موسسه مهاجران

انواع ثبت شرکت در کانادا 2022 + شرایط ،مزایا و معایب

انتخاب نوع درستی از انواع شرکت و روش ثبت آن در کانادا مشخص می‌کند، که کسب‌وکار جدید شما چه ساختار و رویکردی خواهد داشت، پولی که به داخل و خارج از کسب‌وکار شما جریان دارد چگونه اداره می‌شود و نحوه پرداخت مالیات برای کسب‌و‌کار شما به چه شکل است. به همین دلیل ما در این نوشته روش‌های مختلف ثبت شرکت در کانادا را شرح می‌دهیم تا بتوانید مورد سازگار با شرایط خود را انتخاب کنید.

اما پیش از آن آیا می‌دانید ثبت شرکت در کانادا چه مزایایی دارد؟ و یا اصلاً از مراحل این کار اطلاع دارید؟

پیشنهاد مهاجران جهت اطلاع از اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت : ویزای کار IMP کانادا

مزایای انواع ثبت شرکت در کانادا

کانادا یکی از برترین قطب‌های اقتصادی دنیاست که فرصت‌های زیادی را در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد. ثبت شرکت در این کشور مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آن عبارتند از:

  • دریافت ویزا و اقامت دائم کانادا: برای غیربومیان کانادا که مایل به کار و زندگی در این کشور هستند، ثبت شرکت یک مسیر کوتاه است. جریان‌های مهاجرتی مختلفی در کانادا امکان کار و زندگی را برای غیربومیان فراهم کرده‌است. حتی می‌توان این فرصت را تحت شرایطی به اقامت دائم کانادا یا شهروندی این کشور تبدیل کرد.
  • فرآیند ثبت شرکت: کانادا نسبت به کشورهای دیگر فرآیند ساده‌تری را برای ثبت شرکت درنظر گرفته‌است. حتی شرایطی فراهم شده‌است که صفر تا صد ثبت شرکت در کانادا به صورت آنلاین انجام بگیرد.
  • زیرساخت‌ها: کانادا برطبق آمار جهانی، از بهترین کشورهای جهان به لحاظ سهولت مدیریت کسب‌وکار محسوب می‌شود. دولت طرح‌ها و مؤسسات فراوانی برای سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارها راه‌اندازی کرده‌است. ازطرفی اقتصاد پایدار این کشور منابع و فرصت‌های فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • هزینه ثبت شرکت در کانادا: اگر کانادا را با کشورهایی نظیر امریکا، استرالیا و انگلیس مقایسه کنیم، هزینه ثبت انواع شرکت در کانادا از همه این کشورها کمتر است. حتی هزینه مدیریت کسب‌وکار و اداره شرکت در کانادا بسیار پایین است.
  • مالیات در کانادا: کانادا از نظر مالیات نیز شرایط خوبی برای شرکت‌ها فراهم کرده‌است. نرخ مالیات فدرال کانادا ۱۵ درصد است که در شرایطی تا ۱۱ درصد هم کم می‌شود.
  • فرصت‌های ثبت انواع ثبت شرکت در کانادا: صنایع مختلفی در کانادا فرصت‌های رشد و شکوفایی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند. از خدمات مالی، امور مربوط به بیمه گرفته تا بخش حقوقی و خودروسازی همگی در کانادا پررونق است. همه این بخش‌ها فرصت‌های مختلفی را برای رشد کسب و کارها فراهم می‌کنند. حمایت مستمر دولت نیز از همه صنایع پایدار است.
  • آینده روشن برای کسب ‌وکارها: اقتصاد پایدار و پیشرفته کانادا روزبه‌روز موفق‌تر می‌شود. ازطرفی آخرین تکنولوژی روز دنیا در حوزه‌های مختلف در اختیار این کشور است. کانادا کشور فرصت‌ها است که از استعدادهای برتر و نخبه‌ها گرفته تا دانش و مهارت روز دنیا را در خود دارد. بنابراین احتمال ناچیزی وجود دارد که کسب‌وکارها نتوانند به جایگاه موردنظرشان دست پیدا کنند.
  • حمایت دولت کانادا از کارآفرینان خارجی: سال‌ها است که سیاست دولت کانادا برمبنای جذب استعدادها و همچنین کارفرمایان خارجی قرار گرفته‌است. به همین دلیل دولت از جنبه‌های مختلف از سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی کسب ‌وکاری را در این کشور دارند، حمایت می‌کند.

