موسسه مهاجران

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

همان‌طور که می‌دانید کانادا در سال‌های اخیر یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا بوده و به دلیل سیستم آموزشی عالی و استانداردهای بالای زندگی مقصد بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت شده است. اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور به شمار می‌آید. اگر انتخاب شما مهاجرت تحصیلی است و به دلیل نداشتن مدرک زبان برای مهاجرت اقدام نکرده‌اید، در ادامه با ما همراه شوید تا درباره تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان بیشتربدانید.

یکی از نگرانی هایی که بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی همواره با آن مواجه‌اند گرفتن مدرک زبان است. واضح است که مدرک زبان یکی از مهمترین فاکتورها برای مهاجرت است و در پذیرش متقاضیان بسیار تاثیرگذار می‌باشد. با آگاهی در مورد صفر تا صد تحصیل در کانادا با روش های تحصیلی می توانید این دغدغه از سر راه خودتان بردارید. با این حال، ممکن است افراد به علت زمان بر بودن اخذ این مدرک، هزینه‌های آن و یا مواردی دیگر شرایط دریافت این مدرک برایشان مهیا نبوده و اخذ ویزای کانادا را رویایی دور از دسترس بدانند. اما راه‌هایی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد که می تواند برای مشتاقان مهاجرت به این کشور خبر خوبی باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم، با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان بدون مدرک زبان به کانادا رفت؟

اکنون به روش‌هایی که می‌توان از طریق آنها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان اقدام کرد، می‌پردازیم :

  • در اکثر دانشگاه‌های کانادا متقاضیان برای پذیرش، به نمره آیلتس 6 به بالا و یا مدارک دیگری که معادل با آیلتس هستند، نیاز دارند. اما بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در کانادا ، برای سهولت در پذیرش دانشجویان راه دیگری را جایگزین کرده‌اند که می‌توان آن را پذیرش مشروط نامید. پذیرش مشروط به این معنی است که متقاضیان با نمره‌ی پایین یا بدون ارائه مدرک زبان می‌توانند پذیرش دانشگاه یا کالج مورد نظرشان را به دست آورند اما مشروط بر اینکه قبل از ورود به دانشگاه در یک سری دوره‌های پیش نیاز زبان 6 ماهه تا یک ساله شرکت کنند. هنگامی که دانشجویان موفق به گذراندن این دوره ها شدند واجد شرایط برای ورود به دانشگاه خواهند بود و دیگر نیازی به اخذ مدرک آیلس نمی باشد.
  • اگر تحصیلات قبلی به زبان انگلیسی دارید، می توانید نامه‌ای از کالج یا دانشگاه خود دریافت کنید و این نامه را به عنوان مدرک زبان ارائه بدهید و تحت این نامه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

 

  • دانشگاه‌هایی را پیدا کنید که مدرک آیلتس جز الزامات پذیرش دانشجویان نیست.

 

  • آزمون‌های دیگری نیز وجود دارند که معادل آزمون زبان آیلتس هستند و می‌توان از آنها به عنوان مدارک جایگزین استفاده کرد. آزمون‌هایی مانند TOFEL,IBT,CAEL و یا Duolingo می‌تواند راه‌های دیگری برای ارائه مدرک زبان و اخذ ویزای تحصیلی باشد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف

تحصیل در مدارس کانادا بدون مدرک زبان

برای تحصیل در مقطع مدارس نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. پس از تست و تعیین سطح،  اگر توانایی زبانی متقاضی در سطح مورد نیاز نباشد گذراندن دوره‌های پیش نیاز برای این مقطع در نظر گرفته می‌شود.

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون مدرک زبان

در اکثر دانشگاه‌های کانادا پذیرش مشروط ارائه می‌شود و متقاضیان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند با شرکت در دوره‌های پیش نیاز، پذیرش در دانشگاه‌های کانادا را به دست آورند.

در مقطع دکتری شرایط کمی متفاوت است. برای اخذ پذیرش در این مقطع ارائه مدرک زبان الزامی است و امکان تحصیل بدون مدرک زبان وجود ندارد.

تحصیل در دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کالج‌های کانادا بدون مدرک زبان

یکی از سوالاتی که زیاد مطرح میشود و جواب آن به صورت شفاف مشخصه تحصیل در کالج‌ها نیز بدون مدرک زبان امکان پذیر است و بیشتر کالج‌ها پذیرش مشروط و دوره‌های پیش نیاز را ارائه می‌دهند.

تحصیل در کانادا با بورسیه تحصیلی بدون مدرک زبان

سطح بالای مهارت زبانی و ارائه مدرک زبان نقش بسیارمهمی در به‌دست آوردن بورسیه تحصیلی دارد. معمولا افرادی بورسیه تحصیلی را دریافت می‌کنند که شرایط ایده‌آل‌تری نسبت به بقیه متقاضیان دارند. پس اگر به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستید ارائه مدرک زبان تاثیر بسیار زیادی در پذیرش درخواست شما خواهد داشت.

 مهم‌ترین مزایای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

  • امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌ها و مدارس کانادا
  • امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده متقاضی
  • اجازه کار حین تحصیل برای متقاضی
  • امکان کار تمام وقت برای همسر متقاضی
  • امکان تحصیل رایگان در صورت داشتن فرزند
  • هزینه‌های کمتر نسبت به دیگر کشورها مانند آمریکا یا استرالیا 

تحصیل در کالج کانادا بدون مدرک زبان

تصمیم مهم برای مهاجرت به کانادا

اکنون می‌دانیم که امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است. اما اینکه از کدام کشور درخواست ویزای تحصیلی می‌دهید نیز در پذیرش یا رد درخواست شما تاثیر گذار است. اگر تصمیم به مهاجرت بدون مدرک زبان را دارید باید بتوانید در انگیزه نامه‌ی خود دلایل قانع کننده‌ای ارائه دهید و اهداف و مسیرتان را به طور کامل و واضح بیان کنید تا موفق به اخذ این ویزا شوید.

بهتر است برای اقدام به مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان از وکلا و مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید. موسسه مهاجران با برخورداری از مشاورین متخصص در زمینه‌ی اخذ ویزای تحصیلی راهنمای شما در مسیر رسیدن به اهدافتان خواهد بود.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.