موسسه مهاجران

حقایق مهم آب و هوایی کانادا را بیشتر بدانید

آب و هوای کانادا

حقایق مهم آب و هوایی کانادا که قبل از مهاجرت باید بدانید، کانادا دومین کشور بزرگ جهان به حساب آمده و طبیعی است که دارای تنوع قابل توجهی در اقلیم و آب و هوا باشد. بخش شمالی کانادا دارای آب و هوایی سرد است که تابستان‌ها در آن کمتر از ۲ ماه به طول می‌انجامد. شاید به همین خاطر است که بیشتر جمعیت کانادا در نزدیکی مرز جنوبی این کشور که دارای آب و هوای گرم‌تری است زندگی می‌کنند.

در ادامه اطلاعات جالبی در مورد شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کانادا در اختیارتان قرار خواهیم دارد. اما پیش از آن آیا می‌دانید کدام شهرهای کانادا به لحاظ آب و هوا برای زندگی بهتر هستند؟ اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است شرایط آب و هوایی ایده‌آل خود را نیز در انتخاب شهر مقصدتان لحاظ کنید.

حقایق مهم آب‌و‌هوای بریتیش کلمبیا

بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب و هوا

کانادایی‌ها هیچ موضوعی را برای گفتگو بیشتر از آب و هوا دوست ندارند! مردم کانادا هنگام انتخاب مکان برای زندگی، به حداقل رساندن تعداد روزهایی که صرف پارو کردن برف می‌کنند را، پیش از هر عامل دیگری در نظر می‌گیرند. در ادامه سه منطقه کانادا که دارای معتدل‌ترین روز و شب‌ها است و البته شهرهای خوش آب و هوای آن را معرفی می‌کنیم:

  • بریتیش کلمبیا

اگر بخواهیم از مطلوب‌ترین منطقه آب و هوایی در کانادا صحبت کنیم، هیچ استانی نمی‌تواند به گرد پای بریتیش کلمبیا برسد. شهرهای Summerland و Penticton که در شمال غرب منطقه Kelowna در Okanagan Valley واقع شده‌اند، در سال‌های اخیر در صدر فهرست معتدل‌ترین شهرهای کانادا قرار گرفته‌اند. این مناطق دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل هستند. به طور متوسط 129 روز از سال ​​در این مناطق دارای دمای هوای بالای 20 درجه سانتی‌گراد می‌باشند. همچنین 255 روز در سال، دمای این منطقه بالای  صفر درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:برنامه استانی بریتیش کلمبیا کانادا

  • انتاریو

دومین استان گرم کانادا انتاریو است. شهرهایی مانند Kingsville، Leamington  و Chatham-Kent در جنوبی‌ترین نقطه کانادا در این استان، دارای آب و هوای معتدل نسبت به بقیه مناطق هستند. تورنتو نیز اگرچه به لحاظ آب و هوایش مشهور نیست، اما زمستان‌های معتدل‌تری نسبت به سایر مناطق کانادا دارد. دمای هوای 264 روز در سال در تورنتو، بالاتر از صفر درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:برنامه استانی انتاریو

  • آلبرتا

استان آلبرتا و به خصوص شهر کلگری به داشتن روزهای آفتابی معروف است. دمای هوا در تابستان‌های آلبرتا تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود. شهرهای ادمونتون و ساسکاچوان از دیگر شهرهای خوش آب و هوای استان آلبرتا می‌باشند.

حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا

حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا که قبل از مهاجرت باید بدانید

مهم‌ترین این حقایق عبارتند از:

  1. کانادا کشوری چهار فصل محسوب می‌شود!

کانادا اغلب به عنوان کشوری با آب و هوای سرد و برفی شناخته می‌شود، اما در حقیقت آب و هوای این منطقه به اندازه چشم‌اندازهایش متنوع است. جالب است بدانید، کانادایی‌ها از چهار فصل مجزا لذت می‌برند. این تنوع اقلیم به ویژه در مناطق پرجمعیت آن در امتداد مرز ایالات متحده، تجربه می‌شود. دمای هوا در تابستان و در طول روز می‌تواند تا 35 درجه سانتی‌گراد و حتی بالاتر از آن افزایش یابد. در حالیکه دمای هوای پایین‌تر از 25 درجه سانتی‌گراد در زمستان غیر معمول نیست. بهار و پاییز نیز دارای دمای هوای معتدل‌تری هستند.

  1. اگر آب و هوا را دوست ندارید، فقط ۵ دقیقه صبر کنید!

این یک ضرب‌المثل معروف در کانادا به حساب می‌آید. منشأ این ضرب‌المثل به تغییر دمایی قابل توجه مناطق مختلف در این کشور برمی‌گردد. حتی پیش آمده است که در یکی از مناطق کانادا دمای هوا در عرض ۱ ساعت از ۱۹- درجه سانتی‌گراد به ۲۲ درجه سانتی‌گراد تغییر یافته است! این دومین مورد از  حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا بود با ما همراه باشید تا بقیه کل 11 مورد را شرح دهیم.

  1. گرم‌ترین شهر کانادا در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است!

ونکوور بر اساس تعداد زیادی از ارزیابی‌ها، گرم‌ترین منطقه کانادا به حساب می‌آید. در این منطقه در کل طول سال تنها ۳۵ سانتی‌متر برف می‌بارد. ونکوور در  ساحل غربی کانادا واقع شده است. آب و هوای این منطقه بارانی و معتدل به حساب آمده و به ندرت برف می‌بارد، مگر در کوهستان‌ها. در ضمن ویکتوریا در ونکوور به گرم‌ترین منطقه کانادا معروف است.

