موسسه مهاجران

با پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا تا سال 2022 آشنا شوید

آمار پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا تا سال ۲۰۲۱

آمار پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا تا سال ۲۰۲۱ و البته آمار سال‌های پیش از آن توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC بررسی و منتشر می‌شود. هر سال این آمار نشان می‌دهد که برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ از محبوبیت زیادی در میان متقاضیان کار و زندگی در کانادا برخوردار است. چرا که به طور مستمر به تعداد متقاضیان این برنامه افزوده می‌شود. البته باید گفت اخبار جدیدی برای این برنامه مهاجرتی هنوز انتشار پیدا نشده است.در آینده نزدیک این اخبار را در مهاجران منتشر میکنیم.برای اینکه به سراغ آمار عددی این جریان برویم، بهتر است تعریف خلاصه‌ای از برنامه ویزای استارتاپ به شما ارائه بدهیم.

معرفی کوتاه استارت آپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ یکی از ده‌ها برنامه‌ای است که برای جذب متقاضیان مهاجرت به این کشور طراحی شده‌است. بر طبق این برنامه کسانی که متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و استارتاپ در کانادا هستند، می‌توانند با فراهم کردن مجموعه‌ای از شرایط اقامت این کشور را به دست آورند.مهاجران در مقاله صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا به بررسی شرایط و ضوابط این برنامه به صورت جامع به آن پرداخته شده است.

این برنامه که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شده، محبوبیت زیادی در میان متقاضیان کار و زندگی در کانادا پیدا کرده‌است. یکی از اهداف طرح این جریان مهاجرتی جذب سرمایه و البته ایده‌های خلاقانه بین‌المللی است. به علاوه تمام کسب و کارهایی که می‌تواند به نوعی برای کانادا سودآور باشد از طریق ویزای استارتاپ مورد پذیرش دولت کانادا قرار می‌گیرد.

البته راه‌اندازی کسب و کار در کانادا و دریافت ویزا از طریق آن خود ملزم به فراهم کردن شرایط ویژه‌ای می‌باشد. برای مثال یکی از این شرایط جذب سرمایه‌گذار مورد تأیید سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می‌باشد. بر اساس قوانین این سازمان، استارتاپ شما باید توسط یکی از انجمن‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید در کانادا حمایت شود.

باید این نکته هم ذکر کنیم که کشورهای زیادی از طریق ویزای استارتاپ، اقامت را بزرای مهاجران فراهم میکنند.جهت اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها را مطالعه کنید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید این سازمان عبارتند از:

  • گروه سرمایه‌گذاری انجل یا همان Angel investor groups،
  • صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر یا همان Venture capital funds
  • شتاب‌دهنده‌های استارتاپ یا همان Business incubators

پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

روند تعداد متقاضیان و پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا تا سال 2022 به چه صورت بوده است؟

داده های اخیر به دست آمده از سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که آمار درخواست و تأیید ویزای استارتاپ کانادا SUV در دوره ۵ ساله ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشته‌است.

آمارها نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه تعداد درخواست‌های ویزای استارتاپ کانادا سیر افزایشی داشته‌، نرخ پذیرفته شدگان نیز روند صعودی را تجربه کرده‌است. بر طبق اطلاعات رسمی تعداد متقاضیان برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۶۰ مورد بوده‌است. بر اساس همین اطلاعات تعداد متقاضیان راه‌اندازی استارتاپ در سال ۲۰۱۹ به رشد چشمگیری رسیده‌است. این آمار در سال ۲۰۱۹ با تعداد قابل‌توجه ۱۱۷۳ درخواست به ثبت رسیده‌است.

البته تعداد درخواست‌های ویزای استارتاپ کانادا از سال ۲۰۱۹ به بعد دچار افت شدیدی شده‌است. در واقع آمار متقاضیان این برنامه مهاجرتی در سال ۲۰۲۰ به تعداد ۷۱۹ مورد کاهش پیدا کرده‌است. دلیل این کاهش در آمار به احتمال صد در صد شرایطی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده‌است. ‌

به طور کلی بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ میزان ۸۲ درصد از درخواست‌های ویزای استارتاپ کانادا، مورد پذیرش دولت این کشور قرار گرفته‌است.

درصد پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا تا سال 2022 به چه صورت است؟

بر طبق آمار منتشر شده توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، ۸۱.۳ درصد از متقاضیان ویزای استارتاپ این کشور مورد پذیرش قرار گرفته‌است. همچنین ۱۶.۳ درصد از این درخواست‌ها توسط دولت کانادا رد شده‌اند.

بیشتر بخوانید:آخرین گزارشات ویزای استارتاپ کانادا

چند درصد از استارتاپ‌های پذیرفته شده کانادا از حمایت شتاب‌دهنده استارتاپ Business incubators استفاده کرده‌اند؟

‌داده های IRCC نشان می‌دهد که درصد قابل‌توجهی از متقاضیان ویزای استارتاپ توسط سرمایه‌گذاران شتاب‌دهنده استارتاپ پشتیبانی می‌شوند. به طور دقیق از مجموع 3،494 درخواست ارائه‌شده بین سال های 2015 تا 2020، تعداد 2764 (یا 79.1 درصد) دارای نامه تأیید از شتاب‌دهنده‌های استارتاپ بوده‌اند.

چند درصد از استارتاپ‌های پذیرفته شده کانادا از حمایت گروه‌های سرمایه‌‌گذاری انجل Angel investor groups استفاده کرده‌اند؟

بر طبق آمار منتشر شده توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC، در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰ درصد از پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ مورد حمایت گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل بوده‌اند.

