موسسه مهاجران

هزینه‌های زندگی در دبی 2022

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات، شهری پررونق و پرجنب‌وجوش است که به دلیل فرصت‌های فراوان، استانداردهای بالای زندگی، امنیت بالا و همچنین جاذبه‌های توریستی شگفت انگیزش مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. سطح زندگی در دبی بسیار بالاست و لقب گران‌ترین شهر جهان برای بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است. ما در این مقاله هزینه‌های زندگی در دبی 2022 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هزینه های زندگی در دبی 2021

اما هزینه‌های زندگی در دبی برای مهاجرین به چه صورت است؟

اما اگر قصد مهاجرت به زیباترین شهر خلیج فارس را دارید، آگاهی از هزینه‌های زندگی از مهمترین مواردی است که باید مد نظر خود قرار دهید.پیشتر با اخذ اقامت دبی به صورت جامع صحبت شد.اینکه با مهاجرت به دبی سبک زندگی مدرن و مجلل یا سبک زندگی معمولی‌تر را انتخاب می‌کنید بستگی به شرایط شخصی هر فرد دارد و امکان زندگی ازهر دو روش فراهم است.به طور کلی می توان گفت هزینه‌های زندگی در دبی بالاست و دبی به عنوان گران‌ترین شهر کشور امارات شناخته می‌شود.قبل از اقدام برای اقامت در دبی، توصیه می شود با انواع هزینه‌های مربوط به زندگی در دبی آشنا شوید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا هزینه‌های اولیه زندگی در دبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا کسانی که مشتاق برای مهاجرت به این کشور هستند از هزینه‌های زندگی در دبی مطلع شوند.

هزینه‌های زندگی در دبی در سال 2022

مسکن

مراقبت‌های بهداشتی

تحصیلات

حمل و نقل

مواد غذایی

سرگرمی

متوسط درآمد در دبی سال 2022

میانگین درآمد سالانه در دبی 258,000 درهم (70,280 دلار آمریکا) است.

متوسط دستمزد ماهانه در دبی، 21,500 درهم  معادل 5,853.54 دلار آمریکا است. به این معنی که نصف جمعیت دبی کمتر از 21,500  و نصف دیگر بیشتر از 21,500 درآمد دارند.

اما محدوده‌ی درآمد در دبی از 4810 درهم (کمترین حد) تا 99000 درهم (بالاترین حد) متغیر است که میزان آن بستگی به معیارهای مختلفی مانند شغل، تحصیلات و سوابق کاری شما دارد.

هزینه‌های مسکن

وقتی به متوسط هزینه‌ها در دبی نگاه می‌کنید یکی از مهمترین هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید هزینه‌های مسکن است. بازار املاک دبی به دلیل تنوع زیاد اقامت گاهی موجود از ویلاهای بزرگ تا آپارتمان‌های استودیویی با بودجه‌های مختلف، مشهور است. هزینه‌های مسکن در کشور امارات از جمله شهر دبی بسیار بالاست و احتمالا نیمی از درآمد شما را به خود اختصاص می‌دهد.

اما بسته به مکانی که برای زندگی انتخاب می‌کنید هزینه‌ها متغیر است. مناطقی مانند دبی مارینا، جمیرا و … اجاره‌های بالاتری نسبت به مناطق قدیمی این شهر دارند. پس اگر به دنبال صرفه‌جویی هستید مناطق قدیمی‌تر دبی را برای زندگی انتخاب کنید.

 

اجاره ملک در دبیهزینه ماهانه به طور متوسط
آپارتمان یک خوابه ( مرکز شهر)AED 7.345
آپارتمان یک خوابه (خارج از مرکز شهر)AED 5.043
آپارتمان 3 خوابه (مرکز شهر)AED 14.442
آپارتمان 3 خوابه (خارج از مرکز شهر)AED 10.100
خرید ملک در دبیقیمت در هر متر مربع
خرید یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهرAED 1,152.92
خرید یک متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهرAED 802.29

 

 

هزینه های بیمه و خدمات درمانی

بیمه سلامت برای هر شهروندی که در امارات زندگی می کند اجباری است . بیمه درمانی بر اساس پوشش، حدود 600 درهم متغیر است. هزینه بیمه نامه‌ی جامع برای یک فرد مجرد حدود 5500 درهم در سال است. برای خانواده‌ای 4 نفره هزینه از 15 هزار تا 20 هزار متغیر است. اگر پوشش جهانی و سایر مزایا ممتاز دیگر به این بیمه نامه اضافه شود هزینه برای همان خانواده‌ی 4 نفری تا 70 هزار درهم نیز می تواند برسد.

در صورتی که از طریق ویزای سرمایه‌گذاری وارد شهر دبی می شوید، می توانید بیمه را از شرکت‌های خدمات بیمه خریداری کنید. اما در صورتی که نیروی استخدامی شرکت اماراتی باشید، شرکت شما را بیمه خواهد کرد و در مواردی نیز خانواده‌ی شما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

هزینه های زندگی در دبی 2021

هزینه‌های تحصیلی

شهروندان امارات از تحصیلات رایگان در موسسات دولتی بهره‌مند هستند در حالی که  شرایط برای مهاجرین کمی متفاوت است. مهاجرین برای تحصیل در امارات ملزم به پرداخت هزینه‌های بالا در موسسات خصوصی این کشور هستند. با این حال، امارات با برخورداری از سیستم آموزشی با استانداردهای بالا و دانشگاه‌های بین المللی در سطح جهانی توانسته مهاجرین زیادی را به سمت خود جذب کند.

