موسسه مهاجران

مقایسه برنامه استارتاپ با دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا!!

آیا می دانستید برنامه استارت آپ کانادا یک روش پرطرفدار سرمایه‌گذاری در کانادا است؟!؟آیا می دانید ویزای خوداشتغالی کانادا میتوانید مستقیم اقامت کانادا را دریافت کنید؟در مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری، می‌توان به مزایایی اشاره کرد که این روش مهاجرتی دارد. بااین‌ وجود نمی‌توان از مزیت هایی که دیگر برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دارند چشم‌پوشی کرد. پس برای اینکه بتوانیم باتوجه به شرایط، دغدغه‌ها و خواسته‌های خود انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا را مقایسه کنید، لازم است شرایط و مواردی که مهم هستند و همچنین مزایای و معایب هرکدام را به طور دقیق بدانید. در این مقاله سعی شده است که در کنار بررسی برنامه مهاجرتی استارتاپ که می تواند منجر به اقامت دائم حداکثر 5 خانواده می گردد دیگر برنامه های سرمایه گذاری هم بررسی گردد.در طول مقاله پیشنهاداتی مبنی بر مطالعه دیگر مقالات مرتبط نیز شده است تا آگاهانه تر و با دید وسیع تری بتوانید تصمیم گیری کنید.با مهاجران همراه شوید.

استارتاپ ویزای کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ کانادا به ایده‌پردازان و شرکت‌های نوپا امکان می‌دهد که کسب‌وکار خود را در کانادا و با کمک گروه‌های سرمایه‌گذاری متعدد راه انداخته و توسعه دهند. البته مسلم است که استارتاپ شما باید دارای حداقل شرایط لازم را دارا باشد. بااین‌وجود استارتاپ ویزا یک راه عالی برای مهاجرت به کانادا است. برای دسترسی به استارتاپ ویزای کانادا لازم است از یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیر حمایت مالی دریافت کنید. یعنی باید ایده و کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای باشد که یکی از این سه گروه را برای تأمین سرمایه متقاعد کند:

  • مرکز رشد، انکوباتور یا همان شتاب‌دهنده کسب‌وکار (Business incubator)
  • گروه سرمایه‌گذاران آنجل (Angel Investor Group): این گروه باید حداقل ۷۵ هزار دلار کانادا بر روی کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری ‌کند.
  • صندوق سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر (Venture Capital Fund): این سرمایه‌گذاران باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا بر روی کسب‌وکار شما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری - هلدینگ مهاجرتی ویستا

 

دیگر شرایط این برنامه مهاجرتی عبارتند از:

  • اثبات اینکه کسب‌وکار شما باعث ایجاد رشد و رونق اقتصادی در صنعت موردنظر در کانادا می‌شود
  • دارا بودن حداقل ۱۰ درصد از حق رأی کسب‌وکار موردنظر و مجموع ۵۰ درصد حق رأی به صورت اشتراکی با صندوق سرمایه‌گذاری موردتأیید کانادا
  • راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار در داخل کانادا
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه سطح  CLB 5در بخش‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدار
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده در کانادا
  • ارائه مدارک پزشکی خود و خانواده و اثبات اینکه در وضع سلامت قابل‌قبولی قرار دارید
  • ارائه مدرک عدم سوء‌سابقه خود شما و اعضای خانواده‌تان

شما همراه با فراهم کردن این شرایط، باید فرم درخواست، مدارک و اسناد را به موقع ارسال کرده و دوازده تا شانزده ماه برای پردازش آن منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید : نامه حمایتی در ویزای استارتاپ کانادا چه نقشی دارد؟

مزایای برنامه استارتاپ کانادا

  • امکان دستیابی به کارت اقامت دائم برای متقاضیان موفق
  • امکان دریافت تابعیت دوگانه
  • امکان همراه داشتن وابستگان شامل؛ همسر یا شریک زندگی و کودکان زیر 22 سال مجرد
  • بدون نیاز به معرفی منبع سرمایه‌گذاری و مسیر به‌دست آوردن آن
  • سرعت بالا در پردازش درخواست‌ها
  • امکان زندگی، کار و تحصیل در کانادا
  • دسترسی به امکانات آموزشی با کیفیت بالا
  • امکان حمایت از خانواده و بستگان در کانادا
  • امکان ارائه درخواست برای شهروندی کانادا ظرف سه سال بعد از دریافت ویزای استارتاپ
  • امکان استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف در کانادا
  • حق دسترسی به بخش مهمی از رفاهیات اجتماعی، از جمله پوشش بیمه مراقبت های بهداشت عمومی و …
  • حق درخواست تابعیت در صورت فراه کردن شرایط
  • حق محافظت تحت قوانین کانادا و منشور حقوق و آزادی های کانادا

