موسسه مهاجران

هر آنچه که قبل از مهاجرت به دبی باید در نظر بگیریم

کشور امارات متحده عربی که از هفت امارت تشکیل شده است: دبی، ابوظبی، عجمان، شارجه، راس الخیمه، فجیره و ام القوین، امارت‌های این کشور هستند که دبی و ابوظبی از مقاصد مهاجرتی خوبی برای مهاجرین ایرانی به حساب می‌آیند. مهاجرت و دریافت اقامت دبی، یکی از انتخاب‌ها و علاقمندی‌های ایرانیان است که به دلیل نزدیکی به کشورمان، همواره رونق داشته است. پیشرفت چشمگیر کشور امارات در زمینه‌های تکنولوژی و ارتباط با جامعه جهانی، باعث جلب توجه مهاجرین به این کشور شده است. مهاجرت در کنار تمامی مزایایی که دارد، نکات منفی هم دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری به آن توجه کرد. در این مقاله به بررسی راه‌های مهاجرت کاری و دریافت اقامت دبی، و همچنین مزایا و معایب اقامت این شهر پرداخته ایم.

راه‌های مهاجرت به دبی

برای مهاجرت به امارات از راه‌های مختلفی می‌توان اقدام کرد. کشور امارات در سال ۲۰۲۰ قانون جدیدی برای اعطای ویزای طلایی به متقاضیان تصویب کرد. بر اساس این قانون، پزشکان، مهندسان کامپیوتر و برنامه نویسی، دانش آموزان نخبه و دانشجویان فارق‌التحصیل با نمرات بالا و دانشجویان مقاطع دکترا از دانشگاه‌های برتر جهان این ویزا را اعطا خواهد کرد. بر اساس ویزای طلایی‌، این افراد اجازه اقامت و کار به مدت ۱۰ سال را در امارات خواهند داشت. در کنار این موارد برای اخذ اقامت دبی از راه‌های زیر می‌توان اقدام کرد:

مهاجرت به دبی برای تحصیل

دانشگاه‌های مختلف امارات اعم از دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی شرایطی را برای جذب دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. دانشگاه‌های معتبر جهان، شعبه‌هایی در دبی دارند که فرصت خوبی برای علاقمندان به تحصیل در آن‌ها وجود دارد. ویزای تحصیلی دبی برای یک سال صادر می‌شود و تا پایان دوره تحصیل تمدید می‌شود. بعد از اتمام تحصیل در صورت پیدا کردن شغل، ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر خواهد کرد.

دریافت اقامت دبی از طریق دریافت ویزای کار

یکی از روش‌های دریافت اقامت دبی، دریافت ویزای کاری است. به این منظور باید فرد به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط داشته باشد. داشتن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرما بهترین گزینه برای پیدا کردن کار در این شهر است. به‌علاوه در صورت داشتن مدارک و تجربه شغلی در زمینه‌های کامپیوتر، علوم شبکه، مهندسی فناوری، آشپزی، هتلداری و منابع انسانی هم در پیدا کردن یک شغل خوب بسیار موثرند.بررسی مزایا و معایب مهاجرت به دبی (امارات) - هلدینگ مهاجرتی ویستا

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که تمکن مالی خوبی دارند. البته با خرید ملک در دبی، امکان دریافت اقامت دبی به‌صورت دائم و دریافت حق شهروندی وجود ندارد. با خرید ملک در این شهر اجازه اقامت برای دو سال صادر می‌شود. در پایان این دوره می‌توان این اقامت را تمدید کرد. شرط این تمدید، حضور در خانه یا حضور به مدت ۱۸۰ روز یک بار در این خانه است. به این منظور باید مبلغ یک میلیون درهم به بالا برای خرید خانه در دبی هزینه کرد. در کنار خرید ملک در دبی، باید ماهانه مبلغ ۱۰ هزار درهم نیز درآمد داشت.

