موسسه مهاجران

نامه حمایتی در دریافت سریع ویزای استارتاپ کانادا چه نقشی دارد؟

آیا طرح تجاری یا همان بیزینس پلن همه استارتاپ ها مورد تایید واقع میشوند؟مراحل اولیه برای دریافت استارت آپ کانادا کدامند؟چگونه باید حمایت سازمان های مشخص شده از سمت دولت کانادا را به دست بیاوریم؟اقامت در کشورهای دیگر و به صورت کلی مهاجرت، راه و روش‌های متنوعی دارد که هر کدام نیازمند تخصص، مهارت و توانایی های مخصوص به خود هستند و شرایط خود را دارند. یکی از مهاجرت به کانادا، ارائه ایده برای کسب نامه حمایتی و استارتاپ است. شما با آگاهی از صفر تا صد ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید برای اقامت این کشور را با خیال راحت تری اقدام کنید.

کانادا از جمله کشورهایی است که راه را برای مهاجرین بسیاری باز کرده است  و یکی از روش های مرسوم و البته اندکی سخت برای گرفتن اقامت راه اندازی استارتاپ کانادا و کسب و کارهای خلاقانه است. همچنین ویزای استارتاپی کانادا از اعتبار خوبی بهره‌­مند است.

بیشتر بخوانید : پذیرفته‌شدگان ویزای استارتاپ کانادا

نامه حمایتی کانادا(Letter of Support)  چیست؟

اما قبل از اینکه در مورد نامه حمایتی کانادا یا همان لتر آف ساپورت کانادا صحبتی شود بهتر است به سراغ تعریفی خلاصه و شفاف از استارتاپ برویم و با معنا و مفهوم این حوزه آشنا شویم. استارتاپ ها به کسب و کارهایی گفته می­شود که دارای چند فاکتور کلی هستند: اول اینکه عموماً در حوزه فناوری و تکنولوژی­‌اند . دوم اینکه خلاقانه هستند و باعث ارزش­‌آفرینی می‌­شوند و سوماً اینکه از منابع انسانی متخصصی تشکیل شده است که همگی مبتکر هستند. استارتاپ ها ممکن است در حوزه های مختلفی حضور پیدا کنند اما اصولاً بنا و اساس تمام این عرصه‌­ها تکنولوژی است.با بررسی نکات طلایی و ضروری استارت آپ کانادا که باید بدانید اطلاعات جامعی به شما در این برنامه میدهد.

بهتر است بعد از آشنایی مختصر با مفهوم استارتاپ ها به اقامت از طریق ایده در کانادا یا همان استارتاپ کانادا برگردیم. استارتاپ کانادا و به طور کلی گرفتن اقامت در کانادا از طریق استارتاپ نیازمند مراحلی است که هر تیم یا فردی باید دقیقاً آن مراحل را طی کرده و از آن عبور کند. در ادامه به سراغ این مراحل میرویم.

نامه حمایتی در ویزای استارتاپ کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا۱. مرحله اول گرفتن یک نامه حمایتی است. این مرحله از جمله سخت ترین کارهایی است که باید در پروسه اخذ ویزا برای استارتاپ کانادا طی کنید. در این مرحله شما باید به مراکز حمایتی پروژه ها در کانادا ایده خود و نحوه اجرا آن را ارئه دهید و همزمان آنها را مطمئن سازید که ایده استارتاپ کانادا شما بسیار خاص، مبتکرانه و مفید است.

چیزی که در این مرحله مهم است توانایی شما برای مجاب کردن این سازمان­ها است. این سازمان­های حمایتی باید مطمئن شوند که شما کسب و کاری متناسب با سیستم اقتصادی کانادا ارائه می­‌دهید. این تناسب یعنی علاوه بر اینکه باید مفید و کارآمد باشد، بلکه باید پاسخگوی نیازهای اقتصاد کانادا نیز باشد و قابلیت اجرایی شدن در این کشور را داشته باشد تا بتوانید به راحتی از این ایده استفاده کنید.

