موسسه مهاجران

هرآنچه که باید از اداره مهاجرت کانادا بدانید

اداره مهاجرت کانادا(Immigration, Refugees and Citizenship Canada)چیست؟

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نام اداره فدرال کانادا است که با نظارت بر امور مهاجرتی، ورود و خروج مهاجران به کشور را کنترل و تسهیل می‌کند، از پناهندگان محافظت می‌کند و برنامه‌هایی را برای کمک به تازه واردان برای اقامت در کانادا و همچنین اعصای شهروندی این کشور به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد. اداره مهاجرت کانادا در جهت ساختن کشوری قدرتمندتر، با تدوین و اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و خدمات خود، تسهیل ورود افراد و ادغام آن‌ها با فرهنگ و کشور کانادا را به حداکثر می‌رساند و در عین حال از سلامت و امنیت کانادایی‌ها نیز محافظت می‌کند و چند فرهنگی را در این کشور ترویج می‌‌دهد. این فعالیت‌ها و خدمات شامل صدور انواع ویزاهای موقت ودائمی (مانند ویزاها و مجوزهای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و …)، ارائه مجوزهای سفر الکترونیکی، ارائه انواع خدمات، برنامه‌ها و اطلاعات مهاجرتی ، مدارک و شرایط مورد نیاز و … می‌شود. اداره مهاجرت کانادا از طریق کنسول‌گری‌های خود در کشورهای مختلف پاسخگوی متقاضیان مهاجرت به کانادا است و اجازه ورود را برای آن‌ها صادر می‌کند.

وب‌سایت‌های رسمی اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت کانادا از طریق دو وب‌سایت رسمی خود به نشانی canada.ca  و  cic.gc.ca برنامه‌ها و خدمات خود را ارائه می‌دهد. زمانی که برای مهاجرت اقدام می‌کنید؛ چه اقدام از طریق وکیل مهاجرتی باشد، چه خودتان، در ابتدا در سایت اداره مهاجرت کانادا ثبت‌نام می‌کنید و مدارک مربوطه را در سایت بارگذاری می‌کنید.

بیشتر بخوانید:آخرین تغییرات مهاجرت به کانادا در سال 2022

در سایت اداره مهاجرت کانادا چه خدماتی ارائه شده است؟

اداره مهاجرت کانادا در سایت خود به چه موضوعاتی پرداخته است؟ چه خدمات و برنامه‌هایی را در سایت خود ارائه می‌دهد؟ برای پاسخ به این‌گونه سوالات محتویات و برنامه‌های مهاجرتی سایت اداره مهاجرت کانادا را برای ‌تان شرح می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید کانادا دو زبان رسمی دارد به همین دلیل هنگامی که وارد سایت اداره مهاجرت کانادا می‌شوید باید یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی را برای ورود به سایت انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید به خوبی از اطلاعات این سایت استفاده کنید باید به یکی از این دو زبان تسلط کافی داشته باشید. پس از انتخاب زبان وارد سایت می‌شوید و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می‌کنید. اطلاعاتی که در صفحه اول و منوی این سایت می‌توانید ببینید شامل دسته‌بندی‌های مختلفی می‌شود. در منوی سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید مطالب سودمند و بسیاری را نظیر دسته‌بندی‌های شغلی و قوانین آن، فرهنگ و تاریخ کانادا، صنعت و تجارت ، امور مالی و مالیاتی، امور مهاجرتی و شهروندی، گردشگری و مسافرت به کانادا و … را  مشاهده کنید.  بخش دیگری نیز در انتهای صفحه اول با عنوان “دولت شما” وجود دارد که در این قسمت می‌توانید اطلاعاتی در مورد نحوه تماس با دولت کانادا، قوانین دولتی، آژانس‌ها و بخش‌های رسمی این کشور را مشاهده می‌کنید.

هر کدام از این لینک‌ها و دسته‌بندی‌ها شامل اطلاعاتی کاملا کاربردی و ارزشمند در رابطه با کشور کانادا، قوانین این کشور، برنامه‌های مهاجرتی این کشور، نحوه ثبت‌نام و ایجاد پروفایل در سایت، نحوه اقدام برای برنامه‌های مهاجرتی مختلف، شرایط و مدارک مورد نیاز و اطلاعات مفید دیگر می‌شود. این سایت با پوشش اطلاعات گسترده مهاجرتی یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات است و به بسیاری از سوالات شما را پاسخ می‌دهد. به طور کلی مهاجرت و برنامه‌های مهاجرتی شرایط، قوانین و پیچیدگی‌های خود را دارد که ممکن است شما را دچار مشکل یا سردرگمی کند. اما هیچ نگران نباشید! هلدینگ مهاجرتی ویستا با بهره‌مندی از وکلای مهاجرتی خبره خود در امور مهاجرتی شما در این مسیر یاری می‌کند.

