موسسه مهاجران

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک یکی دیگر از برنامه‌هاییست که در برنامه مهاجرتی پایلوت کانادا گنجانده میشود، که نشان از مهاجرپذیری و استقبال از نیروی کار خارجی توسط دولت این کشور دارد. در واقع دولت فدرال کانادا و دولت‌های استانی در سال 2017 اعلام کردند که قصد دارند از طریق برنامه آزمایشی مهاجرت به استان‌های آتلانتیک تا سال 2021 از بیش از 7000 تازه وارد و خانواده‌های آنها به منطقه آتلانتیک کانادا، استقبال کنند.

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک (AIP) از تاریخ اول ژانویه 2022 تبدیل به برنامه دائمی خواهد شد و نام این برنامه به برنامه مهاجرت آتلانتیک تغییر خواهد کرد.این برنامه سالانه اجازه ورود 6,000 نفر مهاجر را به منطقه آتلانتیک کانادا خواهد داد.

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک چیست؟

یکی از روش های مهاجرت به کانادا , برنامه مهاجرتی جاب آفر استان‌های آتلانتیک یا همان Atlantic Immigration pilot به منظور پذیرش نیروی کار در منطقه آتلانتیک کانادا طراحی شده‌است. هدف از این برنامه برآوردن نیازهای کارفرمایان و جوامع و کسب و کارهای محلی منطقه آتلانتیک و استان‌های این ناحیه می‌باشد. این برنامه در واقع راهی برای صدور تأییدیه اقامت دائم برای نیروی کار خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی است که مایلند در یکی از استان‌های منطقه آتلانتیک کانادا کار و زندگی کنند.

برنامه آزمایشی مهاجرت به استان‌های آتلانتیک در سال ۲۰۱۷ و به عنوان بخشی از طرح ارتقاء رشد اقتصادی در استان‌های آتلانتیک کانادا و جذب نیروهای متخصص غیربومی آغاز شد.

منطقه آتلانتیک کانادا در برنامه مهاجرتی Atlantic Immigration pilot شامل کدام استان‌های این کشور است؟

استان‌های آتلانتیک کانادا که در این طرح قرار می‌گیرند شامل مناطق زیر می‌باشد:

  • نیوبرانزویک (New Brunswick)
  • نیوفاندلند ( Newfoundland)
  • لابرادور ( Labrador)
  • نوا اسکوشیا (Nova Scotia)
  • جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک

شرایط دریافت جاب آفر استان‌های آتلانتیک کانادا کدامند؟

این برنامه مهاجرتی دو طرف دارد؛ یکی اتباع خارجی که متقاضی اقامت در منطقه آتلانتیک کانادا هستند و دیگری کارفرمایانی که توسط دولت برای استخدام اتباع خارجی تعیین شده‌اند. هر کدام از این طرفین باید شرایطی را فراهم کنند تا بتوانند مورد تأیید این برنامه مهاجرتی قرار بگیرند. به این ترتیب شرایط برنامه مهاجرتی آتلانتیک در دو بخش مجزا بررسی می‌شود:

1.شرایط دریافت جاب آفر استان‌های آتلانتیک برای متقاضیان مهاجرت

به منظور واجد شرایط بودن در برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک، متقاضیان ملزم به فراهم کردن شرایط مختلفی می‌باشند. عمده شرایط اقامت در کانادا از طریق جاب آفر استان‌های آتلانتیک عبارتند از:

  • دریافت جاب آفر مورد تأیید: در این مرحله متقاضیان باید یک پیشنهاد کار رسمی ا ز کارفرمای معتبر کانادایی دریافت کنند. معمولاً، برای به دست آوردن جاب آفر از کارفرمای کانادایی و برای اهداف مهاجرتی، لازم است تأییدیه سیستم ارزیابی تأثیر بر بازار کار (LMIA) را بدست آورید. خوشبختانه این تأییدیه در شرایط برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک لازم نیست. در عوض، پیشنهاد کاری که دریافت می‌کنید باید از یک کارفرمای تعیین و تأیید شده باشد.
  • فراهم کردن الزامات: شهروند خارجی باید شرایط لازم برای یکی از جریان‌ها و مسیرهای مهاجرتی این برنامه را داشته باشد. این الزامات بسته به اینکه کدام یک از سه جریان برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک متناسب متقاضی است، فرق دارد. در ادامه با این ۳ جریان آشنا خواهید شد.

