گروه 50 شهر برتر دارند.”

در سطح جهانی، در زمینه صنعت فناوری آموزشی و فناوری محیط زیستی، کانادا در مقام سوم قرار دارد.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره استارتاپ ویزای کانادا” ]

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.