موسسه مهاجران

مقایسه اقامت استانی کانادا با اکسپرس اینتری

بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

یافتن بهترین راه مهاجرتی یکی از پر تکرارترین سوالات متقاضیان مهاجرت به کانادا است. پاسخ این سوال به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اما اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید برنامه اقامت استانی کانادا و سیستم اکسپرس اینتری کانادا می‌تواند از بهترین انتخاب‌های شما باشد و اقامت دائم کانادا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه به معرفی و مقایسه برنامه اقامت استانی کانادا با اکسپرس اینتری می‌پردازیم.در پایان این مقاله بهتر می توانیم نتیجه بگیریم که کدام روش مهاجرتی می تواند انتخاب مناسب تری باشد که در نهایت منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود.

برنامه استانی کانادا یکی از سریع ترین روش های مهاجرتی کاناداست-هلدینگ مهاجرتی ویستا

 

برنامه مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Program) چیست؟

برنامه نامزدی استانی کانادا که با نام اختصاری (PNP) شناخته می‌شود؛ یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی است که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شود و از محبوبیت فراوانی نزد متقاضیان مهاجرت برخوردار می‌باشد. این برنامه برای افرادی که مهارت، تحصیلات و سوابق کاری خوبی دارند و می‌توانند برای اقتصاد یکی از استان‌های کانادا مفید واقع شوند، بهترین گزینه است.

هر یک از استان‌ها (به جز استان کبک) برنامه‌های مهاجرت استانی خاص خود را دارند و بر اساس شرایط و قوانین منحصر به فرد خود عمل می‌کنند. برنامه استانی کانادا توافق‌نامه‌ای است که بین دولت کانادا و استان‌های این کشور منقعد شده است که بر طبق آن هر استان می‌تواند بر اساس نیازهای اقتصادی و نیازهای بازار کار استان خود ، اقدام به جذب نیروی کار ماهر کند. این برنامه این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا  بتوانند هر استانی که علاقه‌مند به سکونت و زندگی در آن هستند را انتخاب نمایند و اقامت کانادا را به دست آورند.

اکسپرس اینتری (Express Entry) چیست؟

اکسپرس اینتری به معنای ورود سریع،  یک سیستم مبتنی بر امتیاز‌بندی است که کانادا در سال 2015 برای تسهیل در روند پذیرش مهاجران ، راه‌اندازی کرد. این سیستم برای رفع کمبودهای بازار کار کانادا و آسان سازی فرآیند درخواست ویزای کانادا و همچنین سرعت بخشیدن به جذب و استخدام نیروی کار مورد نیاز کانادا، طراحی شده است. متقاضیان بر اساس معیارهایی چون سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی، داشتن پیشنهاد شغلی و میزان انطباق‌پذیری امتیاز کسب می‌کنند. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را در هر دوره قرعه‌کشی اکسپرس اینتری به دست می‌آورند، می‌توانند اقامت  کانادا را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید:برنامه استانی بریتیش کلمبیا کانادا

تفاوت‌های اصلی بین سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نامزدی استانی کانادا چیست؟

هم اکنون با شناخت بیشتری که نسبت به این دو روش مهاجرتی دارید به بررسی برخی از تفاوت‌های این دو برنامه می‌پردازیم. البته در کنار این تفاوت‌ها، شباهت‌های زیادی نیز بین این دو برنامه وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توان گفت رویکرد اصلی هر دو برنامه بر جذب نیروی کار ماهر خارجی متمرکز است. اما با شناخت تفاوت‌های این دو روش مهاجرتی، تصمیم‌گیری برای شما ساده‌تر می‌‌شود و انتخاب مناسب‌تری خواهید داشت.

 

  • سیستم اکسپرس اینتری یک برنامه فدرالی است که توسط دولت فدرال کانادا مدیریت و اجرا می‌شود.در حالی‌که در برنامه استانی کانادا هر استان‌ یا قلمرو توسط همان استان اداره می‌شود و هر استان قوانین خاص خود را دارد؛

 

  • در برنامه مهاجرت استانی کانادا، عمدتا متقاضیان نیاز به دریافت یک دعوت‌نامه کاری یا همان جاب‌آفر از یک کارفرمای کانادایی دارند. در حالی که در مهاجرت فدرالی سیستم اکسپرس اینتری متقاضیان نیازی به جاب آفر ندارند و فاکتورهای دیگری را بایستی مدنظر قرار دهند.

