موسسه مهاجران

راهنمای کامل اخذ ویزای کانادا برای مهاجرت و سفر

هر فردی که قصد ورود به یک کشور دیگر را داشته باشد باید برای اخذ ویزای آن کشور اقدام کند. یکی از کشورهایی که سالانه و روزانه متقاضیان بسیاری برای دریافت ویزای آن وجود دارد کاناداست. کشور کانادا جزو برترین کشورهای جهان برای زندگی و سفر به شمار می‌رود. به همین دلیل افراد بسیاری در سراسر جهان قصد دریافت ویزای کانادا را دارند و مدام از خودشان سوال می‌کنند که چطور ویزای کانادا بگیریم. اگر شما هم این سوال را دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و اطلاعات کاملی درباره شرایط اخذ ویزای کانادا به دست آورید.

معرفی انواع ویزای کانادا، راه‌های متعدد برای ورود به کانادا

هر فردی برای ورود به کانادا اهداف مشخص و تعیین شده‌ای دارد. عده‌ای قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارند و عده‌ای دیگر فقط هدفشان سفر و تفریح است. برای ورود به کانادا باید با توجه به هدف خود یکی از انواع ویزای کانادا را اخذ کرد و براساس شرایط تعیین شده به این کشور در قراه آمریکا سفر کرد. ویزای توریستی، کاری و تحصیلی از جمله مهم‌ترین انواع ویزای کانادا به شمار می‌روند.

ویزای توریستی، سفر به دنیایی پر از شگفتی

ویزای توریستی کانادا که معمولا برای ایرانی‌ها به‌صورت ویزای 5 ساله یا ویزای مولتی صادر می‌شود یک ویزای موقت برای سفر و دیدار با خانواده و اقوام است. با استفاده از ویزای مولتی یا مولتیپل این امکان وجود دارد که متقاضیان هر ۶ ماه به کشور کانادا سفر کنند. ویزای مولتی تا پایان انقضای پاسپورت متقاضیان اعتبار داشته و امکان اقامت کانادا در این مدت وجود دارد.

 

کانادا

 

 

ویزای تحصیلی، فرصتی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان

دانشگاه‌های کانادا یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی در جهان هستند. دریافت مدارک معتبر علمی هم از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای دریافت ویزای کانادا از طریق تحصیل به شمار می‌رود. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید نامه پذیرش از دانشگاه، کالج یا دبیرستان مد نظر را داشته باشید. همچنین ارائه مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز ضروری است. پروسه صدور ویزای تحصیلی کانادا بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد.

 

 

تحصیل کانادا

 

ویزای کاری، اقامت از طریق تخصص

کشور کانادا سالانه افراد بسیاری را از طریق سوابق شغلی با صدور ویزای کار جذب می‌کند. جذب نیروی ماهر و ایجاد کسب‌وکار از مهم‌ترین اهداف صدور ویزای کار به شمار می‌رود. برای اینکه داوطلبین موفق به دریافت ویزای کار شوند باید مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه دهند. نداشتن مدرک زبان از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا محسوب می‌شود. دعوت نامه رسمی برای کار یا ادعانامه و توصیف نامه درباره شغل مورد نظر از مدارک دیگر برای درخواست ویزای کانادا برای کار به شمار می‌روند.

 

 

کانادا

 

مراحل درخواست ویزای کانادا، گام به گام به هدف خود نزدیک شوید

پیش از هر اقدامی به یاد داشته باشید که برای طی کردن مراحل مختلف اخذ ویزای کانادا به حضور مشاورین مجرب نیاز خواهید داشت. برای دریافت ویزای کانادا با توجه به نوع ویزا باید برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنید. مرحله بعدی انگشت‌نگاری است. برای انگشت‌نگاری باید به سفارت کانادا در تاریخ و ساعت تعیین شده مراجعه کنید. برای مراجعه به سفارت و انجام انگشت‌نگاری می‌توانید به کشورهای ترکیه، ارمنستان، امارات، قطر، گرجستان و آذربایجان سفر کنید.

