موسسه مهاجران

5 دانشگاه برتر کانادا + آمار پذیرفته شدگان 2022

آیا می دانستید دانشگاه‌های برتر کانادا به عنوان دارنده‌ی یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در سطح جهانی،به یکی از مقاصد برتر جهان جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شده است؟ بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در این کشور را میشناسید؟از هزینه های اخذ ویزای تحصیلی در کانادا مطلع هستید؟ تحصیل در یکی از بهترین نظام‌های آموزشی دنیا سالانه تعداد بسیار زیادی از مشتاقان تحصیل در کانادا را به سمت خود جذب می‌کند. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا از طریق جذب دانشجویان بین‌المللی و تشویق به همکاری‌های بین‌المللی به ترویج چشم اندازی جهانی مشهور هستند، بنابراین می‌توان فضایی جهانی را در محوطه‌ی دانشگاه‌های کانادا انتظار داشت. با توجه به موارد فوق، استانداردهای بالای زندگی و همچنین سیستم آموزشی عالی این کشور، می‌توان گفت تحصیل در کانادا و دریافت مدرک از دانشگاه‌های این کشور موجب گشوده شدن درهای موفقیت و ایجاد فرصت‌های بی‌پایان می‌شود.حتی می توان به واسطه آن مهاجرت به کانادا با یک برنامه ریزی صحیح انجام گیرد.

تحصیل در کانادا

کانادا دارای 10 دانشگاه از 250 دانشگاه برتر جهان است. موسسات آموزش عالی این کشور از دانشگاه‌های کوچک با محیط‌های آموزشی صمیمی تا دانشگاه‌های پژوهشی و تحقیقاتی بزرگ با شهرت در سطح جهانی را شامل می‌شود. جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، کانادا را برای تحصیل خود برمی‌گزینند.

طبق رتبه بندی سایت timeshighereducation در سال 2022، حدود 32 موسسه کانادایی جزو بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شوند. دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا دو مورد دانشگاه‌های برتر کانادا هستند که از لحاظ علمی و تحقیقاتی از امتیاز بالایی برخوردارند؛ و ما در این مقاله قصد داریم این 2 دانشگاه و همچنین 3 دانشگاه برتر دیگر کانادا را به شما معرفی کنیم.

بیش از 100 دانشگاه کانادا اعم از دولتی و خصوصی بیش از 15 هزار برنامه در تمام سطوح را ارائه می‌دهند و تمام رشته‌های تحصیلی را پوشش می‌دهند. مدارک دانشگاهی در کانادا مدارک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند که معادل مدارک تحصیلی کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و بریتانیا می‌باشد.

هزینه‌ تحصیل در کانادا

به طور کلی هزینه‌ها در دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف با هم متفاوت است. برای یافتن دانشگاه مناسب و مورد نظر خود بایستی طیف وسیعی از دانشگاه‌ها را جستجو کنید تا گزینه‌ی ایده آل خود را بیابید. شهریه‌ها می‌تواند از 1800 دلار تا 20 هزار دلار متفاوت باشد. همچنین هزینه‌های زندگی برای یک سال به طور متوسط 12 هزار دلار تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید:شرایط تحصیل در کانادا چیست؟ صفر تا صد تحصیل در کانادا

معرفی دانشگاه‌‌های برتر کانادا

در جدول زیر 5 دانشگاه برتر کانادا را برای شما لیست کرده‌ایم.

رنک جهانی 2022رنک کشور کانادا 2022دانشگاهاستانشهر
181University of TorontoOntarioToronto
372University of British ColumbiaBritish ColumbiaVancouver
443McGill UniversityQuebecMontreal
804McMaster UniversityOntarioHamilton
885University of MontrealQuebecMontreal
  • دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو معتبرترین و بزرگترین دانشگاه کانادا است و یکی از برترین مراکز آموزشی-تحقیقاتی این کشور محسوب می‌شود که در رتبه نخست دانشگاه‌های برتر کانادا قرار می‌گیرد. این دانشگاه یک موسسه دولتی است که در سال 1827 تاسیس شد. دانشگاه تورنتو بر اساس سایت‌های معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان مانند www.shanghairanking.com رتبه کلی 22 و همچنین توسط سایت www.usnews.com، رتبه‌ی 16 در جهان و رتبه‌ی نخست در کانادا را از آن خود کرده است.