 

  • از آنجایی که ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری به صورت آنلاین انجام می‌شود و روند سریع‌تری دارد، می‌توان گفت تقاضا برای شرکت در برنامه مهاجرت اکسپرس اینتری به مراتب بیشتر از برنامه مهاجرت استانی است. اما برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری متقاضیان باید امتیازات بالایی از فاکتورهای مورد نیاز این برنامه ( مانند تحصیلات، سن، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی…) را به دست آورند تا بتوانند شانس بیشتری برای پذیرش داشته باشند. اما در برنامه مهاجرت استانی متقاضیان با تجربه کاری و تحصیلات کمتر هم چنان شانس پذیرش در یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا را خواهند داشت. به بیانی دیگر، ممکن است شما نتوانید برای قبولی در سیستم اکسپرس اینتری امتیازات بالایی به دست آورید، اما امکان اینکه شرایط و فاکتورهای فردی شما با یکی از برنامه‌های استانی کانادا متناسب باشد، اصلا دور از انتظار نیست، و ممکن است در زمانی که اصلا انتظارش را ندارید برای یکی برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا انتخاب شوید.به همین جهت مقایسه برنامه اقامت استانی کانادا با اکسپرس اینتری انجام دادیم که با این تفاوت های هرچند کوچک آشنا شوید.

 

ویزای اکسپرس اینتری یا اقامت استانی کانادا-هلدینگ مهاجرتی ویستا

مقایسه هزینه‌های دولتی برنامه مهاجرت استانی و اکسپرس اینتری 

به طور کلی متقاضیان برنامه‌های استانی مبلغی بین 250 تا 2000 دلار به عنوان هزینه‌های درخواست و بررسی پرونده در برنامه مهاجرت استانی، باید بپردازند. در اکثر استان‌ها متقاضیانی که برای برنامه‌های کارآفرینی اقدام می‌کنند باید هزینه‌ بیشتری بین 1000 تا 3500 دلار پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:معرفی 4 مورد از بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

هر استان شرایط و هزینه‌های خاص خود را برای طی کردن این روند دارد که توسط همان استان یا منطقه تعیین می‌شود. بر طبق آمار منتشر شده در سایت رسمی کانادا CIC NEWS هزینه‌ها در استان‌های مختلف را می‌توانید که در جدول زیر مشاهده کنید.

استان یا منطقههزینه پرونده
برنامه مهاجرت استانی آلبرتا  AINP0
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا  BCPNP1150
برنامه مهاجرت استانی منیتوبا  MPNP500
برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک NBPNP250
برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند اند لابرادور NLPNP250
برنامه مهاجرت استانی نوااسکوشیا  NSNP0
برنامه مهاجرت منطقه‌ای مناطق شمالی  NTNP0
برنامه مهاجرت استانی انتاریو  OINP1500-2000
برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد  PEIPNP300
برنامه مهاجرتی استان کبک812
برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان   SINP350
برنامه مهاجرت منطقه‌ای یوکان     YNP0

 

هزینه‌های سیستم اکسپرس اینتری

هزینه پرونده به ازای هر فرد1325
هزینه پرونده فرزند325
هزینه بیومتریک برای فرد مجرد85
هزینه بیومتریک برای یک خانواده170

بیشتر بخوانید:چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

برنامه استانی کانادا یا اکسپرس اینتری؟

این توضیحات ما را به پاسخ این سوال که کدام روش مهاجرتی بهتر است، نزدیک می‌کند و نتیجه بهتری از مقایسه برنامه استانی کانادا و اکسپرس اینتری دریافت میکنیم . اینکه کدام روش مهاجرتی را انتخاب می‌کنید بستگی به عوامل زیادی مانند تجربه کاری، فاکتورهای فردی و مکان مورد نظرتان برای زندگی … دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت، اگر جاب آفر یا پیشنهاد شغلی دارید برنامه استانی کانادا، روش مناسبی برای شماست.

اگر امتیازات (CRS Score) بالایی در سیستم اکسپرس اینتری کسب کرده‌اید، مهاجرت از طریق این سیستم فدرالی برای شما مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر در شرایطی هستید که پیشنهاد شغلی ندارید و موفق به کسب امتیاز مورد نیاز در سیستم اکسپرس اینتری نشده‌اید؛ ناامید نشوید؛ زیرا PNP با ایجاد مسیر برای متقاضیانی که واجد شرایط در سیستم اکسپرس اینتری نیستند، اما ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند نیازهای اقتصادی یک استان یا منطقه را برطرف کنند، فرصت‌های بی‌نظیری را فراهم کرده است. در نتیجه، مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا همچنان در دسترس شماست و شما می‌توانید از طریق این برنامه همچنان شانس پذیرش و اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشید.

موسسه مهاجران به شما این امکان را می دهد که بتوانیم با پر کردن و یا پیش مشاوره رایگان جواب تمامی سوالات خود را دریافت کنید.همچنین شما میتوانید سوالات و دیدگاه های خود را در همین صفحه درباره مقایسه اقامت استانی کانادا و ویزای اکسپرس اینتری کانادا منتشر کنید.

 

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.