موسسه مهاجران

نکات طلایی و ضروری استارت آپ کانادا که باید بدانید

نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا که باید بدانید! ویزای استارتاپ کانادا مخصوص کارآفرینانی است که ایده‌های نابی برای راه‌اندازی کسب و کار و جذب سرمایه‌گذار در کشور کانادا دارند. کانادا این برنامه را به منظور جذب پتانسیل‌ها و استعدادهایی که متقاضی انجام فعالیت‌های تجاری در کانادا هستند و می‌توانند به رشد اقتصادی این کشور کمک کنند، طراحی کرده است. یکی دیگر از اهداف این برنامه مهاجرتی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان کانادا می‌باشد. اما آیا می‌دانید استارتاپ ویزای کانادا چیست و دریافت آن به چه صورتی انجام می‌شود؟ در مقاله ویزای استارتاپ کانادا از همه شرایط و اقدامات لازم صحبت شد.حال اگر از کم و کیف این برنامه اطلاعات ندارید، با خواندن این مقاله نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا که باید در مورد آن بدانید را، متوجه خواهید شد.

نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا-وکیل مهاجرتی ویستا با بیش از 23 سال تجربه

 ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ برنامه‌ای است که از طریق آن دولت‌ها در جهت شناسایی و به کارگیری کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای نوپا در سیستم اقتصادی خود اجرا می‌کنند. در این برنامه دولت کشور کانادا از بین متقاضیان مهاجرتی که واجد شرایط این برنامه هستند، افرادی را می‌پذیرد. یکی از شرایط پذیرش در این برنامه داشتن سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کار در کانادا است. البته یک روش عالی برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا توسط افرادی که دارای ایده‌های بکر و سودآور بوده ولی سرمایه کافی در دست ندارند، وجود دارد و آن جذب سرمایه‌گذار است.

بر همین اساس دولت کانادا تعدادی از سازمان‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری را برای حمایت از اینگونه افراد و ایده‌هایشان مورد تأیید قرار داده است. بنابراین کافی است که ایده خلاقلانه و البته سودآور یا استارتاپ شما مورد حمایت سازمان‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا قرار بگیرد، بدین ترتیب شما می‌توانید برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا درخواست بدهید.

البته این تنها شرط اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیست. ملزومات دیگری برای واجد شرایط بودن در این برنامه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:مقایسه برنامه استارتاپ با دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا!!

دانستن چه نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا ضروری است؟

دانستن این نکته‌ها دید شما را نسبت به مسیری که در آن قرار دارید باز خواهد کرد. به این ترتیب چالش‌های کمتری در این مسیر بر سر راه شما قرار خواهد گرفت، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و البته وقت کمتری صرف می‌کنید. البته مشورت با یک وکیل مهاجرت کانادا در این زمینه نیز، به شما کمک قابل توجهی می‌کند.

مهم‌ترین اطلاعات در مورد ویزای استارتاپ کانادا عبارتند از:

1.اخذ اقامت دائم از طریق ویزای استارتاپ کانادا امکان‌پذیر است!

دریافت ویزای استارتاپ کانادا می‌تواند تحت شرایطی به اخذ اقامت دائم این کشور برای شما و خانواده‌تان منتهی شود. برای این کار ابتدا لازم است از طریق این برنامه نسبت به اخذ ویزای استارتاپ اقدام کنید. سپس می‌توانید نسبت به درخواست اقامت دائم کانادا اقدام کرده و در صورت فراهم کردن شرایط، آن را دریافت کنید.همچنین شما محدودیتی برای انتخاب شهر اقامت خود ندارید.در مقاله  5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ به بررسی آن پرداخته شده است.

2.برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، لازم است مدرک زبان داشته باشید!

سطح زبان برای دریافت ویزای استارتاپ در کانادا  CLB 5 می‌باشد. در واقع شما باید برای دریافت این ویزا در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه و در بخش‌های Speaking، Listening، Writing و Reading دارای سطح CLB 5 باشید.

3.امکان درخواست ویزا برای اعضای خانواده و وابستگان شما از طریق ویزای استارتاپ کانادا وجود دارد!

شما می‌توانید افراد وابسته به خود را نیز از طریق برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ کانادا به همراهتان به این کشور ببرید. بر طبق قانون این برنامه مهاجرتی افراد وابسته به شما شامل همسر و فرزندانتان می‌باشند. البته فرزندان شما تنها در صورتیکه کمتر از ۲۲ سال سن داشته و هیچ همسری نداشته باشند، جزء افراد وابسته به شما به حساب خواهند آمد.

نکات طلایی ویزای استارتاپ کانادا-هلدینگ مهاجرتی ویستا

4.اثبات تمکن مالی خود و خانواده‌تان در کانادا، از شرایط مهم دریافت ویزای استارتاپ کانادا می‌باشد!

برای واجد شرایط بودن به منظور دریافت ویزای استارتاپ کانادا، لازم است که به دولت این کشور ثابت کنید که از پس هزینه‌های جاری زندگی در کانادا برمی‌آیید. این شامل هزینه‌های مسکن، رفت و آمد، پرداخت قبض‌ها، خورد و خوراک و دیگر هزینه‌های جاری زندگی می‌باشد. به علاوه اگر به غیر از خودتان قرار است شخص یا اشخاص دیگری از اعضای خانواده‌ و وابستگانتان را نیز همراه با خود به کانادا ببرید، لازم است ثابت کنید که توان پرداخت هزینه‌های زندگی این شخص یا اشخاص را نیز دارید.

