موسسه مهاجران

انواع بیمه در کانادا + هزینه و شرایط در سال ۲۰۲۲

اهمیت انواع بیمه در کانادا و برخورداری از حمایت‌های آن در شرایط اضطراری بر کسی پوشیده نیست. زمانی که فردی به کشور دیگری مهاجرت می‌کند، اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود. کشور کانادا به منظور حمایت از مهاجرین در شرایط خاص، بیمه‌های متنوعی را ارائه کرده است.  یکی از مهم‌ترین مواردی که بعد از مهاجرت به کانادا باید مورد توجه قرار دهید، تنظیم برنامه‌ای مشخص برای اموال‌، دارایی‌ها و امور مالی خود است. یکی از این موارد جهت برخورداری از حمایت‌های مالی در صورت بروز شرایط اضطراری بیمه است. در اینجا به منظور آشنایی با طرح‌های بیمه ارائه شده درکانادا جهت مهاجرین، مواردی که این گروه در خصوص فرآیند بیمه سلامت، خودرو، ملک و عمر نیاز دارند بدانند، ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید : آخرین تغییرات مهاجرت به کانادا در سال 2022

انواع بیمه سلامت و خدمات درمانی در کانادا

یکی از مزایای مهاجرت به کانادا، سیستم عالی و بی نظیر مراقبت‌های پزشکی و خدمات درمانی این کشور است. شهروندان کانادا از خدمات درمانی عمومی بهرمند هستند، بدین معنی که اکثر خدمات درمانی برای این افراد هزینه‌ای ندارد. به منظور استفاده از این مزایا، مهاجرین باید جهت دریافت کارت بیمه سلامت اقدام کنند.

هر ایالت و منطقه برنامه و طرح بیمه سلامت خاص به خود را دارد و سطح پوشش بیمه در مناطق مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از استان‌ها دوره انتظار 3 ماهه جهت اجرای پوشش بیمه‌ای مهاجرین تازه وارد وجود دارد، در چنین حالتی به منظور پر کردن این شکاف زمانی، افراد می‌بایست بیمه درمانی خصوص خریداری کنند. لازم به ذکر است بنا به سایت canada.ca حتی در صورت نداشتن کارت بیمه سلامت، تمامی ایالت‌های کانادا خدمات پزشکی و درمانی اورژانسی را بصورت رایگان ارائه می‌کنند. بدین ترتیب، فرد در صورت بروز مشکلات اورژانسی، می‌تواند بدون داشتن کارت بیمه سلامت به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کند.

انواع بیمه ماشین در کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

انواع بیمه خودرو در کانادا

مهاجرین تازه وارد می‌توانند به کمک Scotiabank از طرح‌های مقرون به صرفه و آسان بیمه خودرو بهرمند شوند. بدین ترتیب، در صورت تصادف و یا خسارت خودرو در آینده از حمایت بیمه‌ای برخوردار خواهند شد . در کانادا تمامی افراد صاحب خودرو ملزم به داشتن بیمه خودرو هستند و نرخ این بیمه‌ها بر اساس منطقه، بیمه‌گر و بیمه‌شونده متفاوت است.

در کانادا خودروهایی که رتبه کیفی بالاتری دارند، نرخ بیمه کمتری دارند، به همین دلیل بهتر است مهاجرین قبل از اقدام به خرید، در این مورد تحقیق کنند. فرد می‌تواند از طریق دفتر بیمه کانادا رتبه‌بندی خودروها را بررسی کند. در برخی مناطق داشتن سابقه بیمه پاک و سالم منجر به کاهش هزینه بیمه نامه می‌شود.

همیشه انتخاب ارزانترین پوشش بیمه اجباری، وسوسه‌کننده است. در اکثر مناطق کانادا حداقل مبلغ بیمه مسؤلیت 200,000 دلار است، اما پوشش بیمه‌ای 2,000,000 دلاری انتخاب هوشمندانه و امن‌تری است. تصور کنید در صورت تصادف و مقصر شناخته شدن شما، چه هزینه‌های سنگینی را باید پرداخت کنید. در این حالت شما نه تنها ملزم به پرداخت هزینه تعمیرات خودرو و هزینه درمان طرف مقابل هستید، بلکه باید تمامی هزینه‌های خسارت به اموال، ناشی از تصادف را تامین کنید. چناچه هزینه درمان، تلفات و خسارت بیش از حد بیمه مسؤلیت شما باشد، باقیمانده مبلغ تسویه حساب را که ممکن است مبلغ زیادی باشد، باید خودتان پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : چه مشاغلی در کانادا مورد نیاز است؟ معرفی 5 شغل موردنیاز در کانادا