این دانشگاه متشکل از 3 دانشکده با نام‌های- سنت جورج (St. George) ، میسیساگا (Mississauga) و اسکاربورو (Scarborough) می‌باشد که در تورنتو و اطراف آن واقع شده است. تقریبا 95 درصد از دانشجویان مقاطع بالاتر از کارشناسی و بیش از 60 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشکده مرکز شهر سنت جورج تحصیل می‌کنند.

دانشگاه تورنتو از نظر سطح علمی جایگاه ویژه‌ای دارد و شامل بخش‌های دانشگاهی است که بر طیفی از رشته‌های علوم کاربردی و مهندسی، مدیریت و بهداشت عمومی متمرکز است. در مجموع، این دانشگاه حدود 700 برنامه در مقطع کارشناسی و بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد و حدود 80 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

زبان اصلی آموزش، زبان انگلیسی است. تقویم دانشگاهی بین 3 دانشکده متفاوت است. مسکن دانشجویی در دسترس دانشجویان است و خوابگاه  برای همه دانشجویان سال اول کارشناسی تضمین شده است. این دانشگاه بیش از 44 کتابخانه و 19 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است.

دانشگاه تورنتو دستاوردهای زیادی به نام خود ثبت کرده است. اولین انتشارات دانشگاهی کانادا، اولین دانشکده علوم منابع طبیعی در این کشور و تبدیل شدن به اولین دانشگاه کانادایی که بیش از یک میلیارد دلار کمک کرده است، از جمله این دستاورد‌ها بوده است.  از ابداعات مهم دانشگاه تورنتو نیز می‌توان به  کشف انسولین در اوایل دهه‌ی 1920 اشاره کرد. این دانشگاه محل تولد تحقیقات در زمینه هایی مانند انسولین، سلول‌های بنیادی و همچنین بسیاری از زمینه‌های دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید:در دوران همه‌گیری کرونا، صدور ویزای تحصیلی کانادا افزایش یافت

دانشگاه‌ برتر کانادا جهت اخذ ویزای تحیلی کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

تعداد کل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه تورنتو

تعداد کل دانش‌جویان75,821تعداد دانش جویان بین المللی18,631
تعداد اعضای هیئت علمی2,975تعداد کارکنان بین‌المللی1,060
تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی12,248تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی ارشد5,826
تعداد مدارک اعطا شده در مقطع دکترا1,767تعداد کارکنان بخش پژوهش2,682
تعداد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی13,297تعداد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی ارشد5,789
تعداد دانشجویان جدید در مقطع دکترا1,837

بیشتر بخوانید:مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا بعد از دریافت پذیرش

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

این دانشگاه یکی از مطرح‌ ترین و برجسته ترین دانشگاه‌های دولتی کانادا، واقع در شهر ونکوور، در استان بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه دارای دو دانشکده اصلی با نام‌های- دانشکده ونکوور (Vancouver campus)  و دانشکده اوکاناگان (Okanagan campus) واقع در کلونا (Kelowna) است که در رتبه دوم دانشگاه‌های برتر کانادا قرار می‌گیرد. دانشکده ونکوور که بیش از 85 درصد دانشجویان این دانشگاه را در خود جای داده است ، دانشکده اصلی این دانشگاه به حساب می‌آید که در نزدیکی سواحل زیبای کانادا واقع شده و منظره‌ای از کوه‌های ساحل شمالی را دارد. در سال اخیر، 23 درصد از دانشجویان دانشکده ونکوور و حدود 13 درصد در دانشکده اوکاناگان، دانشجویان بین‌المللی بوده‌اند. هزینه‌های تحصیل در UBC بر اساس برنامه‌های تحصیلی متفاوت است اما دانشجویان بین‌المللی هزینه‌ی بیشتری را باید بپردازند. مسکن دانشگاه برای دانشجویان سال اول تضمین شده است و دانشجویان بین‌الللی تازه پذیرفته شده که در مقطع کارشناسی در سال دوم هستند نیز در اولویت مسکن قرار دارند. همچنین مسکن برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در دسترس است.

دانشکده ونکوور بیش از 24 بخش دانشگاهی را ارائه می‌دهد در حالی که دانشکده اوکاناگان دارای 8 بخش است. تقویم آموزشی هر دو دانشکده شامل دو ترم زمستانی و تابستانی است، اگرچه ترم تابستانی اختیاری می‌باشد.

زبان اصلی آموزش انگلیسی است. دانشجویان بین‌المللی سال اول می‌توانند در صورت نیاز، برای بهبود مهارت زبانی خود در برنامه‌ی Vantage One در کالج Vantage دانشگاه بریتیش کلمبیا ثبت نام کنند.