بیشتر بخوانید : آخرین گزارشات ویزای استارتاپ کانادا

معایب ویزای استارتاپ کانادا

  • لزوم جذب سرمایه و حامی از میان سازمان‌های سرمایه‌گذاری موردتأیید دولت کانادا

در ادامه‌ی مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا به بررسی ویزای خوداشتغالی می‌پردازیم.

ویزای خوداشتغالی کانادا چیست؟

امکان دریافت مجوز کار و ویزای خوداشتغالی کانادا بوسیله سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد. شما می‌توانید یکی از مشاغلی که در طبقه‌بنی ملی مشاغل کانادا یا همان LMIA وجود دارد را با استفاده از سرمایه‌گذاری به دست آورید. درواقع شما می‌توانید از میان هزاران کسب‌وکار کوچکی که برای فروش در سراسر کانادا وجود دارد، انتخاب کنید. در این برنامه مجوز کار خوداشتغالی برای خود، مجوز کار آزاد برای همسرتان و مجوز تحصیل برای فرزندانتان صادر خواهد شد.

خرید یک کسب و کار موجود در کانادا با استفاده از استراتژی LMIA خوداشتغالی راهی برای به دست آوردن مهاجرت  به کانادا و حتی اقامت دائم در این کشور است.اگر LIMA در مورد آن اطلاع چندانی ندارید پیشنهاد می شود که مقاله آیا مجوز LMIA برای ویزای کار کانادا واجب است؟ را حتما مطالعه کنید.

اگر به مزایای اصلی برنامه خوداشتغالی کانادا بخواهیم اشاره کنیم میتوان امکان دریافت اقامت دائم کانادا به طور مستقیم اشاره کرد.این بدین معناست

اگز به معایب ویزای خوداشتغالی کانادا بخواهیم اشاراتی کنیم این است این ویزای نیاز به حمایت یک شرکت درخواست کننده دارد

 

مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا + مزایا + معایب - هلدینگ مهاجرتی ویستا

برنامه راه‌اندزای یک شعبه از شرکت در کانادا یا انتقال درون شرکتی

این برنامه یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا است.، برنامه انتقال درون شرکتی (C12به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا شعبه‌ای در کانادا افتتاح کنند. درواقع صاحبان و مدیران ارشد هر کسب‌و‌کاری می‌توانند به یک شعبه جدید در کانادا منتقل شوندد. مدیران ارشد مجوزهای طولانی مدت کار دریافت کرده و همسر و فرزندان آنها نیز واجد شرایط مجوز کار و تحصیل خواهند بود. افتتاح شعبه کانادایی برای شرکت خارجی شما علاوه بر تسهیل اقامت در کانادا می تواند سود بالایی داشته باشد و جایگاه و اعتبار شرکت شما را افزایش دهد. همچنین مزایای جانبی عالی مانند برخورداری از تسهیلات بانکی کانادا و دسترسی به بازار ایالات متحده امریکا نصیب شما خواهد شد. مجوز کار شما می‌تواند برای سال‌های طولانی تمدید شده و همسر و فرزندان تحت تکفل شما را نیز پوشش دهد.

ویرای ICT کانادا یا همان C11 هم از زیرمجموعه ویزای IMP(برنامه انتقال درون شرکتی)یا همان C12 که پیشنهاد میشود مطالعه کنید.

از مزایای ثبت شرکت در کانادا را می توان یه صورت خلاصه به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا
  • امکان همراه داشتن اعضای خانواده درجه یک

از معایب راه‌اندزای یک شعبه از شرکت در کانادا لزوم معرفی از طریق یک شرکت معتبر در کشور خود را میتوان اشاره کرد.در صورتی که علاقه مند به ثبت شرکت در کانادا هستید میتوانید مقاله انواع ثبت شرکت در کانادا + شرایط ،مزایا و معایب در سال 2022 را دنبال کنید.

