موسسه مهاجران

مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان کانادا بدون نیاز به مدرک زبان

استان ساسکاچوان، استانی پوشیده از دشت و دریا و مزرعه، یکی از استان‌های شمالی در غرب کانادا است که مرکز آن رجینا و بزرگترین شهر آن ساسکاتون می‌باشد. این استان تولید کننده 28 درصد غلات و بیش از 54 درصد گندم کشور است و کشاورزی به عنوان مهمترین بخش اقتصاد این استان محسوب می‌شود. این استان امروزه به لطف اقتصاد رو به رشد خود مهاجران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این امر باعث شده است که مهاجرت ساسکاچوان یکی از دروازه های ورود به کانادا محسوب شود.کشاورزان هم با توجه به نقش مهمی که در تقویت اقتصاد کانادا دارند بخش مهمی از این مهاجران را تشکیل می‌دهند. این استان به دلیل داشتن خاکی غنی و امکاناتی که برای کشاورزان فراهم کرده است تبدیل به یکی از ایده‌آل‌ترین استان‌های کانادا برای مهاجرت کشاورزان شده است.در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان بیشتر بدانید.

مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان بدون مدرک زبان - هلدینگ مهاجرتی ویستا

بهترین ایالت‌های کانادا برای کشاورزی

اگر کشاورز یا فردی با تجربه کار در مزرعه هستید و قصد مهاجرت دارید؛ بدون شک کانادا یکی از بهترین کشورها دنیا برای مهاجرت از این روش است. کشاورزی در کانادا یک صنعت بسیار مهم است و بخش مهمی از اقتصاد این کشور محسوب می‌شود. به طور کلی از هر 14 مزرعه در 13 استان این کشور، یکی متعلق به مهاجران است.  استان‌های ساسکاچوان، منیتوبا و آلبرتا بیشترین زمین‌های کشاورزی را دارند و آمار بیشترین رونق در این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند. از این استان ها می توان برای مهاجرت استانی به کانادا کمک گرفت.. درآمد کشاورزی در کانادا نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و متوسط درآمد سالیانه کشاورزان از حدود 70 هزار دلار در سال 2019 به 95 هزار دلار در سال 2020 و سپس به 194 هزار دلار در سال 2022 رسیده است.

برنامه‌ مهاجرت استانی نیوفاندلند (NLPNP)

برنامه استانی بریتیش کلمبیا کانادا

برنامه‌ مهاجرت استانی پرنس‌ادوارد کانادا (PEIPNP)

برنامه مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان (SINP Farm Owners and Operators)

کشاورزان متخصص و حرفه‌ای با ارائه یک برنامه تجاری جامع و سنجیده می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی کشاورزان ساسکاچوان، موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوند. برنامه مهاجرتی کشاورزی استان ساسکاچوان، یکی از برنامه‌های نامزد استانی (PNP) است که توسط استان ساسکاچوان اداره می‌شود. این برنامه برای کشاورزان با تجربه‌ای طراحی شده که مایل به مالکیت و راه‌اندازی یک مرزعه در ساسکاچوان هستند. مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان بدون نیاز به مدرک زبان از مزیت های این برنامه هست که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.در ادامه شرایط درخواست برای این برنامه مهاجرتی، به همراه جدول امتیازات را مشاهده می‌کنید.

شرایط مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان

  • ارائه طرحی عملی، جامع و قابل اجرا در جهت راه‌اندازی کسب وکار کشاورزی.

 

  • داشتن حداقل 3 سال تخصص و سوابق مرتبط با کشاورزی ، تجربه مدیریت یا مالکیت یک مزرعه؛ متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت از طریق این برنامه بایستی با SINP تماس برقرار کنند تا پس از صحبت پیرامون تجربه‌هایی که دارند ، از صلاحیت خود برای شرکت در این برنامه اطمینان حاصل کنند.

 

  • دارایی خالص به ارزش 500 هزار دلار برای افراد بالای 40 سال و 300 هزار دلار برای افراد زیر 40 سال؛ این مبلغ صرفا برای اثبات تمکن مالی متقاضی است و صرف سرمایه‌گذاری یا موارد دیگر نخواهد شد.

 

  • بازدید اکتشافی به استان ساسکاچوان جهت آشنایی با محیط برای شروع کسب وکار؛ این بازدید باید قبل از درخواست به SINP انجام شود و حداقل 5 روز کامل کاری به طول بیانجامد. انتظار می‌رود که متقاضیان این برنامه در این سفر 5 روزه تحقیقات جامعی در زمینه کسب وکار و طرح تجاری خود انجام دهند و با متخصصین صنعت کشاورزی و نمایندگان SINP دیدار کرده و به نتایج قطعی برسند.

 

  • سرمایه‌گذاری به ارزش 75 هزار دلار جهت عقد قرارداد با استان ساسکاچوان، که متقاضی در این قرارداد متعهد به خرید، راه‌اندازی و اجرای فعال یک مزرعه در ساسکاچوان می‌شود. این مبلغ پس از این که متقاضی به شرایط ذکر شده در قرارداد عمل کند، قابل استرداد خواهد بود. در صورتی که پس از گذشت 2 سال این شرایط توسط متقاضیان عملی نشود، سرمایه بازگشت داده نخواهد شد.

 

  • کسب حداقل 55 امتیاز از 100 امتیاز در سیستم امتیازدهی.