بالاترین درجه حرارت درجه در تابستان‌های ونکوور حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. در زمستان نیز متوسط دمای هوا در این منطقه حدود ۷ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. تقریباً نیمی از روزهای زمستان در ونکوور باران می‌بارد، اما بیشتر روزهای تابستان در این منطقه آسمان کاملاً آفتابی است.

  1. سردترین شهر کانادا در استان کبک واقع شده است!

شهر   Saguenay پایین‌ترین دمای هوای میانگین در طول سال را در کشور کانادا به خود اختصاص داده است. در این شهر بالاترین دمای هوا حدود ۸ و پایین‌ترین آن  ۳- درجه سانتی‌گراد می‌باشد. البته دمای هوای ۳- خیلی سرد به نظر نمی‌رسد اما، این میانگین دمای هوای سالانه در شهر  Saguenay است. در ماه ژانویه سرمای این شهر تا ۲۱- درجه نیز تشدید می‌شود، بنایراین سومین مورد از حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا را توضیح دادیم در ادامه به بقیه موارد می‌پردازیم.جهت اطلاعات مهاجرتی بیشتر مهاجرت به کبک مطالعه کنید.

 

حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا

  1. سردترین منطقه غیرمسکونی کانادا و تغییرات دمایی عجیب در آن!

شاید Saguenay در استان کبک سردترین شهر کانادا به حساب بیاید، اما مطمناً مناطقی در این کشور وجود دارد که آب و هوای سردتری از Saguenay دارد. منطقه خالی از Eureka در Nunavut شاید سردترین شهر کشور کانادا باشد.

این شهر در بالای دایره قطبی در جزیره Ellesmere Island واقع شده است. جالب است بدانید این منطقه دارای حداقل میزان بارش در کل کشور است. و جالب‌تر اینکه در ۲۶ جولای سال ۲۰۲۰، دمای این منطقه تا ۱۹.۵ درجه سانتی‌گراد افزایش یافت؛ به طوریکه هواشناسان ساکن در ایستگاه هواشناسی در این منطقه مجبور شدند در و پنجره‌ها را باز بگذارند تا از گرمای زیاد نجات پیدا کنند!

بیشتر بخوانید:چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

  1. شهر قاره‌ای در کانادا!

در منطقه تورنتو، آب و هوا قاره‌ای است. آب و هوای قاره‌ای در یک منطقه یعنی زمستان‌ها سرد و برفی و تابستان‌ها گرم و مرطوب می‌باشد. بالاترین دمای هوا در تابستان تورنتو حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. در زمستان‌های تورنتو نیز دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به علاوه به طور متوسط ​​7 روز در هر ماه در تورنتو باران می‌بارد.

  1. سردترین و گرم‌ترین ماه سال در کانادا!

به طور کلی، سردترین ماه سال در کانادا ژانویه است، با متوسط ​​دمای 5 درجه سانتی گراد. با این حال، کانادا کشور وسیعی است و دامنه دما نیز در آن گسترده می‌باشد. بنابراین در ماه ژانویه، در حالیکه بسیاری از شهرها کمترین دمای خود را ثبت می‌کنند، مناطقی مانند ویکتوریا، قبل همچنان گرم هستند. ماه‌های جولای و آگوست نیز دارای گرم‌ترین دمای هوا در کانادا می‌باشند.

  1. کانادا و روسیه رقیب آب و هوایی هستند!

کانادا در بعضی از زمان‌ها در سال بر سر جایگاه سردترین کشور جهان با روسیه رقابت تنگاتنگی دارد. در واقع میانگین دمای هوای این منطقه در طول سال که برابر با ۵.۶ درجه سانتی‌گراد است، آن را به رقیب سرسخت روسیه تبدیل کرده است.

 

حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا

  1. کانادا بهترین مکان برای علاقمندان به راه رفتن در مه!

منطقه Grand Banks در Newfoundland کانادا مه‌آلودترین منطقه جهان به حساب می‌آید. این منطقه در زمستان 40 درصد و در تابستان تا 84 درصد پوشش مه را تجربه می‌کند.

  1. به سردی ۶۳- درجه سانتی‌گراد!

پایین‌ترین دمای ثبت شده در کانادا و آمریکای شمالی، متعلق به روستای  Snag در منطقه  Yukon بوده است. در تاریخ 3 فوریه سال 1947، دمای هوای این منطقه برابر با ۶۳- درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

  1. شاخص UV اختراع کانادایی‌ها است!

این بود حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا که قبل از مهاجرت باید بدانید، برای کشوری که بدون شک بخاطر آب و هوای سردش شهرت زیادی در جهان دارد، تا حدی عجیب به نظر می‌رسد که کانادایی‌ها شاخص UV را ابداع کرده‌اند. شاخص UV معیاری از شدت تابش فرابنفش خورشید در طیف آفتاب سوختگی است. در واقع با افزایش اشعه ماوراء بنفش، اشعه خورشید می‌تواند آسیب بیشتری به پوست، چشم و سیستم ایمنی بدن وارد کند. در سال 1992، دانشمندان محیط زیست کانادایی این شاخص را به عنوان یک ابزار حفاظت از سلامت برای مردم این کشور معرفی کردند و اکنون در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود.

 

حقایق مهم آب‌و‌هوای کانادا

 

حتماً می‌دانید که لازم است قبل از مهاجرت به کانادا در مورد شرایط آب و هوایی مناطق مختلف آن بیشتر بدانید. در این مقاله  موسسه مهاجران به شما کمک کردیم که علاوه بر اینکه اقلیم شهرها و مناطق مختلف کانادا را بشناسید، دید بازتری نسبت به آب و هوای جایی که قرار است در آن زندگی کنید، به دست آورید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.