موسسه مهاجران

آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای مدیران

آیا مدیر یک شرکت و یا صاحب بیزینسی هستید که تمایل دارید کار خود را در کشور کانادا ادامه بدید؟از مزایای و دغدغه های این روش مهاجرتی اطلاعای دارید؟چقدر زمان میبرد که بتوانید در کوتاه ترین مدت زمانی اقامت خود را به همراه کسب و کار خود دریافت کنید؟ کانادا همواره به دنبال جذب افراد با مهارت‌های مدیریتی است. پس اگر چنین خصیصه‌ای دارید، به آسانی می‌توانید برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنید.

شغل‌های مدیریتی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مدیران دفتر
  • مدیران توسعه کسب وکار
  • مدیران فناوری اطلاعات
  • مدیران فروش
  • مدیران بازاریابی

و مواردی دیگر… نیز باشد.

 روش‌های مهاجرتی مناسب مدیران برای مهاجرت به کانادا

روش‌های متعددی برای مهاجرت مدیران به کانادا وجود دارد اما اقدام از طریق برنامه‌های IMP و ICT راه های سریعتر و آسانتری نسبت به روش‌های دیگر مانند استارتاپ یا برنامه‌های استانی کانادا است. برنامه‌ی IMP یا جابه جایی- بین المللی، راه را برای دریافت ویزای کار بدون نیاز به مجوز LMIA فراهم می‌کند. به همین دلیل اکثر افراد از طریق یکی از برنامه های IMP  اقدام به مهاجرت می‌کنند. روند دریافت LMIA کمی خسته‌کننده، طولانی و پرهزینه است که نشان می‌دهد استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی بر بازار کار کانادا نداشته است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرتی این برنامه‌ها بیشتر آشنا شوید.

  • برنامه‌ی IMP کانادا

برنامه ی جابه جایی- بین المللی (International Mobility Program)  که به اختصار (IMP) نوشته می‌شود، راهی است برای مهاجرت از طریق ویزای کار، که بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) می‌توان مجوز کار در کانادا را به دست آورد.

توضیحات کامل در رابطه با نامه‌ی (LMIA)  و انواع مجوز کار (Work Permit) را در مقاله‌ی ویزای IMP کانادا مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه IMP

برای دریافت ویزای کار کانادا، بایستی به دولت کانادا ثابت کنید که فعالیت‌های شما در جهت منافع این کشور است و باعث رشد فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی کانادا خواهد شد. تمکن مالی، مدرک زبان سطح 5 و تحصیلات (مقطع لیسانس یا بالاتر) از دیگر شرایط کلی این برنامه می‌باشد.

مهاجرت از طریق IMP برای چه کسانی صادر می‌شود؟

مهاجرت از طریق برنامه IMP روش‌های متنوعی دارد اما مهاجرت برای افراد کارآفرین،خود اشتغال و مدیران با مهارت‌های مدیریتی بالا از طریق ویزای IMP  روشی بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند با ثبت شرکت خود و یا ثبت شعبه‌ی دوم بیزینس اقدام به مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق IMP برای چه کسانی صادر می‌شود-هلدینگ مهاجرتی ویستا

مدیران علاقه‌مند به مهاجرت، برای دریافت ویزای کار IMP از دو روش ثبت شرکت یا تاسیس شعبه دوم، می‌توانید اقدام کنید:

  • تاسیس شرکت و شرایط آن

برای تاسیس شرکت بایستی نشان دهید فرد کارآفرین یا خود اشتغال هستید که قصد راه اندازی بیزینس و مدیریت آن را دارید.

بایستی نشان دهید سوابق مدیریتی، مهارت‌ها و زمینه‌های لازم را برای ایجاد کسب و کارتان را دارید.

ارائه یک طرح تجاری قوی و قابل اجرا که به اقتصاد کانادا کمک کند.

همچنین اقدامات لازم برای تحقق برنامه‌ها قبل از ورود به کانادا را انجام دهید و منابع مالی کافی داشته باشید.

  • تاسیس شعبه‌ی دوم بیزینس در کانادا و شرایط آن

برای تاسیس شعبه‌ی دوم شرکت بایستی تحت یک توافق‌نامه تجاری دو جانبه بین کانادا و کشور مبدا، مجوز کار را به دست آوردید و بیزینس خود را در کانادا گسترش دهید.

اثبات تمکن مالی کافی برای تجارت و اثبات الزام حضور فرد در کشور مقصد برای توسعه و گسترش بیزینس از الزامات این برنامه است.

اقامت دائم کانادا از طریق ویزای IMP

مهاجرت از طریق برنامه IMP منجر به اقامت دائم نمی شود، اما در صورتی پس از گذشت یک سال همچنان کسب و کاری فعال داشته باشید، می‌توانید از طریق برنامه‌ی مهاجرتی دیگر مانند نیروی کار ماهر اکسپرس اینتری یا برنامه‌های استانی کانادا، برای ویزای کانادا اقدام کنید.