آیا مجوز LMIA برای ویزای کار کانادا واجب است؟

2.شرایط برنامه مهاجرتی استان‌های آتلانتیک برای کارفرمایان

کارفرمایانی که متقاضی شرکت در این برنامه مهاجرتی هستند باید شرایطی را فراهم کنند:

  • باید درخواست خود را به دولت استانی تقدیم کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد.
  • کارفرما باید ثابت کند که از شرایط و ضوابط مورد تأیید سازمان‌ها و نهادهای نظارتی برخوردار است.
  • باید اطلاعات کامل را در مورد کسب و کار خود و شرایط شغل یا شغل‌های پیشنهادی ارائه بدهد.
  • کارفرما باید یک دلیل موجه برای تمایل به استخدام نیروی کار غیربومی ارائه بدهد.
  • در نهایت کارفرما باید ثابت کند که شرایط پرداخت حقوق و مزایا و اسکان دادن به نیروی کار مورد نظر خود را دارد.
  • کارفرمایان مورد تأیید برنامه مهاجرتی استان‌های آتلانتیک توسط دولت کانادا و دولت‌های استانی تعیین شده‌اند. فهرست مشخصی از این کارفرمایان توسط دولت اعلام می‌شود.

برنامه های مهاجرت از طریق استان‌های آتلانتیک کانادا

3 برنامه متفاوت برای جاب آفر استان‌های کانادا طراحی شده‌است:

1.برنامه نیروی کار متخصص یا High-Skilled Workers Stream

برای واجد شرایط بودن در این برنامه، لازم است که شما یک پیشنهاد کاری معتبر از سوی یکی از کارفرماهایی تعیین‌شده دریافت کنید. البته این پیشنهاد کاری و خود شما در این جریان باید شرایطی را فراهم کنید:

  • شغل مورد نظر باید طبق طبقه‌بندی مشاغل ملی کانادا یا همان (NOC) در سطح 0 ، A یا B قرار داشته باشد.
  • پیشنهاد شغلی مورد نظر باید برای حداقل ۱۲ ماه کار تمام وقت مشخص شده‌باشد.
  • متقاضی باید سابقه کار تمام وقت به مدت حداقل ۱ سال یا مقدار معادل آن به صورت پاره وقت را داشته‌باشد.
  • سطح تحصیلات و مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن در کشور مبدأ برای متقاضی الزامی است.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه که بر اساس معیار زبان کانادایی CLB، سطح چهار یکی از آزمون‌های مورد تأیید این سیستم است‌، الزامی می‌باشد.
  • اثبات تمکن مالی متقاضی برای برآوردن نیازهای زندگی خود و خانواده در تمام طول مدت اقامت در کانادا، برای واجد شرایط بودن در این جریان لازم است.

2.برنامه نیروی کار متوسط یا Intermediate-Skilled Workers Stream

برای واجد شرایط بودن در این جریان، لازم است یک پیشنهاد کار از کارفرمای کانادایی تعیین‌شده دریافت کنید. این جریان نیز شرایطی را برای پیشنهاد شغلی و متقاضی در نظر گرفته است:

  • پیشنهاد شغلی مورد نظر باید برای حداقل ۱۲ ماه کار تمام وقت مشخص شده‌باشد.
  • شغل مورد نظر باید بر طبق طبقه‌بندی ملی مشاغل یا همان NOC دارای سطح 0، A ، B یا C باشد.
  • سطح تحصیلات و مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن در کشور مبدأ برای متقاضی الزامی است.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه که بر اساس معیار زبان کانادایی CLB، سطح چهار یکی از آزمون‌های مورد تأیید این سیستم است نیز، جزء شرایط می‌باشد.
  • اثبات تمکن مالی متقاضی برای برآوردن نیازهای زندگی خود و خانواده در تمام طول مدت اقامت در کانادا، برای واجد شرایط بودن در این جریان لازم است.

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک

3.جریان فارغ التحصیلان بین المللی International Graduates Stream

برای واجد شرایط بودن در این جریان، متقاضی باید یک پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای تعیین شده دریافت کند. همچنین برآوردن شرایط زیر برای پیشنهاد شغلی و متقاضی الزامی است:

  • پیشنهاد شغلی مورد نظر باید برای حداقل ۱۲ ماه کار تمام وقت مشخص شده‌باشد.
  • شغل مورد نظر باید بر طبق طبقه‌بندی ملی مشاغل یا همان NOC دارای سطح 0، A ، B یا C باشد.
  • مدرک تحصیلات تکمیلی از یکی از مؤسسات آموزشی استان‌های آتلانتیک در ۲۴ ماه گذشته که دارای دوره حداقل ۲ ساله بوده باشد، لازم است.
  • مدرک اثبات اینکه متقاضی حداقل برای ۱۶ ماه تمام در این منطقه زندگی کرده‌است، جزء شرایط می‌باشد.
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه که بر اساس معیار زبان کانادایی CLB، سطح چهار یکی از آزمون‌های مورد تأیید این سیستم است، نیز ضروری می‌باشد.
  • اثبات تمکن مالی متقاضی برای برآوردن نیازهای زندگی خود و خانواده در تمام طول مدت اقامت در کانادا، برای واجد شرایط بودن در این جریان لازم است.