برنامه اقامت استانی کانادا

در ادامه بررسی و مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا به برنامه اقامت استانی کانادا می‌رسیم. بسیاری از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرت تجاری مخصوص به خود را داشته که به برنامه‌ اقامت استانی کانادا (PNP) معروف هستند. برنامه سرمایه‌گذاری نامزد استانی همچنان مسیر ترجیحی برای مهاجرت سرمایه‌گذاران به کانادا است. در این روش با حداقل سرمایه‌گذاری از 150,000 دلار کانادا، می‌توان مجوز ورود به کانادا را دریافت کرد. برنامه‌های نامزدی استانی در سراسر کانادا وجود دارند و فرآیند مهاجرت ساختاریافته، از مجوز کار تا اقامت دائم را برای کل خانواده شما فراهم می‌کنند. پردازش این برنامه کندتر از دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا انجام می‌گیرد. بااین‌وجود هدف نهایی این برنامه شهروندی کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در این شکور است.

برای موفقیت در این برنامه، باید به طور مرتب به استان موردنظر سفر و با مقامات استانی ملاقات کنید. در این جلسات لازم است که از تمایل خود برای سرمایه‌گذاری و زندگی در استان موردنظر صحبت کرده و آنها را توجیه کنید. شما باید به نوعی به این مقامات در جهت سرمایه‌گذاری و اثر مثبت آن در اقتصاد استان ضمانت بدهید. درواقع بازپرداخت سپرده شما بر اساس این تضمین‌ها است.

اگر سرمایه‌گذاری پیشنهادی شما در یک شرکت محلی تأیید شود، گواهی نامزدی استانی برای شما صادر می‌شود. در این شرایط پردازش درخواست مهاجرت برای شما در اولویت امور قرار می‌گیرد.  این پردازش ۱۲ تا ۲۴ ماه طول می‌کشد و البته در بیشتر مواقع به مجوز اقامت دائم برای شما و خانواده‌تان ختم می‌شود.

استان‌های مختلفی در کانادا از این برنامه پیروی می‌کنند که از آن میان می‌توان به استان ساسکاچوان، نوا اسکوتیا، منیتوبا و بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

مزایا اقامت استانی کانادا

  • تنوع در انتخاب برنامه و استان
  • اولویت قرار دادن پردازش درخواست اقامت دائم کانادا

بیشتر بخوانید : امتیازبندی اسکیل‌ورکر ساسکاچوان + جدول

معایب برنامه اقامت استانی کانادا

  • لزوم فراهم کردن شرایط مهاجرت به استان موردنظر
  • لزوم موافقت با زندگی و کار در استان موردنظر

برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک کانادا

در این برنامه شما باید حدود 750000 دلار و یا حدود800000 دلار کانادا به مدت پنج سال بدون بهره در دولت کبک سرمایه‌گذاری کنید. در این شرایط در حدود 24 تا 36 ماه بعد، شما اقامت دائمی این استان را دریافت کرده و می‌توانید با اعضای خانواده‌تان به کانادا وارد شوید. درضمن کل این مبلغ در پایان پنج سال ازطریق دولت کبک به شما بازپرداخت می‌شود.

این یک روش سرمایه‌گذاری غیرفعال است که در آن سرمایه شما توسط دولت کبک برای توسعه اقتصادی استان استفاده می‌شود. البته در این برنامه باید موافقت کنید که در استان کبک زندگی خواهید کرد. هیچ شرط سنی یا تحصیلی برای این برنامه وجود ندارد، اما سرمایه گذار و اعضای خانواده باید از سلامت معقولی برخوردار باشند. به غیر از آشنایی با زبان فرانسوی، عملاً هیچ الزامی برای مدرک زبان وجود ندارد.

مزایا اقامت استانی کبک کانادا

  • امنیت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه اولیه کمتر نسبت به دیگر برنامه‌ها

مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با سایر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا + مزایا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

معایب برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک کانادا

  • لزوم ارائه اسناد درباره منبع تأمین سرمایه و مسیر به‌دست آوردن آن
  • لزوم موافقت با زندگی در استان کبک
  • لزوم آشنایی با زبان فرانسوی

ما در این مقاله سعی کردیم که برنامه های سرمایه گذاری کانادا را بررسی کنیم تا متقاضیان مهاجرت به کانادا بتوانند اتاخاب آگاهانه تری داشته باشند.موسسه مهاجران با بیش از 23 سال سابقه درخشان همواره درصدد هست که با شفاف سازی مسیرهای مهاجرت بتواند همراه با شما مسیر مهاجرتتان را هموار سازد.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.