بیشنهاد مهاجران:آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای مدیران

شرایط ثبت انواع شرکت در کانادا

قبل از اینکه نوع و ساختار شرکت موردنظرتان را تعیین کنید، توصیه می شود مراحل زیر را به همین ترتیب انجام دهید:

انواع ثبت شرکت در کانادا + مزایا و معایب - هلدینگ مهاجرتی ویستا1.برنامه‌ریزی برای شروع یک کسب‌وکار

شما باید قبل از راه‌اندازی کسب‌و‌کار، برنامه‌ریزی دقیقی در مورد آن داشته‌باشید. اقدامات زیر در مرحله برنامه‌ریزی برای ثبت شرکت در کانادا انجام می‌شود:

  • یک ایده تجاری داشته‌باشید. این ایده باید مطابق با استانداردهای بیزینس پلن کانادا باشد.
  • مکان مناسب راه‌اندازی کسب‌وکارتان را مشخص کنید.
  • نوع و ساختار کسب‌و‌کار موردنظر را متناسب با شرایط و دغدغه‌های خود انتخاب کنید.

2.انتخاب نام شرکت

در مرحله بعدی از ثبت شرکت در کانادا، شما باید نام کسب‌وکارتان را مشخص کنید. این نام باید متناسب با قوانینی باشد که تعیین شده‌است. برای مثال این نام نباید قبلاً توسط هیچ شرکت دیگری انتخاب شده‌باشد.

دیگر قوانین مربوط به انتخاب نام برای ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر است:

  • نام شرکت نباید مبهم و موجب سردرگمی شنونده شود.
  • این نام باید به راحتی تلفظ شده و در خاطر بماند.
  • هیچ شرکت و کسب‌وکاری با این نام نباید وجود داشته باشد.

بیشتر بخوایند : ویزای ICT کانادا

3.ثبت قانونی شرکت در کانادا

در این مرحله شما باید شرکت خود را به طور قانونی یا به عبارتی در دولت ثبت کنید. بر اساس نوع ساختار شرکتی که انتخاب می‌کنید، شرایط متفاوتی را باید فراهم کنید. شرایط عمومی این کار عبارتنداز:

  • مشخص کردن محل اصلی دفتر شرکت
  • تعیین مکان‌ها و مناطق جغرافیایی که شرکت شما قرار است در آن فعالیت کند
  • نام شرکت

4.دریافت مجوزها

بسته به نوع شرکت و فعالیت‌های آن، مجوزهای مختلفی وجود دارد که باید دریافت کنید. توجه داشته باشید که قوانین کانادا در این زمینه بسیار جدی است و بدون دریافت مجوزها امکان راه‌اندازی شرکت را به بومیان و غیربومیان نمی‌دهد.

5.جذب سرمایه و سرمایه‌گذار

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت و راه‌اندازی هر کسب‌وکاری تأمین هزینه‌های آن است. این هزینه‌ها را می‌توان از طریق جذب سرمایه به‌دست آورد. اما همین جذب سرمایه خود شرایط خاصی دارد. در کانادا سازمان‌ها، صندوق‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلف با رویکرد متفاوت وجود دارد. فقط کافی است سازمانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد ایده تجاری شما را می‌پذیرند. سپس لازم است شرایط موردنظر این سازمان را فراهم کرده و بتوانید رضایت سرمایه‌گذاران را جلب کنید.

معرفی جامع ۴ روش ثبت انواع شرکت در کانادا

یکی از اولین تصمیماتی که باید به‌هنگام ثبت شرکت بگیرید، شکل قانونی یا ساختاری است که کسب‌وکار شما باید داشته باشد. هر نوع کسب‌وکار دارای مزایا و معایب خاص خود است که باید همان ابتدای کار درنظر گرفته شود. اگرچه امکان تغییر ساختار قانونی کسب‌وکار شما با گسترش و رشد آن وجود دارد، اما اگر نیازهای آینده شرکت خود را همان ابتدای کار پیش‌بینی کنید، راه ساده و مقرون‌به‌صرفه‌تر را در پیش گرفته‌اید. به‌این ترتیب ۴ روش ثبت شرکت در کانادا به قرار زیر است:

1.شرکت با مالکیت انحصاری در کانادا

مالکیت انحصاری نوعی خوداشتغالی است که در آن صفر تا صد امور کاری به عهده شخص مالک است. این نوع کسب‌وکار ساده‌ترین، رایج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ساختار تجاری در کانادا محسوب می‌شود. به عنوان مالک شرکت انحصاری، شما یک فرد خوداشتغال در نظر گرفته شده و البته امکان استخدام کارمندان دیگر را نیز دارید. در این شرایط مالکیت و مدیریت کسب‌وکار تماماً به عهده شخص شما است و شما و کسب‌و‌کارتان به لحاظ قانونی از هم جدا نیستید.

