موسسه مهاجران

امکان دریافت ورک پرمیت تا سال 2025 برای توریست‌های داخل کانادا

امکان دریافت ورک پرمیت تا سال 2025 برای توریست‌های داخل کانادا

بر طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی اداره مهاجرت کانادا اتباع خارجی که با ویزای ویزیتوری در کانادا حضور دارند و یا پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کرده‌اند، همچنان می‌توانند برای اخذ مجوز کار اقدام کنند بدون اینکه مجبور به ترک خاک کانادا شوند. این قانون که در سال 2020 و با توجه به شرایط کوید 19 تصویب شد و قرار بود در تاریخ 28 فوریه 2023 به اتمام برسد، برای دو سال دیگر تمدید شده و تا تاریخ 28 فوریه 2025 قابل اجرا باقی می‌ماند. قبل از این تغییرات، افرادی که می‌خواستند در کانادا کار کنند معمولاً باید مجوز کار اولیه خود را در کشور مبدا درخواست می‌کردند. یعنی افرادی که با ویزای ویزیتوری در کانادا حضور داشتند و مجوز کارشان تأیید می‌شد، معمولاً باید کانادا را ترک می‌کردند تا بتوانند مجوز کار خود را دریافت کنند. اما با اجرای موقت این طرح دیگر نیازی به ترک خاک کانادا نیست.

نکات مهم مرتبط با قانون درخواست مجوز کار از داخل کانادا

نکته‌ای که بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد، این است که این قانون را نباید با قانون جدید اپن ورک پرمیت ایرانیان که اخیرا دولت کانادا از مارچ 2023 تا فوریه 2024 ارائه داده بود و طبق آن ایرانیان می‌توانستند ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کنند، اشتباه گرفت. این دو سیاست موقت جداگانه هستند و باید تفاوت‌های آنها را در نظر گرفت. طبق قانونی که تا 28 فوریه 2025 برقرار است افرادی که با وضعیت ویزیتور در کانادا حضور دارند، در صورت واجد‌شرایط بودن می‌توانند برای دریافت مجوز کار از داخل کانادا اقدام کنند. متقاضیان برای استفاده از این قانون باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی معتبر با تاییدیه LMIA و یا معاف از LMIA داشته باشند. در صورتی که در قانون مهاجرتی مخصوص ایرانیان، متقاضی برای دریافت مجوز کار نیازی به پیشنهاد شغلی و LMIA ندارد و می‌تواند اپن ورک پرمیت سه ساله (بدون محدوددیت نوع کارفرما) دریافت کند. در حال حاضر خبری در مورد تمدید یا عدم تمدید قانون جدید اپن ورک پرمیت ایرانیان اعلام نشده است.
یک نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشت، این است که هر کسی که ویزای ویزیتوری دارد و در حال حاضر در کانادا حضور دارد به این معنی نیست که فقط با ارسال هر درخواستی به IRCC می‌تواند برای مجوز کار درخواست دهد. بسیار مهم است که هنگام درخواست مجوز کار، شرایط مورد نیاز دقیقا برآورده شود. در این خبر به شرایط مورد نیاز متقاضی پرداخته‌ شده است.
 
ورک پرمیت ویزای توریستی کانادا

هدف از اجرای این طرح چیست؟

هدف اصلی از اجرای این طرح، جبران کمبود نیروی کار در کانادا است. در دوره‌ای که کانادا همچنان در حال پیشرفت به لحاظ اقتصادی است بسیاری از کارفرمایان در کانادا با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند. بنابراین تمدید این طرح به معنای ایجاد فرصت‌های بیشتری برای جلب نیروی کار ماهر از دیگر کشورها به کانادا است. این اقدام نه تنها به افراد خارجی فرصت می‌دهد که در کانادا کار کنند و تجربه حرفه‌ای خود را گسترش دهند، بلکه به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کند تا نیازهای نیروی کاری خود را برآورده کنند و به رشد و توسعه اقتصاد کشور کمک کنند. با توجه به اهمیت این مسئله در رفع مشکل کمبود نیروی کار و رشد اقتصادی کانادا، تمدید این طرح به عنوان یک فرصت مهم برای کانادایی‌ها و افراد خارجی متقاضی مجوز کار در کشور، مورد توجه قرار گرفته است.
 
شرایط مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

شرایط مورد نیاز متقاضیان این ویزا چیست؟

  • حضور در کانادا با وضعیت ویزیتوری معتبر.
  • برآورده کردن تمام معیارها و استانداردهای لازم در زمان اقدام.
  • ارسال درخواست مجوز کار مخصوص کارفرما حداکثر تا تاریخ 28 فوریه 2025.
  • داشتن پیشنهاد شغلی معتبر با تاییدیه LMIA یا پیشنهاد شغلی معاف از LMIA از سوی کارفرمای کانادایی.

افرادی که هم اکنون با ویزای ویزیتوری در کانادا هستند و در 12 ماه گذشته مجوز کار معتبری داشته‌اند، می‌توانند دستورالعمل‌های خاصی را دنبال کنند تا مجوز کار موقتی دریافت کرده و قبل از تایید درخواست مجوز کار خود، برای کارفرمای جدید خود کار کنند. بنابراین اگر ورک پرمیت یک ساله داشته‌اید و در حال حاضر با ویزای ویزیتوری در کانادا حضور دارید در صورتی که معیارهای زیر را داشته باشید واجد شرایط این قانون می‌شوید.

  • هنگام ارائه درخواست مجوز کار در کانادا حضور داشته باشید.
  • در حین پردازش درخواست‌تان در کانادا بمانید. اگر در حین پردازش درخواست‌تان کانادا را ترک کنید، واجد شرایط این طرح نخواهید بود.
  • هنگام ارائه درخواست مجوز کار باید وضعیت ویزیتوری معتبر در کانادا داشته باشید. اگر وضعیت ویزیتوری شما منقضی شده باشد، قبل از درخواست مجوز کار باید وضعیت ویزیتوری خود را تمدید کنید.
  • باید در بازه زمانی 24 اوت 2020 تا 28 فوریه 2025 درخواست مجوز کار ویژه به کارفرمای خود داده باشید.
  • قبل از ارائه درخواست برای مجوز کار جدید، باید مجوز کار معتبری داشته باشید که در 12 ماه قبل از درخواست مجوز کار جدیدتان معتبر بوده باشد.

منبع:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/news/notices/visit-to-work.html

4.8/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.