پس از انگشت‌نگاری باید منتظر پاسخ و نتیجه سفارت باشید که بین ۱۵ تا ۳۰ روز زمان می‌برد. اگر پاسخ سفارت بعد از بررسی مدارک ارسالی و نتیجه انگشت‌نگاری مثبت بود، باید برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و مراجعه به سفارت کانادا در کشوری که انگشت‌نگاری انجام داده‌اید، اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای کانادا، هر فرد یک شرط

شرایط دریافت ویزای کانادا با توجه به موقعیت مالی، سوابق سفر و خانوادگی هر فرد متفاوت است. به همین دلیل باید شرایط و موقعیت هر شخص به‌طور جداگانه بررسی و سنجیده شود. با این حال یک‌سری شرایط عمومی وجود دارد که باید افراد متقاضی واجد این شرایط باشند.

اولین شرط اقدام برای اخذ ویزای کانادا داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل ۳ سال است. برای دریافت ویزای مولتی بهتر است سابقه اخذ ویزای شینگن داشته باشید چون تاثیر بسیاری در موفقیت شما خواهد داشت. یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای کانادا داشتن تمکن مالی و گردش حساب بالای مالی است. مدارک مالی و حساب‌های بانکی متقاضیان باید مورد تایید سفارت کانادا باشد و بین موجودی حساب و شغل افراد هماهنگی قابل قبولی وجود داشته باشد.

افرادی که از طرف بستگان درجه یک دعوت‌نامه معتبر دارند سریع‌تر و راحت‌تر از سایرین می‌توانند برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند. پیشنهاد می‌کنیم هیچ‌وقت به‌صورت خانوادگی برای اولین بار اقدام به درخواست صدور ویزا نکنید چون شانس و احتمال قبول شدن درخواستتان در سفارت را کم می‌کند.

 

 

کانادا

 

قیمت ویزای کانادا و نحوه پرداخت هزینه‌ها

با توجه به اینکه سفارت کشور کانادا در ایران فعالیت نمی‌کند هزینه‌های درخواست ویزا برای ایرانی‌ها بیشتر از سایر مردم جهان است. چون باید برای مراجعه به سفارت کانادا به کشور دیگری سفر کنند. علاوه‌بر هزینه سفر به کشورهای دیگر باید در نظر داشته باشید هزینه و قیمت ویزای کانادا به نوع ویزا بستگی دارد. ویزای تحصیلی، کار یا توریستی هرکدام هزینه و قیمتی جداگانه و متفاوت دارند.

مدارک لازم برای ویزای کانادا، پرونده خود را کامل کنید

تکمیل پرونده با مدارک لازم برای ویزای کانادا یکی دیگر از اقدامات مهم در پروسه دریافت ویزای این کشور آلاسکایی به شمار می‌رود. مدارک ضروری و مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا به شرح زیر است:

  1. اصل پاسپورت
  2. عکس با پس زمینه سفید در سایز 3*4
  3. اصل شناسنامه
  4. مدارک تحصیلی، شغلی و در صورت ازدواج سند ازدواج یا همان عقدنامه
  5. ارائه مدارک اثبات تمکن مالی
  6. ارائه سوابق تحصیلی همسر و فرزندان در صورت همراهی
  7. داشتن سند ملکی
  8. داشتن دعوت‌نامه معتبر
  9. اثبات دلایل سفر به کانادا
  10. ارائه برنامه سفر مانند بلیط زمان رفت و برگشت به کشور مبدا

 

 

ویزا کانادا

 

چطور ویزای کانادا بگیریم؟ فقط کافی است با مشاورین مهاجران وب تماس بگیرید

در این مقاله با مراحل دریافت ویزای کانادا آشنا شدیم. آیا قصد سفر به کشور پهناور کانادا را دارید؟ فکر می‌کنید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای سفر، مهاجرت و دریافت ویزای کانادا کدام روش است؟ اگر پیش از این سابقه سفر یا مهاجرت به کانادا را داشته‌اید در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله مهاجران وب به اشتراک بگذارید. ما منتظر خواندن تجربیات، نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.