به لحاظ مسئولیت؛ با ثبت شرکت با مالکیت انحصاری در کانادا شما شخصاً مسئول هر جنبه‌ای از کسب‌و‌کار خود هستید؛ از تأمین سرمایه گرفته تا تأسیس و راه‌اندازی کسب‌و‌کار. در حالیکه چنین استقلال و اتکای به خود ممکن است جذاب باشد، شما شخصاً مسئول تمام بدهی‌ها و تعهدات مربوط به تجارت خود نیز می‌شوید. درواقع شما مسئولیت تمام ریسک‌ها را به عهده می‌گیرید، سود و زیان احتمالی را می‌پذیرید و مالیات را خودتان پرداخت می‌کنید.

این بدان معنی است که اگر طلبکار علیه کسب‌و‌کار شما ادعایی داشته باشد، هم در برابر کسب‌و‌کار و هم دارایی‌های شخصی شما محق خواهد بود. علاوه بر این، اگر شخصی توسط محصول یا خدمات شما و یا حتی در محل کار شما آسیب ببیند، شرکت و شخص شما ملزم به جبران خسارت است.

به‌لحاظ امور مالی؛ فعالیت به عنوان یک شرکت انفرادی پیامدهای مالیاتی مهمی دارد. درآمد خالص شرکت شما باید به عنوان بخشی از درآمد شخصی‌تان در نظر گرفته شود زیرا شما و کسب‌و‌کارتان یکسان در نظر گرفته می‌شوید. بنابراین اگر کسب‌و‌کار شما متحمل ضرر شود، شما ملزم به جبران خسارت از طریق دارایی شخصی خود هستید. و اگر کسب‌و‌کار شما سود کند، این سود به درآمدهای شخصی‌تان اضافه شده و بر اساس نرخ مالیات بر درآمد شخصی شما مشمول مالیات می‌شود.

شرایط ثبت شرکت با مالکیت انحصاری در کانادا؛ تنها شرط قانونی در راه‌اندازی یک شرکت با مالکیت انحصاری اخذ مجوزهایی است که ممکن است برای انواع خاصی از تجارت مورد نیاز باشد.

بیشتر بخوانید:چه مشاغلی در کانادا مورد نیاز است؟ معرفی 5 شغل موردنیاز در کانادا

مزایای شرکت با مالکیت انحصاری:

  • این روش ساده ترین و کم‌هزینه‌ترین روش راه‌اندازی شرکت در کانادا است.
  • کنترل همه امور شرکت و اخذ همه تصمیمات به عهده شخص شما است.
  • این شرکت بدون نیاز به ارائه اظهارنامه مالیاتی اداره شده و گزارش مالیاتی برای آن کافی است.

معایب ثبت شرکت با مالکیت انحصاری:

  • نامحدود بودن مسئولیت شخصی یکی از معایب این نوع شرکت است؛ چراکه هیچ مرزی بین کسب‌و‌کار و مالک وجود ندارد.
  • جذب سرمایه در این روش چالش‌برانگیز است؛ چراکه بانک‌ها تمایلی به وام دادن به شرکت‌هایی با مالکیت انحصاری ندارند و هیچ سهامی نیز برای فروش به سرمایه‌گذاران در درسترس نیست.

انواع ثبت شرکت در کانادا + مزایا و معایب و شرایط - هلدینگ مهاجرتی ویستا

2.ثبت شرکت تعاونی در کانادا

در صورت رعایت قوانین خاصی می‌توان یک شرکت تعاونی در کانادا ثبت کرد. مالکان این شرکت می‌توانند مدیریت را به طور کامل به عهده بگیرند. اما هر کدام از مالکین دارای مسئولیت محدودی هستند. در این روش درآمدها به طور مساوی توزیع می‌شود زیرا منابع نیز به طور مساوی جمع‌آوری شده‌اند. رویکرد این نوع کسب‌وکار براساس نیازهای مشترک، چه در امور سرمایه‌گذاری و چه در سایر تصمیمات مهم، مانند اشتغال یا فروش خدمات و کالا تعیین شده‌است.

بزرگترین مزیت این نوع شرکت این است که مسئولیت شما را نسبت به میزان سرمایه‌تان محدود می‌کند. برخلاف شرکت‌ با مالکیت انحصاری که در آن‌ می‌توان تمام دارایی‌های شخصی مالکان را برای پرداخت بدهی‌ها و تعهدات توقیف کرد، در شرکت تعاونی نمی‌توانید شخصاً مسئول پرداخت بدهی‌های شرکت و سایر بدهی‌ها باشید.

از منظر قانون؛ طبق قانون این شرکت به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه تلقی می‌شود. شرکت تعاونی از حقوق یکسانی برخوردار است، به این صورت که می‌تواند صاحب دارایی، سرمایه‌گذاری، تجارت، وام، تعهدات و بدهی و حتی شکایات باشد. صاحبان این شرکت باید حساب بانکی جداگانه خود را داشته باشد و دارایی‌های شرکت نباید با دارایی شخصی یکی باشد. همچنین ارائه اظهارنامه مالیاتی برای این نوع شرکت ضروری است.