بیشتر بخوانید:بایدها و نبایدهای مهاجرت به کانادا

مراحل اخذ اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر استان‌های آتلانتیک

برای طی کردن این فرآیند و به دست آوردن اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر استان‌های آتلانتیک لازم است مراحل زیر را طی کنید:

1.شناسیایی یک کارفرمای تعیین‌شده: در مرحله اول لازم است یکی از کارفرمایان مورد تأیید و تعیین‌شده برنامه مهاجرتی آتلانتیک را شناسایی کنید. این کارفرما و حوزه فعالیت او باید مطابق با شرایط و دغدغه‌های شما باشد.

2.فراهم کردن شرایط برای دریافت پیشنهاد شغلی: هنگامی که یک کارفرمای تعیین‌شده را بر طبق شرایط و معیارهای خود شناسایی کردید، باید او را به ارائه جاب آفر توجیه کنید.

3.ارزیابی موقعیت توسط کارفرما: کارفرما برای ارزیابی موقعیت، شرایط متقاضی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

4.تأیید کارفرما: پس از تأیید متقاضی توسط کارفرما، این شخص نیروی کار را به یک سازمان ارائه‌دهنده خدمات اسکان وصل می‌کند. کارفرما همچنین در صورت لزوم اقامت طولانی مدت نیروی کار و خانواده‌اش، از وی حمایت خواهد کرد تا بتوانند به محض ورود به کانادا در این کشور ساکن شود.

در ضمن کارفرمایانی که نیاز به پر کردن سریع فرصت شغلی مورد نظر دارند، به مجوز کار موقت دسترسی خواهند داشت، تا نیروی کار و خانواده‌اش در اسرع وقت به کانادا وارد شوند.

5.تعهدات متقاضی: برای به دست آوردن این مجوز کار، متقاضی باید پیشنهاد شغلی معتبر،
نامه تأیید استان و
تعهدنامه درخواست اقامت دائم در 90 روز پس از درخواست مجوز کار موقت را ارئه دهد.

بررسی برنامه مهاجرتی Atlantic Immigration pilot به تفکیک استان‌ها

در ادامه این برنامه را در استان‌های مختلف منطقه آتلانتیک کانادا بررسی می‌کنیم:

  • برنامه استانی نیوبرانزویک New Brunswick برای مهاجرت به کانادا: استان نیوبرانزویک به طور مرتب برنامه‌هایی را در خارج از کشور برای اتباع خارجی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند، ترتیب می‌دهد. این برنامه با دسته‌بندی‌های کارآفرینان، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و نیروی کار متخصص و همچنین با پشتیبانی از کارفرمایان کانادایی فعالیت می‌کند.
  • برنامه استانی نوا اسکوشیا Nova Scotia برای مهاجرت به کانادا: این برنامه برای نیروی کار متخصص واجد شرایط، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، کارآفرینان و متخصصانی که به دنبال اقامت دائم در استان نوا اسکوشیا هستند، در نظر گرفته شده‌است. این برنامه نه تنها شامل جریان‌های مختلف مهاجرت اقتصادی است، تحت نظارت سیستم اکسپرس اینتری کانادا نیز فعالیت می‌کند.
  • برنامه استان نیوفاندلند Newfoundland و لابرادور Labrador: NLPNP برنامه‌ای برای استخدام نیروی کار متخصص خارجی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارآفرینانی است که دارای شرایط خاص می‌باشند. متقاضیان کار و زندگی در این منطقه باید تمکن مالی خود را اثبات کنند.
  • برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد Edward Islandبرای مهاجرت به کانادا:PEI PNP برنامه مهاجرت اقتصادی جزیره پرنس ادوارد برای نیروی کار متخصص، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و کارآفرینانی است که قصد زندگی و کار در این منطقه را دارند. اثبات داشتن تمکن مالی در این برنامه نیز الزامی است.
  • برنامه استانی یوکان (YNP):برنامه رسمی مهاجرت استانی YNP به کارفرمایان واجد شرایط در قلمرو شمالی کانادا کمک می‌کند تا کارگران و بازرگانان خارجی آموزش دیده را برای دریافت مجوز اقامت دائم کانادا معرفی کنند.

برنامه مهاجرتی جاب آفر آتلانتیک

موسسه مهاجران بیش از 23 سال است که زیر نظر اداره مهاجرت کانادا و وزارت ایران به ارائه خدمات حرفه‌ای در حوزه مهاجرت می‌پردازد. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات، از طریق شماره 75993-021 با مشاورین مهاجران در ارتباط باشید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.