موسسه مهاجران

دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی : صفر تا صد

شاید شما هم از دسته افرادی باشید که به نظرتان متقاعد کردن کارفرمای کانادایی نسبت به توانایی‌هایتان و در اختیار گرفتن فرصت شغلی از جانب ایشان را، یک چالش بزرگ می‌دانید. اگر اینطور است، در این نوشته چالش دریافت جاب آفر حل شده و روش‌های زیادی برای رسیدن به آن به شما پیشنهاد خواهد شد.  

توضیح برنامه مهاجرتی دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی به زبان ساده 

در مقاله ویزای جاب آفر کانادا به طور تخصصی به بررسی شرایط اخذ اقامت کانادا پرداختیم.در این برنامه یک کارفرمای کانادایی به شما پیشنهاد شغلی می‌دهد و همین موضوع شما را مجاز به دریافت ویزای کانادا و کار و زندگی در این کشور خواهد کرد. البته این پیشنهاد شغلی یا جاب آفر و همچنین خود کافرما باید دارای شرایط خاصی باشند. دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادای چند مزیت مهم دارد. برای مثال در سیستم اکسپرس اینتری داشتن جاب آفر، شما را نسبت به رقبایتان چندین پله بالا می‌کشد. جاب آفر در سیستم امتیازدهی Comprehensive Ranking System (CRS) رتبه بالایی دارد. با این وجود هر پیشنهاد شغلی از هر کارفرمای کانادایی نمی‌تواند واجد شرایط این برنامه باشد. 

جاب آفر در این برنامه باید بر طبق سیستم LMIA دارای امتیاز مثبت باشدامتیاز مثبت LIMIA به این معنی است که سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا یا همان Employment and Social Development Canada (ESDC)  رضایت خود را برای استخدام نیروی کار خارجی در فرصت‌های شغلی خاصی اعلام می‌کند. در واقع این سازمان باید تأیید کند که هیچ فرد ساکن کانادای دیگری نمی‌تواند این شغل را  به عهده بگیرد. به نوعی امتیاز مثبت LIMIA برای فرصت‌های شغلی، این اطمینان را ایجاد می‌کند که اشتغال کارگران خارجی هیچ تاثیر منفی بر روی بازار کار و اقتصاد کانادا نخواهد داشت. 

به علاوه این جاب آفر باید به صورت تمام وقت و غیرفصلی باشد. همچنین لازم است سطح مهارت 0، A یا B بر طبق سیستم National Occupational Classification (NOC) system برای این پیشنهاد شغلی صدق کند.  

پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای کانادایی

۶ مسیر کوتاه برای رسیدن به جاب آفر از کارفرمای کانادایی 

پیشنهاد ما به شما امتحان کردن بیش از یکی از این روش‌ها است. با استفاده از این مسیرها می‌توانید فرآیند مهاجرت به کانادا را به ساده‌ترین شکل ممکن به انجام برسانید: 

  • تماس با آژانس‌های استخدامی 

همانطور که احتمالاً می‌دانید کارفرمایان وقت آن را ندارند که مدام به دنبال پیدا کردن نیروی کار متناسب با نیازمندی‌های کسب و کار خود باشند. از طرفی این افراد به همه منابع اطلاعاتی و انسانی دسترسی ندارند. بنابراین اکثر قریب به اتفاق کارفرمایان وظیفه شناسایی و استخدام نیروی کار متخصص در زمینه مورد نظرشان را، به آژانس‌های استخدامی می‌سپارند. البته خیلی از کارفرمایان در کانادا به دنبال نیروی کار خارجی نیستند، اما خیلی از آنها نیز دقیقاً و صرفاً نیروی کار غیربومی را هدف قرار می‌دهند.  

بنابراین کافی است آژانس‌های استخدامی را در کانادا شناسایی کرده و متناسب با مهارت، سطح تحصیلات و سابقه شغلیتان در یک یا چند مورد از آنها ثبت نام کنید.  

  • بانک مشاغل کانادا 

یکی از منابع شغل‌های در دسترس کانادا بانک مشاغل یا همان Job Bank است. این پلتفرم آنلاین مانند هر بانک اطلاعاتی دیگری از یک پرتال اینترنتی تشکیل شده است. انواع فرصت‌های شغلی، تحصیلات و سابقه مورد نیاز، حقوق و مزایا و چشم‌انداز آنها در این پرتال ارائه می‌شود. البته تفاوت این منبع شغلی با منابع دیگر این است که علاوه بر فرصت‌های شغلی کسب و کارهای خصوصی، مشاغل دولتی نیز در آن حضور دارند.  

توجه کنید که ثبت نام در بانک شغلی نباید شما را از استفاده از روش‌های دیگر منصرف کند. چرا که بسیاری از کارفرمایان و آژانس‌های استخدامی در کانادا از چند منبع مختلف برای شناسایی و استخدام نیروی کار مورد نیازشان استفاده می‌کنند.  

  • پرتال‌های شغلی 

خوبی پرتال‌های شغلی این است که نه تنها لیست کارفرمایان بلکه همچنین فهرستی از استخدام کنندگان یا همان آژانس‌های استخدامی که به دنبال جذب استعدادها برای چندین کلاینت و شرکت متفاوت هستند، در آن ارائه می‌شود. این پرتال‌ها مسیر جستجوی شغل مناسب برای دریافت جاب آفر کانادا را بسیار آسان و کوتاه می‌کند.  

