موسسه مهاجران

ویزای اکسپرس اینتری کانادا

آیا میدانستید طبق آخرین قرعه‌کشی حدود 27000 نفر از متقاضیان توانسته‌اند ویزای اکسپرس اینتری کانادا و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند؟ اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیازبندی است که برای جذب نیروی کار راه اندازی شده است و به عنوان یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا شناخته می‌شود. کانادا بیشترین تعداد مهاجران خود را از طریق این سیستم پذیرش می‌کند.

روش‌های مختلفی برای ورود به خاک کانادا وجود دارد. از جمله دریافت ویزای تحصیلی، کاری و توریستی که از مهم‌ترین موارد به‌حساب می‌آیند. اما دریافت این ویزاها کمی سخت و چالش‌برانگیز است. ویزای اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم امتیازبندی دارد. افراد می‌توانند با داشتن مدارک تحصیلی، زبان و رزومه کاری به حداقل امتیاز دست پیدا کرده و دریافت ویزای کانادا خود را تسهیل ببخشند. گرفتن این ویزا یکی از روش‌های راحت برای ورود به خاک کانادا به‌صورت دائمی است.

اگر هیچ سابقه تحصیلی و کاری در کانادا ندارید، دریافت اکسپرس اینتری برای شما می‌تواند آسان‌تر از ویزاهای دیگر باشد. ما در این مقاله شرایط دریافت این ویزا را به همراه هزینه‌ها و مراحل کاری آن به شما توضیح خواهیم داد. برای آشنایی کامل برای نحوه دریافت ویزای Express entry کانادا تا آخر مقاله همراه “مهاجران” باشید.

ویزای Express Entry کانادا چیست و چه کاربردی دارد؟

کانادا از سال ۲۰۱۵ به بعد سیستم اکسپرس اینتری خود را به راه انداخت. دلیل راه‌اندازی این سیستم، جذب نیروهای کاری فعال و جوان در خاک کانادا برای توسعه این کشور بود. آمارها نشان داده که 5.9 میلیون نفر از جمعیت ۳۶ میلیونی این کشور افراد بالای ۶۵ سال هستند. در نتیجه ۱۶ درصد از جمعیت کانادا را افرادی با سن بالا تشکیل دادند.

دولت فدرال کانادا برای جذب نیروهای جوان سعی کرده تا مهاجرت را برای افراد مختلف در سرتاسر دنیا راحت‌تر بکند. به همین دلیل سیستم Express Entry را راه‌اندازی کرده است. همچنین از سال ۲۰۱۹ دولت کانادا هرساله حدود 30،000 نیروی متخصص را برای برطرف‌کردن نیازهای اقتصادی، جذب کشور خود می‌کند.

تقریباً می‌توان گفت که بیشترین تعداد افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام میکنند. این سیستم از طریق سه شاخه:

  • نیروی متخصص فدرال
  • مشاغل فنی و حرفه ای
  • تجربه کانادایی

سالانه گزينش های متعددی را انجام داده و برای تعداد زیادی از متقاضیانی که در در جدول امتیاز بندی CRS تشکیل پروفایل داده اند دعوتنامه صادر می‌کند.
همچنین برنامه مهاجرتی ساسکاچوان کانادا شاخه EE نیز از این سیستم پیروی می‌کند. افراد بایستی برای دریافت این ویزا، جزو یکی از این گروه‌ها قرار بگیرند.

شرایط دریافت ویزای اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

تمامی اشخاص باید در هر سالی که قصد دریافت ویزای اکسپرس اینتری کانادا را دارند، حداقل امتیاز مربوطه همان سال را کسب نمایند. این امتیازبندی نیز بر اساس تحصیلات، سابقه کاری در ۱۰ سال گذشته، دانش زبان انگلیسی یا فرانسه، سن و انطباق‌پذیری (سابقه تحصیلی یا کاری در کانادا) محاسبه می‌شود.

 

درحال حاضر کاربران می‌تواند با رسیدن به امتیاز ۶۷ در این سیستم ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام نیز هر شخصی که بتواند امتیازهای بالاتری را در مراحل بعدی به دست بیاورد، ویزای کانادا را دریافت خواهد کرد. برای محاسبه امتیاز خود و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان “موسسه مهاجران” تماس برقرار کنید.