 جدول امتیازات استان ساسکاچوان

فاکتورهاامتیازات
بازدید اکتشافی از ساسکاچوان15 امتیاز
تماس‌های تجاری ( دریافت مشاوره از ارائه‌دهندگان خدمات تجاری-کشاورزی در ساسکاچوان)20 امتیاز
توسعه کسب و کار20 امتیاز
خرید و مالکیت مسکن در ساسکاچوان10 امتیاز
مهارت‌های زبانی15 امتیاز
زندگی فامیل و یا بستگان در ساسکاچوان10 امتیاز
تعهد10 امتیاز
حداکثر امتیازات100 امتیاز

مزایای کلی مهاجرت به استان ساسکاچوان

  • استانداردهای بالای زندگی
  • میزان پایین مالیات
  • هزینه‌های پایین‌تر مسکن و زندگی در این استان
  • خدمات بهداشت و درمان رایگان
  • وجود فرصت‌های شغلی فراوان و نرخ بیکاری پایین
  • سطح بالای آموزش
  • طبیعت بکر و زیبا
  • مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های فرهنگی فراوان

مهاجرت کشاورزان به استان ساسکاچوان کانادا - هلدینگ مهاجرتی ویستا

مزایای مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان

  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در مهاجرت به ساسکاچوان از طریق کشاورزی (البته تسلط به زبان انگلیسی-فرانسوی موجب افزایش امتیاز متقاضی می‌شود)
  • اخذ اقامت دائم کانادا پس از ورود به کانادا
  • امکان اخذ اقامت برای خانواده متقاضی
  • نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با دیگر برنامه‌های سرمایه‌گذاری
  • امکان باز پس‌گیری سرمایه در صورت موفقیت پروژه
  • سرعت بالا در رسیدگی به پرونده و صدور ویزا

بیشتر بخوانید:مقایسه اقامت استانی کانادا با اکسپرس اینتری

پروسه پذیرش در برنامه مهاجرتی کشاورزان ساسکاچوان

بازدید اکتشافی از ساسکاچوان: برای مهاجرت از طریق این برنامه در ابتدا باید به ساسکاچوان سفر کنید و طی یک بازدید اکتشافی از این استان، با نماینده SINP ملاقات کنید و تحقیقات جامعی در بخش‌های مرتبط با خرید و راه‌اندازی مزرعه مورد نظرتان داشته باشید. این بازدید اجباری است و مدت زمان آن باید حداقل 5 روز کاری باشد.

ارسال درخواست به اداره مهاجرت ساسکاچوان: در این مرحله درخواست خود را به طور کامل به اداره مهاجرت ساسکاچوان برای برنامه کشاورزی SINP) ( ارسال کنید. همچنین تمام مدارک و مستندات خواسته شده در قسمت فهرست چک لیست برنامه کشاورزی ساسکاچوان را به همراه درخواست خود ارسال کنید. در این مرحله متقاضی باید حداقل سرمایه‌ای که برای این برنامه مورد نیاز است را نشان داده و تمکن مالی خود را از طریق یک شخص ثالث اثبات کند.

ارزیابی اولیه توسط SINP: پس از ارسال تمام مدارک خواسته شده، اداره مهاجرت ساسکاچوان یک ارزیابی گسترده از درخواست شما انجام می‌دهد. در این مرحله فقط درخواست‌هایی که مدارک خود را مطابق با چک لیست مشخص شده در برنامه کشاورزی ساسکاچوان، به طور کامل ارسال کرده‌اند، برای ارزیابی پذیرفته می‌شوند.

بررسی و تایید درخواست: اگر درخواست شما کامل تلقی شود ، هزینه‌های درخواست ( 2500 دلار کانادا ) برای شما ارسال می‌شود و شما باید این هزینه را بپردازد. در طول این ارزیابی احتمال دارد که اداره مهاجرت ساسکاچوان درخواست مصاحبه با متقاضی را بدهد. اگر تمام شرایط و معیارهای لازم را داشته باشید، درخواست شما برای کشاورزی در ساسکاچوان تایید می‌شود.

امضای توافقنامه و عقد قرارداد با سپردا‌گذاری قابل استرداد: پس از تایید درخواست برای برنامه کشاورزی ساسکاچوان، یک قرارداد با این استان به مبلغ 75 هزار دلار امضا می‌کنید. این مبلغ در صورت برآورده کردن شرایط این قرارداد به شما برگردانده می‌‌شود.

معرفی به عنوان نامزد استانی به اداره مهاجرت کانادا: در صورتی که همه‌چیز به درستی پیش رود شما در یک نامه به عنوان نامزد استانی (Nomination)  تحت برنامه کشاورزی ساسکاچوان به اداره مهاجرت کانادا  (IRCC) معرفی می‌‌شوید. این نامزدی یا Nomination برای شما نیز ارسال می‌شود.

اخذ اقامت دائم کانادا: پس از دریافت نامزدی، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا تحت برنامه کشاورزی ساسکاچوان اقدام کنید و درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کنید. در صورت برآورده کردن تمام معیارها ویزای اقامت دائم برای شما و خانواده شما صادر می‌شود. پس از ورود به کانادا می‌توانید کار خود را در مزرعه شروع کنید.

مهاجرت کشاورزان به ساسکاچوان بدون آیلتس - هلدینگ مهاجرتی ویستا

استان ساسکاچوان به عنوان یکی از بهترین استان‌های کشور کانادا برای مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت کشاورزان، مزایای زیادی برای جذب نیروی ماهر کشاورزی در نظر گرفته است که یکی از این مزیت‌های مهم  امکان مهاجرت به این استان و اخذ ویزای کار کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان است؛ ویزایی که تبدیل به اقامت دائم کانادا می‌شود. اگر به اطلاعات بیشتری پیرامون این برنامه نیاز دارید از طریق تماس تلفنی یا پر کردن فرم ارزیابی با مشاورین موسسه مهاجران در ارتباط باشید.

لطفا به مقاله ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مشاوره رایگان

اگر به فکر مهاجرت هستید قبل از هر اقدامی باید مشاوره تخصصی متناسب با شرایط خود، دریافت کنید.