موسسه مهاجران

بازگشت محدودیت سقف ۲۰ ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین المللی کانادا

در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که دانشجویان بین‌المللی در کانادا از تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ به بعد، تنها مجاز به کار ۲۰ ساعت در هفته خواهند بود. این محدودیت که پیش از این نیز در کانادا اعمال می‌شد، در پاییز سال گذشته به طور موقت برداشته شده بود و ۳۱ دسامبر امسال به حالت قبل باز خواهد گشت. این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ فقط مجاز به ۲۰ ساعت کار در هفته خواهند بود.

در سال گذشته اداره مهاجرت کانادا هدف از این اقدام را ارزیابی تأثیر سیاست موقت افزایش سقف کار دانشجویان بین المللی و همچنین کمک به کمبود نیروی کار در کانادا عنوان کرده بود. اما هم اکنون IRCC اعلام کرده که این سیاست باعث شده که تعداد دانشجویان بین‌المللی بیشتری در کانادا کار کنند، اما تأثیر قابل توجهی در کاهش کمبود نیروی کار نداشته است.

محدودیت مار برای دانشجویان ویزای تحصیلی کانادا

از طرفی با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا، دانشجویان بین‌المللی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی خود، به کار پاره‌وقت نیاز دارند. بازگشت محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته، می‌تواند کاهش درآمد دانشجویان بین‌المللی را به دنبال داشته باشد و موجب افزایش فشار بر آن‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حدود ۵۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در حال حاضر در کانادا مشغول به تحصیل هستند. این دانشجویان، در بخش‌های مختلف از جمله خدمات غذایی، خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند و نقش مهمی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کنند. به گفته برخی از کارشناسان چالش‌هایی که بازگشت محدودیت‌ 20 ساعت کار هفته می‌تواند برای این دانشجویان ایجاد کند، ممکن است منجر به کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور شود.

واکنش ها نسبت به محدودیت کار دانشجویان دولت کانادا

نظرات و واکنش‌ها درباره بازگشت محدودیت‌‌های ساعت کار برای دانشجویان بین‌المللی

بازگشت محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین‌المللی، با واکنش‌های متفاوتی از سوی این دانشجویان و همچنین کارفرمایان مواجه شده است. برخی از این تصمیم انتقاد کرده‌اند و معتقدند که این سیاست تأثیر منفی بر دانشجویان بین‌المللی خواهد داشت. برای مثال برخی از دانشجویان معتقدند که این محدودیت، مانع از کسب تجربه کاری و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی می‌شود. برخی دیگر نیز معتقدند که این محدودیت، به کارفرمایان برای استخدام دانشجویان بین‌المللی، انگیزه کمتری می‌دهد.

اما در مقابل برخی از افراد از این تصمیم استقبال کرده‌اند و معتقدند که این سیاست باعث می‌شود که دانشجویان بین‌المللی بر تحصیل خود بیشتر تمرکز کنند.

با این حال،IRCC  اعلام کرده است که این محدودیت، تنها برای مدتی کوتاه اعمال خواهد شد. اداره مهاجرت کانادا قصد دارد پس از ارزیابی تأثیرات این محدودیت، تصمیم‌گیری کند که آیا باید این محدودیت را به طور دائمی اعمال کند یا خیر.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.