موسسه مهاجران

آخرین تغییرات برنامه‌های استانی انتاریو در سال 2023

 

استان انتاریو از تغییرات بی‌سابقه‌ای که احتمالا به زودی در برنامه‌های مهاجرت استانی ایجاد خواهد کرد، خبر داد.دیوید پیچینی وزیر کار این استان اعلام کرد که استان انتاریو قصد دارد قانون جدیدی را معرفی کند که در صورت تصویب آن، الزام داشتن تجربه کار کانادایی برای کار در انتاریو لغو می‌شود. این قانون کارفرمایان را از الزام درخواست برای “تجربه کاری کانادایی در آگهی‌های شغلی یا فرم‌های درخواست” منع می‌کند. همچنین استان انتاریو قصد دارد طرحی را تصویب کند که پیرو آن شرایط دریافت اقامت دائم برای فارغ‌التحصیلان کالج‌های انتاریو بسیار آسان‌تر می‌شود و دانشجویان بین‌المللی که واجد‌شرایط این برنامه (OINP) هستند، می‌توانند پس از پایان تحصیلات یک ساله خود برای اقامت دائم درخواست دهند. تصویب این قانون شرایط را برای کسانی که می‌خواهند به این کشور مهاجرت کنند را نیز تسهیل می‌کند.

وزارت کار، مهاجرت، آموزش و توسعه مهارت‌های انتاریو در تاریخ 9 نوامبر اعلام کرد که امیدوار است این تغییرات جدید به تامین نیروی کار مورد نیاز در سراسر این استان توسط تازه واردان کمک بیشتری کند. این قانون پیشنهادی، به طور قابل توجهی به رفع کمبود نیروی کار در استان انتاریو کمک می‌کند و از طرفی برای تازه واردان به کانادا نیز بسیار مفید خواهد بود تا بتوانند در رشته‌هایی که در آن تحصیل کرده‌اند مشغول به کار شوند. این تغییر در قوانین مهاجرتی استان انتاریو می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی را برای مهاجرانی که در مشاغل مورد نیاز استان انتاریو مهارت دارند، اما تجربه کار کانادایی ندارند، فراهم کند.

تاثیرات مهاجرت بر استان انتاریو

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی اعلام این قانون ذکر شده است، مهاجرت بخش مهمی از رشد در کانادا و به ویژه در استان انتاریو است، زیرا این استان سالانه بیشترین مهاجر را از هر استان یا قلمرو در این کشور می پذیرد. همچنین در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که “تحقیقات نشان داده است که کمک به تازه واردان آموزش دیده بین المللی برای کار در حرفه هایی که برای آن تحصیل کرده اند می تواند تولید ناخالص داخلی استان را در طی پنج سال تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد.

تاثبرات مهاجرت بر استان انتاریو

 

دلیل انتاریو از این تغییرات پیشنهادی چیست؟

وزیر کار انتاریو در مورد اهمیت بی‌نظیر مهاجرت برای این استان سخن گفته و اعلام کرده است که در سال 2023، انتاریو به تنهایی حدود ۱۶٬۵۰۰ مهاجر را برای اخذ اقامت دائم در این استان نامزد می‌کند. وی، یکی از موانع اصلی پیش روی مهاجران و تازه واردان به کانادا برای استخدام در مشاغل تخصصی را نداشتن سابقه کار کانادایی دانسته است و اعلام کرده که متاسفانه برخی از تازه واردان به دلیل نداشتن سابقه کار کانادایی مجبور می‌شوند در مشاغل عمومی و غیر‌تخصصی فعالیت کنند. دولت انتاریو برای حل این مشکل، قانون حذف الزام سابقه کار کانادایی برای اشتغال مهاجران در انتاریو را پیشنهاد کرده است. در صورتی که این طرح تصویب شود، انتظار می‌رود ورود مهاجران واجد شرایط به بازار کار انتاریو را آسان‌تر سازد. علاوه بر این، این تغییرات به مهاجران کمک می‌کند تا با پیدا کردن فرصت‌های شغلی متناسب با تحصیلات خود و حقوق مناسب به ایجاد یک جامعه پرانرژی‌تر و پر جنب‌و‌جوش در انتاریو کمک کنند و بدین ترتیب کمبود‌های بازار کار استان جبران شود. این تغییرات و تسهیلات به مهاجران اطمینان بیشتری درباره سفر به انتاریو و شروع یک زندگی جدید در این استان را می‌دهند.

سایر تلاش‌های انتاریو برای جذب تازه واردان واجد شرایط بیشتر به کانادا

علاوه بر موارد قبل استان انتاریو از دولت فدرال خواسته تا به این استان “تاثیرگذاری بسیار بیشتری” در انتخاب متقاضیان برنامه‌های اقتصادی در برنامه اکسپری انتری به این استان بدهد. بر اساس سیستم اکسپرس انتری، متقاضیان مهاجرت به کانادا بر اساس عواملی مانند مهارت، تحصیلات، زبان و سابقه کار رتبه بندی می‌شوند. متقاضیانی که بالاترین رتبه را کسب کنند، دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم دریافت می کنند. انتاریو معتقد است که این سیستم به اندازه کافی انعطاف پذیر نیست تا نیازهای خاص این استان را برآورده کند. این استان می‌خواهد بتواند متقاضیانی را انتخاب کند که مهارت‌ها و تجربه لازم برای مشاغل مورد نیاز این استان را داشته باشند.

سایر تلاش های انتاریو برای جذب تازه واردان

دولت فدرال هنوز تصمیمی در خصوص این درخواست انتاریو اتخاذ نکرده است. با این حال، این درخواست نشان می‌دهد که انتاریو به دنبال جذب مهاجران بیشتری است که می توانند به رشد این استان کمک کنند. تصویب این قوانین می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر برنامه مهاجرتی کانادا داشته باشد و در صورت پذیرش آن توسط دولت فدرال، انتاریو به عنوان یک استان مهاجرپذیر اختیارات بیشتری برای انتخاب متقاضیانی که می توانند به رشد این استان کمک کنند، خواهد داشت.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.