این دانشگاه در سال‌های اخیر همواره به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا شناخته شده است و طبق رده بندی معتبر نشریه تایمز، این دانشگاه در سال 2022 در رده‌ی 37 ام برترین دانشگاه‌ها جهان قرار گرفته است.

نمونه‌هایی از امکانات تحقیقاتی این دانشگاه شامل آزمایشگاه ملی فیزیک زیر اتمی TRIUMF کانادا، مرکز سیستم‌های غذایی پایدار در مزرعه‌ی UBC و موسسه زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌های مزمن است.در صورتی که به اقامت در استان علاقه دارید پیشنهاد میشود برنامه استانی بریتیش کلمبیا کانادا را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:حقایقی در مورد تحصیل در مدارس کانادا که حتما باید بدانید

تعداد کل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا

تعداد کل دانشجویان56,921تعداد دانشجویان بین‌ المللی19,262
تعداد اعضای هیئت علمی2,894تعداد کارکنان بین‌المللی1,245
تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی10,468تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی ارشد2,965
تعداد مدارک اعطا شده در مقطع دکترا1,009تعداد کارکنان بخش پژوهش884
تعداد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی11,885تعداد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی ارشد1,969
تعداد دانشجویان جدید در مقطع دکترا955 
  • دانشگاه مک گیل (McGill University)

دانشگاه مک گیل یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا واقع در شهر مونترال استان کبک می‌باشد که در سال 1821 تاسیس شد و یکی از شناخته شده‌‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف علوم محسوب می‌شود. بر اساس رتبه بندی سایت U.S. News دانشگاه مک گیل، رتبه‌ی 51 جهانی و رتبه‌ی سوم از دانشگاه‌های برتر کانادا را از آن خود کرده است.

این دانشگاه دارای دو دانشکده با نام‌های- دانشکده مرکز شهر (downtown campus in Montreal) و دانشکده مکدونالد (Macdonald campus) در شهر سنت-آن-دو-بلیو Sainte-Anne-de-Bellevue می‌باشد که در فاصله‌ی 20 مایلی از یکدیگر قرار گرفته‌اند.

می‌توان گفت زبان فرانسوی زبان اصلی استان کبک محسوب می شود و حدود نیمی از جمعیت مونترال به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. اما زبان اصلی آموزش در کبک، زبان انگلیسی است. حدود یک چهارم دانشجویان، دانشجویان بین‌المللی هستند، دانشجویانی از 150 کشور جهان که کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند. مسکن دانشگاه نیز در هر دو دانشکده برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است.

این دانشگاه از 10 دانشکده و موسسه‌‌ی آموزشی تشکیل شده که حدود 300 برنامه‌ی تحصیلی در رشته‌هایی مانند کشاورزی و علوم محیطی، هنر، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، مدیریت و موسیقی… را پوشش می‌دهد. حدود دو سوم دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. تقویم آموزشی این دانشگاه به صورت ترمی است و هزینه ها برای دانشجویان بین‌المللی بالاتر از دانشجویان کانادایی است.

این دانشگاه به چندین بیمارستان آموزشی وابسته است و دانشکده پزشکی آن قدیمی‌ترین دانشکده در کانادا به حساب می‌آید. تحقیقات در دانشگاه مک گیل در بیش از 40 مرکز تحقیقاتی این دانشگاه انجام می‌شود. مراکزی مانند بیوانفورماتیک مک گیل، مرکز پویایی جمعیت و مرکز سیاست های مالکیت فکری (Intellectual Property Policy) از جمله‌ی این مراکز هستند. ایجاد اولین سلول مصنوعی خونی از جمله دستاوردهای تحقیقاتی دانشگاه مک گیل به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:انواع بورسیه تحصیلی در کانادا ۲۰۲۲

تعداد کل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه مک گیل

تعداد کل دانشجویان31,581تعداد دانشجویان بین‌ المللی10,013
تعداد اعضای هیئت علمی2,515تعداد کارکنان بین‌المللی777
تعداد مدارک اعطا شده در مقطع کارشناسی5,925تعداد مدارک اعطا شده در مقطع دکترا928
تعداد دانشجویان جدید در مقطع کارشناسی5,166تعداد کارکنان بخش پژوهش960
تعداد دانشجویان جدید در مقطع دکترا963
  • دانشگاه مک مستر (MacMaster University)

