موسسه مهاجران

بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

کشور کانادا و البته سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های مهاجرتی این کشور نیز درست مانند هر پدیده دیگری به خاطر شیوع ویروس کرونا تغییراتی را تجربه کرده‌است. البته آینده برنامه‌های مهاجرت به کانادا با وجود این شرایط، دغدغه خیلی از متقاضیان زندگی و کار در این کشور می‌باشد. به همین خاطر ما بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا بعد از کرونا را برای شما فهرست کرده‌ایم.

بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

پیش‌بینی آینده برنامه‌های مهاجرتی کانادا با توجه به همه‌گیری کرونا

دولت کانادا همواره به عنوان یکی از مهاجردوست‌ترین دولت‌ها شناخته می‌شود. به خصوص در سال‌های اخیر و با وجود جاستین ترودو به عنوان نخست وزیر این کشور، برنامه‌های مهاجرتی زیادی برای جذب متقاضیان کار و زندگی از سراسر جهان بوسیله این دولت طراحی و اجرا شده‌است.

خوشبختانه با وجود شیروع ویروس کرونا در جهان، سیاست‌های شفاف مهاجرت، برنامه‌های پایدار و بدون تغییر کلی، اقدامات قابل پیش بینی دولت و رویکرد دوستانه آن نسبت به مهاجرت در کانادا برقرار است.

دولت این کشور هنوز هم نسبت به جذب نیروی کار متخصص در زمینه‌های شغلی مختلف، تمایل زیادی از خود نشان می‌دهد. اما در این میان بعضی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا در دوران همه‌گیری کرونا و با وجود محدودیت‌ها، عملکرد بهتری داشته‌اند. شما می‌دانید این برنامه‌ها شامل کدام موارد است؟

بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

ممکن است سیاست‌گذاری‌های مهاجرپذیر دولت کانادا در مقابل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، آسیب‌پذیر باشد. اما اکثر قریب بع اتفاق برنامه‌های مهاجرتی این کشور همچنان با قدرت تمام به جذب نیروی انسانی از سراسر جهان مشغول است. در این میان پیشنهاد ما به عنوان برترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا پس از شیوع ویروس کرونا عبارتند از:

1.برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا Federal skilled workers: این برنامه به منظور جذب نیروی کار متخصص تحت ویزای اکسپرس اینتری کانادا طراحی شده‌است. سطح تحصیلات، سابقه شغلی، سطح تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسه و تمکن مالی از جمله مواردی است که مشخص می‌کند شما در این برنامه پذیرفته می‌شوید یا خیر. در واقع هر کدام از این موارد به شما امتیاز می‌دهند. سپس همه داوطلبان بر طبق سیستم امتیازدهی Comprehensive Ranking System) CRS) ارزیابی و داوطلبان با بالاترین امتیاز پذیرفته می‌شوند.

2.برنامه نیروی کار متخصص استانی Provincial Nominee Program (PNP): به علاوه هر استان در کانادا می‌تواند از طریق جریان‌های مهاجرت متعددی که دارد، به جذب نیروی کار متخصص به صورت مجزا بپردازد. مهاجرت به کانادا از طریق PNP شامل جریان‌های مرتبط با سیستم فدرال اکسپرس اینتری ، مشاغل مورد تقاضا در استان، فارغ التحصیلان بین المللی  و حتی متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی است.

3.برنامه تجار متخصص : این برنامه مختص به افرادی است که علاقمند به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فنی در کانادا می‌باشند.

4.برنامه تجربه کار در کانادا : چنانچه سابقه کار در کانادا را دارید و می‌خواهید اقامت دائم این کشور را از این طریق به دست آورید، این برنامه برای شما طراحی شده‌است. در این برنامه سطح تحصیلات، سطح دانش زبان و تجربه شغلی شما در کانادا ارزیابی خواهد شد.

5.ویزای استارتاپ کانادا : کانادا همچنین دارای یک برنامه استارتاپ فدرال است که با برنامه های مهاجرت کارآفرینان و مشاغل در سطح استان‌ها ترکیب شده است. در این برنامه لازم است که شما تحت شرایطی یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک در کانادا راه بیندازید. البته این استارتاپ شرایط خاص خودش را می‌طلبد. برای مثال برای سرمایه اولیه این استارتاپ لازم است که شما در یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کانادایی که مورد تأیید سازمان مهاجرت کانادا است، پذیرفته شوید.

بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا6.برنامه‌های آزمایشی: در نهایت، چندین برنامه آزمایشی Pilot Programs مانند برنامه خلبان فنی BC Tech pilot، برنامه مهاجرتی پایلوت کانادا برای نیروی کار متخصص و برنامه جدیدی برای کارگران روستایی طراحی وجود دارد. شما از طریق این برنامه‌ها و با وجود محدودیت‌های کرونایی می‌توانید مسیر مهاجرت خود به کانادا را با موفقیت طی کنید.