دریافت اقامت دبی از طریق ازدواج یا تولد

امکان دریافت اجازه اقامت دبی از طریق تولد در این شهر فقط برای کسانی وجود دارد که پدر و مادر اماراتی داشته باشند. یعنی با تولد در این شهر اخذ تابعیت امارات امکان‌پذیر نیست. در بحث ازدواج هم اقامت دائم با شرایط خاصی اعطا می‌شود. اگر مردی اماراتی با زنی غیر اماراتی ازدواج کند،‌ همسر او به مدت ۳ سال اجازه اقامت دبی را خواهد داشت و در صورت ادامه ازدواج این اقامت دائم خواهد شد. به‌دلیل اینکه در امارات کسی اجازه دو تابعیتی بودن ندارد، برای گرفتن اقامت دبی به‌صورت دائم باید زن اجازه اقامت در کشور قبلی خود را لغو کند. اما اگر زنی اماراتی با مردی غیر اماراتی ازدواج کند، می‌تواند اجازه اقامت دائم کسب کند اما حق شهروندی به او تعلق نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:13 مکان‌ شگفت انگیز دبی که باید از آنها دیدن کنید

دریافت اقامت دبی از طریق سرمایه‌گذاری

آسان‌ترین راه مهاجرت به امارات، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشور است. این سرمایه‌گذاری می‌تواند به‌صورت خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه باشد. برای ثبت شرکت باید با یک طرف اماراتی شریک شد. از طرف دیگر امارات برای جذب ایده‌های کارآفرینی هم شرایط لازم را برای افراد فراهم می‌کند. در کنار سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور، تمکن مالی و سوابق شغلی و تحصیلی هم نیاز است. با این سرمایه‌گذاری امکان دریافت اقامت دبی وجود خواهد داشت.

بررسی همه‌ی مزایا و معایب مهاجرت به دبی (امارات) - هلدینگ مهاجرتی ویستا

بهترین شهر امارات برای زندگی کدام است؟

بر طبق یکی از طبقه‌بندی‌های جهانی، دبی به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی معرفی شده است. علاوه بر این شهر، شارجه و ابوظبی هم از نظر وجود فرصت‌های شغلی، کیفیت بالای زندگی و شرایط اقتصادی مناسب، برای زندگی شرایط خوبی دارند. اما بر اساس نظرات مردم، بهترین شهر امارات برای زندگی دبی است. دبی مناطق متفاوت و خاصی برای زندگی دارد که محله جمیرا یکی از لوکس‌ترین و بهترین‌های آن‌هاست. معمولا مهاجران دوست دارند در محله‌هایی زندگی کنند که تعامل خوبی با دیگر افراد آن داشته باشند. محله‌های ایرانی‌نشین دبی، جمیرا و کرامه هستند که معمولا ایرانیان آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

آیا دبی مقصد خوبی برای مهاجرت است؟

در میان کشورهایی که به‌عنوان مقصد مهاجرت انتخاب می‌شوند، دبی از جمله کشورهایی هست که بیشترین جستجو را در میان ایرانیان داشته‌اند. اینکه دبی مقصد خوبی برای اقامت است یا خیر در کلام اول باید اصل مهاجرت را برای خودمان باز کنیم که چرا مهاجرت را انتخاب کردیم؟دبی به دلیل نگاه چشمگیر سرمایه گذاران و نگاه منطقه ای به یک شهر پر رونق که می توان کیفیت زندگی را بالا برد و به شبکه وسیعی از کشورها برای داد و ستد و تجارت  متصل شوید انتخاب هوشمندانه ای است.

نباید از این نکنه نیز غافل شویم که هزینه ها در دبی در دبی نسبت به کشورهای همجوار خود بالاتر میباشد.پس قبل از مهاجرت باید همه جوانب سنجیده شود و تا در نهایت با انتخابت مناسب سطح کیفیت زندگی و کاری خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: هزینه‌های زندگی در دبی 2021

مزایا و معایب مهاجرت به دبی

تمام مواردی که گفته شد در مورد شرایط اخذ اقامت دبی و شرایط مهاجرت به امارات است. اما برای بررسی یک کشور برای زندگی و مهاجرت، باید تمام نکات مثبت و منفی زندگی در آن کشور را در کنار هم قرار داد و با بررسی تمامی جوانب اقدام به مهاجرت کرد.