هزینه‌های تحصیل نسبت به شرایط و مقطع تحصیلی می تواند از 10 هزار تا 70 هزار درهم متغیر باشد. شرایط تحصیلی در دانشگاه‌های بین المللی امارات و الزام تسلط به زبان انگلیسی حین تحصیل در این کشور می‌تواند شرایط مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، انگلیس را نیز مهاجرین فراهم آورد.

 

هزینه های حمل و نقل

به علت گرمای شدیدی که در دبی وجود دارد ساکنین برای رفت و آمد بایستی از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنند. قیمت بنزین در امارات نسبت به سایر نقاط دنیا ارزان‌تر است با این حال هزینه ماهانه رفت و آمد شما به میزان استفاده‌ی شما از اتومبیلتان بستگی دارد.  دبی با شبکه‌ای از اتوبوس‌های عمومی، تاکسی‌ها، مترو و کشتی‌ها، به هم متصل شده و شرایط را برای کسانی که می‌خواهند در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، محیا کرده است. یک کارت ماهانه برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که تمام مناطق شهر را پوشش دهد حدود 350 درهم هزینه دارد و به  ساکنان این امکان را می‌دهد به راحتی اما با صرف زمان طولانی‌تر برای رفت و آمد از وسایل نقلیه استفاده کنند. با این حال ساکنین می‌توانند برای صرفه جویی بیشتر در هزینه و زمان، مکانی نزدیک به محل کار خود را برای زندگی انتخاب کنند.

 

بنزین ( 1 لیتر)AED 2.16 – AED 2.04
کارت ماهانهAED 350
کرایه تاکسی برای 1 کیلومترAED 2

 

 

هزینه‌های مواد غذایی

یکی دیگر از موارد مهمی که برای هزینه‌های زندگی در دبی 2021 باید در نظر بگیرید، مواد غذایی است. سبک زندگی و ترجیحات غذایی تا حد زیادی تعیین کننده‌ی مقدارصورت حساب ماهانه‌‎ی مواد غذایی است. اگر مواد غذایی درجه یک و یا غذاهای وارداتی را خریداری نمایید می‌توانید قبض مواد غذایی بالایی را انتظار داشته باشید. اما با خرید از سوپر مارکت‌های مقرون به صرفه‌تر، خرید محصولات محلی و در فصل و اطلاع از زمان‌های تخفیف گذاری، می توانید قبض مواد غذایی را تا حدودی کاهش دهید. در جدول زیر متداول ترین اقلام غذایی را به همراه هزینه‌ها را ذکر کرده‌ایم.

اقلام غذاییهزینه ها
یک لیتر شیرAED 5.80
یک قرص نان سفیدAED 4.83
برنج سفید (یک کیلوگرم)AED 6.87
تخم مرغ (12 عدد معمولی)AED 10.65
پنیر 200 گرمAED 8.40
سینه مرغ ( یک کیلوگرم)AED 27.72
سیب (یک کیلوگرم)AED 8.33
موز (یک کیلوگرم)AED 6.76
پرتقال (یک کیلوگرم)AED 6.42
گوجه فرنگی ( یک کیلوگرم)AED 6.37
سیب زمینی ( یک کیلوگرم)AED 3.76
پیاز ( یک کیلوگرم)AED 3.15
کاهو ( یک سر)AED 6.67
مربا ( 370   گرم)AED 13.35
جمع کلAED 119.08

 

 

هزینه‌های سرگرمی و تفریح

هزینه‌ها در دبی شامل فعالیت‌های تفریحی و سرگرم کننده برای آخر هفته‌ها نیز می‌شود. جاذبه‌ها و سرگرمی‌های فراوانی در دبی وجود دارد، در صورتی که بتوانید مقداری هزینه برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید، هیچ آخرهفته خسته کننده‌ای را در دبی تجربه نخواهید کرد. سعی کنید کمی پول برای آخر هفته‌هایتان کنار بگذارید و از امکانات و سرگرمی های هیجان انگیز شهر دبی لذت ببرید.

سرگرمیقیمت
بلیط سینما برای یک نفرAED 40
عضویت باشگاه برای یک ماهAED 297.57
غذا برای یک نفر (رستوران مقرون به صرفه)AED 30
غذا برای 2 نفر( رستوران متوسط)AED 250-300
غذا برای 2 نفر ( رستوران های مجلل)AED 500-AED 1000

 

به طور کلی هزینه‌های زندگی در دبی 2022 برای یک فرد مجرد بین 3000 تا 4500 درهم، برای یک زوج بین 5000 تا 9000 درهم و برای یک خانواده‌ی 4 نفره بین 11000 تا 22000 درهم در ماه برآورد می‌شود که این هزینه‌ها نسبت به شرایط‌های مختلف می تواند متغیر باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما با هر ویزایی که وارد دبی شوید مانند یک مهمان خواهید بود، چرا که سیاست‌های بسیار سخت گیرانه‌ای در این کشور برای اخذ اقامت دائم وجود دارد که به راحتی نمیتوان به آن دست یافت. اما مهاجرت به کشور امارات مانند دروازه‌ای راه را برای مهاجرت به کشورهای دیگر فراهم می کند. قطعا مهاجرت راهی پر از چالش است و مشاوره کمک شایانی به شما در روشن‌تر شدن مسیرتان و تحقق رویاهایتان خواهد کرد. هلدینگ مهاجرتی ویستا با بیش از 23 سال سابقه‌ی درخشان و برخورداری از کادری مجرب، مفتخر است تا شما عزیزان را در این مسیر همراهی کند.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.