پرتال‌های شغلی مانند Indeed،  Monster،  Jooble و Workopolis فضای مناسبی برای لینک‌سازی میان صاحبان کسب و کار و متقاضیان دریافت جاب آفر کانادا می‌باشد.  

  • شبکه‌سازی یا نتورکینگ برای دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی

اگر یکی از اعضای خانواده، فامیل و دوستانتان در کانادا مشغول به کار هستند، شما یک فرصت بزرگ برای دریافت جاب آفر دارید. البته چنانچه حوزه فعالیت این شخص با مهارت‌ها، سابقه شغلی و تحصیلی و یا علاقه شما سازگار باشد که شانس به شما رو کرده است. در واقع این شخص می‌تواند توصیه‌ای در جهت توانایی‌های شما به کارفرمای خود ارائه داده و او را نسبت به ارسال جاب آفر برای شما مجاب کند.  

  • تماس سرد یا Cold Calling 

فرصت‌های شغلی بیشماری در بازار کار کانادا وجود دارد که در هیچ یک از آگهی‌ها یا آژانس‌های استخدامی عنوان نشده‌اند. راه دستیابی به این فرصت‌ها تماس سرد می‌باشد. تماس سرد یعنی اینکه در زمان درست در مکان درست حضور داشته باشید. احتمالاً مایلید بدانید برای دستیابی به این فرصت‌های شغلی دقیقاً باید چه کاری انجام بدهید؟ 

راه رسیدن به این مشاغل، استفاده از ایمیل و یا تماس تلفنی می‌باشد. یعنی شما کسب و کار مورد علاقه خود را که متناسب با مهارت‌ها و تحصیلاتتان است را شناسایی کرده و پیشنهاد خود را به صورت ایمیل یا تماس تلفنی به صاحب آن اعلام می‌کنید. در این صورت یکی از ۴ مورد زیر به شما پیشنهاد می‌شود: 

  1. رزومه شما را نگه می‌دارند و بعداً در صورت نیاز با شما تماس می‌گیرند. 
  2. در حال حاضر به شما نیاز ندارند اما ممکن است در آینده نزدیک نیاز پیدا کنند، پس مجدداً تماس بگیرید. 
  3. به شما پیشنهاد جاب آفر برای کار داوطلبانه بدون دستمزد می‌دهند. 
  4. کارفرمای دیگری را که به نیروی کاری مانند شما نیاز دارد را به شما معرفی می‌کنند. 
  • به روز رسانی حساب کاربری در لینکدین برای دریافت جاب آفر از کارفرمای کانادایی

لینکدین یک شبکه اجتماعی با بیش از نیم بیلیون کاربر است که نیروی کار را به کارفرمایانی از سراسر دنیا وصل می‌کند. خیلی از کارفرمایان کانادایی از این پلتفرم به عنوان یک بانک اطلاعاتی معتبر و منبعی برای شناسایی و جذب استعدادها و نیروی کار مورد نیازشان استفاده می‌کنند.  

برای استفاده از این فرصت کافی است اقدام به ساخت و یا به روز رسانی اکانت لینکدین کرده و آن را با ارائه دقیق اطلاعات خود معتبر کنید.  

راه های اخذ ویزای جاب آفر کانادا

نکته‌های کاربردی در مورد دریافت جاب آفر مناسب برای سیستم اکسپرس اینتری 

همانطور که گفتیم دریافت جاب آفر به معنای افزایش چشمگیر امتیاز شما در سیستم اکسپرس اینتری می‌باشد. اما اگر می‌خواهید جاب آفری مورد تأیید و مطابق با استانداردهای این سیستم دریافت کنید، نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

  • شغلی متناسب با مهارت و دانش خود پیدا کنید! 

اگر لازم است وقت بیشتری صرف کنید تا شغلی متناسب با مهارت‌ها و پتانسیل‌های خود پیدا کنید، حتماً این کار را انجام دهید. پیدا کردن شغلی که دقیقاً در راستای مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و یا دستاوردهای علمی و هنری شما باشد، بسیار آسان‌تر و البته باارزش‌تر است. 

  • رزومه خود را مطابق با استانداردهای کانادایی CV به روز رسانی کنید! 

کارفرمایان کانادایی فرمت خاصی از CV یا رروزمه را می‌پسندند که ممکن است با فرمت رایج رزومه در محل زندگی شما فرق داشته باشد. بنابراین لازم است رزومه خود را مطابق با این استانداردها به روز رسانی کنید. 

  • یک Cover Letter خوب را ضمیمه درخواست شغلی خود کنید! 

بیشتر کارفرمایان کانادایی مایلند کاور لتر Cover Letter مناسبی را همراه با درخواست اولیه شغلی توسط شما، در اختیار داشته باشند. این نامه به شما فرصت می‌دهد که قابلیت‌های خود را به زبان خودتا برای کارفرما توضیح بدهید. 

  • حساب کاربری لینکدین خود را به روزرسانی کنید! 

به روز رسانی حساب کاربردی لینکدین و مدیریت آن بر طبق استانداردهای شغلی کانادا نیاز به مهارت و تجربه دارد. اما همین اقدام ساده نقش مهمی در دیده شدن شما و توانایی‌هایتان در سیستم اکسپرس اینتری خواهد داشت. 

 

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.