همچنین هر فرد نسبت به‌مجرد یا متأهل بودنش بایستی دارای تمکن مالی مناسبی باشد. حداقل گردش حساب و تمکن مالی نیز بر اساس شرایط زیر متغیر خواهد بود:

  • تمکن مالی برای یک نفر: ۱۳۲۱۳ دلار کانادا
  • برای دو نفر: ۱۶۴۴۹ دلار کانادا
  • برای سه نفر: ۲۰۲۲۲ دلار کانادا
  • برای چهار نفر: ۲۴۵۵۳ دلار کانادا
  • برای پنج نفر: ۲۷۸۴۷ دلار کانادا
  • برای شش نفر: ۳۱۴۰۷ دلار کانادا
  • برای هفت نفر: ۳۴۹۶۷ دلار کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به چه روشی است؟

در مرحله اول بایستی اطلاعات موردنیاز خود را در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا به ثبت برسانید. با تشکیل پروفایل، پاسخ‌دهی به سؤالات آزمون و بررسی امتیازهای به‌دست‌آمده در مورد صلاحیت اخذ ویزای کانادای شما تصمیم‌گیری می‌شود. توجه داشته باشید که تمامی این اطلاعات باید بر اساس واقعیت درج شوند. درصورتی‌که اداره مهاجرت، متوجه عمدی واردکردن دیتاهای اشتباه شود، ۵ سال شما را از دریافت ویزای کانادا محروم خواهد کرد.

 

مرحله دوم مربوط به ارسال مدارک لازم برای اکسپرس اینتری کانادا است. در این گام بایستی مدارک خود را که شامل موارد زیر هستند آماده کنید:

  • مدارک تحصیلی
  • پاسپورت
  • مدارک زبان
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • آزمایش‌های پزشکی
  • اثبات تمکن مالی
  • دعوت‌نامه از سوی کارفرما (اختیاری)
  • دعوت‌نامه از سوی ایالت‌های کانادا (اختیاری)

تمامی این اسناد بایستی به‌صورت رسمی ترجمه شوند. همچنین توجه داشته باشید که مدارکی مانند نمره زبان، مدت‌دار هستند. درصورتی‌که از تاریخ گواهی گذشته باشد، بایستی دوباره آزمون دهید.

پس از آماده‌کردن مدارک، باید مشخصات و اطلاعات خود را در پروفایل ثبت نمایید. درصورتی‌که دارای صلاحیت باشید، سیستم شما را وارد ابزارهای رتبه‌بندی می‌کند. در این بخش از شما سؤالاتی پرسیده شده و با پاسخ به آن‌ها، امتیازدهی اصلی انجام می‌شود. برای پاسخ‌دادن به این سؤالات حدوداً ۶۰ روز زمان خواهید داشت. البته زمان پاسخ‌دهی کمتر از ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید.

پس از بررسی پاسخ‌ها و صلاحیت شما، یک دعوت‌نامه ارسال می‌شود. توسط این نامه می‌توان درخواست اقامت کانادا خود را در اداره مهاجرت کانادا ثبت کنید.موسسه مهاجران سعی کرده است جهت کم تر کردن دغدغه های مشتریان خود و بهینه کردن زمان تمامی این خدمات به صورت تخصصی در مجموعه مهاجران انجام دهد.

 

حداقل هزینه ویزای اکسپرس اینتری کانادا چند دلار است؟

برای بازکردن حساب کاربری و ثبت اطلاعات در اپلیکیشن فی بایستی برای هر متقاضی مبلغ ۵۵۰ دلار کانادا پرداخت نمود. البته این مبلغ برای افراد زیر ۲۲ سال ۱۵۰ دلار خواهد بود. هزینه لندینگ فی نیز ۵۰۰ دلار بوده و بایستی برای تست زبان، ارزیابی مدارک تحصیلی و ترجمه آن‌ها نیز مبالغی را پرداخت کنید.

با دریافت ویزای Express Entry کانادا، به رؤیاهای مهاجرت دست پیدا کنید

اکسپرس اینتری کانادا یکی از بهترین راه برای مهاجرت افراد دارای تخصص است. این سیستم در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. از همان سال بیشترین تعداد مهاجران از طریق همین ویزا، اقامت دائم خود را دریافت کردند.

شما برای دریافت ویزای اکسپرس اینتری کانادا نیازمند به رزومه کاری، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سن مناسب هستید. با داشتن این شرایط جزو یکی از کاندیداهای ورود به کشور کانادا از طریق اکسپرس اینتری می‌شوید.

شما می‌توانید برای آشنایی با سیستم امتیازدهی و بررسی شرایط خود با مجموعه “مهاجران وب” ارتباط برقرار کنید. مشاوران و کارشناسان متخصص ما به‌صورت رایگان، مشاوره‌ای حرفه‌ای را به شما ارائه خواهند داد. کافیست تا با شماره ۰۲۱۷۵۹۹۳ تماس گرفته و از خدمات مهاجرتی کانادا با موسسه مهاجران استفاده کنید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.