موسسه مهاجران

معرفی 5 رشته تحصیلی پرطرفدار برای مهاجرت به کانادا

با انتخاب یک رشته تحصیلی مناسب در کانادا آینده خود را تضمین کنید. انتخاب رشته درست و پیشرفت در مسیر تحصیل از جمله روش‌هایی است که پس از مدتی دریچه‌های موفقیت را یکی پس از دیگری به روی شما باز می‌کند. کشور کانادا یکی از کشورهای پرطرفدار برای ادامه تحصیل است که هر سال عده بسیاری از دانشجویان سرتاسر دنیا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا با رقابت با یکدیگر می‌پردازند. سطح بالای آموزش و فرصت‌های شغلی بسیار پس از فارغ التحصیلی این کشور را به یک کشور دانشجوپذیر تبدیل کرده است.

اکثر رشته‌های تحصیلی موردنظر در بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا تدریس می‌شوند. در این میان برخی از رشته‌ها بیشترین بازار کار در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. اگر قصد اقامت کانادا دارید و می‌خواهید بدانید چه رشته هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله شما را با 5 مورد از رشته‌های پرطرفدار با بازار کار مناسب در کشور کانادا آشنا خواهیم کرد.

1.  رشته مدیریت، بهترین رشته تحصیلی در کانادا

رشته تحصیلی مدیریت یا MBA یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کانادا است. درآمد بالا، پوزیشن شغلی مناسب و بازار کار عالی از جمله دلایل اصلی انتخاب این رشته است. اگر برای دریافت خدمات مهاجرتی کانادا به موسسه‌های مهاجرتی مراجعه کرده باشید بدون شک در پاسخ به چه رشته هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند نام MBA یا رشته‌های مدیریتی را بارها شنیده‌اید. رشته MBA شاخه‌های مختلفی در دانشگاه دارد.

مدیریت منابع انسانی، حسابداری، مدیریت تبلیغات و برنامه ریزی استراتژیک از جمله زیر شاخه‌های پرطرفدار این رشته هستند. اکثر مدیران اجرایی کمپانی‌های بزرگ در سرتاسر جهان فارغ التحصیل رشته مدیریت در شاخه‌های مختلف هستند. تحصیل در رشته مدیریت در کشور کانادا علاوه‌بر بازار کار خوب در این کشور، بازارکاری فوق‌العاده در کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا، هند و سنگاپور در اختیار شما قرار می‌دهد. با تحصیل در رشته MBA فرصت های شغلی بسیاری مقابل شما قرار می گیرند.

بهترین رشته‌های تحصیلی با بازار کار مناسب در کانادا

2. رشته مهندسی کامپیوتر و IT، انتخابی بی‌نظیر برای تحصیل در کانادا

اگر رشته تحصیلی و تخصص شما پیرامون رشته‌های علوم کامپیوتری و IT است، تبریک می‌گوییم، موقعیت‌های شغلی بسیاری در کشور کانادا منتظر شما هستند. با توجه به تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر توسط سازمان مهاجرت، رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی جز ۱۰ شغل پرمتقاضی کشور کانادا و یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در این کشور انتخاب شده اند‌. موقعیت‌های شغلی که با تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی برای شما ایجاد می‌شوند شامل مدیریت پروژه، مهندس نرم افزار، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده جاوا و تحلیلگر برنامه‌ هستند.

علاوه‌بر کشور کانادا، بازار کار رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) در اکثر کشورهای دنیا داغ است. با پیشرفت تکنولوژی و مجازی شدن اکثر کارها، کارشناسان و متخصصان در این حوزه نقش اساسی و بنیادی در صنایع مختلف دنیا خواهند داشت. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما تحصیل در رشته کامپیوتر و زیر شاخه‌های آن است.

3. تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا، درآمد شغلی استثنائی در کانادا

کانادا یک کشور جهان اولی است که اهمیت بسیاری برای انرژی‌های تجدید پذیر و تأثیر آن‌ها بر بقای بشر و رشد اقتصاد کشور قائل است. از این رو تحصیل در رشته علوم انرژی‌های تجدید پذیر مانند علوم فیزیک و زمین شناسی از بازار کار بسیار خوبی در این کشور برخوردار است. حفظ انرژی و تهیه آن به صورت طبیعی از موضوعات حیاتی برای رشد اقتصاد کشور است. کانادا به عنوان یک کشور جهان اولی به دنبال انجام کارهای موثر در زمینه انرژی تجدید ناپذیر است.

پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز این رشته تحصیلی به یکی از پردرآمدترین مشاغل سرتاسر دنیا تبدیل شود.  پس از تحصیل در رشته علوم زمین شناسی شما می‌توانید در مشاغلی همچون زمین شناسی، فیزیک پزشکی و نانو فناوری، مهندسی نفت، مهندسی معدن، استخراج انرژی‌های تجدید پذیر، علوم کشاورزی و جنگل‌داری مشغول به فعالیت شوید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا در رشته زمین شناسی همین حالا می‌توانید با موسسه مهاجران تماس گرفته و برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

کدام رشته‌ها بازار کار خوبی در کانادا دارند؟

4. آینده‌ای درخشان با تحصیل در رشته رسانه، دیجیتال مارکتینگ و روزنامه نگاری در کانادا

با رشد تکنولوژی و اینترنت رشته‌هایی مانند رسانه دیجیتال مارکتینگ، روزنامه‌نگاری و مدیریت صفحات وب به جمع رشته‌های پردرامد دانشگاهی پیوسته‌اند. نیروی کار خلاق و حرفه‌ای در این حوزه کمک بسیاری به اقتصاد کشور خواهد کرد. تعداد بسیاری از کسانیکه برای مهاجرت به کانادا درخواست می‌کنند در دسته هنرمندان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ قرار دارند. کانادا استقبال خوبی از هنرمندان سرتاسر کشور به ارمغان می آورد و از این رو تحصیل در رشته دیجیتال مارکتینگ، مدیریت رسانه و رشته‌های هنری مرتبط در این کشور بازار کار بسیار مطمئنی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

پس از تحصیل در رشته رسانه‌های دیجیتال و زیر شاخه‌های مرتبط آن می‌توانید در رشته‌های تبلیغات، بازاریابی، روزنامه‌نگاری و روابط عمومی، طراحی خلاق و گرافیکی، طراحی UI و UX و کارشناس سئو مشغول به فعالیت شوید.

بیشتر بخوانید:صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا

5. زیرشاخه‌های رشته زیست شناسی، بازارکار مطمئن در کشور کانادا

مهم نیست تکنولوژی چقدر پیشرفت کند و اکثر کارها تا چه اندازه مجازی شوند، زیر شاخه‌های رشته زیست شناسی مانند پزشکی، پرستاری و داروسازی تا زمانیکه بقای انسان ادامه دارد، جز ۱۰ شغل پرمتقاضی کشورهای دنیا خواهند بود. سلامت انسان مهم‌ترین موضوع در زندگی بشریت است. زیر شاخه‌های رشته زیست شناسی که در دانشگاه‌های کانادا تدریس می‌شوند همگی در راستای سلامت و بقای انسان گام بر می‌دارند.

رشته پزشکی و پرستاری را می‌توان از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های کانادا به شمار آورد. پس از تحصیل در این رشته شما می‌توانید در کمترین زمان در  حوزه‌های زیست فناوری، داروسازی، پرستاری، پزشکی و دندانپزشکی مشغول به فعالیت شوید. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی در رشته‌های ذکر شده به کشور کانادا را دارید، همین حالا با موسسه مهاجران تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

بازار شغل رشته‌های پزشکی در کانادا

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا با مهاجران

در این مطلب با پاسخ به سوال چه رشته‌هایی در کانادا بازار کار خوبی دارند و معرفی پنج تا از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا، پردرآمد‌ترین و پر متقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی کانادا را به شما معرفی کردیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید همین حالا می‌توانید با مراجعه به موسسه مهاجران برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت مشاوره می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۵۹۹۳ تماس بگیرید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.