  • ویزای Intra-Company Transfer (ICT)

برنامه‌ی انتقال درون شرکتی یا ICT، می‌توان گفت یکی از زیر مجموعه‌های برنامه IMP به حساب می‌آید. این برنامه به شرکتی که دارای شرکت مادر، شعبه یا شرکت وابسته می‌باشند و یا به دنبال افتتاح دفتر جدیدی در کانادا هستند اجازه می‌دهد تا مدیران و کارکنان کلیدی و بالا رتبه‌ی خود را برای گسترش تجارت و ایجاد شعبه‌های بیشتر، به کانادا منتقل کرده و مجوز کار دریافت کنند.

در مقاله ویزای ICT کانادا اطلاعات بیشتری در مورد این ویزا به دست آورید.

شرایط لازم برای ویزای ICT کانادا:

  1. متقاضی باید ثابت کند که با شرکتی که خارج از کانادا در آن مشغول به کاربوده به طور مستمر قرارداد داشته و برای ورود به یکی از شرکت‌های مادر یا وابسته در کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کرده است.
  2. متقاضی باید به طور تمام وقت توسط شرکت خارج از کانادا حداقل به مدت یک سال در 3 سال اخیر مشغول به کار بوده باشد.
  3. موقعیت متقاضی در مقام مدیریتی یا اجرایی باشد و یا دانش تخصصی داشته باشد.
  4. شرکت خارجی بایستی سالانه حدود 200 هزار دلار درآمد داشته باشد.
  5. شرح روابط شرکت‌ها و ارائه مدارک به افسر مهاجرت، هنگام ورود به کانادا نیز بسیار مهم است.

ویزای ICT برای مدیران

مدارک لازم جهت ویزایی ICT کانادا برای مدیران

  • ارائه فرم‌های تکمیل شده و امضا شده از مجوز کار معاف از LMIA
  • پیشنهاد شغلی ارائه شده از طرف کارفرمای کانادایی
  • ارائه مدارک شرکت های خارجی و کانادایی از جمله: اساس‌نامه، مجوز تجاری، مدارک مالیاتی،موافق نامه‌های بین شرکت‌ها و اثبات وجوه سرمایه گذاری
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات اشتغال فعلی متقاضیان ویزای ICT
  • دعوت نامه‌ی شرکت کانادایی

بیشتر بخوانید:مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مدت زمان مجوز کار از طریق ویزای ICT

مجوزهای اولیه این ویزا معمولا یک ساله است اما مجددا قابل تمدید می‌باشد. برای تمدید مجدد ویزا شرایط زیر لازم است:

  • شرکت‌های خارجی و کانادایی همچنان واجد شرایط هستند.
  • کسب و کار ارائه مستمر کالا و خدمات داشته و موفق عمل کرده است.
  • نیروی کار در موقعیت‌های مناسب شغلی مشغول به کار هستند.

مدت زمان پردازش ویزای ICT

زمان پردازش برای این برنامه به کشور مبدا بستگی دارد اما به طور کلی مدت زمان پردازش برای متقاضیان این ویزا در صورتی که واجد تمام شرایط این برنامه باشند، 2 هفته طول می کشد. به دلیل پاندمی کرونا ممکن است تا حدی زمان طولانی برای پردازش نیاز باشد اما روند این برنامه به طور کلی سریع پیش می‌رود.

از ویزای کار ICT تا اقامت دائم کانادا

دارندگان این ویزا غالبا شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق این ویزا را دارند. پس از یک سال دارنده ویزای ICT می تواند با استفاده از تجربه شغلی خود از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کند و با ارائه یک شغل معتبر و کسب 50 امتیاز اضافه در این سیستم، شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش دهد. با داشتن پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری روش های دیگری مانند برنامه‌های استانی کانادا نیز برای دارندگان ویزای ICT  فراهم است تا متقاضیان را به اقامت دائم کانادا برساند.

به طور کلی این برنامه‌ها روش‌هایی کاملا مناسب برای مهاجرت مدیران به کانادا هستند و دارندگان این ویزاها کاندیدای قدرتمندی برای اخذ اقامت دائم کانادا محسوب می‌شوند. با دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانید به همراه خانواده‌تان، هرمکانی که تمایل به کار و زندگی در آنجا را دارید را برای ادامه‌ی راهتان انتخاب کنید.

اقامت دائم کانادا با ویزای کار ICT اگر به مهاجرت از طریق ویزای کار علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در مورد این برنامه‌ها بیشتر بدانید از مشاورین متخصص در مورد آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای مدیران کمک بگیرید.

موسسه مهاجران مفتخر است تا شما را در تمامی مراحل همراهی کرده و مسیری هموارتر برای رسیدن به اهدافتان را فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با ما تماس بگیرید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.