برطبق قانون کانادا این نوع شرکت علاوه بر ثبت فدرال باید در استان میزبان نیز به ثبت برسد.

مزایای ثبت شرکت تعاونی

  • این شرکت تحت مالکیت و کنترل اعضای آن است.
  • مسئولیت شما در این نوع شرکت محدود است.

معایب شرکت تعاونی در کانادا

  • تصمیم‌گیری در امور مختلف به کندی انجام می‌گیرد.
  • احتمال عدم تفاهم و درگیری بین اعضای شرکت زیاد است.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره کشور کانادا” ]

3.ثبت شرکت مشارکتی در کانادا

این نوع شرکت توسط دو یا چند نفر که منابع خود را برای مالکیت یک کسب‌وکار مشترک و سهیم شدن در سود حاصل جمع‌آوری می‌کنند، راه‌اندازی می‌شود. شرکا ممکن است دیگران را برای کمک به اداره امور کاری استخدام کنند، اما معمولاً خودشان مدیریت آن را بر عهده دارند. نوع مشارکت در این روش مشابه شرکت‌ با مالکیت انحصاری است، زیرا صاحبان کسب‌وکار شخصاً مالک تمام دارایی‌ها بوده و شخصاً مسئول تعهدات پذیرفته‌شده هستند.

در این نوع شراکت دو یا چند مالک در مدیریت کسب‌و‌کار سهیم هستند اما همه شرکا مالک کسب‌و‌کار محسوب می‌شوند. این بدان معنی است که چه شرکا به صورت جداگانه یا شراکتی عمل کنند، مسئولیت عملکرد شرکت بر گردن همه آنها است. بنابراین هر یک از شرکا در قبال اعمال هر یک از شرکای دیگر و در قبال اقدامات مشارکتی مسئولیت کامل دارند.

مزایای ثبت شرکت مشارکتی:

  • ریسک مشترک و مدیریت مشترک
  • گزارش مالیاتی ساده (به اظهارنامه مالیاتی جداگانه نیاز نیست)

معایب ثبت شرکت مشارکتی در کانادا:

  • احتمال درگیری بین شرکا
  • هر یک از شرکا را می‌توان مسئول بدهی‌های تجاری تحمیل‌شده توسط شریک دیگر دانست
  • تصمیم‌گیری مشترک

انواع ثبت شرکت در کانادا + مزایا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

4.ثبت شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود

در شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود همه شرکا مالک دارایی‌های شرکت هستند، اما مسئولیت  هر کدام محدود به حوزه خاصی است. مثلاً بعضی از شرکا در مدیریت و اداره امور تجاری شرکت دارند، به طور کامل در قبال بدهی‌ها و تعهدات کسب‌و‌کار مسئول هستند، اما ممکن است حق دریافت سهم بیشتری از سود را داشته باشند. شرکای دیگر در مدیریت امور تجاری شرکت نداشته و سهم آنها فقط به اندازه سرمایه‌شان است. در نتیجه، آنها از مسئولیت محدود برخوردارند، زیرا نمی‌توانند بیش از مقدار سرمایه‌ای که مشارکت داده‌اند، مسئول شناخته می‌شوند.

مزایای ثبت شرکت مسئولیت محدود در کانادا:

  • مالکان مسئولیت محدودی در قبال بدهی‌ها یا تعهدات شرکت دارند.
  • جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران یا مؤسسات مالی آسان است.
  • درآمد شرکت را می‌توان به صورت حقوق و دستمزد یا سود سهام پرداخت کرد.

معایب مزایای شرکت مشارکتی با مسئولیت محدود:

  • پرهزینه‌ترین شکل کسب‌و‌کار در مراحل راه‌اندازی و نگهداری به‌حساب می‌آید.
  • ارائه اظهارنامه مالیاتی و دیگر روندهای اداری پردردسری دارد.

اگر به جزئیات بیشتری درباره قوانین مهاجرتی کانادا و شرایط ثبت انواع شرکت در این کشور نیاز دارید، لازم است با یک وکیل مهاجرت مطمئن مشورت کنید. یک وکیل مهاجرتی کانادا می‌تواند شما را سریع‌تر به هدفتان رسانده و چالش‌های مسیر را برایتان به فرصت تبدیل کند. موسسه مهاجران با بیش از ۲۳ سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت به کانادا به ویژه از طریق ثبت شرکت ، هرروزه از طریق شماره 02175993 در خدمت شما عزیزان می‌باشد.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.