دانشگاه مک مستر یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا است که در شهر همیلتون در استان انتاریو واقع شده است. این دانشگاه در سال 1887 تاسیس شد و دارای 6 دانشکده است. دانشکده اصلی این دانشگاه در حومه‌ی شهر همیلتون، نزدیک به لبه‌ی غربی دریاچه‌ی انتاریو و نه چندان دور از مرز ایالات متحده قرار گرفته است. دانشکده‌های دیگر در مرکز شهر همیلتون، برلینگتون، کیچنر، واترلو و نیاگارا قرار دارد. بر اساس رتبه بندی سایت U.S. News  دانشگاه مک مستر رتبه‌ی جهانی 133 و رتبه‌ی چهارم دانشگاه‌های برتر کانادا را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان از 75 کشور جهان برای تحصیل در این دانشگاه به کشور کانادا سفر می‌کنند. هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر از شهروندان کانادایی است و مسکن دانشجویی که توسط خود دانشگاه اداره می‌شود نیز در دسترس دانشجویان است.

دانشگاه مک مستر دارای 6 بخش اصلی دانشگاهی-مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و دانشکده بازرگانی است و زبان اصلی آموزش، انگلیسی است. این دانشگاه یک برنامه‌ی ترکیبی و بین رشته‌ای در زمینه‌ی علم و هنر نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که هر ساله حدود 60 دانشجو را می‌پذیرد.

تقویم تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی بر اساس سیستم ترمی است و شامل یک ترم اختیاری نیز می‌شود. اما تقویم تحصیلی مقطع تحصیلات تکمیلی شامل سه ترم پاییز، زمستان و تابستان می‌شود.

معرفی دانشگاه‌های برتر کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

این دانشگاه بیش از 60 مرکز تحقیقاتی دارد که بعضی از آن‌ها ؛ مرکز تحلیل سیاست و اقتصاد سلامت، مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک مک مستر و مرکز میکروسکوپ الکترونی کانادا نام دارند. دانشگاه مک مستر همچنین یک راکتور هسته‌ای مختص خود دارد که برای تحقیقات استفاده می‌شود. و در آخر یک واقعیت بسیار جالب در این دانشگاه این است که یک پنجم مغز آلبرت انیشتین داخل یک شیشه در یکی از آزمایشگاه‌های این دانشگاه قرار دارد و توسط عصب شناسان این دانشگاه مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:هزینه‌های جانبی و دولتی ویزای تحصیلی کانادا ۲۰۲۱

  • دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور کانادا، واقع در جنوب رود ساسکاچوان شمالی در شهر ادمونتون استان آلبرتا قرار دارد. این دانشگاه یک موسسه دولتی است که در سال 1908 تاسیس شد و دارای 5 دانشکده است. 4 دانشکده این دانشگاه در شهر ادمونتون قرار دارد، از جمله دانشکده اصلی شمالی که مساحتی در حدود 50 بلوک شهر را در بر می‌گیرد. دانشکده پنجم دانشگاه آگوستانا نام دارد که تقریبا با فاصله‌ی یک ساعت از شهر ادمونتون واقع شده است.

بر اساس رتبه بندی سایت U.S. New حدود 40 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند که حدود 80 درصد از آن‌ها در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. بیش از 20 درصد دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین‌المللی هستند که باید هزینه‌های تحصیلی بیشتری نسبت به شهروندان کانادایی بپردازند. این دانشگاه رشته‌های مختلفی مانند هنر، تجارت، مهندسی و پزشکی را ارائه می‌دهد. زبان اصلی آموزش انگلیسی است به استثنای دانشکده-سنت ژان- که زبان فرانسوی، زبان اصلی آن است.

تقویم تحصیلی این دانشگاه از ترم‌های پاییز و زمستان و همچنین ترم‌های کوتاه‌ تر و اختیاری در بهار و تابستان تشکیل شده است. مسکن دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در ادمونتون و دانشکده آگوستانا در دسترس است.

دانشگاه آلبرتا به موسسات تحقیقاتی بزرگی مانند موسسه ملی چند رشته‌ای فناوری نانو وابسته است. این دانشگاه همچنین دارای بیش از 400 قرارداد تحقیق، تدریس و تبادل با موسسات، مدارس و سازمان‌های دیگر در سراسر جهان مانند دانشگاه مونیخ و دانشگاه استرالیای غربی می‌باشد.

در این مقاله  5 دانشگاه برتر کانادا را به شما معرفی کردیم. وکیل مهاجرتی معتبر و موسسه مهاجرتی با سابقه درخشان مسیر مهاجرت را برای شما هموارتر میکند.برای دریافت اطلاعات بیشتر با هلدینگ مهاجرتی ویستا با شماره 02175993 در تماس باشید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.