جهان امروز جهانی مملو از ایده های متنوع، انسان های باهوش و خلاق و تکنولوژی­‌هایی است که قابلیت ارائه شدن را دارند و به همین دلایل رقابت تنگاتنگی در این حوزه وجود دارد که ممکن است کار شمارا سخت­تر کند. بنابراین؛ بعد از اثبات اینکه شما سزاوار گرفتن ویزای استارتاپ کانادا هستید، نامه حمایتی یا همان letter of support برای شما و تیم شما صادر می­‌شود و به اداره مهاجرت کانادا ارسال می­گردد.

این نامه نشان دهنده این است که طرح شما توسط یکی از 3 سازمان حمایت از پروژه های کانادا پذیرفته شده و تحت حمایت­شان به سراغ مراحل بعد خواهید رفت. توجه داشته باشید داشتن این نامه از حیاتی­‌ترین امور در فرایند گرفتن ویزا و اقامت از طریق ایده است. یعنی برای تسهیل در روند گرفتن pr یا همان اقامت کشور کانادا اولین فاکتور داشتن این نامه حمایتی است.

بیشتر بخوانید : 5 شهر برتر کانادا برای استارتاپ‌ها

۲. مرحله دوم به اداره مهاجرت کانادا و افسران و مسئولان این اداره مربوط می‌­شود. مدارک شما به اداره مهاجرت می­‌رسد و پرونده مورد بررسی قرار می‌­گیرد تا بعد از طی شدن مسیر ویزا به شما تعلق بگیرد.

موارد گفته شده در بالا خلاصه­ای از روند گرفتن ویزا و اقامت از طریق استارتاپ کانادا بود این مراحل به خصوص مرحله اول شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که آگاهی از آنها کمک شایانی به شما در این مسیر خواهد کرد. ما در ادامه به توضیح و بسط این روند خواهیم پرداخت.

انواع سازمان ها و مراکز حمایت از پروژه ها

گفتیم که در مرحله گرفتن نامه حمایتی یکسری سازمان وجود دارند که طرح شما به آنها ارائه می­شود و آنها باید به طرح شما تاییدیه بدهند.همان طور در که سایت رسمی کانادا Canada.ca به آن اشاره شده است مهاجران نیز اطلاعاتی در مورد ارگان های کانادا که از این برنامه حمایت میکنند آورده است.در کانادا سه سازمان اصلی این وظیفه را بر عهده دارند که به اختصار عبارت­ند از:

  • Venture capital funds: این سازمان شامل چندین و چند سرمایه‌گذار است که سرمایه گذاری‌های هنگفت را هدایت و مدیریت می‌­کنند و چندین سال است در استارتاپ کانادا هم سرمایه گذاری کرده‌­اند. به این سازمان سرمایه گذاران ریسک­‌پذیر هم گفته می‌­شود. در اصل این مرکز با کمک چندین سرمایه گذار بزرگ اگر طرح شما را تایید کنند تا سقف 200.000 دلار حاضر به سرمایه گذاری روی ایده شما هستند. طرح و نامه حمایتی این مرکز با این مقدار از سرمایه‌گذاری در صورت تایید به مرحله دوم یعنی اداره مهاجرت فرستاده می­‌شود. بنابرین؛ اگر قصد گرفتن ویزای استارتاپ کانادا را دارید این سازمان می­‌تواند به شما نامه حمایتی بدهد.
  • Angel invest groups: دومین مرکزی که در کانادا با دادن نامه حمایتی و تامین هزینه، ایده شما را حمایت می­‌کند این مرکز به نام فرشته­‎‌های سرمایه گذار است. به صورت کلی هدف نهایی این مراکز بررسی ایده شما، تعیین هزینه­‌های برای سرمایه گذاری و در نهایت ارائه نامه حمایتی است اما هر کدام به روش خود این کار را انجام می­‌دهند و اسم خاص خود را دارند. نکته مهمی که در این مورد از مراکز وجود دارد این است که از افراد ثروتمندی تشکیل شده که شرط سرمایه‌­گذاری­شان در استارتاپ های کانادا سهیم بودن در سود است. در اصل آنها در مدیریت استارتاپ کانادا دخالتی ندارند. صرفا تایید کرده، نامه حمایتی را صادر می­کنند، هزینه هارا تقبل می­‌کنند و در نهایت در سود سهیم می‌­شوند. کف هزینه ای که این مراکز برای استارتاپ ها در نظر می­گیرند 75.000 دلار است.
  • Business incubators: آخرین مرکز حمایتی پروژه­ها در کانادا اصطلاحا شتاب­دهنده­‌های کسب و کار هستند. این مراکز علاوه بر اینکه نامه­های حمایتی را ارائه می­دهند و سرمایه گذاری مالی را انجام می­دهند کمک به رشد و توسعه کسب و کاری که طرحش ارائه شده است می­کنند. این مراکز مشاوره می­‌دهند، مربیانی برای چیدن بهترین و کارآمدترین تیم های کسب و کار دارند و نکته ای که بین این سازمان های شتاب­دهنده و بقیه مراکز وجود دارد این است، همانطور که از نامشان پیداست، کمک به شتاب گرفتن رشد و توسعه کسب و کارهاست.