مزایای مهاجرت به دبی

  •       دبی یکی از شهرهای زیبا و هیجان‌انگیز دنیاست که با سرعت بسیار زیادی رو به پیشرفت است. همین موضوع زندگی در این شهر را بسیار جذاب و خاص نشان می‌دهد. سطح بالای استاندارد زندگی در کشور امارات باعث شده که این کشور به‌عنوان یکی از مکان‌های ایده‌آل برای مهاجرت ایرانیان محسوب شود.
  •       وجود رستوران‌های شیک، مراکز تفریحی مدرن و تفریحات بسیار زیاد در این شهر، شرایط زندگی جذابی و پرهیجانی را برای اقامت دبی فراهم کرده است.
  •       نزدیکی امارات به ایران، یکی از مواردی است که برای افرادی که تمایلی به دور شدن از کشور ندارند، نکته‌ مثبتی است.
  •       سیستم حمل و نقل در کشور امارات بسیار پیشرفته است و هزینه آن هم نسبت به بسیاری از کشورها پایین‌تر است، به‌همین دلیل در صورت نداشتن خودروی شخصی مشکلی برای افراد از این جهت پیش نخواهد آمد.
  •       سطح آموزش در کشور امارات بسیار بالاست. دانشگاه‌های برتر دنیا در دبی شعبه دارند. از معروف‌ترین این دانشگاه‌ها می‌توان به سوربن فرانسه اشاره کرد. وجود مدارس آمریکایی و انگلیسی در دبی، خیال والدینی که به‌دنبال دریافت اقامت دبی هستند را از حضور فرزندانشان در مدارسی با سطح بالای استاندارد آموزشی راحت خواهد کرد.
  •       چیزی به‌نام مالیات بر درآمد در کشور امارات و در شهر دبی وجود ندارد.
  •       پایین بودن میزان جرم در امارات، این کشور را یک مکان امن و آرام نشان داده است. در هر ساعت از شبانه روز، افراد می‌توانند بدون هراس از دزد، جیب‌بر یا هر نوع بزهکاری دیگری، در این شهر قدم بزنند.
  •       با وجود مسلمان بودن این کشور، قوانین دست و پا گیر مذهبی در این کشور وجود ندارد. افراد مسلمان و غیر مسلمان با حقوق یکسان و با شرایط مشابه به‌راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند.
  •       به‌دلیل وجود افراد از کشورهای مختلف در دبی، تنوع زیادی از فرهنگ‌ها و زبان‌ها را در این کشور می‌توان دید که در نوع خود تجربه‌ای جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.

مزایا و معایب مهاجرت به دبی (امارات) - هلدینگ مهاجرتی ویستامعایب مهاجرت به دبی

  •       اولین نکته منفی ، بالا بودن هزینه‌های زندگی در دبی است. به‌همین دلیل در صورت مطمئن نبودن از میزان درآمد، مهاجرت به این شهر یک ریسک بسیار بزرگ است.
  •       ترافیک خیابان‌های دبی، گاهی کلافه‌کننده و خسته‌کننده می‌شود. در عین حال کوچکترین خطای رانندگی، منجر به جریمه‌های سنگین خواهد شد.
  •       امور اداری در دبی، به‌شدت وقت‌گیر و طولانی است. برای هر کار اداری مانند افتتاح حساب، درخواست ویزا، اجازه کار و هر موضوعی که پای افراد به ادارات کشیده شود، زمان بسیار زیادی صرف خواهد شد.
  •       دبی شهری است با آب و هوای گرم و شرجی. این گرمای هوا با وجود سیستم‌های سرمایشی پیشرفته در تمامی مکان‌ها، گاهی آزاردهنده است.
  •       زیاد بودن ساعت کاری در دبی، یکی از مواردی است که ممکن است برای خیلی از افراد خوشایند نباشد. بسیاری از مشاغل بیشتر از ۸ ساعت در روز یا در ساعت شبانه مشغول به‌کار هستند.
  •       امکان دریافت اقامت دبی به‌صورت دائم کار چندان راحتی نیست. شاید بتوان گفت که دبی یکی از سخت‌ترین قوانین را برای اعطای اجازه اقامت در دنیا دارد.

مشاورین موسسه مهاجران به صورت تمام وقت آمادگی مشاوره به مقاضیان این روش مهاجرتی میباشد.همچنین با پر کردن فرم ارزیابی رایگان مهاجران هم میتوانید شرایط خود را برای مهاجرت مورد بررسی قرار دهید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.