موسسه مهاجران

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر

دولت فدرال کانادا برای جذب نیرو‌های ماهر و متخصص، یک برنامه ویژه به عنوان اسکیل ورکر ایجاد کرده است. اگر در زمینه کاری که مشغول به آن هستید، از تخصص و تجربه کافی برخوردار بوده و از افراد ماهر به حساب می‌آیید؛ می‌توانید ویزای اسکیل ورکر کانادا را که یک ویزای تخصصی، برای کارگران فدرال است را دریافت کنید.

ویزای اسکیل ورکر براساس میزان توانایی افراد و به هدف رفع نیروی کار متخصص در کانادا انجام صادر می‌شود. در اصل دولت کانادا با اسکیل ورکر برنامه‌ای تنظیم کرده که می‌تواند، به تناسب نیاز هر ایالت، افراد متخصص را برای کار در این کشور انتخاب کند.

مهم‌ترین نکات در مورد شرکت در اسکیل ورکر

سیستم اسکیل ورکر بر پایه امتیاز بوده و دو مرحله داشته و فاکتور‌های مختلفی در کسب این امتیاز‌ها تاثیرگذار هستند. این فاکتور‌های تاثیر گذار که یک سیستم 100 امتیازی را در برنامه اسکیل ورکر  در مهاجرت به کانادا می‌سازند عبارتند از سن، تحصیلات، میزان تجربه، داشتن پیشنهاد شغلی، مهارت زبان و تطبیق پذیری.

فرد متقاضی در این سیستم باید موفق به دریافت حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز شود. بعد از دریافت حداقل 67 امتیاز، فرد متقاضی وارد مرحله نهایی پروگرام اسکیل ورکر شده و برای گرفتن ویزای کاری با سایر افراد رقابت می‌کند. برای اینکه فرد متقاضی بتواند، از استخر امتیازات برنامه اسکیل ورکر، پیروز بیرون بیاید باید از 1200 امتیاز حداقل 475 امتیاز را کسب کند.

فرق اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

شرایط متقاضی اسکیل ورکر کانادا

  • سن زیر سی سال
  • مدرک تحصیلی لیسانس یا بالا‌تر
  • مدرک آیلتس جنرال یا بالاتر
  • داشتن حداقل یکسال سابقه کاری تمام وقت مرتبط با رشته تحصیلی
  • داشتن تمکن مالی

[cta title=”رزرو وقت مشاوره ویزای اکسپرس اینتری کانادا” ]

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اکسپریس اینتری (express entry) یک سیستم آنلاین است که از ابتدای سال 2015 برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا ایجاد شده است. این سیستم شامل سه گروه می‌شود:

اکسپری اینتری ابزاری برای انتخاب، مقایسه و نمره دادن به مهاجرینی است که می‌خواهند به عنوان نیروی کار وارد کانادا شوند. اکسپرس اینتری کانادا، بعد از رتبه دادن به افراد واجد شرایط براساس امتیازی که دارند؛ بهترین‌ها را در سیستم خود، برای درخواست اقامت دائم کانادا ثبت می‌کند. این متقاضیان می‌توانند با استفاده از برنامه اسکیل ورکر، برای خود و خانواده اقامت دائم در کانادا را ثبت کنند.

برنامه اسکیل ورکر می‌تواند یک روش عالی، برای مهاجرت به کانادا و شروع یک زندگی جدید باشد؛ به شرطی که از ابتدا تا انتهای مقصد، فرد متقاضی از خدمات یک موسسه مهاجرتی متخصص و شناخته شده استفاده کند. اگر به دنبال موسسه‌ای قابل اعتماد، با مشاورینی ماهر هستید به شما موسسه مهاجران را پیشنهاد می‌کنیم.موسسه مهاجران، نماینده رسمی اداره مهاجرت کانادا در ایران بوده و با بیش از 23 سال سابقه در این زمینه، پرونده مهاجرتی شما را به پیروزی می‌رساند.