7.برنامه‌ای برای استعدادهای درخشان: اگر درخواست اقامت دائم کانادا برای شما از مسیرهای مستقیم امکان‌پذیر نیست، می‌توانید مجوزهای کار در کانادا را بررسی کنید. جریان جهانی استعدادهای درخشان Global Talent Stream برای کارکنان فناوری یکی از همین مسیرها است.

8.نیروی کار موقت: اگر همه شرایط پذیرفته شدن در برنامه مهاجرتی نیروی کار متخصص فدرال یا استانی را ندارید، می‌توانند تحت برنامه نیروی کار موقت یا همان Temporary Foreign Worker Program اقدام کنید.

9.ویزای IMP کانادا: یکی از مسیرهای مهاجرتی کانادا در شرایط کرونایی برنامه بین‌المللی می‌باشد. از طریق این برنامه می‌توان پس از کسب تجربه کاری در کشور، راهی برای اقامت دائم آن به دست آورد. این برنامه به شما امکان می‌دهد که به عنوان کارفرما یک نیروی کار موقت را بدون ارزیابی تأثیر بازار کار یا همان معیار (LMIA) استخدام کنید. در بیشتر موارد، شما باید پیشنهاد استخدامی خود را به شخص مورد نظر از طریق پورتال کارفرمایان ارائه دهید. سپس لازم است که نیروی کار موقت خارجی برای مجوز کار درخواست دهد. هنگامیکه نیروی کار موقت خارجی شما به کانادا وارد می‌شود، شرایط و مسئولیت‌های خاصی بر عهده شما قرار می‌گیرد.

چند نکته در مورد محدودیت‌های سفر به کانادا

خوشبختانه با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف، محدودیت‌های ورود به کانادا تا حدودی کاهش یافته است. با این وجود سفر و ورود به این کشور تحت شرایط خاصی انجام می‌گیرد. در ادامه به ملزومات ورود به کانادا در شرایط همه‌گیری کرونا اشاره می‌کنیم:

  • کارت واکسیناسیون: با انجام واکسیناسیون سراسری در کشورهای مختلف جهان، همراه داشتن این مدرک برای ورود به کانادا الزامی‌است. در واقع اتباع خارجی واکسینه شده کاملاً واجد شرایط ورود به کانادا هستند. مسافران کشورهای خارج از کانادا که واکسینه نشده‌اند ، نمی‌توانند وارد کانادا شوند، مگر اینکه از قبل معافیتی را که در دستورالعمل‌های مربوط به قوانین قرنطینه تعیین شده‌است‌، رعایت کنند. در غیر این صورت‌، ورود آنها به کانادا ممنوع می‌شود. حتی ممکن است این افراد از پرواز به مقصد کانادا منع شده و یا در بدو ورود با پرداخت جریمه روبرو شوند.

البته واکسینه شدن برای ورود به کانادا شرایط خاص خودش را دارد. یعنی فقط کسانی که با استفاده از واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون واکسینه شده‌اند می‌توانند به این کشور وارد شوند. همچنین شما باید آخرین دوز واکسن خود را حداقل 14 روز قبل از روزی که وارد کانادا می‌شوید دریافت کرده باشید. به عنوان مثال اگر آخرین دوز شما در روز پنجشنبه 1 ژوئیه دریافت شده‌است، پس جمعه 16 ژوئیه اولین روزی است که شرایط 14 روزه را برآورده کرده و می‌توانید وارد کشور شوید.

بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا

  • واکسیناسیون شما باید به طور کامل انجام گرفته باشد و به جزء جانسون اند جانسون، دریافت یک دوز واکسن در این شرایط قابل قبول نیست.
  • نتیجه منفی تست PCR برای COVID-19: شما قبل از ورود به کشور کانادا و در صورتیکه واکسن نزده‌اید، باید تست PCR برای COVID-19 را انجام بدهید. در صورتیکه نتیجه این تست منفی باشد، می‌توانید تحت شرایطی وارد کشور شوید.
  • قرنطینه: ماندن در قرنطینه ۱۴ روزه برای بسیاری از تازه واردان به کانادا که تمام دوزهای واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، الزامی است. فقط تحت شرایط خاصی ممکن است بتوان بدون نیاز به قرنطینه وارد این کشور شد. این قرنطینه ۱۴ روز به طول می‌انجامد و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. یعنی شما در صورتی می‌توانید از قرنطینه خارج شوید که در این ۱۴ روز هیچگونه نشانه‌ای از بیماری کرونا از خود بروز ندهید.

در این مقاله بهترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا پس از کرونا را شرح دادیم که شما دوستان می‌توانید برای ارزیابی پرونده خود و همچنین دریافت مشاوره تخصصی از موسسه مهاجران با شماره تماس 02175993 در تماس باشید و از خدمات ما نهایت استفاده را ببرید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.