اداره مهاجرت کانادا + سفارت های کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

بیشتر بخوانید:بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ معرفی 4 روش کاربردی برای مهاجرت به کانادا

طرح‌ها و اهداف اداره مهاجرت در یک نگاه اجمالی

تامین نیازهای اقتصادی کشور کانادا: طراحی و اجرای مداوم برنامه‌های آزمایشی و نوآورانه‌، به منظور تامین نیازهای بازار کار منطقه‌ای کانادا صورت گرفته است. این برنامه‌ها شامل پایلوت مهاجرت اقیانوس اطلس، پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی و ….می‌باشند که در جهت جذب بیشتر مهاجران در این مناطق طراحی شده‌اند. بر این اساس مناطق سراسر کانادا به ویژه مناطق حومه‌ای خارج از مراکز شهری از مزایای مهاجرتی برخوردار می‌شوند.

افزایش بازدهی در سیستم پناهندگی : اداره مهاجرت کانادا با همکاری سازمان‌های فدرالی، استانی و بین‌المللی یک سری تعهدنامه دستوری برای افزایش کارایی در سیستم پناهندگی صادر کرده است تا ازین طریق حمایت خود از پناهندگان را گسترش دهد.

ارائه با کیفیت خدمات اسکان هدفمند، اسکان مجدد و دیگر انواع خدمات: این طرح برای حصول اطمینان از اینکه تازه واردان برای استقرار خود در کانادا از حمایت لازم برخوردارند، در خانه جدید خود احساس راحتی می‌کنند و همچنین به خوبی در بازار کار و جامعه کانادا ادغام شده‌اند ، طراحی شده است. سازمان‌ مهاجرت کانادا مجموعه‌ای جامع از خدمات و پروژه‌ها را متناسب با نیازهای مهاجرین تازه وارد از جمله زنان، جوانان، سالمندان، افراد دارای معلولیت…طراحی کرده است. خدمات قبل از ورود، آموزش زبان، خدمات مرتبط با استخدام و فعالیت‌های مشارکتی اجتماعی و غیره از جمله خدماتی هستند که دولت کانادا از طریق اداره مهاجرت این کشور برای مهاجران فراهم آورده است.

تجربه‌ای برتر برای مشتریان: بررسی راه‌هایی برای درک بهتر نیازهای متقاضیان و تعامل بهتر آن‌ها با اداره مهاجرت کانادا انجام شده است. در این راستا تلاش‌هایی مانند ترسیم نقشه سفر متقاضیان در سایت اداره مهاجرت کانادا، بهبود عملکرد در قسمت پشتیبانی سایت و ارائه ابزارهای خدمات خودکار الکترونیکی و همچنین برقراری ارتباط فعالانه با متقاضیان در مورد برنامه‌هایشان، صورت گرفته است تا بدین ترتیب دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر افراد  به سایت ممکن شود.  

شهروندی مدرن: شهروندی نقشی کلیدی در جامعه کانادا ایفا می‌کند. به دلیل افزایش تقاضا برای اعطای شهروندی، این کشور و اداره مهاجرت کانادا، در جهت مدنیزه کردن قوانین شهروندی و بهبود خدمات خود، اقداماتی را در پیش گرفته‌اند. این اقدامات شامل طرح حذف هزینه‌های شهروندی برای کسانی که شرایط مورد نیاز اخذ شهروندی کانادا را برآورده کرده‌اند، می‌‌باشد.  