تفاوت اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری

انواع برنامه اسکیل ورکر کانادا

فرد متقاضی می‌تواند به عنوان یک نیروی کار ماهر، از چندین روش مختلف برای مهاجرت به کانادا اقدام کند. در ادامه به معرفی انواع برنامه اسکیل ورکر کانادا می‌پردازیم:

  • برنامه اسکیل ورکر فدرال: این برنامه مختص نیروی کاری است که می‌خواهد در هر استانی، به جز استان کبک کار کرده و اقامت داشته باشد.
  • برنامه اسکیل ورکر کبک: نیروی کاری که قصد مهاجرت به این استان را دارد، باید از این برنامه اقدام کند.
  • مهاجرت به کانادا از طریق PNP: برخی از استان‌ها و قلمرو‌های کشور کانادا، برنامه اسکیل ورکر مخصوص به خود را دارند. تا هر نیروی کار ماهری که قصد زندگی و فعالیت در این استان‌ها را دارد، از طریق همین برنامه‌ها برای مهاجرت اقدام کند.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر” ]

مدارک مورد نیاز برای اسکیل ورکر کانادا

بدون تردید اقدام برای دریافت اسکیل ورکر کانادا، مانند سایر روش‌های مهاجرتی نیازمند به یکسری اسناد و مدارک است. این اسناد باید کامل و اصل بوده تا افسر سفارت، برای تایید آن‌ها قانع شود. مدارک مورد نیاز برای اسکیل ورکر کانادا عبارتند از:

  • مدرک زبان
  • ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه سوابق کاری
  • پاسپورت معتبر فرد متقاضی
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ترجمه شناسنامه
  • گواهی عدم سو پیشینه

هزینه اقدام برای اسکیل ورکر چقدر است؟

پروسه اسکیل ورکر برای فرد متقاضی، می‌تواند هزینه بسیار بالایی داشته باشد. باید به این نکته توجه کرد که شخص باید در هر مرحله، هزینه‌های مختلفی را پرداخت کند. این هزینه‌ها در صورت رد شدن درخواست اسکیل ورکر توسط دولت کانادا، به فرد برگشت داده نخواهند شد؛ از طرفی هم این هزینه، برای خانواده‌ای که قصد مهاجرت دارد به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.پس جهت سرعت بخشیدن به پروسه اخذ ویزا و بهینه سازی هزینه ها با شماره 75993-021 تماس بگیرید و با مشاورین مهاجران در ارتباط باشید.

هزینه ویزای اسکیل ورکر کانادا

حداقل زمان رسیدگی به ویزای اسکیل ورکر چقدر است؟

در حال حاضر و با توجه به همه گیری بیماری کرونا، نمی‌توان زمان دقیقی را برای این پروسه تعیین کرد. اما می‌توان گفت که این زمان، بین 6 ماه تا 2 سال می‌تواند متغیر باشد.

[cta title=”رزرو وقت مشاوره دریافت اقامت کانادا از طریق اسکیل ورکر” ]

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از اسکیل ورکر چیست؟

اسکیل ورکر به فرد متقاضی امکان می‌دهد، تمامی اعضای خانواده را با خود به کانادا برده و حق شهروندی و تابعیت کانادا را برای خود و آن‌ها فراهم می‌کند. فرد متقاضی با حق شهروندی کانادا از تمامی امتیازات و حقوق شهروندان کانادا مثل تحصیل رایگان، خدمات بهداشتی و درمانی و اخذ پاسپورت کانادا و… بهره‌مند خواهد شد.

هزینه ویزای اسکیل ورکر کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر با موسسه مهاجران

در این مقاله به توضیح کلی در مورد مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر پرداختیم. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری در مورد این روش بدست آورده و شرایط خود را با آن بسنجید، هرچه سریع‌تر از طریق شماره 75993-021 با موسسه مهاجران در ارتباط باشید. موسسه مهاجران، با بیش از 23 سال سابقه در زمینه خدمات مهاجرتی کانادا شما را راهنمایی خواهد کرد.شما همچنین می توایند با پر کردن فرم ارزیابی رایگان شرایط خود را برای 50 روش دیگر مهاجرت به کانادا به صورت رایگان بررسی کنید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.