بیشتر بخوانید:مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سایر کشورها

5.اگر سرمایه ندارید می‌توانید از چند طریق مختلف سرمایه‌گذار جذب کنید!

یکی از شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا، دریافت نامه تأییدیه از سازمان‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید کانادا می‌باشد. در این نامه مشخص می‌شود که یکی از سازمان‌های سرمایه‌گذاری مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا، کسب و کار شما را مورد حمایت خود قرار می‌دهد. مطمئناً ایده و استارتاپ شما باید دارای شرایطی باشد که بتوانید نظر مثبت سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنید. برای مثال این ایده باید برای اقتصاد کانادا سودآور باشد. این از شروط اولیه جذب سرمایه‌گذار است.برای جذب سرمایه‌گذار باید طرح و مدل تجاری موفق و حرفه ای داشته باشید که بتوانید استارتاپ خود را ارایه دهید.پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر مقاله ویژگی‌های یک بیزینس پلن حرفه‌ای چیست؟ حتما مطالعه کنید.

دریافت این نامه و به دنبال آن اخذ ویزای استارتاپ می‌تواند از یکی از روش‌های زیر که تحت عنوان برنامه SUV شناخته می‌شود انجام بگیرد:

  • پیشنهاد سرمایه‌گذاری واجد شرایط؛ که مورد تأیید برنامه SUV program باشد. در این سرمایه‌گذاری لازم است که شما حداقل ۱۰ درصد از حق رأی مربوط به کلیه سهام سرمایه‌گذاری شده و قابل تصرف را دارا باشید و یا شما و یک سازمان سرمایه‌گذاری مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا به طور مشترک بیش از 50 درصد از حق رأی کسب و کار مورد نظر را داشته باشید.

همچنین اگر شما قصد سرمایه گذاری در کانادا را به عنوان مدیریت فعال آن در خود کانادا داشته و یا بخشی از فعالیت‌های تجاری آن را در داخل کانادا مدیریت کنید و یا به صورت یک کسب و کار مشارکتی با کانادا آن را اداره کنید، شامل این برنامه خواهید شد.

  • تعهد سرمایه‌گذاری بر روی ایده تجاری شما؛ که از جانب یکی از سازمان‌های مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا انجام شود. در این روش سازمان مورد نظر تأیید می‌کند که ایده بکر شما می‌تواند در اقتصاد کانادا تأثیر مثبت داشته و همچنین در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

میزان سرمایه مورد تأیید این برنامه به سازمان سرمایه‌گذار بستگی دارد. بر این اساس لازم است گروه سرمایه‌گذاران آنجل یا همان   designated angel investor groupبا حداقل ۷۵ هزار دلار سرمایه، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کانادا یا همان  designated venture capital fund با حداقل ۲۰۰ هزار دلار و یا سازمان‌های سرمایه‌گذاری انکوباتور یا همان designated business incubator شما را تأیید کند.

بیشتر بخوانید:نامه حمایتی در ویزای استارتاپ کانادا چه نقشی دارد؟

6.مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم از این کشور شود

برای دریافت ویزای استارتاپ و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق جذب سرمایه‌گذاران مورد تأیید دولت کانادا لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • صلاحیت شما توسط سازمان مورد نظر به دقت ارزیابی می‌شود.
  • شما علاقه خود نسبت به همکاری با سازمان مورد نظر را اعلام می‌کنید.
  • در این مرحله می‌توانید مجوز کار دریافت شده از طرف ادراه مهاجرت کانادا را ارائه و نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا درخواست ‌بدهید.
  • پس از تأیید درخواست مجوز کار، به کانادا سفر کرده و با سازمان سرمایه‌گذاری مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا در زمینه مشخص شده کار کنید.
  • در صورت واجد شرایط بودن و تأیید درخواست اقامت دائم، شما و اعضای خانواده وابسته‌تان می‌توانید اقامت دائم کانادا را بدست آورید.

بیشتر بخوانید:پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

7.مدت زمان بررسی درخواست ویزای استارتاپ و اقامت دائم کانادا

به طور معمول ۶ تا ۸ هفته تکمیل برنامه وضعیت سرمایه‌گذاری شما وقت می‌برد، ۶ تا ۸ هفته برای رسیدگی به درخواست مجوز کار شما زمان لازم است و ۱۲ تا ۱۶ ماه برای بررسی درخواست اقامت دائم از طرف شما زمان می‌گیرد. البته این مدت زمان‌ها قطعی نیست و ممکن است برای هر فرد بر اساس شرایط تفاوت داشته باشد.

در اینجا نکات مهم ویزای استارتاپ کانادا که دانستن آن‌ها برای شما واجب بود گفته شد.

برنامه استارتاپ کانادا مختص کارآفرینان خلاق و با تجربه برای راه اندازی کسب و کار نوپا و تکنولوژی محور

استارت آپ ویزای کانادا با مهاجران

خیلی‌ از افرادی که متقاضی کار و زندگی در کانادا هستند، دریافت ویزای استارتاپ این کشور را یک مسیر طولانی و پردرسر می‌دانند. اما این مسیر نیز با کمک فردی که در این زمینه دانش و تجربه کافی دارد، به راحتی انجام می‌گیرد.

مشورت با یک وکیل مهاجرت کانادا که دارای تخصص و تجربه کافی باشد، شما را زودتر به هدفتان خواهد رساند؛ از این رو مشاورین موسسه مهاجران با بیش از 23 سال سابقه فعالیت درخشان در امور مهاجرتی در خدمت شماست.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.