موسسه مهاجران

ویزای توریستی کانادا

اگر می‌خواهید به دیدار دوستان و اعضای خانواده خود، که اکنون به کانادا مهاجرت کرده‌اند بروید و در کنار آن، سری هم به جاذبه‌های گردشگری کانادا بزنید؛ همین حالا برای ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

می‌خواهید به کانادا سفر کنید اما اطلاعات چندانی، در مورد ویزای توریستی کانادا ندارید؟ نگران نباشید. در این مقاله با مهاجران وب همراه شوید، تا تمام دانستنی‌های لازم در مورد ویزای توریستی کانادا را بدانید.این برنامه یکی از راه های گرفتن ویزای کانادا برای توریست محسوب میشود.

  آشنایی با انواع ویزای توریستی کانادا

به طور کلی ویزای توریستی (گردشگری) کانادا، در دو گروه مختلف قرار می‌گیرد:

ویزای یکبار ورود توریستی (single entry)

با ویزای توریستی یکبار ورود کانادا، گردشگر می‌تواند تنها یکبار در زمانی معین و تا مدتی مشخص وارد خاک کانادا شود. به عبارتی دارنده ویزای یکبار ورود (ویزای سینگل) تنها می‌تواند یکبار وارد خاک کانادا شده و باید در زمان قید شده در ویزا این کشور را ترک کند.

ترک کانادا بسیار زود‌تر از زمان قید شده در ویزا سینگل، به معنای این نیست که فرد متقاضی می‌تواند در مدت اعتبار باقی مانده در ویزا، دوباره به کانادا برگردد. در چنین شرایطی ایشان باید دوباره، برای ویزای توریستی کانادا درخواست کند.

ویزای چندبار ورود توریستی (multiple entry)

ویزای مولتی کانادا یا همان ویزای توریستی در اصل نوعی ویزا با اقامت موقت است، اما اعتبار آن براساس قوانین مهاجرتی کانادا، جز در مواردی خاص، تا پایان اعتبار پاسپورت متقاضی خواهد بود. با ویزای multiple entry کانادا فرد متقاضی می‌تواند، به صورت نامحدود وارد خاک کانادا شده و هر بار برای 6 ماه، بدون هیچ محدودیتی در کانادا اقامت داشته باشد. همچنین امکان تمدید مدت 6 ماه، در صورت قانع کننده بودن دلایل فرد متقاضی وجود دارد.جهت اطلاعات بیشتر و به روز پیشنهاد میشود حتما مقاله ویزای مولتی کانادا چیست؟ با اطلاعات کامل به کانادا مهاجرت کنید را مطالعه کنید.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی کانادا

  • باید پاسپورت معتبری داشته باشید
  • از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشید
  • برای پرداخت هزینه‌های سفر از تمکن مالی و سرمایه کافی برخوردار باشید
  • باید تعهد بدهید، که بعد از بازدید از جاذبه‌های گردشگری کانادا را ترک کرده و به فکر اشتغال و اقامت دائم نیستید.
  • باید گواهی عدم سوپیشینه ارائه دهید.
  • در طول مدت اقامت کانادا، باید از تمام قوانین این کشور پیروی کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • دعوتننامه از فرد یا سازمانی در کانادا، همراه با کارت شناسایی و مدارک مالی فرد دعوت کننده
  • پاسپورت معتبر و عکس پاسپورتی
  • ترجمه رسمی سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی
  • پرینت گردش حساب
  • ترجمه مدارک شغلی
  • رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت
  • اجازه خروج برای فرزندان زیر 18 سال
  • تکمیل فرم‌های ویزا

مراحل اولیه برای گرفتن ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا می‌توانید از دو طریق، آنلاین یا حضوری اقدام کنید. در روش آنلاین فرد متقاضی وارد سایت سفارت کانادا شده و برای خود اکانت می‌سازد.

سپس باید با کمک مدارک مورد نیاز، فرم‌های مربوطه را پر کند. در روش آنلاین به کارت اعتباری و اسکنر و دوربین برای ارسال مدارک نیاز است.