انواع بیمه خانه و ملک در کانادا

چنانچه قصد خرید و یا اجاره خانه جدید دارید، قطعاً به منظور حفاظت در مقابل سرقت و آسیب، به بیمه نیاز خواهید داشت. بر خلاف بیمه خودرو، در کانادا بیمه ملک و یا مستأجر اجباری نیست. اما اکثر موسسات و شرکت‌های تامین‌کننده وام مسکن، یکی از شروط تایید وام را داشتن بیمه ملک قرار داده‌اند.

چون بیمه خانه یک هزینه اضافی و سربار است، ممکن است از خودتان بپرسید آیا واقعاٌ به این بیمه نیاز دارید، مخصوصاٌ زمانی که خانه جدید شما در وضعیت خوبی قرار دارد. اما اغلب اوقات داشتن این بیمه خاص تضمین و پشتوانه امنی برای شما خواهد بود. چند نمونه از حوادث متداولی که تحت پوشش بیمه مسکن قرار می‌گیرند به‌شرح زیر هستند:

طوفان برف و یخ موجب شود برق منزل شما به مدت یک هفته قطع شده، و تمام مواد غذایی درون یخچال و فریز شما فاسد شود. برخی شرکت‌های بیمه‌گر خانه، هزینه مواد غذایی فاسد شده در نتیجه قطع برق را پوشش می‌دهند.

شخصی که در محدوده ملک شماست روی قسمت ناهموار چمن جلوی خانه شما به زمین می‌خورد و آسیب می‌بیند. بیمه هزینه‌های درمانی آن شخص را پرداخت کرده و از شما در مقابل دعاوی و شکایت‌های احتمالی محافظت می‌کند.

کیف شما که حاوی لپتاپ و جواهرات شخصی شماست از خودرو شما به سرقت می‌رود. بیمه خانه شما هزینه اموال به سرقت رفته از خودرو شما را حتی اگر در محلی دور از خانه اتفاق افتاده باشد، پوشش می‌دهد.

چنانچه شما ملکی اجاره می‌کنید، بهتر است به منظور پوشش اتفاقات و حوادثی که چند نمونه از آنها ذکر شد، بیمه مستأجر خریداری کنید. در این صورت با اینکه شما مالک ساختمان نیستید، بیمه مستأجر از اموال شخصی شما در برابر خسارت‌های تصادفی احتمالی محافظت می‌کند.

بیمه عمر در کانادا

یکی دیگر از بیمه های اختیاری، ولی ضروری، که هر مهاجر تازه وارد به کانادا باید مدنظر قرار دهد بیمه عمر است. این بیمه پس از فوت شخص، از عزیزان و بازماندگان وی حمایت مالی می‌کند. چه مجرد باشید، تازه ازدواج کرده باشید و یا طلاق گرفته باشید، بیمه عمر از بازماندگان شما در برابر مشکلات مالی خاص بشرح زیر، حمایت می‌کند.

انواع بیمه عمر در کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

بدهی وام‌های دانشجویی

حتی اگر مجرد باشید و والدین شما به منظور تامین هزینه‌های تحصیلات شما وام گرفته باشند، در صورتیکه در بیمه‌نامه عمر، والدین خود به عنوان ذینفع اعلام کرده باشید، بیمه بدهی وام دانشجویی شما را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانبد : بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

انواع بیمه‌ی عمر

در کانادا بیمه عمر به دو شکل ارائه می‌شود: بیمه عمر مدت‌دار و بیمه عمر دائم(مادام العمر). در  بیمه عمر مدت‌دار، شما به مدت مشخصی (برای مثال 10 یا 20 سال) از حمایت و پشتیبانی بیمه برخودار خواهید شد. بیمه عمر دائم (مادام العمر) گران‌تر بوده اما اعتبار و حمایت آن بصورت مادام‌العمر و بدون محدودیت زمانی خواهد بود. مبلغ غرامت پرداختی از محل هر دو نوع بیمه عمر معاف از مالیات بوده و بصورت یکجا پرداخت می‌شود.

موسسه مهاجران با بیش از ۲۳ سال سابقه موفق در زمینه مهاجرت به کانادا جهت ارائه مشاوره تخصصی قبل و بعد از مهاجرت از طریق شماره 02175993 در خدمت داوطلبان امر مهاجرت است.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.