نامه حمایتی یا letter of suppor - هلدینگ مهاجرتی ویستادر اصل این سازمان ها توسط عده­‌ای از سرمایه گذاران و ثروتمندان تشکیل شده است تا در تسریع رشد کسب و کار ها کمک کننده باشند. این سازمان­‌ها می­توانند فضای فیزیکی برای کار، خدمات مشاوره­‌ای و مالی را برای استارتاپ ها خصوصاً استارتاپ کانادا ارائه دهند. اما این خدماتی که این سازمان­‌ها در استارتاپ کانادا ارائه می‌دهند شامل چه خدماتی است؟ به برخی از آنها در زیر اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:مقایسه برنامه استارتاپ با دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کانادا!!

خدمات ارائه شده از سمت مراکز شتاب­دهنده کسب و کارها

  • ایجاد یک شبکه بازاریابی خوب و کمک به کسب و کارها برای بازاریابی: چیزی که در مسیر یک کسب‌وکار خصوصاً از نوع استارتاپ مهم است، ایجاد یک شبکه فروش برای ارائه خدمات است. این شبکه فروش یا بازاریابی در کشوری دیگر ممکن است سخت­تر ایجاد شود. سازمان­های شتاب­دهنده با ارائه این خدمت به تیمی که از کشورهای دیگر وارد شده‌­اند و اقامت استارتاپ کانادا را گرفته‌­اند، کمک می­کنند تا فضای بازاریابی خود را هرچه سریع­تر شروع کرده و ارتقا دهند.
  • کمک به مدیریت مالی و حسابداری مرتبط با کسب و کارها و تیم‌­ها: از اساسی­ترین مسائلی که ممکن است بین ایده‌­ها و اجرایی شدنشان گم شود مسائل مالی یا در اصل سواد مالی است. مراکز خدماتی شتاب­‌دهنده در این مورد بسیار کمک می­کنند تا شما و تیم شما در حوزه مالی و مدیریتی خودکفا شوید.
  • ارائه مشاوره‌های مربوط به برندینگ، مارکتینگ و حوزه­‌های اصولی کار: در استارتاپ­‌ها ایده و نوآوری حرف مهمی را می­زند. اما برای موفقیت ادامه­‌دار و توسعه دادن کسب و کار، اصولی برای مارکتینگ و برند کردن ایده وجود دارد که خوب است تمام اعضای تیم آموزشش را ببینید. یکی از کارهایی که شتاب­‌دهنده ها می­کنند کمک به یادگیری این اصول است.
  • دسترسی به یکسری وجوه مالی و وام­‌های بانکی که ادامه مسیر را برای استارتاپ‌­ها هموارتر می­کند: درست است که این مراکز در ابتدا وجوهی را به استارتاپ­‌ها می­دهند و سرمایه­گذاری­‌های اولیه را انجام می­دهند، اما همه ما می­دانیم که این سرمایه­‌گذاری و گردش مالی اگر ادامه­‌دار نباشد، ممکن است بیزنس به خطر افتد. پس بهترین راه چیست؟ شتاب­دهنده‌­ها برای حل این مشکل اقدام به دادن وام­‌های مختلف می‌­کنند و یا مسیری را برای تامین مسائل مالی استارتاپ‌­ها باز می­کنند تا این گردش مالی مقطعی نباشد و همیشگی شود تا استارتاپ مسیر قطعی خود را پیدا کند و به قطعیت در مسائل مالی برسد. بدین صورت استارتاپ­‌ها خصوصاً استارتاپ کانادا از امنیت مالی بیشتری برخوردار است.
لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.