در روش حضوری فرد متقاضی برای دریافت ویزای توریستی کانادا، ابتدا باید از سفارت این کشور درخواست وقت کند. سپس تا زمان رسیدن موعد مقرر، مدارک خود را آماده کرده تا در زمان مشخص شده آن‌ها را به یکی از سفارتخانه‌های کانادا در کشور‌های همسایه ایران مانند ترکیه یا ارمنستان ارائه دهد. همزمان با ارسال مدارک باید، هزینه‌های مربوط به ثبت اطلاعات بیومتریک نیز پرداخت شده و انگشت نگاری انجام شود. در نظر داشته باشید که در این مرحله نحوه ارائه مدارک، می‌تواند در قبول درخواست تاثیر مستقیمی بگذارد.

 

در چنین شرایطی برای کاهش ریسک و تاثیر بیشتر، فرد متقاضی باید برای ارائه بهتر مدارک از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرد. این پروسه باید توسط مشاورین و وکلای مهاجرتی، انجام شود.

پس از تایید سفارتخانه فرد متقاضی، تا 30 روز زمان خواهد داشت که برای ثبت اطلاعات بیومتریک به کنسولگری کانادا مراجعه کند. در این پروسه نیازی به انجام تست‌های پزشکی گوناگون نیست و فرد متقاضی تنها باید، برخی از آزمون‌های پزشکی را در صورت نیاز انجام دهد.

ریجکت یا رد شدن ویزای توریستی کانادا

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد، بعد از اخذ ویزای توریستی وارد کانادا شده و بعد درخواست پناهندگی داده‌اند. به همین دلیل است که دولت کانادا، برای جلوگیری از این مشکل قوانین سخت گیرانه‌ای برای صدور ویزای توریستی وضع کرده است. پس رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا (ریجکت ویزا)، برای شخصی با هر میزان هزینه و زمانی که گذاشته باشد ممکن است.

در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند، باعث رد شدن درخواست ویزا یا به اصطلاح ریجکت ویزا شوند اشاره می‌کنیم:

  • نداشتن سابقه و تاریخچه سفری مناسب
  • وجود وابستگی‌های زیاد خانوادگی در کانادا و نداشتن وابستگی در کشور مبدا
  • نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا
  • نداشتن تمکن مالی و دارایی کافی
  • قانع کننده نبودن هدف سفر به کانادا
  • عدم تناسب زمان پیشنهادی برای اقامت با هدف سفر
  • داشتن سوسابقه و رفتار‌های مخاطره آمیز

با ریجکت ویزا، فرد متقاضی می‌تواند با ارسال نامه‌ای رسمی بازنگری مجدد پرونده را درخواست کند. البته اعتراض به ریجکت و فرستادن نامه، ضوابطی دارد که باید رعایت شوند در غیر این صورت سفارت هیچ رسیدگی به پرونده نخواهد کرد. متقاضی هیچ محدودیتی برای درخواست مجدد ویزا ندارد، اما در صورت بعد از ارسال نامه اعتراض بهتر است تا رسیدن پاسخ از سفارت کمی صبر کند.

 

صدور ویزای توریستی کانادا چقدر زمان می‌برد؟

زمان مناسب برای صدور ویزای توریستی کانادا، توسط اداره مهاجرت این کشور در حدود 133 روز تعیین شده است. در مواردی صدور ویزای توریستی، می‌تواند سه ماهه باشد.

ویزای بیزنس ویزیتوری (ویزای توریستی 5 ساله)

بعد از اینکه فرد متقاضی تمکن مالی، توانایی و مهارت خود را برای سرمایه گذاری در کانادا ثابت کرد موفق به دریافت ویزای 5 ساله توریستی کانادا می‌شود. ویزای بیزنس ویزیتوری، هیچ تفاوتی با ویزای توریستی کانادا ندارد، تنها به این خاطر ویزای بیزینس نام گرفته، که فرد متقاضی می‌تواند براساس شرایط شغلی و مالی مناسبی که در کشور خود دارد فرصت‌های شغلی یا سرمایه گذاری در کانادا را بررسی کند. برای دریافت این ویزا متقاضی باید ثابت کند که قصد ماندن در کانادا و وارد شدن به بازار کار این کشور را ندارد. همچنین باید ثابت کند که منبع درآمد ایشان، در خارج از کانادا است.

برای اخذ ویزای توریستی نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید!

با توجه به پیچیدگی‌های مقررات اخذ ویزا توریستی در کانادا، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاورین مهاجرتی در زمینه خدمات مهاجرتی کانادا مشورت بگیرید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 02175993 با کارشناسان مهاجران در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.