چند درصد از استارتاپ‌های پذیرفته شده کانادا از حمایت صندوق سرمایه‌‌گذاری Venture capital funds استفاده کرده‌اند؟

بر طبق آمار منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳ درصد از پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ مورد حمایت بو صندوق سرمایه‌‌گذاری Venture capital funds بوده‌اند.

صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا-هلدینگ مهاجرتی ویستا

آمار و اطلاعات مهم و جالب در مورد ویزای استارتاپ کانادا 2022

  • تا ژوئن سال ۲۰۲۱، ویزای استارتاپ کانادا تنها برنامه مهاجرتی است که ظرف ۱۲ ماه و بدون نیاز به بررسی وضعیت مالی شما به اقامت دائم در این کشور ختم می‌شود.
  • متقاضیان از 26 کشور مختلف برای برنامه Start Up Visa در 2020 درخواست داده‌اند، که بیشترین تعداد آنها از کشورهای ایران، ویتنام، هند و چین بوده است.
  • جالب است که بدانید 10۰ درصد درخواست‌های ویزای استارتاپ کانادا که در بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از هنگ کنگ ارسال شده‌، مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.
  • آمارها نشان می‌دهد که نرخ ویزاهای استارتاپ پذیرفته‌شده توسط دولت کانادا در سال ۲۰۱۸ برابر با ۷۰ درصد، در سال ۲۰۱۷ برابر با ۸۳ درصد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۸۹ درصد بوده‌است.

بیشتر بخوانید:5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ‌ها

سؤالات متدوال در مورد پذیرش درخواست ویزای استارتاپ کانادا

1.آیا برنامه میزای استارتاپ کانادا برای من مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا به عنوان سرمایه‌گذار و اخذ تابعیت کانادایی از این طریق هستید، ویزای استارتاپ کانادا جریان مهاجرتی ایده‌آل برای شما است. به علاوه با وجود اینکه خیلی از دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری در کانادا و اخذ شهروندی از طریق آن مسیر دشواری دارد، ویزای استارتاپ همچنان موفق و محبوب است. اصل این برنامه بر اساس ارائه ایده تجاری است اما بسیاری از متقاضیان حتی بدون هیچ ایده‌ای در این برنامه پذیرفته می‌شوند. کافی است با یک وکیل مهاجرت قابل اعتماد در این زمینه مشورت کنید.

2.آیا شرایط برنامه ویزای استارتاپ در سال 2022 تغییر کرده‌است؟

برنامه ویزای استارتاپ در سال ۲۰۲۱ هیچ تغییری را تجربه نکرده‌است، مگر تغییرات در نحوه ورود به کانادا. هنوز هم روند پردازش درخواست‌ها مطابق سابق است. فقط پروتکل‌های بهداشتی مربوط به محدودیت‌های کرونا و الزام واکسیناسیون برای ورود به این کشور اضافه شده‌است.

 3.آیا لازم است همراه با درخواست ویزای استارتاپ، برای دریافت اجازه کار Work Permit نیز اقدام کنم؟ یا می‌توانم در کشور خود نسبت به دریافت ویزای استارتاپ منتظر بمانم؟

هیچ لزومی به دریافت اجازه کار در برنامه استارتاپ کانادا نیست. اما اگر شما خود مایل به دریافت اجازه کار باشید، انجمن سرمایه‌گذاری مورد تأیید سازمان مهاجرت کانادا IRCC که حمایت از شما را پذیرفته‌است، ملزم به صدور این مجوز برای شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید:نکات طلایی و ضروری استارت آپ کانادا که باید بدانید

4.آیا می توانم از طریق ویزای استارتاپ اقامت دائم کانادا را دریافت کنم؟

بله، شما می‌توانید اقامت دائم خود را از طریق برنامه سرمایه‌گذاری ویزای استارتاپ برای کانادا دریافت کنید. برای این کار لازم هست همه اطلاعات و جزئیات مربوط به ویزای استارتاپ کانادا را بررسی کرده و البته از یک وکیل مهاجرت کاربلد کمک بگیرید.

5.برای پذیرفته شدن در برنامه ویزای استارتاپ کانادا چقدر سرمایه لازم دارم؟

همانطور که گفتیم یکی از شرایط پذیرفته شدن ویزای استارتاپ شما جلب حمایت یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید سازمان مهاجرت کانادا می‌باشد. به این ترتیب شما برای راه‌اندازی ویزای استارتاپ خود نیاز به سرمایه اولیه ندارید.

البته حتی اگر مایل به تأمین سرمایه اولیه استارتاپ خود باشید، بر خلاف سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری نیازی به ارائه اطلاعات جزئی در این زمینه نیست. یعنی لازم نیست اثبات کنید که سرمایه خود را از راه قانونی به دست آورده‌اید. همچنین در این برنامه لازم نیست که مدارک پرداخت مالیات سرمایه خود را ارائه دهید.

اگر حتی سرمایه‌ای ندارید، انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کانادا از شما حمایت خواهند کرد. هر کدام از این صندوق‌ها شرایط خاصی را در نظر گرفته‌اند که در صورت فراهم کردن آن، می‌توانید تأییدیه مورد نظر را دریافت کرده و ویزای استارتاپ کانادا را به دست آورید. فقط کافی است تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را در طول مدت اقامت اولیه اثبات کنید.

بیشتر بخوانید:مقایسه برنامه استارتاپ با دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا!!

پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

موسسه مهاجران، که نماینده و مشاوره رسمی اداره مهاجرت کانادا است؛ با بیش از 23 سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت، می‌تواند مشاوره‌های تخصصی در این زمینه به مشتریان خود ارائه دهد.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.