تغییرات جهت پاسخ‌گویی به افزایش تقاضا: با افزایش تقاضای متقاضیان برای مهاجرت به کانادا در زمینه‌های مختلف مانند بازدید، تحصیل، کار و اقامت دائم، دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور، راه‌های جدید و نوآورانه‌ای جهت هدایت بهتر بیزینس‌ها ارائه می‌دهند. اداره مهاجرت کانادا قادر خواهد بود خود را نسبت به ارائه معتمدانه تعهداتی که ملزم به اجرای آن‌هاست، خود را متعهد بداند و به منظور ارائه پاسخی موثر نسبت به افزایش تقاضای خدمات، تدابیر گوناگونی اتخاذ بنماید.این تدابیر شامل بکا‌رگیری فرآیندهایی سریع‌تر و کوتاه‌تر، کاوش بکارگیری فناوری‌های نوین از قبیل تحلیل پیشرفته و یادگیری ماشین، سرمایه‌گذاری روی نیروی کار، تسهیل راه‌های نوین کار و برقراری استراتژی نیرومند در جهت جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات در انواع بیزینس‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید:چرا کانادا مقصدی مطلوب برای مهاجرت است؟

ICCRC چیست؟  (Immigration Consultants of Canada Regulatory Council)

ICCRC یک نهاد نظارتی ملی است که توسط دولت کانادا تعیین شده است تا از مصرف‌کنندگان خدمات مهاجرت در مقابل کلاهبرداران مهاجرتی محافظت کند. این نهاد بر نمایندگان و متخصصان امور مهاجرتی نظارت می‌کند تا از صحت عضویت رسمی آن‌ها  در انجمن مشاورین مهاجرت به کانادا مطمئن شود. قوانین و مقررات ICCRC مشمول تمام افرادی که انواع خدمات مهاجرتی به کانادا را ارائه می‌دهند، می‌شود.

در قسمت درباره ما می‌توانید گواهی و مجوزهای رسمی ویستا و خدمات حرفه‌ای که ما برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم آورده‌ایم را مشاهده کنید. 

سفارت کانادا در ایران و کشورهای مختلف

کشور کانادا خدمات مهاجرتی خود را در اکثر کشورهای جهان ارائه می‌دهد و هر کشور دفاتر مهاجرتی مختص خود را دارد. اما متاسفانه کانادا هیچ‌گونه خدمات کنسولی در ایران ارائه نمی‌دهد و هیچ مقام رسمی از کشور کانادا در ایران حضور ندارد. از این رو برای مهاجرت، اخذ ویزا و کارهای مربوطه باید به یکی از کنسول‌گری‌های کشورهای اطراف ایران مراجعه کنید. در حال حاضر سفارت کانادا در آنکارای ترکیه رایج‌ترین مقصد ایرانیان برای دریافت خدمات مهاجرتی کانادا به شمار می‌آید. شما می‌توانید از طریق سفارت کانادا در آنکارا از کمک‌های کنسولی این کشور، برای انجام کارهای مربوط به مهاجرت خود به کانادا را اقدام کنید.

در ادامه آدرس سفارت‌ها کانادا در کشورهایی مانند ترکیه، ارمنستان، عراق و ترکمنستان… را می‌توانید مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:مقایسه مهاجرت به کانادا و آمریکا

آدرس دفاتر اداره مهاجرت کانادا در کشورهای مختلف

آدرس سفارت کانادا در ترکیه
  • آدرس دفتر آنکارا: Cinnah Caddesi No: 58, Cankaya 06690, Ankara, Turkey
  • تلفن: 90+ ( 312 ) 409 – 0027
  • آدرس فکس: 90 + ( 312 ) 409  1227
  • آدرس ایمیل: ankra@international.gc.ca
  • آدرس سایت : https://www.canadainternational.gc.ca/turkey-turquie/
  • ساعات کاری: دوشنبه تا پنج‌شنبه: 08:00 تا 12:00 و 12:30 تا 16:45 و جمعه: 08:00 تا 12:30
آدرس سفارت کانادا در ارمنستان
اداره مهاجرت کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada - هلدینگ مهاجرتی ویستا
آدرس سفارت کانادا در عراق
آدرس سفارت کانادا در ترکمنستان

آدرس: Cinnah Caddesi No: 58, Cankaya 06690, Ankara, Turkey

تلفن: +90(312)409-0027

آدرس ایمیل: mailto:ankra@international.gc.ca

آدرس سایت: Turkey.gc.ca

در این مقاله به معرفی و بررسی اداره مهاجرت کانادا و برخی سفارت‌خانه‌های این کشور در کشورهای اطراف ایران پرداختیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا را دارید، جهت مشاوره و دریافت اطلاعات تکمیلی با وکلای موسسه مهاجران و کارشناسان ما در امور مهاجرتی در تماس باشید تا به بهترین نحو در تمام مسیر همراهی‌تان کنیم.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.